problemen met cambridge auzur dab systeem te haacht

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
raf&trix
Starter
Starter

HAACHT : Problemen met Cambridge-Azur hi-fi

Bij de hifi-zaak aan de kerk van Haacht wilden we op aanraden van de winkelier, een versterker en een fm-tuner kopen van Cambridge Azur.

Uiteindelijk verkozen we een DAB-tuner “omdat dit de toekomst was”.

De eerstgenoemde prijs verhoogde dan met 150euro.

Bleek echter dat het DAB-signaal niet goed doorkwam waar wij wonen.

Dus hebben we de DAB-tuner terug ingeruild voor de fm-tuner.

De kredietnota bedroeg echter 112,50euro in plaats van 150euro!

De handelaar gaf toe dat er een fout werd gemaakt. Na verschillende aanmaningen en meerdere beloften hebben we na 5 maand nog geen cent gezien.

Van bij het begin, nu 6 maand geleden, vertoonde de versterker problemen met de ‘protection’, wat na veel testen (die wij allemaal zelf thuis moesten uitvoeren) blijkbaar niet aan ons te wijten was. En dus werd de versterker voor nazicht teruggestuurd.

Ook de fm-tuner viel regelmatig uit, een probleem dat, volgens de verdeler, bij verschillende exemplaren van dat type voorkwam.

Ook hier bleven wij beschikbaar om thuis allerlei testen uit te voeren.

Toen de versterker na nazicht terug kwam, bleek dat hij, weliswaar minder frekwent, maar toch nog regelmatig in de fout ging.

Ook het probleem van de tuner was blijkbaar nog niet op te lossen na al die tijd.

Wij hebben toen gevraagd om volledig nieuwe apparatuur, vermits na al die tijd ons geduld ten einde was. Na twee weken werd echter enkel een nieuwe versterker ter beschikking gesteld, en werd ons gevraagd de tuner verder uit te testen.

Wij verwittigden de handelaar dat we alles zouden terug brengen en vroegen dan ook de terugbetaling van de hele som, want de maat was meer dan vol.

De handelaar beweerde dat, op aanraden van zijn raadsman, reeds een gedeelte terugbetaald was, en voor rest ging hij nog zien,” want er was beschadiging aan de versterker”. Het bleek een lichte beschadiging te zijn van de zwarte verflaag halverwege het inbouwgedeelte.

Die beschadiging is echter met absolute zekerheid niet aan ons te wijten

Maar tot nu toe, 6 maand na het begin van de miserie, en 1 maand na de bewering dat al een gedeelte terugbetaald was, hebben we nog absoluut niets gezien.

Heeft iemand ook zo iets al ervaren, of kan iemand ons helpen om uiteindelijk genoegdoening te krijgen?
je kan steeds je suggesties of vragen mailen naar
[email protected]
Styno
Elite Poster
Elite Poster

http://www.testaankoop.be/
click - thx - bye
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
raf&trix
Starter
Starter

tnx die zijn al op de hoogte :-)
TomSwi
Starter
Starter

Beste lezers van dit forum, beste Dhr. Van Poeck;

Bij deze had ik graag de kijk op deze zaak vanuit het standpunt van de invoerder, Impedance SA, gepost. Hieruit zal enige duidelijkheid met betrekking tot deze zaak komen:
Begin februari werden wij (Impedance SA) door Dhr. Van Poeck voor het eerst op de hoogte gebracht van de problemen met zijn Cambridge-apparatuur en de betrokken handelaar waar deze apparatuur aangekocht werd.

Het feit of betrokkene al dan niet op een correcte manier terugbetaald werd bij de omruiling van zijn DAB- naar een FM-tuner is voor ons moeilijk controleerbaar. We rekenen hiervoor uiteraard op de fair play van de handelaar in kwestie. Wij kunnen enkel bevestigen dat we onmiddellijk gevolg gaven aan zijn oproep. De versterker werd ter nazicht bij onze technische dienst aangeboden. Na een week proefdraaien kon men echter geen enkele tekortkoming vaststellen.

