welke stappen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
freazy
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:39

hallo,zit hier met een paar vraagjes.
wanneer ik wil overstappen naar dommel welke stappen moet ik dan ondernemen?
Zit nu bij Skynet.
kan ik nog altyd bij belgacom onze telefoon betalen of zit ik dan bij dommel voor de telefonie??
hoe lang duurt de overschakeling tuusen skynet en dommel?
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Als je wil gebruik maken van Dommel telefonie dan heb je enkel en alleen nog een discovery line van Belgacom nodig.
Normaal gezien duurt overstappen zo'n 8 a 10 dagen.
Je moet Belgacom alleen die 7 euro/maand betalen voor de discovery, de rest betaal je aan Dommel.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dietervanb schreef:Als je wil gebruik maken van Dommel telefonie dan heb je enkel en alleen nog een discovery line van Belgacom nodig.
Normaal gezien duurt overstappen zo'n 8 a 10 dagen.
Je moet Belgacom alleen die 7 euro/maand betalen voor de discovery, de rest betaal je aan Dommel.

wat heb ik nodig om gebruik te maken van dommel digitel?
a) een actieve dommel adsl-connectie
een actieve netconnect lite of netconnect aansluiting is vereist.
hoe je het draait of keert aan belgacom moet je betalen (minimum 6.5 euro)
floris
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2006, 11:34

hallo ben ook aan het denken aan een mogelijke overstap naar dommel. Zit nu eveneens nog bij skynet dus vond het wat overbodig om nieuwe topic te starten.

Als ik nu bij dommel een aanvraag indien voor een netconnect verbinding krijg je dus zo een mail toegestuurd die je dan dient uit te printen en terug te sturen. Maar er staat ook bij dat je zelf de opzegging bij skynet moet doen. Bestaat er geen mogelijkheid dat dommel dit regelt?

De opzegging bij belgacom duurt een 4tal dagen dacht ik ergens gelezen te hebben indien je dit persoonlijk meldt in een belgacom winkel. Maar is er dan nog een verplichte opzegperiode die je moet respecteren. Ben al jaren klant bij skynet maar loopt je abonnement nog een maand door vanaf de melding of is dit direkt beëindigd na verloop van die 4 dagen.

En de activatie bij dommel zou dacht ik gelezen te hebben een 8tal dagen duren. Dus dan zou ik best een week voor het verstrijken van mijn abonnement die bevestiging naar dommel sturen of begint dit abonnement maar te lopen naar verstrijking van skynet abonnement.
Kwestie van niet dubbel te betalen :-)

Al bedankt voor de info
Thales
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mei 2006, 10:24

Het beste wacht je tot je Dommel abonnement actief is (je kan inloggen met de gegevens die Dommel je gegeven heeft). Dan ga je naar de Belgacom winkel en zeg je je ADSL abonnement op. Ten laatste vier dagen later is het abonnement ook echt opgezegd, je betaalt nooit meer dan die vier dagen. MAAR let goed op: informeer eerst naar de vervaldag van je abonnement bij Belgacom. Je schrijft dat je al jaren klant bent, maar ze hebben daar de (slechte?) gewoonte om mensen telefonisch een 'fantastisch aanbod' te doen, waarbij je twee maanden gratis ADSL abonnement krijgt ALS je voor één jaar verlengt. Je hoeft daar niks voor te ondertekenen, enkel 'ja' antwoorden via de telefoon volstaat. Het kan dus goed zijn dat je nog niet kan opzeggen bij Belgacom (toch niet zonder schadevergoeding, en die bedraagt de helft van het abonnementsgeld dat je nog zou betalen mocht je klant blijven tot op het einde van je abonnementstermijn). Goed navragen dus!

Eerder opzeggen (dus alvorens je Dommel abonnement actief is), is niet zo'n goed idee, omdat ze dan fysiek (in de centrale) het ADSL signaal van je lijn halen en het terug activeren ervan kan tot 2 weken duren.
floris
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2006, 11:34

Bedankt. Ik denk niet dat ik zoiets ooit beantwoord heb maar je weet natuurlijk nooit dat hier iemand anders aan de telefoon is geweest. Zal me er eens op bevragen en rekening mee houden

Edit: is dit soms ergens online te raadplegen wanneer je contract eventueel afloopt?
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Normaal gezien moet jezelf niks afzeggen bij skynet.
Dit word door dommel geregeld. :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”