Doorbraak snelheidsproblematiek CDLP modems

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
Robby
Starter
Starter

"Doorbraak snelheidsproblematiek CDLP modems (2006-05-11)

Er is vandaag een extra avondvergadering bij Telenet geweest. Er werd nogmaals gesproken over de snelheidsproblematiek van de CDLP modems. Telenet heeft, ten gevolge van onze argumenten en de snelheidstest op het forum, beslist dat er een modem-swap actie komt voor de klanten met CDLP modems die problemen met hun snelheid ondervinden. Men zal hiermee vanaf volgende week beginnen. Meer praktische details volgen morgen(avond)."

"CDLP ruilactie: positief nieuws voor onze leden (2006-05-13)

Er wordt voor mensen die problemen ondervinden met de snelheid van hun CDLP-modem een 0800 nummer voorzien dat alleen via PUB verspreid wordt. Telenet zal later ook de klanten aanschrijven om de modems te ruilen. Dit gebeurt in verschillende groepen om de werklast te spreiden, maar pas nadat de PUB leden de kans kregen om een andere modem aan te vragen. Jullie krijgen dus prioriteit (de eerste groep), bij wijze van voordeel als PUB-lid en dank aan alle mensen die mee hun snelheidsresultaten gepost hebben.

Het nummer zal vanaf maandag actief zijn. We plannen zondagavond een mailing naar alle leden met de juiste details. Wie nog niet ingeschreven is, kan dat nog snel doen!"

De CDLP-modems én de Toshiba-modems zullen omgeruild worden, en de leden van de Pandora User Base krijgen voorrang. Zondagavond wordt een mailing met de details verzonden.
Wil je NU een snelle modemswap, maak je dan snel lid op http://pub.telenet.be/menu_10___file_lidmaatschap.html
Lidmaatschap van de Pandora User Base (de "vakbond" van de Telenet Internet klanten) is gratis.

Bron: http://pub.telenet.be/
Praetorian
Premium Member
Premium Member

dat is nu eens goed nieuws!
gelukkig ben ik al jaren lid van de pub, en ik vind het goed wat tn doet
chapeau voor pub :wink:
KK
Elite Poster
Elite Poster

Als PUB op deze manier aan nieuwe leden moet geraken, vind ik ze maar een zielig clubje.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

KK schreef:Als PUB op deze manier aan nieuwe leden moet geraken, vind ik ze maar een zielig clubje.
Wel, laat ons stellen dat deze groep mensen er ook het beste willen van maken.
Ook ik heb familie welke als provider voor Telenet gekozen hebben, eerder toevallig.

Als iemand van de moderatoren dit topic verplaatst heeft naar de portal, dan zou ik dat toch maar waarderen en respecteren.
Praetorian
Premium Member
Premium Member

KK schreef:Als PUB op deze manier aan nieuwe leden moet geraken, vind ik ze maar een zielig clubje.

imo is dat niet enkel zichzelf promoten, maar toont het eerder wel dat de PUB werkt en dat de mensen die er zich voor inzetten er wel voor beloond worden... Heeft niets met ledenwerving te maken

vraagja aan de pub: wat met de waarborg?
KK
Elite Poster
Elite Poster

Ik had het over het voorrang geven aan PUB leden. Zo'n praktijken zijn een verdoken manier om leden te werven.

Komt bij mij over als een soort van chantage. "Word lid van PUB, anders krijg je het telefoonnummer niet om je modem te laten vervangen" :roll:

Voor mij is dat een reden te meer om GEEN lid te worden van zo'n elite clubje.

PS: Keurt Telenet dit wel goed? Want in feite wordt er nu gediscrimineerd tussen de klanten (PUB leden voorrang geven tot een service).
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

KK schreef:Ik had het over het voorrang geven aan PUB leden. Zo'n praktijken zijn een verdoken manier om leden te werven.

Komt bij mij over als een soort van chantage. "Word lid van PUB, anders krijg je het telefoonnummer niet om je modem te laten vervangen" :roll:

PS: Keurt Telenet dit wel goed? Want in feite wordt er nu gediscrimineerd tussen de klanten (PUB leden voorrang geven tot een service).

Mocht Telenet dit niet goedkeuren was het er al af,
ik denk dat Telenet dit voor iedereen doet die problemen heeft.
Dat de Pub daar misschien op inspeelt om leden te werven kan wel zijn
maar wat doen anderen dan niet om leden te krijgen.
Zo kan je op alles wel iets vinden om te muggeziften.

