Pagina 1 van 1
Overschakeling naar nieuw netwerk zone leuven.
Geplaatst: 02 mei 2006, 16:53
door biebel
Sinds vrijdag zit ik vermoedelijk op het nieuwe netwerk. Niet dat zulks me zo is medegedeeld, maar doordat ik enorme pingspikes en loss had in games en sites amper te bezoeken keek ik in mijn router en jawel:
Code: Selecteer alles
Data Rate:
Stream Type Interleaved Channel DataRate Fast Channel Data Rate
Up Stream 0 (Kbps.) 512 (Kbps.)
Down Stream 0 (Kbps.) 4096 (Kbps.)
Ik dacht dan dat ik op narrowband was terechtgekomen(nogal veel verbruikt vorige maand), maar torrents halen wel zeer behoorlijke snelheden 150-250 KB/s, hoewel de traffic soms tot 0 wegvalt. Gewone http downloads schommelen zo tussen de 5 en de 50 KB/s (zonder andere traffic) en vallen meestal stil na enkele minuten (resume ftw).
Your current download speed: 4kbit/s or 1kbyte/s
Your current upload speed: 428kbit/s or 54kbyte/s
Sinds die overgang heb ik ook een nieuw ip en krijg ik in mijn routers security log mededelingen die daarvoor amper voorkwamen zoals **LAND**, Datagram redirected, **Short TCP Header**
Sinds mijn aansluiting nooit noemenswaardige problemen gehad en nu met het met veel tromgeroffel aangekondigde eigen netwerk dit

. Zijn er nog met dit probleem?
Geplaatst: 02 mei 2006, 17:07
door Limburg
Na de hel van RDSL via het Telenet Solutions Netwerk ben ik in de hemel gekomen nu ik op het nieuwe netwerk zit.
Altijd stabiel 3400bps effectief.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat je signaal/ruisverhouding 2-3 db verslechtert door de grotere bandbreedte van 3360->4096 kbps.
Wanneer je al moeilijk zat met weinig ruimte (8db of minder) zou dat nu een onstabiele verbindinding op kunnen leveren.
Geplaatst: 02 mei 2006, 19:22
door biebel
Code: Selecteer alles
Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 16 dB 7 dB
Output Power 12 dBm 12.5 dBm
Attenuation 6 dB 11.5 dB
Indicator Name Near End Indicator Far End Indicator
Fast Path FEC Correction 0 5
Interleaved Path FEC Correction 14 14
Fast Path CRC Error 231 98
Interleaved Path CRC Error 0 16
Loss of Signal Defect --- ---
Loss of Frame Defect --- ---
Loss of Power Defect --- ---
Fast Path HEC Error 188 188
Interleaved Path HEC Error 0 21
aldus mijn router.
Geplaatst: 02 mei 2006, 21:23
door netdata
biebel schreef:Code: Selecteer alles
Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 16 dB 7 dB
Output Power 12 dBm 12.5 dBm
Attenuation 6 dB 11.5 dB
Indicator Name Near End Indicator Far End Indicator
Fast Path FEC Correction 0 5
Interleaved Path FEC Correction 14 14
Fast Path CRC Error 231 98
Interleaved Path CRC Error 0 16
Loss of Signal Defect --- ---
Loss of Frame Defect --- ---
Loss of Power Defect --- ---
Fast Path HEC Error 188 188
Interleaved Path HEC Error 0 21
aldus mijn router.
Mijne beste,
Dit ligt dus
NIET aan RealDSL he.
Je signaal waarden zijn behoorlijk laag. (SNR)
(en daar kan RealDSL zelf niets aan doen !!!)
Dit is een Belgacom probleem
maw dit zou je evengoed met Belgacom zelf kunnen voorhebben.
Upstream zit ie wel ok
maar downstream is echt wel net iets te weinig.
Meeste routers disconnecten op onder de 7db SNR en jij zit op 8db
kijk eerst je interne bedrading na.
daarna best naar RealDSL bellen en zeggen dat je waarden laag zijn.
Dan word dat aan belgacom doorgegeven
het is idd zo dat met een hoger lijnprofiel de SNR afneemt
en dat je perfect met een 3,3 lijnprofiel geen problemen ondervond, en nu wel...
Geplaatst: 02 mei 2006, 23:01
door biebel
Bedankt voor het antwoord, maar dat verklaart, voor mij als leek althans, toch niet hoe ik via bittorrent goede snelheden haal en via http na 3 retries pas een site geopend krijg?
Net nog eens gechecked en nu ziet het er zo uit:
Code: Selecteer alles
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 19 dB 16 dB
Output Power 12 dBm 1 dBm
Attenuation 5 dB 10 dB
Dit was daarvoor nooit zo veranderlijk. Kan iemand me trouwens even uitleggen waar deze termen voor staan of een linkje geven naar een site waar ik dat zelf even kan uitvissen?
