telenet expressNet dubbele snelheid

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
dondertje
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2006, 13:07

Via mijn telenet kan je nu de verdubbeling aanvragen, na een half uurtje zonder internet gaat het dubbel zo snel
Laatst gewijzigd door dondertje op 19 apr 2006, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

De verbinding valt niet weg voor een half uur, valt misschien 5 minuten weg max. En dit omdat de modem nieuwe instellingen gepusht krijgt vanuit de TN servers.
Laatst gewijzigd door ubremoved_983 op 17 apr 2006, 20:03, 2 keer totaal gewijzigd.
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

Het grappige is dat de "TROUWE" klanten, de klanten die dus al het langst klant zijn hier NIET van kunnen genieten.

Dit aangezien zij nog met een oude Motorola CyberSurfr Wave surfen..
En de snelheidsverhoging alleen werkt voor de euroDOCSIS modems.
zaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
Bedankt: 6 keer

Ik heb een nieuwe modem en de hoogste snelheid die ik haal is 800 kb/s.

Denk niet dat het aan je modem ligt. Want die kan nog juist 10Mbit aan.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

zaf schreef:Ik heb een nieuwe modem en de hoogste snelheid die ik haal is 800 kb/s.

Denk niet dat het aan je modem ligt. Want die kan nog juist 10Mbit aan.


De snelheidsupgrades worden niet toegepast op de CDLP modems ! Ik heb thuis een arris en haal na de upgrade 1.2 Mb / s. Tis idd zoals witte! zegt, CDLP modems krijgen enkel een snelheidsverhoging ( en dus een modemswap ) als ze een duurder product nemen ( of bv. telefonie der bij nemen).

Let wel op: ook nieuw sinds dit weekend, bij productwijzigingen ga je telkens een OYO aan.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

alé proficiat telenet klanten nu kan je nóg sneller volumeblokken bijkopen.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

flt schreef:alé proficiat telenet klanten nu kan je nóg sneller volumeblokken bijkopen.


Amen !! :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

flt schreef:alé proficiat telenet klanten nu kan je nóg sneller volumeblokken bijkopen.


Weer zo'n puber gedrag dat stelt dat omdat het sneller gaat je ook MEER MOET downloaden.
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

ditCh schreef:
zaf schreef:Ik heb een nieuwe modem en de hoogste snelheid die ik haal is 800 kb/s.

Denk niet dat het aan je modem ligt. Want die kan nog juist 10Mbit aan.


De snelheidsupgrades worden niet toegepast op de CDLP modems ! Ik heb thuis een arris en haal na de upgrade 1.2 Mb / s. Tis idd zoals witte! zegt, CDLP modems krijgen enkel een snelheidsverhoging ( en dus een modemswap ) als ze een duurder product nemen ( of bv. telefonie der bij nemen).

Let wel op: ook nieuw sinds dit weekend, bij productwijzigingen ga je telkens een OYO aan.


Gewoon kortsluiting maken met de modem en dan belle dat hem kapot is.
Simpel krijg je automatisch een nieuwe!
Als ze zo hun oude klante behandelen dan verdiene ze niet beter als dit.

Ik moet trouwens nogaltijd mijn 50€ waarborg teruggestort krijge maar dit weigere ze te doen!
Schandalig gewoon!
zaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
Bedankt: 6 keer

ditCh schreef:
zaf schreef:Ik heb een nieuwe modem en de hoogste snelheid die ik haal is 800 kb/s.

Denk niet dat het aan je modem ligt. Want die kan nog juist 10Mbit aan.


De snelheidsupgrades worden niet toegepast op de CDLP modems ! Ik heb thuis een arris en haal na de upgrade 1.2 Mb / s. Tis idd zoals witte! zegt, CDLP modems krijgen enkel een snelheidsverhoging ( en dus een modemswap ) als ze een duurder product nemen ( of bv. telefonie der bij nemen).

Let wel op: ook nieuw sinds dit weekend, bij productwijzigingen ga je telkens een OYO aan.


Motorola Surfboard SB5100

Afbeelding

Is dat een CDLP modem?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

r2504 schreef:...omdat het sneller gaat je ook MEER MOET downloaden.

Eigenlijk is dat wel waar: aan die snelheden haal je meteen de hele webpage binnen, zelfs de crappiest sites die je anders in een milliseconde zou wegklikken.

Da's trouwens mijn argument tegen duurbetaalde lage limieten: de provider kan je gerust 20% traffiek extra bij iedere webpagina aanrekenen, en je zal het absoluut nooit merken.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

zaf schreef:[
Motorola Surfboard SB5100

Is dat een CDLP modem?