Greetz
Weetgraag :wink:
PS: Nee, ik ben geen Publid en heb geen Telenet, zelfs geen abo bij Edpnet (wat onze sponsor is)
"Carpe Diem"
jelte
Starter Plus
Starter Plus

Het was natuurlijk te denken dat er weer mensen met negatieve kritiek gingen komen.
PUB is een vereniging die opkomt voor de rechten van Telenet Klanten. Het enige dat wij vragen om mensen voort te helpen is een gratis lidmaatschap bij PUB. Wij vragen zelf geen lidgeld. Enkel actieve medewerkers betalen lidgeld. Ik denk dat het dus maar een kleine moeite is om je te registreren als je je wilt laten helpen door ons.
Voor een vereniging zoals PUB is het belangrijk dat onze ledenbasis blijft groeien, hoe meer leden er namelijk inschrijven, hoe meer slagkracht wij als vereniging hebben t.o.v. Telenet.
Ik vind dat er dan ook absoluut niks mis is dat wij onze leden belonen met een prioritaire behandeling. Het is namelijk door ons optreden dat er eindelijk eens iets aan het probleem gedaan wordt!

Ik ben zelf actief medewerker bij PUB en sta volledig achter de werking van deze organisatie.
LucS

KK schreef:PS: Keurt Telenet dit wel goed? Want in feite wordt er nu gediscrimineerd tussen de klanten (PUB leden voorrang geven tot een service).

Telenet heeft dit zelf voorgesteld, ze kunnen zowieso niet alle modems /tegelijk/ wisselen en contacteren de klanten in groepen daarvoor. Wel, de groep PUB leden, die zeer veel testresultaten bezorgd hebben en dit probleem aan het licht brachten, mogen nu toevallig eerst. Sorry voor wie daar niet tegen kan, maar dat lijkt mij eerder een beetje afgunst en azijndrinkerij. Zeker als je nota bene gratis kan inschrijven... en als je dat niet wil doen en je niet kan vinden in wat PUB doet, tja, dat is dan goed voor jou. Je komt ook wel aan de beurt, geen paniek.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Vroeg me eigenlijk al een tijdje af, aangezien ik expressnet + heb, wanneer mijn snelheidsverhoging ingaat??
In keuzemenu bij 'mijn telenet' staat snelheid wijzigen nog steeds grijs.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

KK schreef:Ik had het over het voorrang geven aan PUB leden. Zo'n praktijken zijn een verdoken manier om leden te werven.

Ik begrijp je standpunt, hoewel ik er niet helemaal mee eens ben.

Veel erger vind ik dan het (gelijkaardige) voorval van Tele2, die een gratis helpdesknummer hebben _alleen_ voor test-aankoop leden.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
wem
Premium Member
Premium Member

spacekiek schreef:Vroeg me eigenlijk al een tijdje af, aangezien ik expressnet + heb, wanneer mijn snelheidsverhoging ingaat??
In keuzemenu bij 'mijn telenet' staat snelheid wijzigen nog steeds grijs.

Dat is al gebeurd, automatisch voor je.
Merk je nog geen snelheidsverhoging?
localhost_PUB_forum_mod

Over een paar dagen staat de mailing toch op de website: http://pub.telenet.be/

Je maakt trouwens een redeneerfout. Zoals jij het stelt, krijgen alléén PUB-leden een nieuwe modem. Dat is dus flagrant onjuist! ALLE Telenet-klanten met een CDLP krijgen een nieuwe modem. Ik herhaal: ALLE CDLP-MODEMS WORDEN VERVANGEN. Alleen niet allemaal tegelijk omdat dat gewoon praktisch onmogelijk is. Als het dan toch in shiften moet gebeuren, dan kunnen de PUB-leden evengoed in de eerste shift zitten.
dopke
Elite Poster
Elite Poster

localhost_PUB_forum_mod schreef:

Over een paar dagen staat de mailing toch op de website: http://pub.telenet.be/

Je maakt trouwens een redeneerfout. Zoals jij het stelt, krijgen alléén PUB-leden een nieuwe modem. Dat is dus flagrant onjuist! ALLE Telenet-klanten met een CDLP krijgen een nieuwe modem. Ik herhaal: ALLE CDLP-MODEMS WORDEN VERVANGEN. Alleen niet allemaal tegelijk omdat dat gewoon praktisch onmogelijk is. Als het dan toch in shiften moet gebeuren, dan kunnen de PUB-leden evengoed in de eerste shift zitten.

