limiet & FUP

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
joske69
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2006, 21:40

Hi,

Als Easynet klant ben ik op zoek naar een nieuwe provider.

Dommel lijkt me wel nice, met de limiet van 50gb en de hoge smallband.

Zij die Dommel hebben, als je op smallband wordt gezet na je limiet te hebben overgeschreden, wat haal je dan qua snelheid als je download? Is dit gewoon 100k/s aka 1mbit of passen ze een soort van QOS toe waardoor je lagere snelheden haalt?

Wat beschouwt Dommel als "zware netwerk-overbelasting"? Heeft iemand hier ervaring mee?
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Ik ben ook wel geïnteresseerd in dommel, ik betaal nu 55€ voor skynet plus, bij dommel zou ik dan 33€ betalen voor hetzelfde + 20Gb volume meer per maand en inderdaad de snelheid van smallband 1Mbit is ook mooi.
Spyder
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 mar 2006, 20:16
Bedankt: 1 keer

Ik heb nu al 2 maand dommel

eerste maand na een week 50gig erdoor gesleurd ...

moet zeggen

dl snelheid is dan altijd rond de 100 geweest ...
soms 125

maar nooit echt da ge gelijk telenet 5kb haalt

altijd een goeie snelheid !

heb toen 180gig binne gehaald
dus 130 extra zonder betalen !!!!!!!
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Spyder schreef:Ik heb nu al 2 maand dommel

eerste maand na een week 50gig erdoor gesleurd ...

moet zeggen

dl snelheid is dan altijd rond de 100 geweest ...
soms 125

maar nooit echt da ge gelijk telenet 5kb haalt

altijd een goeie snelheid !

heb toen 180gig binne gehaald
dus 130 extra zonder betalen !!!!!!!


Spyder ik veroordeel je niet maar door er zo een misbruik van te maken word er vroeg of laat deze mooie regel aangepast.Dus ik zou maar niet TE extreem binne sleuren als ik van jou was 8)
Spyder
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 mar 2006, 20:16
Bedankt: 1 keer

zij merken hier imo nix van ...
Gebruikersavatar
CobraX
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mei 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Spyder schreef:zij merken hier imo nix van ...


Dat geloof je toch zelf niet? Bandbreedte kost hopen geld...
joske69
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2006, 21:40

traffiek via Turboline is allesinds goedkoper dan Broba.

De kost is wel niet te onderschatten, er moeten interconnects zijn met Belgacom waarover het traffiek het dommel netwerk binnengaat. Dan is er ook nog de kost van transit verkeer.

Turboline is ook 1 van de duurste dsl producten die je als wholesale bij BGC kan afnemen, zo groot zal de marge bij dommel ook niet zijn ...
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

joske69 schreef:traffiek via Turboline is allesinds goedkoper dan Broba.

De kost is wel niet te onderschatten, er moeten interconnects zijn met Belgacom waarover het traffiek het dommel netwerk binnengaat. Dan is er ook nog de kost van transit verkeer.

Turboline is ook 1 van de duurste dsl producten die je als wholesale bij BGC kan afnemen, zo groot zal de marge bij dommel ook niet zijn ...

exactly, dat samen met de boven vernoemde uitgaande traffic eens het er is: turboline is goed, maar je betaalt er ook voor... of zijn de andere providers zo hebberig dat ze zo veel vragen?:lol: ik denk het niet

door mensen die express traffiek gebruiken om het maar op te gebruiken zijn de dooddoeners van fup in Belgie, kijk maar naar a2f of recentelijker realdsl. nu ze hun eigen netwerk beginnen uit te rollen is dit uiteraard andere koek, maar toch: bw is erg duur in belgie! ( en dat terwijl hier heel wat fibers ongebruikt onder de grond liggen)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”