Dat is een DOCSIS ! De cdlp's zijn grote beige / grijzie motorola cybersurf ( wave ) toestellen !
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

r2504 schreef:
flt schreef:alé proficiat telenet klanten nu kan je nóg sneller volumeblokken bijkopen.


Weer zo'n puber gedrag dat stelt dat omdat het sneller gaat je ook MEER MOET downloaden.


Nee maar ze maken het je wel zeer gemakkelijk om eraan te geraken en je hebt soms ineens meer binnen dan je zou willen.
Robbie S
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2006, 13:52

ditCh schreef:
zaf schreef:[
Motorola Surfboard SB5100

Is dat een CDLP modem?


Dat is een DOCSIS ! De cdlp's zijn grote beige / grijzie motorola cybersurf ( wave ) toestellen !


Zeker dat er met de Docsis geen 10Mb gehaald kan worden :???:

Testen bewijzen het tegendeel hoor:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 10094 kbit/s or 1262 kbyte/s
- Upload speed : 242 kbit/s or 30 kbyte/s
Tue Apr 18 2006 at 19:59:29 UTC+0200
zaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
Bedankt: 6 keer

Robbie S schreef:
ditCh schreef:
zaf schreef:[
Motorola Surfboard SB5100

Is dat een CDLP modem?


Dat is een DOCSIS ! De cdlp's zijn grote beige / grijzie motorola cybersurf ( wave ) toestellen !


Zeker dat er met de Docsis geen 10Mb gehaald kan worden :???:

Testen bewijzen het tegendeel hoor:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 10094 kbit/s or 1262 kbyte/s
- Upload speed : 242 kbit/s or 30 kbyte/s
Tue Apr 18 2006 at 19:59:29 UTC+0200


Your current download speed:
4681kbit/s
or
585kbyte/s
Your current upload speed:
239kbit/s
or
30kbyte/s

Zojuist gedaan.

Vroeger haalde ik dus meer he. :/
Laatst gewijzigd door zaf op 18 apr 2006, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

zaf schreef:Vroeger haalde ik dus meer he. :/


inderdaad, mijn verbinding is ook zeer onstabiel, meestal rond de 300 KBs, soms eens een piek van 1,1MBs (heel af en toe)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Robbie S schreef:Zeker dat er met de Docsis geen 10Mb gehaald kan worden :???:

Testen bewijzen het tegendeel hoor:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 10094 kbit/s or 1262 kbyte/s
- Upload speed : 242 kbit/s or 30 kbyte/s
Tue Apr 18 2006 at 19:59:29 UTC+0200


Lees correct ... het zijn de CDLP's die geen 10 mbit halen ( in praktijk kunnen ze het wel, maar TN laat het niet toe ).
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

cptKangaroo schreef:Eigenlijk is dat wel waar: aan die snelheden haal je meteen de hele webpage binnen, zelfs de crappiest sites die je anders in een milliseconde zou wegklikken.

Da's trouwens mijn argument tegen duurbetaalde lage limieten: de provider kan je gerust 20% traffiek extra bij iedere webpagina aanrekenen, en je zal het absoluut nooit merken.


Als jij je provider niet vertrouwd, kan je altijd een onderzoekje starten, of weggaan naar een provider die je meer vertrouwd.

En de zaken die je binnenhaalt via een webpagina waarbij je nu niet meer de kans hebt om het te sluiten en vroeger nog wel, zijn echt wel enorm beperkt, zowel in aantal als in grootte (anders kan je het nog altijd direct sluiten).
Een heel zwak argument vind ik persoonlijk.
En als je wil kan je zelf nog altijd traffic shaping gaan gebruiken als je je huidige maximum-snelheid te hoog vindt!
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Het geldt niet alleen voor surfen, ook downloads die gecanceld worden, gaan meteen drie keer meer binnengehaald hebben (1.2MB ivm 400KB/s). Voor mij is het meest logische dat je meer verbruikt bij hogere snelheden (als je surfgedrag ongewijzigd blijft) maar feel free to disagree.

Bedoel je dat jij het wel merkt als je provider je 120KB traffiek aanrekent voor een 100KB website (zuiver theoretisch gezien)?
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

ff getest met een cybersurfer wave dinges modem:

You didn't follow all the steps!
It seems there is a little bug that prevents some users to see their speed.
For those people I'll put their result here: 5387 kbit/s down and 245 kbit/s up

(kutbug...)

speed staat zoals je ziet op 10 mbit/256 kbit up profiel
let wel2 downloads active at 100 kbs aggregate speed: weinig verschil dus

*sigh* tot zover beloven dta dubbele inetspeed is, wat gaan we hier eens aan doen? sue them zal wle geen optie zijn:(
Gebruikersavatar
Nightwalker
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2006, 20:32

Is dit oa. een CDLP-modem waarvan de snelheidsverhoging niet van toepassing is ??