En waarom zitten de pub leden bij de eerste shift , zijn niet alle klanten gelijk dan ?????. TN moet maar zien da ze genoeg techniekers hebben om IEDEREEN zo snel mogelijk te helpen , en niet de paar mensen die weten dat pub bestaat ???????. Pure discreminatie als je het mij vraagt 8) .
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

dopke schreef:En waarom zitten de pub leden bij de eerste shift , zijn niet alle klanten gelijk dan ?????. TN moet maar zien da ze genoeg techniekers hebben om IEDEREEN zo snel mogelijk te helpen , en niet de paar mensen die weten dat pub bestaat ???????. Pure discreminatie als je het mij vraagt 8) .

Geef ze een hand en ze willen een arm ...

Het is een kleine moeite om je te registreren bij de pub en zo gebruik te maken van de versnelde service. Verder kan je als je zelf contact opneemt met TN vrijwel onmiddellijk een technieker krijgen om dit euvel te verhelpen.
Gast

dopke schreef:En waarom zitten de pub leden bij de eerste shift , zijn niet alle klanten gelijk dan ?????. TN moet maar zien da ze genoeg techniekers hebben om IEDEREEN zo snel mogelijk te helpen , en niet de paar mensen die weten dat pub bestaat ???????. Pure discreminatie als je het mij vraagt 8) .

Misschien omdat het dankzij PUB is dat het probleem momenteel wordt aangepakt! PUB heeft zich de laatste weken extra ingezet om deze problematiek bij Telenet aan te klagen, dankzij onze leden die veel snelheidstesten op het forum hebben geplaatst. Door onder meer statistische analyse van deze gegevens hebben we Telenet overhaalt.

Telenet kan tenslotte ook niet alle modems tegelijkertijd vervangen, PUB leden werden gewoon als eerste verwittigd! Telenet zal andere klanten daarom niet minderwaardig behandelen.
En dan nog, is het zo veel gevraagd om bij PUB te registreren. Door te registreren wordt onze ledenbasis groter waardoor we in betere positie kunnen onderhandelen wat ten slotte iedereen ten goede komt, ook niet PUB leden!
KK
Elite Poster
Elite Poster

Volgens http://pub.telenet.be/~luc/modemswap.txt is het telefoonnummer dus 0800 66 752.

Robby schreef:Telenet zal later ook de klanten aanschrijven om de modems te ruilen.

En als je dat niet gelooft maakt TN je wel wat anders wijs.
TN ging ook zijn klanten verwittigen dat ze via 'Mijn Telenet' hun snelheid zelf konden verhogen. Toevallig ken ik enkele mensen die hier totaal niks van af wisten, en zich dus ook afvroegen waarom zij geen dubbele snelheid kregen.

Bij nader inzien is dit weer een slimme truc van TN. Het telefoonnummer proberen geheim houden voor enkel de PUB leden, en daarna zich zo stil mogelijk houden. Modems vervangen kost immers geld, dus dat willen ze uiteraard tot een minimum beperken.
PUB denkt hiermee een primeur te hebben, maar eigenlijk gebruikt TN hen enkel maar om die enkele PUB leden te kalmeren (met moeite 1% van het TN klantenbestand).
Wees er maar zeker van dat dit aanschrijven van de klanten nooit zal gebeuren.

De dag dat PUB erin slaagt om TN zo ver te krijgen dat ze eindelijk eens duidelijk communiceren met hun klanten, dan hebben ze mijn sympathie.
dopke
Elite Poster
Elite Poster

ditCh schreef:

Geef ze een hand en ze willen een arm ...

Het is een kleine moeite om je te registreren bij de pub en zo gebruik te maken van de versnelde service. Verder kan je als je zelf contact opneemt met TN vrijwel onmiddellijk een technieker krijgen om dit euvel te verhelpen.

Als je er natuurlijk van op de hoogte bent he , TN zou automatish iedereen met dergelijke toestelen moeten contacteren om die toestelen te vervangen , zonder ook maar iemand voor te trekken . Iedere klant is toch gelijk of niet , of is de 41 euro van een pub lid meer waard ?.
killer
Pro Member
Pro Member

Ik geloof da ze het eerder doen omdat PUB-members zich hierover het meeste druk maken (ze zijn namelijk voor iets op PUB actief).

En inderdaad, om zomaar even AL die modems te gaan vervangen is niet evident ... Daarvoor moet je toch goed beginnen plannen.

mvg
Gast

killer schreef:Ik geloof da ze het eerder doen omdat PUB-members zich hierover het meeste druk maken (ze zijn namelijk voor iets op PUB actief).

