We hebben weer aanmaning!!!

Plaats reactie
nickxbe
Starter Plus
Starter Plus

Jongens,

Wat moet ik er mee aan.

Ik krijg een aanmaning van jawel 5x54 euro + 175 euro ??? Iets wat ik al maanden geleden heb betaald na de eerste rekening???? controleren ze hun bank rek eigenlijk wel.. binnen 8 dagen wordt het overgezet naar een advocaat.

Ik vraag het me af... nog 2 maanden zijn we pleite als het op deze manier moet!.. ze durven ook nog 5 euro per keer aan domicilering aan te rekenen... even bijgaande dat ik al 3 X HET @#$@#$ dom. doc heb opgestuurd... bah! om lelijk van te worden : (
zertox
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Je kan best eens naar [email protected] emailen om dit mogelijk misverstand recht te zetten.
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer

jwouters schreef:...dit mogelijk misverstand...
Pas op , straks is het nog je eigen fout :?
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

wat ben ik blij dat ik daar weg ben!
Tracer07
Pro Member
Pro Member

sailormars2k schreef:wat ben ik blij dat ik daar weg ben!
blijf dan ook uit dees subforum.. ffs klaagmensen ..zelfs na ze weg zijn..
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Nou ja, Ik ben ook weg bij realdsl en ik heb gisteren ook een aanmaning gekregen voor een betaalde factuur.
Zo een plezante waarin direct gedreigd wordt met advocaat zus en zo die dan incasso zus en zo inschakeld.
Ze krijgen van mij 1 mailtje retour en als ze daarmee niet tevreden zijn mogen ze proberen met hun advocaatje.
Ik heb hier alle bewijsstukken in handen.

f*** idiots :evil:
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Tracer07 schreef:blijf dan ook uit dees subforum.. ffs klaagmensen ..zelfs na ze weg zijn..
Laat me raden. Je zit bij RealDSL? Ik klaag helemaal niet rap maar hoe de gang van zaken er bij RealDSL aantoe ging is echt wel niet normaal als je 't mij vraagt..
Perkele
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ik heb ook een aanmaning gekregen, inclusief 5 euro kosten per factuur en dat terwijl er een domiciliëring loopt op mijn rekening!

Ik ben dat amateuristisch gedoe kotsbeu, ze mogen hun advocaat inlichten, die arme mens zal zijn ogen nogal opentrekken wanneer die de administratie van RealDSL ziet.

Aangetekende brief met opzeg van het abonnement wordt vandaag nog verstuurd, na eind volgende maand hoop ik nooit meer iets van RDSL te horen. Ik twijfel enkel nog tussen Dommel of EDPnet....
nocredits
Starter Plus
Starter Plus

Perkele schreef:Ik heb ook een aanmaning gekregen, inclusief 5 euro kosten per factuur en dat terwijl er een domiciliëring loopt op mijn rekening!

Ik ben dat amateuristisch gedoe kotsbeu, ze mogen hun advocaat inlichten, die arme mens zal zijn ogen nogal opentrekken wanneer die de administratie van RealDSL ziet.

Aangetekende brief met opzeg van het abonnement wordt vandaag nog verstuurd, na eind volgende maand hoop ik nooit meer iets van RDSL te horen. Ik twijfel enkel nog tussen Dommel of EDPnet....
Jongens, jongens toch zo zagen...

Ik heb ook zo een brief ontvangen ondanks het feit dat de domiciliering
al in orde was 12 maand geleden...heb even naar de boekhouding van
realroot gebeld waar een supervriendelijke Inez samen met mij alles
heeft nagekeken en alles in orde gebracht in 5 minuutjes. Een kwartiertje
later had ik ook netjes all facturen in mijn mail.

Bel gewoon even, leg hoffelijk je probleem uit en alles zal super snel in
orde zijn...altijd dat gedreig met advocaten..vooral door mensen die
blijkbaar geen besef hebben wanneer het nuttig is een advocaat in te
schakelen of niet.

Allemaal nog een goed weekend
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Even ter info,
Het was REALDSL die begon te dreigen met advocaten niet andersom.
Maar bij mij is het nu ook in orde. Ik heb een mailtje terug gehad waarin hun fout is toegegeven.
Mijn laatste mailtje ooit van realdsl, voorwaar een feestelijke gebeurtenis.
:P
Perkele
Plus Member
Plus Member

nocredits schreef:Bel gewoon even, leg hoffelijk je probleem uit en alles zal super snel in
orde zijn...altijd dat gedreig met advocaten..vooral door mensen die
blijkbaar geen besef hebben wanneer het nuttig is een advocaat in te
schakelen of niet.
Ik heb Inez gisteren nog eens gemaild en er werd een ticket aangemaakt, ik wacht nog steeds op een antwoord. Het is die Inez trouwens die me in december mailde dat de domiciliëringsopdracht teruggevonden was, die werd door me in juni vorig jaar opgestuurd. Ook toen stuurden ze eerst een brief waarin RDSL dreigde om hun advocaat in te lichten, net zoals nu.

