Het gaat er om dat ik te ver van een centrale zit om snel adsl te hebben.
Oke, maar nu klagen ze ook nog over mijn binnenbekabeling. Maar dat is alleen maar een stopcontact in de muur en een draadje naar mijn modem. De rest is utp kabel.
Ze hebben mij nu op een 3Mbit profiel gezet en ik zou dat graag verhogen naar minstens vier (ik betaal tenslotte voor 6), maar naar het schijnt wordt de verbinding dan instabiel...
Deze mail kreeg ik van edpnet:
------------------------------------
In veel betere omstandigheden zou uw lijn 4 Mbit/s moeten aankunnen. Momenteel kan dit echter niet, omwille van de slechte waarden in het vetjes:
Synchro measurement result for circuit 100059496905
SynchroState synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 3328 Kbps
UpstreamBitRate 384 Kbps
DownstreamNoiseMargin 13 dB
UpstreamNoiseMargin 23 dB
DownstreamAttenuation 48 dB
UpstreamAttenuation 25 dB
4TEL measurement result for circuit 100059496905
DiagnosticMessage TESTED_OK
CableLength 3660 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 5 MOHMS
BA_Insulation 5 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 295 nF
BE_Capacitance 297 nF
AB_Capacitance 259 nF
BA_Capacitance 259 nF
CableCapacitance 164 nF
MutualCapacitance 574 nF
Tenzij u uw eindinfrastructuur (binnenbekabeling, aftakkingen, telefoonstopcontacten, adsl-splitters, modem) verbetert, weerhoudt het sterke adsl-signaalverlies ons ervan uw lijn te upgraden.
-----------------------------------
Maar mijn eindinfrastructuur is dus maar 1m lang. Hoe kan ik dit dan nog verbeteren? Kan ik er iets aan doen, of moet ik de mensen van Belgacom verwittigen dat ik een slechte lijn heb ofzo?
En wat zou er gebeuren als ik de mensen van edpnet toch mijn lijn laat optrekken naar 4mbit (of misschien meer)
Ik wil 4mbit toch zeker eens proberen lijkt me.
Alvast bedankt!
Binnenbekabeling kan niet beter?
trax schreef:Oke, maar nu klagen ze ook nog over mijn binnenbekabeling. Maar dat is alleen maar een stopcontact in de muur en een draadje naar mijn modem. De rest is utp kabel.
Ze hebben mij nu op een 3Mbit profiel gezet en ik zou dat graag verhogen naar minstens vier (ik betaal tenslotte voor 6), maar naar het schijnt wordt de verbinding dan instabiel...
.............
Maar mijn eindinfrastructuur is dus maar 1m lang. Hoe kan ik dit dan nog verbeteren? Kan ik er iets aan doen, of moet ik de mensen van Belgacom verwittigen dat ik een slechte lijn heb ofzo?
En wat zou er gebeuren als ik de mensen van edpnet toch mijn lijn laat optrekken naar 4mbit (of misschien meer)
Ik wil 4mbit toch zeker eens proberen lijkt me.
Alvast bedankt!
Ik heb het zelfde megemaakt met het verschil dat ik ben van 3,3 mbps naar 1 mbps gedowngraad.
Toen ik deze mensen vertelde dat ik voorheen één jaar lang adsl had zonder problemen kreeg ik als antwoord dat ik daar geen bewijs van had. Ik had voorgesteld om de zakens te regulariseren en te betalen voor wat zij mij leverden. Dat kon niet. Ik moest betalen voor wat ik had besteld
Ik ben doorgegaan met het betalen van hun prestaties en zij hebben mij buitengegooid. Ik ben dan naar Belgacom gegaan, nu +/- 9 maanden geleden, ik heb steeds 4.5 Mbps zonder 1 sekonde synkro problemen te hebben.
Ondertussen, eist Edpnet van mij meer dan 300 € schade vergoeding. Daar zij niet in staat hun verplichtingen na te gaan, zouden zij mij moeten vergoeden.