En inderdaad, om zomaar even AL die modems te gaan vervangen is niet evident ... Daarvoor moet je toch goed beginnen plannen.

mvg

Als ze u een duur abbo kunnen aansmeren , moeten ze ook maar zorgen dat hun hardware kan volgen . Maarja , die klant die niet klaagt , zal nog lange tijd met z´n oude modem blijven zitten , wat TN weer geld uitspaart 8) .
killer
Pro Member
Pro Member

toenda die modems geplaatst werden voldeden ze ook he :)

Nuja, ben ook benieuwd of ze al de klanten contacteren om die modem te vervangen.
Maar om het initiatief gelijk te gaan afbreken zonder af te wachten of ze de daad bij het woord voegen vind ik een stapje te ver momenteel.
Gast

Ook als je geen pub lid bent, en de telefoonnr op de één of andere manier hebt te pakken gekregen, en je belt, komen ze die vervangen...

Gisteren gebeld om 15u, en vandaag om 13u nieuwe modem, en effectief 2 keer zo snel surfen...
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Dan heb je blijkbaar geluk , er zijn mensen die bellen , en die krijgen als antwoord dat TN dat MISSCHIEN ooit gaat doen , maar dat dat zeker niet GRATIS is !!!!!!!.

Volgens mij is de interne communicatie ook niet optimaal bij TN ,´zoals alles bij TN 8) .
Hilaar

KK schreef:Volgens http://pub.telenet.be/~luc/modemswap.txt is het telefoonnummer dus 0800 66 752.

Robby schreef:Telenet zal later ook de klanten aanschrijven om de modems te ruilen.

TN ging ook zijn klanten verwittigen dat ze via 'Mijn Telenet' hun snelheid zelf konden verhogen. Toevallig ken ik enkele mensen die hier totaal niks van af wisten, en zich dus ook afvroegen waarom zij geen dubbele snelheid kregen.

Bij nader inzien is dit weer een slimme truc van TN. Het telefoonnummer proberen geheim houden voor enkel de PUB leden, en daarna zich zo stil mogelijk houden. Modems vervangen kost immers geld, dus dat willen ze uiteraard tot een minimum beperken.
PUB denkt hiermee een primeur te hebben, maar eigenlijk gebruikt TN hen enkel maar om die enkele PUB leden te kalmeren (met moeite 1% van het TN klantenbestand).

De dag dat PUB erin slaagt om TN zo ver te krijgen dat ze eindelijk eens duidelijk communiceren met hun klanten, dan hebben ze mijn sympathie.

Modems vervangen kost geld... Wel neen. Men moet wel weten dat CDLP en DOCSIS verschillende technologies zijn. Zolang dat beide modems in omloop zijn moet TLN ook een "dubbele" infrastructuur in stand houden.
Hoe sneller de CDLP' s weg zullen zijn, hoe sneller kan TLN zijn systeem uniformiseren.
Nu dit hele heisa rond dit topic doet mij goed lachen. IEDERE klant kan kosteloos zijn CDLP laten vervangen om technische redenen. Snelheid is daarbij DE belangrijkste factor. (dit is echt niet nieuw, hoor) Als niets een modemswap rechtvaardigd, wordt dat gedaan op kosten van de klant. Dat de mensen va PUB gaten in de lucht schieten, omdat ze denken een voorkeurbehandeling te krijgen... Jullie zullen toch maar besteld worden volgens beschikbaarheid in de agenda. Voorrang? Dus, als mijn buurman (geen PUB lid) morgen overstapt naar Expressnet Turbo, en dus vraagt om een nieuwe modem, zal antwoord krijgen dat het niet binnen de eerste maand kan, omdat de leden van PUB eerst moeten worden bediend??? HAHAha...
En wat betreft het "snelheidsprobleem" van de CDLP's dat PUB aan het licht zou gebracht hebben, dit is puur propaganda, leugenachtige publiciteit. Er is geen CDLP snelheidsprobleem! Die modems zijn gewoon wat ouder, zijn beperkt in snelheid (zoals de DOCSIS ook ooit zullen worden met de tijd) en dus voorbijgestreefd. Voor de rest, niks aan de hand, ze doen het nog steeds prima! Wat voor pretentie is dat te willen geloven dat PUB hier iets heeft werwezenlijkt tov de grote boze Telenet... :roll: :roll:
Filip_2

Ook ik ben GEEN lid van de PUB-Club, belde naar Telenet omwille van het CDLP probleem. Afspraak gemaakt en men is de modem zonder zever of poespas komen omwisselen.