Als ze zoiets simpel niet eens kunnen opvolgen, dan wil ik wel eens zien hoe het gaat zijn met de klanten die extra moeten betalen indien ze over hun limiet gaan ...
elldiablo
Pro Member
Pro Member

:? vindt da spijtig voor al diegene , die probleme hebben met realdsl

heb overlaatst nog een ticket gestuurd van als ik een limiet ga hebben over 1 jaar.... en ze zeiden dat ik dezelfde voorwaarden zouw hebben, dan die van de 1ste contract
Lukse
Premium Member
Premium Member

Hier hetzelfde, ook een aanmaning gekregen voor 5 facturen.
Heb maanden geleden de goedkeuring voor domiciliëring ingediend, maar er is nooit iets van mijn rekening afgegaan.
Ik heb een mail gestuurd en daarop hebben ze een ticket geopend, maar ik heb nog geen reactie gehad.
Ik krijg 7 dagen om te betalen, maar dat wil zeggen dat ik 25€ extra moet gaan betalen. Het lijkt mij echter niet mijn fout dat zij hun administratie niet in orde hebben en ik ben dus ook niet van plan om die 25€ te gaan betalen.
We zien wel wat er van komt.
Maandag of dinsdag ook eens contact gaan opnemen met Inez voor de zekerheid... 8)
Afbeelding
elldiablo
Pro Member
Pro Member

zeker en als je nog meer voordeel wil hebben ,...moet je zeggen dat er collegas (hier ergens en dank zei u geholpen waren lol
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Perkele schreef: Ik twijfel enkel nog tussen Dommel of EDPnet....
Ik zou voor DOmmel gaan. Heb dat ook gedaan. Nog geen spijt van gehad (en ik ben niet de makkelijkste klant).
Het enige nadeel is dat ik hun wireless digitelfoon heb genomen, en dat dit uit 2 apparaten bestaat (modem + router apart). Had liever alles in 1 gehad.
Als je dan nog je desktop rechtstreeks wil aansluiten heb je nog een hub nodig.
Voordeel is wel dat al die apparaten GRATIS zijn. Alleen een waarborg.
Ze beschikken over degelijk materiaal (staat trouwens in hetzelde gebouw als dat van Belgacom).
biebel
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

Ik heb geen sympathie meer voor realdsl, maar sommige mensen hebben terecht een aanmaning gekregen. Bij mij waren het er 2: deze maand (wel erg snel om een 7 dagen aanmaning te geven) en 1 van oktober 2005. Toch €10 lichter gemaakt, waarvan €5 + terrecht maar vroegtijdig imo €5 door het maanden geen factuur te krijgen en dan opeens alles ineens waardoor ik blijkbaar 1 factuurtje over het hoofd had gezien.

Ik zou het niet echt op prijs stellen om vanaf nu elke maand €5 te moeten betalen wegens het niet hebben van een domicilieringsopdracht aangezien dat hun administratie hieromtrent een puinhoop is. Ze kunnen me net zogoed €5 laten betalen omdat ik mijn middenste arm niet opsteek telkenmale ik mijn pc opzet.

Dit soort wanhoopspogingen om toch maar geld in het laatje te krijgen stelt me niet echt gerust. €5 dat realdsl het niet uitzingt tot het einde van mijn contract?
Praetorian
Premium Member
Premium Member

jwouters schreef:Je kan best eens naar [email protected] emailen om dit mogelijk misverstand recht te zetten.
heb ik gedaan: ik krijg geen reactie
als ik bel naar de helpdesk ( optie 1 boekhouding) krijg ik altijd maar 'wij zijn niet in de mogelijkheid u te woord te staan'
dat is nu al een week dat ik probeer te bellen/jullie te bereiken per email...

wat voor een zever is dat eigenlijk? zeker omdat die aanmaning totaal onterecht iswegens het niet meer klant zijn in de periode dat mij nu wordt aangerekend!
Lukse
Premium Member
Premium Member

Gisteren avond bleek de status van mijn ticket in een keer Closed te zijn...
Heb een reactie toegevoegd, maar nog steeds niets van RealDSL gehoord.
Inez mag morgen telefoon van mij verwachten.
Afbeelding
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Lukse schreef:Gisteren avond bleek de status van mijn ticket in een keer Closed te zijn...
kvon da ook vreemd en het antwoord datk indertijd kreeg was ...
Peter Quintiens schreef:u kan altijd antwoorden op en ticket ook al is dit gesloten.

Vriendelijke groeten,
Peter Quintiens
blijkbaar vinden ze dat 1 keer antoorden, alle vragen weneemt :roll:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Robbe schreef:blijkbaar vinden ze dat 1 keer antoorden, alle vragen weneemt :roll:
Algemeen wordt dit (het closen van een ticket na één antwoord) in een helpdesksysteem wel meer gedaan.
Waarom ? Omdat je anders na een tijdje met zovéél open tickets zit, die allemaal in behandeling zijn, dat je door het bos de bomen niet meer ziet :-)
Ook al omdat er toch genoeg mensen zijn die een vraag stellen, een antwoord krijgen... én dan hoor je niks meer van hen. Wanneer moet je zo'n ticket dan sluiten ?

