Onlangs volgde ik kort een TV programma op een Duitse zender waar men het had over kopieertoestellen in firma's of bijvoorbeeld in openbare bibliotheken. Daar kwam ter sprake, dat indien men voor privé doeleinden fotokopieën maakt, dat vertrouwelijke gegevens opgeslagen worden op de harddisk van een dergelijk kopieertoestel.
Firma's werden er op attent gemaakt dat ze beter zouden opletten als zij hun apparaat buitendienststellen of verkopen, om te voorkomen dat bedrijfsgegevens zo ongewild bij vreemden zou kunnen belanden.
Maar bvb ook privé gevoelige zaken zoals, een bankconto nummer of medische informatie en dergelijke dingen.
Het verwijderen van de HD zou enkel tegen betaling kunnen, door de fabrikant van zulke toestellen.
(en dit tegen een degelijk prijskaartje)
Tijdens dat TV programma werd een demo getoont bij het uitbouwen van zo,n Harddisk.
Men moet er zich van bewust zijn of men deze gegevens wel wil prijsgeven.
Is het wel nodig om zo maar zorgeloos om te gaan met gevoelige privé informatie.
OK wie een kopij nodig heeft, waarom niet maar zo weet men nu toch wat er kan opgeslagen worden.
Tot mijn spijt vind ik de link naar dat Duitstalig TV programma niet meer terug. (dit ivm een image)
Welke gevaar privacy bij maken van fotokopie?
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Mja het verwonder me niet eigenlijk. Er zijn ook verschillende laserprinters/copiers die een code mbv. gele stippen aanbrengen waarin data te vinden is.
Big Brother is watching us, always. Gelukkig hoofdzakelijk nog passief.
Big Brother is watching us, always. Gelukkig hoofdzakelijk nog passief.