Toegegeven dat de “Cambridge”-versterkers dermate beveiligd zijn dat ze bij de minste afwijking (kortsluiting; oververhitting; oversturing; enz) prompt reageren door in beveiliging te gaan en de gebruiker er op te wijzen dat er iets mis loopt in de installatie.

Voor alle zekerheid werd toch het beveiligingscircuit vervangen en het toestel keerde terug naar de handelaar op 22 februari 2006.

Wat de tuner betreft hebben we duidelijk gezegd aan Dhr. Van Poeck dat er een probleem was met de ontvangst waar we sinds kort van op de hoogte waren. Het ging nl. om een onderbreking waardoor het toestel gedurende +/- 1 seconde in “stand by” ging. We hebben zo snel als mogelijk met de fabrikant naar een oplossing gezocht. Dit was niet zo vanzelfsprekend daar het toestel negatief bleek te reageren op een informatie die meegestuurd wordt in bepaalde VRT-signalen (RDS). De oplossing liet even op zich wachten daar men vanuit Engeland een ingenieur moest sturen naar de VRT om naar de oorzaak te zoeken. Sinds vorige week, na een aanpassing van de software in het toestel en een bijkomende testperiode, kunnen wij zeggen dat dit probleem van de baan is en zullen de nodige updates gebeuren bij de handelaars.

Er werd toen uitgelegd dat een omruiling met een nieuw toestel geen enkele zin had, daar het
probleem zich bij dat toestel ook zou voordoen. Wij hebben toen gevraagd om ons de tijd te geven de zaak te onderzoeken en op te lossen. Dhr. Van Poeck heeft hierin niet willen meewerken; noch wachten. Daarom hebben wij aan u [de handelaar in Haacht] gevraagd om de tuner terug te betalen. Daarbij werd een andere versterker aangeboden om na te gaan of er iets mis was met de omgeving of de gekoppelde apparatuur ter plaatse, maar hiertoe was Dhr. Van Poeck ook niet meer bereid.

Er kan ons in deze zaak niet verweten worden dat we onze verplichtingen niet zijn nagekomen!

Philippe De Maeseneire
Impedance SA
Ook Koen (de handelaar in Haacht) treft geen schuld. Hij heeft Dhr. Van Poeck op zijn wenken bediend en deze heeft alle pogingen om de zaak tot een goed einde te brengen in de wind geslaan. Ten einde raad heeft de klant dan maar besloten van de naam van deze winkel en zijn service te besmeuren. Weeral onterecht.

Bij deze wil ik graag nog, off-the-record, mijn persoonlijke mening kwijt: ik beschouw Koen niet alleen als een zeer degelijke Hifi-dealer maar ook als een vriend. Op dit moment draait mijn Cambridge set (die ik bij hem kocht!) als een plaatje. Mijn Thorens platenspeler heeft in geen jaren zo goed gedraaid, als na de herstelling/opwaardering van Koen. Maar bovenal, ik ben altijd welkom in zijn winkel, niet alleen als klant maar dus ook als vriend. In deze tijd waar een klant vaak als zijnde een nummer behandeld wordt, is dat een verademing. Daarom vind ik dit ook zeer spijtig. Vrije meningsuiting is een gevaarlijk werktuig, gebruik het wijs, want als het gebaseerd wordt op leugens, gaat het al rap de mist in.

Met vriendelijke groeten,
Tom Swinnen
Webmaster Web-straat.be
Ex-redactielid Audioforum.be
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

TomSwi schreef:Daarom vind ik dit ook zeer spijtig. Vrije meningsuiting is een gevaarlijk werktuig, gebruik het wijs, want als het gebaseerd wordt op leugens, gaat het al rap de mist in.
DE waarheid = meestal blind, waardoor een onpartijdig iemand het best kan oordelen. Met alle begrip voor beide standpunten.