Beter nog, uit een dokument die ik wist te bekomen, blijkt dat Edpnet heel goed wist dat er niets aan de hand was met mijn telefooninstalatie.
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
Wat kan EDPnet daar nu aan doen dat jij zo ver van die centrale moet gaan wonen? Of dat Belgacom geen extra centrale speciaal voor jou wil bouwen?
EDPnet kan gewoon niet meer geven dan je nu hebt, aanvaard dat gewoon of neem kabel, dan heb je dat niet.
EDPnet kan gewoon niet meer geven dan je nu hebt, aanvaard dat gewoon of neem kabel, dan heb je dat niet.
Ik vraag nu al een hele tijd om mijn lijn op 4mbit te zetten, dan kan ik het ten minste eens proberen of ondervinden of dat nu gaat of niet, maar zelfs dat willen ze blijkbaar niet.
Dit kan toch niet? (En onthou dat het hier maar over 200m gaat he!)
Dit kan toch niet? (En onthou dat het hier maar over 200m gaat he!)
Nu krijg ik waarschijnlijk terug Maglor op mijn kap, wegens pro Belgacom/Skynet?...
Maar heerlijk gezegd, wat een lange tijd kon functioneren voordien waarom zou dit nu niet meer kunnen.
Bel gewoon dat ze uw lijn even op het gewenste profiel zetten, dat is toch een normale wijze van werken.
Zoals ik vroeger al schreef, bij Belgacom/Skynet doet men dit zonder probleem en mislukt het wordt het terug één stapje lager gezet.
Lees ook in die thread of link
Dat het kan bij Belgacom, zonder er een probleem van te maken kan je lezen in
Maar heerlijk gezegd, wat een lange tijd kon functioneren voordien waarom zou dit nu niet meer kunnen.
Bel gewoon dat ze uw lijn even op het gewenste profiel zetten, dat is toch een normale wijze van werken.
Zoals ik vroeger al schreef, bij Belgacom/Skynet doet men dit zonder probleem en mislukt het wordt het terug één stapje lager gezet.
Lees ook in die thread of link
meon schreef: Mja, ik ben ook nog altijd bij Skynet. En waarom? Omdat ik daar gewoonweg nooit, nooit problemen mee heb ...
Dat het kan bij Belgacom, zonder er een probleem van te maken kan je lezen in
ZeRoC schreef:je sync nu op een downstream van 3360, noise margin 8db, nog iets aan de lage kant. Gewone lijn is nog steeds perfect en je zit op een afstand van 3,7km.
Denk dat van de eerste keer best belt naar 0800 22 312, alle dagen bereikbaar tot 22u
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Ik had vroeger 4.6 Mbit bij SCARLET en bij EDPNET nu 4.0
Ik zit blijkbaar op een 2.9 km, dus te ver voor 6 of 4.6 Mbit.
Volgens de medewerker van EDPNET zijn er twee netwerken, het turboline-netwerk van belgacom en het bb2-netwerk van SCARLET (kan zijn dat de benaming verkeerd is).
Merendeel van de EDPNEt-klanten zit op het bb2-netwerk waardoor het zou kunnen dat je niet dezelfde snelheid kan krijgen terwijl je toch even ver van de centrale woont.
Daar kwam het in grote lijnen op neer.
In het geval je voor 4 of 6 Mbit betaalt denk ik wel dat men u op 1 Mbit kan zetten aangezien er geen minimum-snelheid gegarandeerd is.
Anderzijds vind ik het wel raar dat ze je dan niet de light van 25 euro aanbieden.
Steven
Ik zit blijkbaar op een 2.9 km, dus te ver voor 6 of 4.6 Mbit.
Volgens de medewerker van EDPNET zijn er twee netwerken, het turboline-netwerk van belgacom en het bb2-netwerk van SCARLET (kan zijn dat de benaming verkeerd is).
