IE-Adressbar

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Een vraagje die mij is gesteld, waar ik zelf niet direct antwoord op vond ook niet na enig testen.. kvond geen deftige logica erachter, maarja tis dan ook van Microsoft dusja, tbegint ergens normaal te worden dat we het niet snappen. Ma kom genoeg, ik mis ook af toe :p

Mijn vriending gebruikt minder haar favorieten maar wel haar adresbar. Maw ze klikt die lijn open en select nen url, waar ze regelmatig (aan wedstrijden mee doet) op klikt.
Nu onder ME en IE 5.0 bleek dat niet echt een probleem te geven. Wanneer ze een site nieuwe site ingaf in die adressbar (dus niet via "ctrl+o", wat ik veel doe :p) dan bleef die url er staan... in die lijst...

Nu ik heb daar al vanalles gebrobeerd en als ik daar een nieuwe url ingeef, ff surf en dan IE herstart is de url niet in de lijst te vinden... :-(. Wel in history en eventueel met "auto-aanvullen", maar dus niet de url...

Het systeem:
volledig restaged 14d terug naar Win2000 (up-to-date)
Internet Explorer 6.0 (up-to-date)
NIS2003

Anyway any idea, hoe ik die urls in die lijst kan krijgen, zodat ze daar blijven staan??? Heb wel nog niet echt tijd gehad, om te zoeken in ms kb.. (te weinig tijd, snik)
I love it when a plan comes together!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Normaal worden alle URL's die je zelf ingeeft bewaard in die adresbalk. Ik heb dit ook ooit eens voorgehad dat hij geen enkel adres wou onthouden. Ik heb daar toen een week op gezocht, maar het spijtige nu is, kweetet nie meer :cry: Ik dacht dak er voor in het register gezeten had, maar ik ben niet zeker. En kweet ook niet meer waar. Wat ik je wel kan vertellen, in de map HKEY_current_user\Software\Microsoft\Internet Explorer\Typed_Urls\ staat de lijst die te voorschijn komt in IE. Dus als je het even nakijkt daar, als de URL's er staan, dan is het IE dat faalt, staan ze er niet, dan moeten we nog wat verder zoeken. Ik zoek alvast verder.

Cheers
Afbeelding
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

normaal blijft alles wat je daar intypt vanzelf bewaard tenzij je een historykiller gebruikt zoals historykill 2003 cyberscrub en dergelijke maar ik ga der vanuit da ge da nie gebruikt.Wat is er mis met "favorieten trouwens ? een klikje en je wordt vanzelf naar de site gebracht.Ik zal nog eens ne webbrowser in elkaar gooien die dat ophaalt van de registry ;)
Registered Linux user #286313
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Kan dat niet liggen aan corrupte index.dat-files?

Die zie je niet in de standaard Verkenner, dus moet je een beetje met omweggetjes zien te verwijderen. Die zitten normaal verstopt in temporary internet files.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Die history killers gebruikt ze niet. Enige wat erop zit is ad-aware en NIS, maar dat zijn zo geen tools :) Trouwens die staan hier ook en bij mij werkt het wel ;)

Ik ga eens zoeken in registry en eens kijken naar die dat-files :p
Zal weten zeggen als ik ze aan de praat krijg.
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

kon je dat niet instellen in NIS?
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”