Overschakeling naar nieuw netwerk zone leuven.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
biebel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
Locatie: Leuven
Bedankt: 4 keer

Sinds vrijdag zit ik vermoedelijk op het nieuwe netwerk. Niet dat zulks me zo is medegedeeld, maar doordat ik enorme pingspikes en loss had in games en sites amper te bezoeken keek ik in mijn router en jawel:

Code: Selecteer alles

Data Rate: 
Stream Type Interleaved Channel DataRate  Fast Channel Data Rate
Up Stream            0 (Kbps.)                                 512 (Kbps.)
Down Stream          0 (Kbps.)                                 4096 (Kbps.)


Ik dacht dan dat ik op narrowband was terechtgekomen(nogal veel verbruikt vorige maand), maar torrents halen wel zeer behoorlijke snelheden 150-250 KB/s, hoewel de traffic soms tot 0 wegvalt. Gewone http downloads schommelen zo tussen de 5 en de 50 KB/s (zonder andere traffic) en vallen meestal stil na enkele minuten (resume ftw).
Your current download speed: 4kbit/s or 1kbyte/s
Your current upload speed: 428kbit/s or 54kbyte/s


Sinds die overgang heb ik ook een nieuw ip en krijg ik in mijn routers security log mededelingen die daarvoor amper voorkwamen zoals **LAND**, Datagram redirected, **Short TCP Header**

Sinds mijn aansluiting nooit noemenswaardige problemen gehad en nu met het met veel tromgeroffel aangekondigde eigen netwerk dit :(. Zijn er nog met dit probleem?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Na de hel van RDSL via het Telenet Solutions Netwerk ben ik in de hemel gekomen nu ik op het nieuwe netwerk zit.
Altijd stabiel 3400bps effectief.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat je signaal/ruisverhouding 2-3 db verslechtert door de grotere bandbreedte van 3360->4096 kbps.
Wanneer je al moeilijk zat met weinig ruimte (8db of minder) zou dat nu een onstabiele verbindinding op kunnen leveren.
Gebruikersavatar
biebel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
Locatie: Leuven
Bedankt: 4 keer

Code: Selecteer alles

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data         Upstream      Downstream
Noise Margin             16 dB           7 dB
Output Power             12 dBm          12.5 dBm
Attenuation              6 dB            11.5 dB

Indicator Name                       Near End Indicator    Far End Indicator
Fast Path FEC Correction                      0                   5
Interleaved Path FEC Correction               14                  14
Fast Path CRC Error                           231                 98
Interleaved Path CRC Error                    0                   16
Loss of Signal Defect                         ---                 ---
Loss of Frame Defect                          ---                 ---
Loss of Power Defect                          ---                 ---
Fast Path HEC Error                           188                 188
Interleaved Path HEC Error                    0                   21


aldus mijn router.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

biebel schreef:

Code: Selecteer alles

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data         Upstream      Downstream
Noise Margin             16 dB           7 dB
Output Power             12 dBm          12.5 dBm
Attenuation              6 dB            11.5 dB

Indicator Name                       Near End Indicator    Far End Indicator
Fast Path FEC Correction                      0                   5
Interleaved Path FEC Correction               14                  14
Fast Path CRC Error                           231                 98
Interleaved Path CRC Error                    0                   16
Loss of Signal Defect                         ---                 ---
Loss of Frame Defect                          ---                 ---
Loss of Power Defect                          ---                 ---
Fast Path HEC Error                           188                 188
Interleaved Path HEC Error                    0                   21


aldus mijn router.


Mijne beste,

Dit ligt dus NIET aan RealDSL he.
Je signaal waarden zijn behoorlijk laag. (SNR)
(en daar kan RealDSL zelf niets aan doen !!!)

Dit is een Belgacom probleem
maw dit zou je evengoed met Belgacom zelf kunnen voorhebben.

Upstream zit ie wel ok
maar downstream is echt wel net iets te weinig.
Meeste routers disconnecten op onder de 7db SNR en jij zit op 8db

kijk eerst je interne bedrading na.
daarna best naar RealDSL bellen en zeggen dat je waarden laag zijn.
Dan word dat aan belgacom doorgegeven

het is idd zo dat met een hoger lijnprofiel de SNR afneemt
en dat je perfect met een 3,3 lijnprofiel geen problemen ondervond, en nu wel...
Gebruikersavatar
biebel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
Locatie: Leuven
Bedankt: 4 keer

Bedankt voor het antwoord, maar dat verklaart, voor mij als leek althans, toch niet hoe ik via bittorrent goede snelheden haal en via http na 3 retries pas een site geopend krijg?

Net nog eens gechecked en nu ziet het er zo uit:

Code: Selecteer alles

Operation Data        Upstream            Downstream
Noise Margin            19 dB                16 dB
Output Power            12 dBm               1 dBm
Attenuation             5 dB                 10 dB


Dit was daarvoor nooit zo veranderlijk. Kan iemand me trouwens even uitleggen waar deze termen voor staan of een linkje geven naar een site waar ik dat zelf even kan uitvissen?