Merendeel van de EDPNEt-klanten zit op het bb2-netwerk waardoor het zou kunnen dat je niet dezelfde snelheid kan krijgen terwijl je toch even ver van de centrale woont.
Daar kwam het in grote lijnen op neer.
In het geval je voor 4 of 6 Mbit betaalt denk ik wel dat men u op 1 Mbit kan zetten aangezien er geen minimum-snelheid gegarandeerd is.
Anderzijds vind ik het wel raar dat ze je dan niet de light van 25 euro aanbieden.
Steven
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
trax schreef:Ik vraag nu al een hele tijd om mijn lijn op 4mbit te zetten, dan kan ik het ten minste eens proberen of ondervinden of dat nu gaat of niet, maar zelfs dat willen ze blijkbaar niet.
Dit kan toch niet? (En onthou dat het hier maar over 200m gaat he!)
het gaat zich niet alleen om de afstand ... bvb de B_A en A_B insulation zijn in jouw geval zeer slecht (moeten rond de 10megaohm zitte ), waardoor je lijn ook instabiel word ...
Dus die waardes zullen inderdaad moeten verbeteren; anders gaat men die lijn niet upgraden ... want dat is dan nutteloos .
Kan een verlies zijn in de kabel; slechte splitter; slechte modem; telefoon met slechte interne impedantie; enz enz ...
@trax,FlashBlue schreef:Dus die waardes zullen inderdaad moeten verbeteren; anders gaat men die lijn niet upgraden ... want dat is dan nutteloos .
Kan een verlies zijn in de kabel; slechte splitter; slechte modem; telefoon met slechte interne impedantie; enz enz ...
Dat kan inderdaad zijn, maar als ik uw plaats was dan liet ik een technieker van edpnet ten huize komen om dit na te zien.
Wat ook waar is, men hoort over het algemeen enkel positieve commentaar van het merendeel van de klanten van edpnet.
Dus, probeer je probleem op te lossen in samenspraak met je provider.
Met vriendelijkheid kom je het verst.
FlashBlue schreef:trax schreef:Ik vraag nu al een hele tijd om mijn lijn op 4mbit te zetten, dan kan ik het ten minste eens proberen of ondervinden of dat nu gaat of niet, maar zelfs dat willen ze blijkbaar niet.
Dit kan toch niet? (En onthou dat het hier maar over 200m gaat he!)
het gaat zich niet alleen om de afstand ... bvb de B_A en A_B insulation zijn in jouw geval zeer slecht (moeten rond de 10megaohm zitte ), waardoor je lijn ook instabiel word ...
Dus die waardes zullen inderdaad moeten verbeteren; anders gaat men die lijn niet upgraden ... want dat is dan nutteloos .
Kan een verlies zijn in de kabel; slechte splitter; slechte modem; telefoon met slechte interne impedantie; enz enz ...
5 of 10Mohm gaat de zaak echt niet maken voor ADSL... De waardes zien er naar mijn mening vrij normaal uit. Bij andere ADSL-lijnen op die afstand zal synchroniseren op 4Mbit probleemloos gaan, bij sommige niet, hangt wat af van de kwaliteit van de ondergrondse kabel. Gezien die noisemarge van 13dB lijkt 4Mbit nog wel haalbaar, maar tis maar nipt.
-
- Premium Member
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
- Locatie: Neerpelt
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Bij die noise-margin ga je bij 4.6Mb allicht rond de 8dB schommelen en dat wordt riskant.
Maar probeer eens je modem direct aan de invoer te koppelen en zie wat dan je noise-margin is, als die dan veel beter is moet er nog iets mis zijn aan je binneninstallatie.
Bij 3.6km zijn er wel meer lijnen die geen 4.6Mb meer halen.
Ook zou het kunnen dat je met een andere modem beter af bent.
