Drivers Gforce 4 MX 440SE doen raar

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik zit nu op mijn windows XP prutspartitie (SP1 + alle patches). Ik heb problemen met de drivers voor mijn grafische kaart. Als ik de drivers installeer, dan zegt XP wel dat de drivers niet goedgekeurd zijn. Dit gebeurt wel meer, dus gewoon verder doen met de installatie. De drivers komen van de CD die in de doos zat bij de aankoop, dus die zouden moeten werken. Als je de PC dan reboot, dan kom ik in een omgeving met 4bits kleuren en een resolutie van 800x600. Niet normaal dus. Ik laat die auto-update wizard lopen, die zegt dat ik de meest recente drivers heb. Als ik de drivers verwijderd en dan zogezegd op een standaard VGA-kaart werk, dan heb ik wel mooi 16bits-kleuren en een res van 1024x768. Dus ikke op zoek gegaan naar de officiële site van nvidea eens zien voor drivers, maar ik kan niet echt een site vinden hiervoor. Weet er iemand een oplossing of drivers staan? Zelf al eens meegemaakt?

Ik heb de logboeken uitgepluisd en daar staat niets in. Enkel een melding in verband met mijn modem, maar ik zie niet direct het verband. Ik werk u dus via die standaard VGA-dinges, want dat ziet er het best uit. Maar als ik scroll op een webpagina, dan gaat dit zo in schokken en die wil ik natuurlijk ook niet :wink:

Dank bij voorbaat!

Driverversie (volgens windows) : 4.4.0.3

Info : AMD Athlon XP 2000+, 256MB DDR RAM, mobo : MSI MS-6712, nog info, just yell
[mod="SeNsei Ze0n"]dit hoort meer thuis in techniek [/mod]
Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

probeer eens www.nvidia.com :)

ik heb dat hier ook soms voor dat je in 800*600 terecht komt maar met je resolutie en kleursetting goed te zetten werkt het bij mij goed daarna start hij in de juiste resol op
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Gisteren net hetzelfde gehad.

Drivers van www.nvidia.com gehaald voor Geforce 440MX SE 64Mb.

Tijdens install zei winxp dat de driver niet verified was of compatible was, heb dat gewoon genegeerd, na boot, starte de video slechter dan ervoor, lagere res en lagere kleuren. Heb dat dan gewoon manueel aangepast en dat draait prima. Paar tests gedaan en blijkt ok.


Blijkbaar zet die nieuwe driver de instellingen op superlaag ofzo (of winxp door not-compatible warning...) anyway, bij mij werkt hij nu prima, maar idd, winxp en die driver doen beke raar. Kzou zeggen pas het eens manueel aan, normaal zou het geen prob mogen geven. Ik kijk nu al tijdje op 32bit op 1024x768 geen probs meer gehad... ;-)
I love it when a plan comes together!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Het rare is, ik kan niet hoger zetten. Meer dan dat gaat niet. Bij de installatie op win 2k heb ik die waarschuwing ook genegeerd dat ze niet digitaal ondertekend waren. Dus bij XP ook. Ik ga eens proberen met de drivers van nvidia, I'll keep you posted. (kwas just weer veranderd naar 2k :))

Cheers
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

De nieuwste drivers afgehaald van nvidia.com en alles werkt, hout vast houden. Alles ziet er goed uit. Nu kan ik toch al op hogere resoluties werken en zo. En geen 4bits kleuren meer :-)

Allemaal zeer bedankt. Ik zal er u ene trakteren :wink:

Cheers
Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Sub Zero schreef:Allemaal zeer bedankt. Ik zal er u ene trakteren :wink:


ik zalt onthouden :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Lol, bij mijn nieuwe kaart zaten er zelf geen drivers heb ze zelf van nvidia.com moeten halen.. dus het waren direct de nieuwste :)

Bij nvidia, altijd de nieuwste pakken... :p
I love it when a plan comes together!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik had bij win 2k die live-update geprobeerd en hij zei dat ik de nieuwste drivers had. Zoals altijd, vertrouw nooit je PC, zeker niet onder windows. Maar toch ik, goedgelovig gelijk ik ben, neem dat dan aan he. Het is opgelost en daar ben ik al blij om.

Onthou het maar goed Sensei Zeon. :-)

Cheers
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Ik weet niet welk merk je hebt van kaart maar die liveupdate van MSI en Gigabyte kan je zeker niet geloven. Ik draai de laatste drivers 44.03
van Nvidia en als ik liveupdate doe van Win2K wil hij me laten geloven dat ik de laatste niet heb en me doen downgraden naar een eerdere versie. Je mag altijd drivers installeren als ze nog niet "goedgekeurd" zijn
door MS zolang het maar geen Betadrivers zijn.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Tja, nVidia brengt zoveel detonator-drivers uit dat ze die onmogelijk altijd kunnen laten WHQL-keuren door microsoft. Maar nu en dan laten ze die wel keuren, en die versies kan je dan ook via WindowsUpdate vinden... Dus via zo'n update-functie zal je altijd minder recente drivers vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”