Ook als ik mijn router direct op het binnekomende paar insteek en met een andere splitter probeer blijft het hetzelfde. Het ligt dus zeker niet aan mijn bekabeling.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Gebruikersavatar
biebel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
Locatie: Leuven
Bedankt: 4 keer

Bijna 2 weken verder en al 0 verbetering..

Your current download speed: 28kbit/s or 4kbyte/s
Your current upload speed: 415kbit/s or 52kbyte/s

Operationdata nog steeds identiek aan laatste post :(

Een belgacommedewerker heeft een lijntest gedaan op mijn lijn. De fysieke lijn vertoont geen problemen. Die 1 dBm downstream power is de enige probleemwaarde.

Kan dit aan mijn router liggen? Het zou vreemd zijn dat deze defect geraakte op de dag dat ik naar het nieuwe netwerk werd overgezet, maar shit happens.
zertox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:06
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Is er nu verbetering?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

jwouters schreef:Is er nu verbetering?

Hier (Neerpelt) is de PPP verbinding er uit sinds 16:15

De DSL verbinding is er echter nog steeds.

Maar dus hier geen internet verbinding meer.
Gebruikersavatar
biebel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
Locatie: Leuven
Bedankt: 4 keer

Jazeker jwouters. Ik heb deze page in 1x kunnen laden :)

Your current download speed: 2352kbit/s or 294kbyte/s
Your current upload speed: 426kbit/s or 53kbyte/s

Mijn router geeft nu output power downstream 3 dbm, wat imo nog steeds zeer laag is in vergelijking met voor mijn overzetting, maar ik kan gamen zonder loss, dingen streamen en in 1x drivers downloaden.

Im a happy puppy, dankjewel =-)
antik
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2006, 12:17
Contacteer:

biebel schreef:Bijna 2 weken verder en al 0 verbetering..

Your current download speed: 28kbit/s or 4kbyte/s
Your current upload speed: 415kbit/s or 52kbyte/s

Operationdata nog steeds identiek aan laatste post :(

Een belgacommedewerker heeft een lijntest gedaan op mijn lijn. De fysieke lijn vertoont geen problemen. Die 1 dBm downstream power is de enige probleemwaarde.

Kan dit aan mijn router liggen? Het zou vreemd zijn dat deze defect geraakte op de dag dat ik naar het nieuwe netwerk werd overgezet, maar shit happens.


heb sinds 2 weken net hetzelfde voor op het nieuwe netwerk in leuven. telefoontje naar realdsl en ze lieten me weten dat het nu woensdag in orde zou komen. toen ik gisterenavond (donderdag ondertussen) testte ging het nog altijd niet beter. soit, het is mijn laatste maand bij realdsl. had hun het voordeel van de twijfel gegeven, maar ik kwam er elke keer bescheten uit..

no offence jwouters, altijd goed en vriendelijk geholpen door u.
Gebruikersavatar
biebel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
Locatie: Leuven
Bedankt: 4 keer

Tis weer omzeep :(

Your current download speed: 213kbit/s or 27kbyte/s
Your current upload speed: 157kbit/s or 20kbyte/s

En outputpower downstream weer op 1 :(

Kheb gelukkig mijn antivirus kunnen updaten gisteren.

Gooi mij maar weer op het oude netwerk ;)
boesmans
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2006, 18:15

idd, zelfde probleem, ik zit er nu ook al meer dan een weekje mee te kloten.

Surfen gaat van tijd tot tijd compleet niet, msn is een knipperlicht, online, paar min erna, offline.

Games spelen? LOL? Met pl +30 in en uit? tsssssssssss.

Goed begin, eerst kon ik niet online ivm me modem, nam hun settings niet goed aan, skynet np. Nieuwe modem, nu dit na enkele weken.

Schiet niet echt op. Heb gebeld, het zou eind deze week io moeten zijn of begin volgende week. Waarom geloof ik dit niet?

Van een nieuw netwerk weet ik niks maar waarom zetten ze ons niet ff terug?

En wie gaat mijn schade vergoeden?
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

boesmans schreef:
En wie gaat mijn schade vergoeden?