Ook als ik mijn router direct op het binnekomende paar insteek en met een andere splitter probeer blijft het hetzelfde. Het ligt dus zeker niet aan mijn bekabeling.
Geplaatst: 02 mei 2006, 23:21
door crapiecorn
Geplaatst: 10 mei 2006, 18:15
door biebel
Bijna 2 weken verder en al 0 verbetering..
Your current download speed: 28kbit/s or 4kbyte/s
Your current upload speed: 415kbit/s or 52kbyte/s
Operationdata nog steeds identiek aan laatste post
Een belgacommedewerker heeft een lijntest gedaan op mijn lijn. De fysieke lijn vertoont geen problemen. Die 1 dBm downstream power is de enige probleemwaarde.
Kan dit aan mijn router liggen? Het zou vreemd zijn dat deze defect geraakte op de dag dat ik naar het nieuwe netwerk werd overgezet, maar shit happens.
Geplaatst: 11 mei 2006, 17:27
door zertox
Is er nu verbetering?
Geplaatst: 11 mei 2006, 17:42
door Limburg
jwouters schreef:Is er nu verbetering?
Hier (Neerpelt) is de PPP verbinding er uit sinds 16:15
De DSL verbinding is er echter nog steeds.
Maar dus hier geen internet verbinding meer.
Geplaatst: 11 mei 2006, 18:12
door biebel
Jazeker jwouters. Ik heb deze page in 1x kunnen laden
Your current download speed: 2352kbit/s or 294kbyte/s
Your current upload speed: 426kbit/s or 53kbyte/s
Mijn router geeft nu output power downstream 3 dbm, wat imo nog steeds zeer laag is in vergelijking met voor mijn overzetting, maar ik kan gamen zonder loss, dingen streamen en in 1x drivers downloaden.
Im a happy puppy, dankjewel =-)
Geplaatst: 12 mei 2006, 11:37
door antik
biebel schreef:Bijna 2 weken verder en al 0 verbetering..
Your current download speed: 28kbit/s or 4kbyte/s
Your current upload speed: 415kbit/s or 52kbyte/s
Operationdata nog steeds identiek aan laatste post
Een belgacommedewerker heeft een lijntest gedaan op mijn lijn. De fysieke lijn vertoont geen problemen. Die 1 dBm downstream power is de enige probleemwaarde.
Kan dit aan mijn router liggen? Het zou vreemd zijn dat deze defect geraakte op de dag dat ik naar het nieuwe netwerk werd overgezet, maar shit happens.
heb sinds 2 weken net hetzelfde voor op het nieuwe netwerk in leuven. telefoontje naar realdsl en ze lieten me weten dat het nu woensdag in orde zou komen. toen ik gisterenavond (donderdag ondertussen) testte ging het nog altijd niet beter. soit, het is mijn laatste maand bij realdsl. had hun het voordeel van de twijfel gegeven, maar ik kwam er elke keer bescheten uit..
no offence jwouters, altijd goed en vriendelijk geholpen door u.
Geplaatst: 12 mei 2006, 17:46
door biebel
Tis weer omzeep
Your current download speed: 213kbit/s or 27kbyte/s
Your current upload speed: 157kbit/s or 20kbyte/s
En outputpower downstream weer op 1
Kheb gelukkig mijn antivirus kunnen updaten gisteren.
Gooi mij maar weer op het oude netwerk

Geplaatst: 18 mei 2006, 18:36
door boesmans
idd, zelfde probleem, ik zit er nu ook al meer dan een weekje mee te kloten.
Surfen gaat van tijd tot tijd compleet niet, msn is een knipperlicht, online, paar min erna, offline.
Games spelen? LOL? Met pl +30 in en uit? tsssssssssss.
Goed begin, eerst kon ik niet online ivm me modem, nam hun settings niet goed aan, skynet np. Nieuwe modem, nu dit na enkele weken.
Schiet niet echt op. Heb gebeld, het zou eind deze week io moeten zijn of begin volgende week. Waarom geloof ik dit niet?
Van een nieuw netwerk weet ik niks maar waarom zetten ze ons niet ff terug?
En wie gaat mijn schade vergoeden?
Geplaatst: 20 mei 2006, 21:34
door PHO
boesmans schreef:
En wie gaat mijn schade vergoeden?
Vanaf dat jij kan aantonen hoeveel schade jij exact geleden hebt, en hen kunt wijzen op een contractuele overeenkomst dat ze een uptime van x garanderen dat ze niet nagekomen zijn, kan je een schadeclaim indienen.
RealDSL netwerk Leuven
Geplaatst: 22 mei 2006, 19:27
door Shreknel
Hallo,
het is misschien niet helemaal on-topic in deze thread, maar aangezien het over de regio Leuven gaat, leek het mij het best van hier te posten.
Binnenkort ga ik van internet-provider veranderen (non-DSL) en aangezien RealDSL een redelijk goed aanbod had onder de Starter-formule, dacht ik van deze dan ook te nemen.