Maar probeer eens je modem direct aan de invoer te koppelen en zie wat dan je noise-margin is, als die dan veel beter is moet er nog iets mis zijn aan je binneninstallatie.
Bij 3.6km zijn er wel meer lijnen die geen 4.6Mb meer halen.
Ook zou het kunnen dat je met een andere modem beter af bent.
-
- Pro Member
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
- Locatie: Kapelle op den Bos
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik veronderstel dat er een relatie is tussen afstand tot (wijk) centrale en AB/BA insulation waarden. Ik zit op 4.2 km van de centrale en EDPnet heeft regelmatig lijntesten uitgevoerd. Zelfs met volledig losgekoppelde binnenbekabeling wordt een AB/BA insulation van max. 2 MOHMS opgemeten. Ik moet een max lijnprofiel van 2.048 kbps accepteren.
Ik zou wel graag willen weten of dit hetzelfde probleem is voor Turboline
providers. Of overschakelen naar Skynet zou dit het probleem kunnen oplossen.
Iemand ervaring hiermee ?
Ik zou wel graag willen weten of dit hetzelfde probleem is voor Turboline
providers. Of overschakelen naar Skynet zou dit het probleem kunnen oplossen.
Iemand ervaring hiermee ?
Ik heb een telefoon stekker: daar zit een draadje van 1m in dat naar mijn modem gaat. Tot zover mijn "binnenbekabeling".
Vanuit die modem vertrekt een utp kabel naar mij pc en that's it.
Snap niet goed waar de fout zit. (Of hoe ik die downstream noise margin omhoog krijg)
PS: Mijn modem kan adsl2+ aan. Draadloze Zyxel 660HW nieuw gekocht bij Edpnet.
Vanuit die modem vertrekt een utp kabel naar mij pc en that's it.
Snap niet goed waar de fout zit. (Of hoe ik die downstream noise margin omhoog krijg)
PS: Mijn modem kan adsl2+ aan. Draadloze Zyxel 660HW nieuw gekocht bij Edpnet.
@trax.trax schreef:Ik heb een telefoon stekker: daar zit een draadje van 1m in dat naar mijn modem gaat. Tot zover mijn "binnenbekabeling".
Vanuit die modem vertrekt een utp kabel naar mij pc en that's it.
Snap niet goed waar de fout zit. (Of hoe ik die downstream noise margin omhoog krijg)
PS: Mijn modem kan adsl2+ aan. Draadloze Zyxel 660HW nieuw gekocht bij Edpnet.
Ik probeer het nog eens om het uit te leggen, van je telefoon stekker naar je modem...? en van een splitter spreek je niet!
Zie screenshot: in de tf doos zie je een stekker "splitter" op de tekening, de onderkant zit er rj11 stekker in, vandaar gaat het naar de ADSL modem of Router. (de telefoon moet de voorkant in die splitter zitten)
-> : http://www.userbase.be/forum/download.php?id=43
Of is het zo zoals ik hier beschreven heb
Wat als er op de lijn (inwendige bekabeling) nog meer telefoondozen staan waarin nog het R+C lid inzit. (RC combinatie is weerstand en condensator in serie)qless schreef:Je hoeft geen splitter te plaatsen indien je geen telefoon aansluit natuurlijk!
In de gewone doos sluiten contakten als men de Tf stekker uittrekt.
Bij een gewone telefoon was dit nodig, om de a en b draad te belasten indien er geen telefoon geplaatst is in die doos.
Zo'n RC combinatie verzwakt het ADSL signaal enorm.
Maar goed, laten wij er vanuitgaan dat "trax" daarvan op de hoogte is.
Zoals het screenshot het aangeeft, en men past dat schema toe dan zijn alle andere dozen niet meer van tel.
Indien men een kwaliteits filter zet dat is nog beter, let op de aansluitingen.
X1 = lijn van Belgacom aansluitpunt.
X2 = ADSL
X2 = Telefoon (3 en 4) helemaal rechts.
