Opzeggen jaarcontract

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Wat gebeurt er als je een jaarcontract van skynet wil opzeggen als het jaar nog niet om is? Ik wil naar dommel en ik kan niet wachten.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Uit de algemene voorwaarden:
De Klant mag , om gelijk welke reden, het Contract te beëindigen vóór het verstrijken van de oorspronkelijke contractduur. In dat geval heeft Belgacom de mogelijkheid van rechtswege een schadevergoeding te eisen voor de vroegtijdige verbreking van het Contract. Deze schadevergoeding ligt forfaitair en onherroepelijk vast op 50% van de maandelijkse bijdragen die nog verschuldigd zijn tot aan de normale vervaldag van het Contract.

Na het verstrijken van de oorspronkelijke contractduur mag de Klant op ieder ogenblik het Contract beëindigen met een voropzeg van minimaal vier kalenderdagen betekend met een aangetekende brief gericht aan Belgacom of persoonlijk in een verkooppunt van Belgacom. In het laatste geval wordt aan de klant een ontvangstbewijs overhandigd.
Thales
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mei 2006, 10:24

En reken er maar niet op dat ze die opzegvergoeding zullen laten vallen: om de zoveel tijd wordt heel hun database automatisch uitgekamd op zoek naar mensen die te vroeg opgezegd hebben, en dan ben je er aan voor de moeite. Ik heb het deze week nog aan den lijve mogen ondervinden: EDPnet had mijn Belgacom ADSL een paar dagen te vroeg opgezegd en drie (!) maanden later krijg ik een extra factuur van Belgacom in de bus waarin mij vriendelijk verzocht wordt om een schadevergoeding van 4 (jaja, vier) euro te betalen.

Dat gezegd zijnde, ik kan het ze niet kwalijk nemen, contract is contract en de opzegvoorwaarden van Belgacom zijn uiterst gunstig: amper 4 dagen (bij sommige providers loopt dit op tot 2 maanden) én je moet maar de helft van het nog verschuldigde bedrag betalen (voor zover ik weet moet je bij alle andere providers altijd de volle pot geven).
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Kzal nog maar ff wachten, heb het nog maar pas verlengd voor een jaar en dan zou ik dus +-330€ schuld hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”