Als ik sommige posts goed lees, dan zijn er echter problemen rond Leuven. Zijn deze algemeen of geïsoleerd van aard? Hangt de kwaliteit (en dus snelheid) van je ADSL-link ook sterk af van hoe ver je buiten het centrum zit?
Als er personen zijn met recente ervaring rond Leuven (Wilsele), dan zou ik graag weten of ik een kat in een zak ga nemen of een degelijke internetverbinding in huis haal.
bedankt,
Olivier
Geplaatst: 24 mei 2006, 10:22
door boesmans
Om je ff mijn mening te geven, kijk snel naar iets anders maatje. Ik zit nog steeds met dezelfde problemen, heb al gebeld, gemailed niks helpt.
Met mailen(support site) schepen ze me steeds af ipv een fatsoenlijk antwoord te geven. Op mijn vragen geven ze geen antwoord, behalve deze, "Het probleem is gekend en doen alles eraan om het zo spoedig mogelijk op te lossen". Het lijkt wel op een automatisch antwoordapparaat

.
Ik weet niet wat dit probleem veroorzaakt hier, of het dat netwerk is of niet, maar ik zit al bijna 3 weken op een connectie waar ik niks mee kan. Mail binnen halen lukt na een half uur proberen. Updaten van probs werkt compleet niet, na enkele sec, soms min krijg ik de msg, read error. De connectie valt niet weg maar de snelheid is compleet null.
Gamen had ik int begin een pl van 30% max 40. De laatste dagen zit ik aan 50 met een max van 75%.
Met deze post heb ik een bestandje toegevoegd van 2 pingtests. 1 naar mijn nl gameserver en de andere naar
www.realroot.be. De packetloss die je ziet is avg en de pingtest is genomen met pingplotter.
Ik denk zelf om over te stappen op een andere provider en contractbreuk te doen. Zit al 3 weken op zon connectie waar je niks mee kan.
Geplaatst: 24 mei 2006, 11:05
door Shreknel
Waar zit je ergens in de regio Leuven? Want zo'n packet loss kan volgens mij wel komen doordat hun nieuw netwerk veel gevoeliger is aan de afstand naar de centrale toe.
Als dat het geval is, zal je wschlk niet veel verbetering kunnen verwachten :S
Geplaatst: 24 mei 2006, 19:08
door biebel
Vandaag gaat het downloaden over http blijkbaar weer even wat vlotter, maar ik zit nog steeds met een packetloss die simpelweg onwerkbaar is voor een gamer, nu wel "maar" rond de 10% ipv 40% (joy). Outputpower downstream staat nu op 1.5 dBm maar die zal wsl wel weer wegzakken naar 0.5 of 1 binnen de paar uur. Ik zou niet weten waar deze waarde voor staat, maar ik weet wel dat deze voor mijn problemen altijd hoger dan 10 was.
Ik heb mijn lijn laten testen door een belgacom medewerker en ik zit op 480 meter van de centrale met een perfect functionerende fysische lijn.
Samen met de betaling van het volgende factuur ga ik, als het probleem tegen dan nog steeds niet is opgelost, een brief sturen waarin ik hun 1 maand de tijd geef om ofwel het probleem op te lossen of aan te tonen dat ze uberhaupt iets doen om het op te lossen. Wordt daar geen gevolg aan gegeven behoud ik mij het recht voor om mijn cotract zonder verdere verplichtingen éénzijdig op te zeggen.
Ik ben reeds iets meer dan een jaar een tevreden klant, maar trop is genoeg he. Ik kan best begrijpen dat de overgang van netwerk niet overal vlekkeloos kan gaan, maar dit duurt me te lang. Bij adsl2fit heb ik me maanden aan het lijntje laten houden, die fout ga ik geen 2x maken. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik realdsl op dezelfde hoop gooi als adsl2fit he (behalve dan op vlak van communicatie), maar daar liep alles ook vrijwel perfect tot de problemen begonnen en die problemen zijn pas "opgelost" geweest bij het terziele gaan van dat, pardon my french, kutisp.
Tip voor mensen met hetzelfde probleem: torrents gaan merkwaardig genoeg wel aan redelijke snelheden en zeer beperkt aantal hashfails. Wil je dus drivers ofzo downloaden zonder 80x te moeten resumen, met alle frustraties en filecorruptions die dat met zich meebrengt, laat een vriend die voor je downloaden en er een torrent van maken. (ms dat het bij andere p2p protocols ook deftig gaat).
Geplaatst: 29 mei 2006, 11:57
door boesmans
Idd, vanaf vandaag is mijn lijn ook beter. 29/05. Kan uiteindelijk weer downloaden en updaten maar ik ga hetzelfde doen als jij.
Iig na een telefoontje kreeg ik de horen dat ze eraan bezig zijn en dat het ten laatste deze week io moet zijn, ben benieuwd.