Afbeelding

Dus zoals eerder in deze thread aangegeven worden oudere klanten benadeeld !!!!
Volstaat een telefoontje naar Mechelen echt niet om je modem te laten swappen ZONDER een meerkost of duurder abbo ?
Heb ook oa. vernomen dat wie nog bij het oude "Mono" was (bewust of niet bewust, niet iedereen is van die dingen op de hoogte hé),en nu wil overschakelen naar ExpressNet welgeteld 50€ moet dokken!
Goed bezig !!!
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

Nightwalker schreef:Is dit oa. een CDLP-modem waarvan de snelheidsverhoging niet van toepassing is ??

Afbeelding

Dus zoals eerder in deze thread aangegeven worden oudere klanten benadeeld !!!!
Volstaat een telefoontje naar Mechelen echt niet om je modem te laten swappen ZONDER een meerkost of duurder abbo ?
Heb ook oa. vernomen dat wie nog bij het oude "Mono" was (bewust of niet bewust, niet iedereen is van die dingen op de hoogte hé),en nu wil overschakelen naar ExpressNet welgeteld 50€ moet dokken!
Goed bezig !!!


dat is inderdaad een ouwe modem die geen 10 mbit krijgt, zoals mijne is
Gebruikersavatar
Raindog
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 apr 2003, 00:34
Locatie: Belgium, Ghent

die 50€ moet niet betaald worden bij verhoging van een abo... klopt niet.
downgrade naar comfortnet/freesurf wel 25€.
Die CDLP gaat voorlopig niet tot 10 maar slechts tot 6 Mbps. Er zou aan een oplossing gewerkt worden om dit recht te zetten, zodat de CDLP's hun max (=10Mbps) kunnen halen.

grtz
"To err is human..to really screw up you need a computer."
Gebruikersavatar
Nightwalker
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2006, 20:32

Die CDLP gaat voorlopig niet tot 10 maar slechts tot 6 Mbps. Er zou aan een oplossing gewerkt worden om dit recht te zetten, zodat de CDLP's hun max (=10Mbps) kunnen halen


Hopelijk laat de oplossing niet te lang op zich wachten, hou ons op de hoogte !!!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Raindog schreef:die 50€ moet niet betaald worden bij verhoging van een abo... klopt niet.


Het (alsook dat je minstens één jaar klant moeten blijven) staat nochtans op hun website wanneer je de aanpassing wil uitvoeren !

Het is dan wel in discussie met de PUB... maar het is momenteel opletten geblazen !
wasa
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15 nov 2005, 17:43

r2504 schreef:
Raindog schreef:die 50€ moet niet betaald worden bij verhoging van een abo... klopt niet.


Het (alsook dat je minstens één jaar klant moeten blijven) staat nochtans op hun website wanneer je de aanpassing wil uitvoeren !

Het is dan wel in discussie met de PUB... maar het is momenteel opletten geblazen !


ik heb dat toch nergens zien staan toen ik de verandering maakte..als dat het geval is wil ik onmiddellijk gaan naar 5mbps hoor, want veel verschil maakt het niet... dit zou echt wel de druppel zijn die de emmer doet overlopen voor mij...
ik heb telenet expressnet btw.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ondertussen is de melding van de modemwaarborg verwijderd, maar de voorwaarde dat je een jaar klant moet blijven staat er nog steeds op. Men is daar vanalles aan het proberen in Mechelen :evil:
wasa
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15 nov 2005, 17:43

r2504 schreef:Ondertussen is de melding van de modemwaarborg verwijderd, maar de voorwaarde dat je een jaar klant moet blijven staat er nog steeds op. Men is daar vanalles aan het proberen in Mechelen :evil:


me dunkt..en ik pik dat niet..eerst in t breed aankondigen dat ze GRATIS de snelheid opdrijven (terwijl volume in feite meer prioritair was) met allerhande reclame, en daar dan toch weer munt uit proberen te slaan. ik vraag me af of die eigenlijk ooit al iets voor hun klanten hebben gedaan zonder ze nadien in het zak proberen te zetten.
Gebruikersavatar
Raindog
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 apr 2003, 00:34
Locatie: Belgium, Ghent

As far as I know... geldt die 50€ niet.
Het is wel idd zo dat je intekent voor een jaar bij upgrades en downgrades van abonnementen...
"To err is human..to really screw up you need a computer."
wasa
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15 nov 2005, 17:43

Raindog schreef:As far as I know... geldt die 50€ niet.
Het is wel idd zo dat je intekent voor een jaar bij upgrades en downgrades van abonnementen...