Vanaf dat jij kan aantonen hoeveel schade jij exact geleden hebt, en hen kunt wijzen op een contractuele overeenkomst dat ze een uptime van x garanderen dat ze niet nagekomen zijn, kan je een schadeclaim indienen.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Shreknel
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:22

Hallo,

het is misschien niet helemaal on-topic in deze thread, maar aangezien het over de regio Leuven gaat, leek het mij het best van hier te posten.
Binnenkort ga ik van internet-provider veranderen (non-DSL) en aangezien RealDSL een redelijk goed aanbod had onder de Starter-formule, dacht ik van deze dan ook te nemen.
Als ik sommige posts goed lees, dan zijn er echter problemen rond Leuven. Zijn deze algemeen of geïsoleerd van aard? Hangt de kwaliteit (en dus snelheid) van je ADSL-link ook sterk af van hoe ver je buiten het centrum zit?
Als er personen zijn met recente ervaring rond Leuven (Wilsele), dan zou ik graag weten of ik een kat in een zak ga nemen of een degelijke internetverbinding in huis haal.

bedankt,

Olivier
boesmans
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2006, 18:15

Om je ff mijn mening te geven, kijk snel naar iets anders maatje. Ik zit nog steeds met dezelfde problemen, heb al gebeld, gemailed niks helpt.

Met mailen(support site) schepen ze me steeds af ipv een fatsoenlijk antwoord te geven. Op mijn vragen geven ze geen antwoord, behalve deze, "Het probleem is gekend en doen alles eraan om het zo spoedig mogelijk op te lossen". Het lijkt wel op een automatisch antwoordapparaat :evil:.

Ik weet niet wat dit probleem veroorzaakt hier, of het dat netwerk is of niet, maar ik zit al bijna 3 weken op een connectie waar ik niks mee kan. Mail binnen halen lukt na een half uur proberen. Updaten van probs werkt compleet niet, na enkele sec, soms min krijg ik de msg, read error. De connectie valt niet weg maar de snelheid is compleet null.

Gamen had ik int begin een pl van 30% max 40. De laatste dagen zit ik aan 50 met een max van 75%.

Met deze post heb ik een bestandje toegevoegd van 2 pingtests. 1 naar mijn nl gameserver en de andere naar www.realroot.be. De packetloss die je ziet is avg en de pingtest is genomen met pingplotter.

Ik denk zelf om over te stappen op een andere provider en contractbreuk te doen. Zit al 3 weken op zon connectie waar je niks mee kan.
Bijlagen
pingtest.txt
Pingtest naar nl server en realroot
(1.36 KiB) 117 keer gedownload
Shreknel
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:22

Waar zit je ergens in de regio Leuven? Want zo'n packet loss kan volgens mij wel komen doordat hun nieuw netwerk veel gevoeliger is aan de afstand naar de centrale toe.
Als dat het geval is, zal je wschlk niet veel verbetering kunnen verwachten :S
Gebruikersavatar
biebel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
Locatie: Leuven
Bedankt: 4 keer

Vandaag gaat het downloaden over http blijkbaar weer even wat vlotter, maar ik zit nog steeds met een packetloss die simpelweg onwerkbaar is voor een gamer, nu wel "maar" rond de 10% ipv 40% (joy). Outputpower downstream staat nu op 1.5 dBm maar die zal wsl wel weer wegzakken naar 0.5 of 1 binnen de paar uur. Ik zou niet weten waar deze waarde voor staat, maar ik weet wel dat deze voor mijn problemen altijd hoger dan 10 was.

Ik heb mijn lijn laten testen door een belgacom medewerker en ik zit op 480 meter van de centrale met een perfect functionerende fysische lijn.

Samen met de betaling van het volgende factuur ga ik, als het probleem tegen dan nog steeds niet is opgelost, een brief sturen waarin ik hun 1 maand de tijd geef om ofwel het probleem op te lossen of aan te tonen dat ze uberhaupt iets doen om het op te lossen. Wordt daar geen gevolg aan gegeven behoud ik mij het recht voor om mijn cotract zonder verdere verplichtingen éénzijdig op te zeggen.

Ik ben reeds iets meer dan een jaar een tevreden klant, maar trop is genoeg he. Ik kan best begrijpen dat de overgang van netwerk niet overal vlekkeloos kan gaan, maar dit duurt me te lang. Bij adsl2fit heb ik me maanden aan het lijntje laten houden, die fout ga ik geen 2x maken. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik realdsl op dezelfde hoop gooi als adsl2fit he (behalve dan op vlak van communicatie), maar daar liep alles ook vrijwel perfect tot de problemen begonnen en die problemen zijn pas "opgelost" geweest bij het terziele gaan van dat, pardon my french, kutisp.

Tip voor mensen met hetzelfde probleem: torrents gaan merkwaardig genoeg wel aan redelijke snelheden en zeer beperkt aantal hashfails. Wil je dus drivers ofzo downloaden zonder 80x te moeten resumen, met alle frustraties en filecorruptions die dat met zich meebrengt, laat een vriend die voor je downloaden en er een torrent van maken. (ms dat het bij andere p2p protocols ook deftig gaat).
boesmans
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2006, 18:15

Idd, vanaf vandaag is mijn lijn ook beter. 29/05. Kan uiteindelijk weer downloaden en updaten maar ik ga hetzelfde doen als jij.

Iig na een telefoontje kreeg ik de horen dat ze eraan bezig zijn en dat het ten laatste deze week io moet zijn, ben benieuwd.
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”