Service zoals een modern bedrijf behoort te doen, punt uit.

Dat Telenet afspraken maakt met haar user-club vind ik zelfs prima, zelfs dat ze een lichte voorkeursbehandeling krijgen, zolang de 'gewone' klant daar maar geen dupe van wordt.
In mijn geval kan ik niet anders an stellen dat dit niet het geval is.

Filip
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Hilaar schreef:En wat betreft het "snelheidsprobleem" van de CDLP's dat PUB aan het licht zou gebracht hebben, dit is puur propaganda, leugenachtige publiciteit. Er is geen CDLP snelheidsprobleem! Die modems zijn gewoon wat ouder, zijn beperkt in snelheid

De gebruikers van het eerste uur (toen er nog geen beperking was van de snelheid) haalden nochtans hun maximum snelheid van 10 Mbit wel met een CDLP. Waarom het dan nu niet kan is een andere vraag, maar je uitspraken over propaganda en leugens steunen volgens mij op niets.
Praetorian
Premium Member
Premium Member

Hilaar schreef:
KK schreef:Volgens http://pub.telenet.be/~luc/modemswap.txt is het telefoonnummer dus 0800 66 752.

Modems vervangen kost geld... Wel neen. Men moet wel weten dat CDLP en DOCSIS verschillende technologies zijn. Zolang dat beide modems in omloop zijn moet TLN ook een "dubbele" infrastructuur in stand houden.
Hoe sneller de CDLP' s weg zullen zijn, hoe sneller kan TLN zijn systeem uniformiseren.
Nu dit hele heisa rond dit topic doet mij goed lachen. IEDERE klant kan kosteloos zijn CDLP laten vervangen om technische redenen. Snelheid is daarbij DE belangrijkste factor. (dit is echt niet nieuw, hoor) Als niets een modemswap rechtvaardigd, wordt dat gedaan op kosten van de klant. Dat de mensen va PUB gaten in de lucht schieten, omdat ze denken een voorkeurbehandeling te krijgen... Jullie zullen toch maar besteld worden volgens beschikbaarheid in de agenda. Voorrang? Dus, als mijn buurman (geen PUB lid) morgen overstapt naar Expressnet Turbo, en dus vraagt om een nieuwe modem, zal antwoord krijgen dat het niet binnen de eerste maand kan, omdat de leden van PUB eerst moeten worden bediend??? HAHAha...
En wat betreft het "snelheidsprobleem" van de CDLP's dat PUB aan het licht zou gebracht hebben, dit is puur propaganda, leugenachtige publiciteit. Er is geen CDLP snelheidsprobleem! Die modems zijn gewoon wat ouder, zijn beperkt in snelheid (zoals de DOCSIS ook ooit zullen worden met de tijd) en dus voorbijgestreefd. Voor de rest, niks aan de hand, ze doen het nog steeds prima! Wat voor pretentie is dat te willen geloven dat PUB hier iets heeft werwezenlijkt tov de grote boze Telenet... :roll: :roll:

die modems halen effectief maar 6 mbit, dus snelheidsprobleem is er wel degelijk imo als je abbonement 10 mbit aankan, en de modem ook
Budtske
Starter Plus
Starter Plus

r2504 schreef:De gebruikers van het eerste uur (toen er nog geen beperking was van de snelheid) haalden nochtans hun maximum snelheid van 10 Mbit wel met een CDLP. Waarom het dan nu niet kan is een andere vraag, maar je uitspraken over propaganda en leugens steunen volgens mij op niets.

Ik heb hier al wel enkele jaartjes een telenet lijn liggen en r2504 heeft hier groot gelijk in.

Ik heb snelheidsproblemen op mijn telenet lijntje sinds een dikke week nu,
kan dus ook onmogelijk liggen aan omschakeling naar docsis2.0 of ze moesten hier in de buurt mischien nu pas overgeschakelt zijn.

ik heb nooit minder dan 10Mbit gehaalt op telenet met mijn oude vertrouwde Motorola modem.
Ach ja, ik trek het mij niet aan, nu kan ik 4.5 uur van mijn volle snelheid genieten ipv na 2.5 uur al lekker op smallband te zitten

Heb mij trouwens een breuk zitten lachen toen de spotjes begonnen dat telenet zijn snelheid verhoogde naar 10Mbit, nieuwe modems beginnen cappen op 6Mbit, en dan terug verhogen en dan reclame maken dat telenet ''nu nog sneller'' is ? :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”