ik ben nu ongeveer 9 maanden bij telenet expressnet, ik doe er 12 uit en dan is t toch gedaan denk ik hoor. wil je nu zeggen dat doordat ik die snelheid verhoogt heb ik terug 12 maanden aan mijn broek erbij heb? ik heb dat nergens zien staan voordat ik die snelheid verhoogde. dat zou pas een smerige zet zijn.
Gebruikersavatar
Raindog
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 apr 2003, 00:34
Locatie: Belgium, Ghent

Als je een expressnet hebt, is er toch geen upgrade nodig? Dus is er ook geen probleem om je snelheid op te schroeven... dus ook geen nieuw jaarcontract.
De snelheidsverhogingen gelden voor alle expressnetabonnementen (Expressnet - Expressnet plus - Expressnet Turbo). De snelheidsverhoging an sich heeft géén vernieuwing van het contract tot gevolg, als je al een expressnetabo hebt.

grtz
"To err is human..to really screw up you need a computer."
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Raindog schreef:Als je een expressnet hebt, is er toch geen upgrade nodig? Dus is er ook geen probleem om je snelheid op te schroeven... dus ook geen nieuw jaarcontract.
De snelheidsverhogingen gelden voor alle expressnetabonnementen (Expressnet - Expressnet plus - Expressnet Turbo). De snelheidsverhoging an sich heeft géén vernieuwing van het contract tot gevolg, als je al een expressnetabo hebt.

grtz

ja maar enkel bij turbo gebeurt het automatisch en bij andere moet je het in "mijn telenet" aanpassen
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

LoSeR schreef:ja maar enkel bij turbo gebeurt het automatisch en bij andere moet je het in "mijn telenet" aanpassen


Turbo krijgt geen snelheidsverhoging, die hebben standaard al 20 mbit ... bij Expressnet Plus gebeurd het wel automatisch.
Shnoob
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jul 2004, 02:20

en hoe moet it da veranderen? in mijn telenet staat geen opties om de snelheid ann te passen, en waarom gebeurt da ni automatisch.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Shnoob schreef:en hoe moet it da veranderen? in mijn telenet staat geen opties om de snelheid ann te passen, en waarom gebeurt da ni automatisch.


De optie gaat normaal onder de telemeter moeten staan als je Telenet Expressnet hebt. Bij Exp. Plus gebeurd de upgrade automatisch.
Gebruikersavatar
Nightwalker
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2006, 20:32

PUB schreef......

Klanten die overschakelen van Mono naar ExpressNet mogen gerust zijn: er is geen verplichting om een nieuw contract van 12 maand aan te gaan en je behoudt ook de waarborg. Dit werd ons vandaag gemeld door Telenet. De downloadsnelheid van de oude Motorola CyberSURFR modems zou nu ook verhoogd moeten zijn.

PUB is uiteraard blij dat hiermee de "negatieve kantjes" van de upgrade afgevijld zijn en hoopt dat dergelijke communicatie-stoornissen met de klant in de toekomst niet meer zullen voorkomen. :oops:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ditCh schreef:
LoSeR schreef:ja maar enkel bij turbo gebeurt het automatisch en bij andere moet je het in "mijn telenet" aanpassen


Turbo krijgt geen snelheidsverhoging, die hebben standaard al 20 mbit ..

stnadaard had turbo 10 mbit (voor januari)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

LoSeR schreef:
ditCh schreef:
LoSeR schreef:ja maar enkel bij turbo gebeurt het automatisch en bij andere moet je het in "mijn telenet" aanpassen


Turbo krijgt geen snelheidsverhoging, die hebben standaard al 20 mbit ..

stnadaard had turbo 10 mbit (voor januari)


Ja ... maar de verhogingen waar nu over gesproken wordt is die voor telenet expressnet ( plus ) ... over turbo spreken we al niet meer hé !
Gebruikersavatar
Raindog
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 apr 2003, 00:34
Locatie: Belgium, Ghent

Exp Turbo was al een tijd geleden aangepast (als eerste abo), en staat idd met een lijnprofiel van 20 Mbps. Hier worden dus geen verdere verhogingen doorgevoerd atm.

grtz
"To err is human..to really screw up you need a computer."
jelte
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 apr 2006, 12:24

PUB is momenteel met deze problematiek bezig. Momenteel is het al zo dat je na de overschakeling van je abbo naar een ander je de waarborg niet meer verliest. Door Telenet is ons ook gezegd dat die 12 maanden niet van toepassing zijn wanneer je van abbo veranderd. Wij krijgen echter veel klachten binnen dat dit nog wel zou zijn.
Daarom zou ik willen vragen dat mensen waar dit nog niet zou aangepast zijn een screenshot kunnen nemen van dit en dit samen met hun abbo type kunnen mailen naar [email protected]
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”