Technisch-schema met aanduiding X1 - X2 en X3 zoals hier juist boven beschreven.
Hier zie je het image van het filter. (opletten moet wel in de stand ADSL staan, dat soms geleverd in de stand ISDN)
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 13 mei 2006, 11:22, in totaal 2 gewijzigd.
- EDPnet
- ISP Official
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
- Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
In alle bescheidenheid: iedere isp ondervindt dagelijks dat klanten het gewoon niet willen aannemen dat we zwart op wit zien dat er ergens een signaalverlies is achter de Belgacom-centrale, waarvoor een adsl-wholesaleprovider m.a.w. niet verantwoordelijk is. Wat velen ook niet willen inzien, is dat een isp er geen belang bij heeft om een klant te downgraden-om-te-downgraden, of om hem het vervelende nieuws te geven dat we een signaalverlies op zijn eindinfrastructuur vaststellen (binnenbekabeling, aftakkingen, telefoonstopcontacten, adsl-splitters, modem). We doen dit niet voor ons plezier, wel om het resultaat, in het belang van de klant, en dus indirect in dat van onszelf.libra schreef:Ik heb het zelfde megemaakt met het verschil dat ik ben van 3,3 mbps naar 1 mbps gedowngraad.
Toen ik deze mensen vertelde dat ik voorheen één jaar lang adsl had zonder problemen kreeg ik als antwoord dat ik daar geen bewijs van had.
...
Beter nog, uit een dokument die ik wist te bekomen, blijkt dat Edpnet heel goed wist dat er niets aan de hand was met mijn telefooninstalatie.
Een typisch voorbeeld:
http://groups.google.be/group/be.provid ... 77584ac7ad
Deze klant heeft nooit van ons willen aannemen dat de oorzaak van zijn synchronisatieproblemen niet op het EDPnet-domein lag. We kunnen er intussen helaas alleen akte van nemen, nadat hij met slaande deuren vertrokken is, dat er "heel wat draadjes" beschadigd waren "in de Belgacom verdeelkast in de straat". Maar uiteraard lag 't volgens de klant allemaal aan EDPnet, met alle aanklachten en ombudsdienstdossiers vandien.
Slecht nieuws brengen is niet makkelijk - de waarheid doet soms pijn -, maar iedere isp die zichzelf ernstig neemt moet het bij tijd en stond kunnen doen. En zoals bovenstaand voorbeeld aantoont, maken ook wij er ons niet altijd populair mee. Het zij zo.
internet, fiber & telephony
EDPnet schreef:In alle bescheidenheid: iedere isp ondervindt dagelijks dat klanten het gewoon niet willen aannemen dat we zwart op wit zien dat er ergens een signaalverlies is achter de Belgacom-centrale, waarvoor een adsl-wholesaleprovider m.a.w. niet verantwoordelijk is.
Voordat ik klant was, één jaar lang heb ADSL gehad zonder problemen; nadat EDPnet mij buitengegooid heeft, nu bijna 9 maanden, heb ik ADSL zonder problemen. Het is dus heel duidelijk dat er geen problemen was met mijn eindinfrastructuur (o.m. binnenbekabeling) zoals EDPnet steeds heeft beweren.
EDPnet schreef:Een typisch voorbeeld:
http://groups.google.be/group/be.provid ... 77584ac7ad
Deze klant heeft nooit van ons willen aannemen dat de oorzaak van zijn synchronisatieproblemen niet op het EDPnet-domein lag. We kunnen er intussen helaas alleen akte van nemen, nadat hij met slaande deuren vertrokken is, dat er "heel wat draadjes" beschadigd waren "in de Belgacom verdeelkast in de straat". Maar uiteraard lag 't volgens de klant allemaal aan EDPnet, met alle aanklachten en ombudsdienstdossiers vandien.