Ikzelf ga altijd van de veronderstelling uit "Als de klant nog een vraag heeft, zal ik het wel horen" :lol:
If you can't beat them, confuse them.
Lukse
Premium Member
Premium Member

CueBoy schreef:
Robbe schreef:blijkbaar vinden ze dat 1 keer antoorden, alle vragen weneemt :roll:
Algemeen wordt dit (het closen van een ticket na één antwoord) in een helpdesksysteem wel meer gedaan.
Vind je het ook normaal dat ze het sluiten als ze nog geen antwoord gegeven hebben?
Dat is bij mij dus het geval.
Vandaag proberen te bellen, maar natuurlijk niet bereikbaar.
Morgen is de deadline voor het betalen van mijn facturen.
Ik ga ze betalen, maar dan zonder die 5€ extra.
Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Lukse schreef:
CueBoy schreef:
Vind je het ook normaal dat ze het sluiten als ze nog geen antwoord gegeven hebben?
Dat is bij mij dus het geval.
Mijn antwoord was ter verduidelijking van het waarom een ticket wordt gesloten na slechts één antwoord. Niet waarom het gesloten wordt als er geen antwoord werd gegeven... dus of ik dit nu normaal vind of niet, doet niet ter zake :wink:
If you can't beat them, confuse them.
GeertAki
Pro Member
Pro Member

Als ik de verhalen hier zo lees, dan lijkt het mij alsof realdsl gewoon probeert om mensen reeds betaalde facturen opnieuw te laten betalen. Er zullen heus wel mensen zijn die hier zonder argwaan op ingaan. En heb je het toch door dat je die al betaald hebt, dan zeggen ze gewoon: "Oh, sorry, dat moet een vergissing zijn."

<off-topic-mode>
Onlangs had ik bij electrabel hetzelfde voor na een verhuis. Door omstandigheden kruisten de betalingen van de eindafrekening en de volgende factuur elkaar en ik had dus pas na de betaling van die factuur gezien dat die bij de eindafrekening vermeld stond als 'niet te betalen'. Enkele maanden later bel ik hen en het antwoord is: Oh ja, ik zie dat je nog x euro van ons te goed hebt. Dit wordt eerstdaags op uw rekening gestort. Twee weken later had ik het geld terug. Dus volgens mij houden ze het geld bij zolang de klant niet moeilijk doet... Zie het als een onrechtmatig verkregen kapitaalsverhoging of zo :)
</off-topic-mode>
zertox
Plus Member
Plus Member

lukske: alle vragen ivm boekhouding gaan naar inez. Zij maakt geen gebruik van dit ticketing systeem en daarom word dit ticket gewoon gesloten. Normaal gezien krijg je wel een antwoord van inez. Je kan hiervoor altijd naar [email protected] sturen.
elldiablo
Pro Member
Pro Member

jwouters

:???: wat vindt ge ervan van al die situaties,.. die zich voordoen

kan dat ? :o) denk niet dat het goed gaat aflopen, met al die negative commentaar
Perkele
Plus Member
Plus Member

Ik heb sinds een jaar een domiciliëring, nooit werd er geld afgehaald, ik heb wel 2 aanmaningen met extra kosten gekregen.
'k Heb mijn contract eind april opgezegd en bevestiging gekregen dat ik op 31 mei zou worden afgesloten.
Begin juni ontvang ik een factuur voor de maand juni, een paar dagen nadien ontvang ik een creditnota van 0 euro ipv 47 euro.

De administratie is al even mank als hun netwerk...
Praetorian
Premium Member
Premium Member

Perkele schreef:Ik heb sinds een jaar een domiciliëring, nooit werd er geld afgehaald, ik heb wel 2 aanmaningen met extra kosten gekregen.
'k Heb mijn contract eind april opgezegd en bevestiging gekregen dat ik op 31 mei zou worden afgesloten.
Begin juni ontvang ik een factuur voor de maand juni, een paar dagen nadien ontvang ik een creditnota van 0 euro ipv 47 euro.

De administratie is al even mank als hun netwerk...
ik heb ook dergelijke ervaringen: enige bedragen dat ik aangerekend werd was toen ik al geen klant meer was
heb jij hen eigenlijk al iets betaald dan?
Perkele
Plus Member
Plus Member

De eerste aanmaning heb ik betaald zonder de extra kosten en heb hen erop gewezen dat er een domiciliëring was, de 2de aanmaning heb ik niet betaald, Inez zou dat regelen via mijn domiciliëring. Na die factuur van juni heb ik de domiciliëring direct stopgezet, want als ze teveel geld eraf halen, duurt het ws maanden eer je het terug hebt, als je het al terug krijgt.

Indien ze een nieuwe aanmaning met daarop de juiste bedragen sturen, dus zonder 5 euro extra kosten per maand én een creditnota van 47 euro voor de maand juni, dan zal ik ze betalen. Indien ze zoals de vorige keer wel 5 euro extra aanrekenen, mogen ze het via hun advocaat regelen, waar in de vorige aanmaning al mee werd gedreigd.
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”