Moest het echt ni opgelost geraken, kunde nog altijd naar de vrederechtergaan.

Of ge kiest om het al BOXend op te lossen, in een gelijkaardige show als deze. Maar die lossen meestal ni veel op .... I wonder why ... :wink:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
raf&trix
Starter
Starter

Mijnheer de Maeseneire,
Voor ons is het probleem van de versterker er vanaf het begin op 12/11/05, en het probleem van de FM-tuner vanaf 02/12/05. Alleen dachten we eerst dat alles bij ons lag, of bij de distributie.
Toen het duidelijk werd dat het de apparatuur was, hebben we wel degelijk meegewerkt om een oplossing te vinden : voor de versterker verbindingen en dergelijke vervangen en ruimte maken met extra ventilatie, voor de tuner alle mogelijke verschijnselen gesignaleerd.
Ook het installeren van een binnenantenne hebben we gedaan. Toen dat nog niet hielp moesten we een buitenantenne plaatsen???? Terug naar de beginjaren van de radio dus,
Wat ik weigerde, gezien de kosten en werken die deze plaatsing met zich zou meebrengen.
En ook omdat jullie totaal niet konden bevestigen of dit het probleem zou oplossen.

Uit uw mond vernamen we begin februari dat er nog klanten problemen hadden met de tuner. Waarom werd ons BV geen vroegere versie of zo als voorlopige oplossing bezorgd, noch door u, noch door de verkoper?
Wij hadden dus kunnen wachten tot begin juli om een radio te krijgen die niet meer uitviel. Wie kijkt er een half jaar naar een nieuwe TV waar het beeld elke minuut enkele seconden uitvalt?
Wie rijdt er maanden met een nieuwe wagen die met schokken rijdt?
Hoe komt het dat de versterker van Harmann Kardon vroeger en nu en die van Philips nooit uitvallen in dezelfde omstandigheden? Te Goed? Kan zijn, maar dus NIET goed.
Ons vertrouwen en in de apparatuur, en in het verkoopcircuit was na 4 maand opgebruikt.

Mijnheer Swinnen,

niet ik besmeur de naam van de winkel, maar Koen zelf. Immers, ik heb hem 2 weken vóór de publicatie de volledige tekst opgestuurd en geen reactie ontvangen. Ook geen voorstel om de zaak te regelen. Sinds 02/12/05 was Koen me het verschil schuldig tussen de DAB en FM-tuner. Koen heeft dat erkend, altijd beweerd te storten, of gezegd dat dit gestort was . Maar de eerste storting die ik ontving was op 16/05/06, en dit op vraag van de fabrikant (volgens de fabrikant zelf). Ondertussen moet nog altijd ongeveer de helft van het bedrag gestort worden, maar Koen wil hier niet op ingaan, omdat er enkele schrammen zijn op het inbouwgedeelte van de versterker. Ik weet alleen dat ik dit apparaat in de oorspronkelijke verpakking en staat heb teruggebracht ter herstelling, en dat ik die dan zonder die verpakking en met slechts 3 van de 8 luidsprekerklemmen terug heb gekregen. Voor het overige heb ik bewijzen voor al wat ik heb geschreven. Hebt u bewijzen van Koen dat ik lieg? Zou ù beter niet zomaar iemand van oneerlijkheid beschuldigen voor u bewijzen hebt?

Als dit jullie definitieve beslissing is over deze zaak gaan we naar de vrederechter.
Alsook zal alles op internationale forums komen, vooral in de UK.
Ook uw reactie hier zal ik vertaald doorsturen naar de fabrikant.
Wat Azur zeker wou voorkomen en de samenwerking tussen jullie en de fabrikant niet ten goede komt.
Ik ben het gewoon beu dat ik nooit ergens een antwoord op krijg of een oplossing.
Het is nu aan jullie om deze maand nog dit probleem uit de wereld te helpen.
Indien dit niet het geval is, zal ik verdere stappen ondernemen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”