Typish voorbeeld! Het gaat over een probleem van vaste telefonie. Eens te meer u probeert gewoon de mensen te misleiden. Trouwens het staat geschreven dat het géén ADSL probleem is. Ook gaat het niet over beschadigd draadjes maar draadjes die verkeerd aangesloten waren.
Daarboven, voor zover ik mij herinnert, heb ik nooit de oorzaak van mijn problemen gelegd bij EDPnet Integendeel, het is EDPnet die de problemen doorschuift naar zijn klanten. Daarenboven, heb ik een aantal hypothese gesteld en géén enkel daarvan lag bij EDPnet.
- EDPnet
- ISP Official
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
- Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
libra schreef:Het is dus heel duidelijk dat er geen problemen was met mijn eindinfrastructuur (o.m. binnenbekabeling) zoals EDPnet steeds heeft beweren.
...
Het gaat over een probleem van vaste telefonie.
...
Trouwens het staat geschreven dat het géén ADSL probleem is. Ook gaat het niet over beschadigd draadjes maar draadjes die verkeerd aangesloten waren.
...
Daarboven, voor zover ik mij herinnert, heb ik nooit de oorzaak van mijn problemen gelegd bij EDPnet Integendeel, het is EDPnet die de problemen doorschuift naar zijn klanten.
EDPnet schreef:iedere isp ondervindt dagelijks dat klanten het gewoon niet willen aannemen dat we zwart op wit zien dat er ergens een signaalverlies is
internet, fiber & telephony
EDPnet schreef:iedere isp ondervindt dagelijks dat klanten het gewoon niet willen aannemen dat we zwart op wit zien dat er ergens een signaalverlies is
Jammer genoeg, ben ik niet een van deze klanten. Mijn medewerking om de oorzaken van de problemen van EDPnet te vinden, mijn voorstel om de zakens te regelen zijn daar het beste bewijs van.
je moet eigenlijk de lengte van je lijn weten.
hieruit zou je kunnen afleiden of er een probleem is.
Als je lijn te lang is ga je inderdaad niet sneller kunnen.
anders kan er ergens anders verlies optreden bv: Slechte DSLAM-poort, slechte binneninstallatie (een slechte splitter kan bv voor enorm veel verlies zorgen, of bv een slechte kabel.)
In ieder geval, zonder de lengte van je lijn kan je nooit echt zeggen of er eventueeel nog wat verbeterd kan worden.
hieruit zou je kunnen afleiden of er een probleem is.
Als je lijn te lang is ga je inderdaad niet sneller kunnen.
anders kan er ergens anders verlies optreden bv: Slechte DSLAM-poort, slechte binneninstallatie (een slechte splitter kan bv voor enorm veel verlies zorgen, of bv een slechte kabel.)
In ieder geval, zonder de lengte van je lijn kan je nooit echt zeggen of er eventueeel nog wat verbeterd kan worden.
Blue-Sky schreef:@trax.trax schreef:Ik heb een telefoon stekker: daar zit een draadje van 1m in dat naar mijn modem gaat. Tot zover mijn "binnenbekabeling".
Vanuit die modem vertrekt een utp kabel naar mij pc en that's it.
Snap niet goed waar de fout zit. (Of hoe ik die downstream noise margin omhoog krijg)
PS: Mijn modem kan adsl2+ aan. Draadloze Zyxel 660HW nieuw gekocht bij Edpnet.
Ik probeer het nog eens om het uit te leggen, van je telefoon stekker naar je modem...? en van een splitter spreek je niet!
Zie screenshot: in de tf doos zie je een stekker "splitter" op de tekening, de onderkant zit er rj11 stekker in, vandaar gaat het naar de ADSL modem of Router. (de telefoon moet de voorkant in die splitter zitten)
-> : http://www.userbase.be/forum/download.php?id=43
Of is het zo zoals ik hier beschreven heb
Het is zoals beschreven. (Dus met splitter) De lengte van de draad van mijn stekker naar modem is slechts 1m lang.