Ik probeer een vriend te helpen vanop afstand maar dat wil absoluut niet lukken.
Eerst hebben we geprobeerd met een programma (radmin) dat ik op het net heb gevonden en dat wil niet lukken; de poortinstellingen zijn goed, in zijn modem is via NAPT de juiste poort naar het juiste adres doorgelinkt en de xp firewall is ok.
Via 'Remote assistant' in Xp volgt er ook een foutmelding en we hebben verschillende keren geprobeerd met een nieuwe uitnodiging en een ander paswoord maar zonder succes.
Nu vraag ik me af of dit niet iets met EDPnet heeft te maken en hoe ik kan testen om te zien of die poort ook effectief bereikbaar is.
Alle hulp meer dan welkom vermits hij hier 100Km vandaan woont en zelf alleen een beetje kan surfen, mailen en chatten.
EDPnet & poorten
Poortscanner . Er zijn er genoeg in omloop.hoe ik kan testen om te zien of die poort ook effectief bereikbaar is.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
@Sub Zero: ik had de firewall al eens aan en af laten zetten zonder gevolg
De portmapping zou juist moeten zijn; ik heb dezelfde modem.
Zou die firewall kunnen ezelen?
@Deej_1977: heeft die UPnP hier niet enkel iets met 'Remote Assistance' te maken of kan dat ook in het andere geval?
Voor zover ik de werking begrijp is dat een mechanisme om tussen OS en hardware dynamisch/automatisch poorten te openen, niet?
@The_Borg: als je met een poortscanner test, geeft dat uitluitsel of de portforwarding en firewall goed is ingesteld?
Ik heb net bij mezelf getest met http://scan.sygatetech.com/ en ondanks dat ik wat heb openstaan - portforwarding + firewall - detecteert hij dat niet.
Doe ik iets verkeerd of overzie ik iets?
De portmapping zou juist moeten zijn; ik heb dezelfde modem.
Zou die firewall kunnen ezelen?
@Deej_1977: heeft die UPnP hier niet enkel iets met 'Remote Assistance' te maken of kan dat ook in het andere geval?
Voor zover ik de werking begrijp is dat een mechanisme om tussen OS en hardware dynamisch/automatisch poorten te openen, niet?
@The_Borg: als je met een poortscanner test, geeft dat uitluitsel of de portforwarding en firewall goed is ingesteld?
Ik heb net bij mezelf getest met http://scan.sygatetech.com/ en ondanks dat ik wat heb openstaan - portforwarding + firewall - detecteert hij dat niet.
Doe ik iets verkeerd of overzie ik iets?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Zowel RADMIN als Terminal Services (=Remote Desktop, "hulp op afstand") werken hier zonder problemen op mijn EDPnet lijn.Peterken schreef:Ik probeer een vriend te helpen vanop afstand maar dat wil absoluut niet lukken.
Eerst hebben we geprobeerd met een programma (radmin) dat ik op het net heb gevonden en dat wil niet lukken; de poortinstellingen zijn goed, in zijn modem is via NAPT de juiste poort naar het juiste adres doorgelinkt en de xp firewall is ok.
Via 'Remote assistant' in Xp volgt er ook een foutmelding en we hebben verschillende keren geprobeerd met een nieuwe uitnodiging en een ander paswoord maar zonder succes.
Nu vraag ik me af of dit niet iets met EDPnet heeft te maken en hoe ik kan testen om te zien of die poort ook effectief bereikbaar is.
Alle hulp meer dan welkom vermits hij hier 100Km vandaan woont en zelf alleen een beetje kan surfen, mailen en chatten.
Je hebt toch wel de juiste poorten opengezet? TCP poort 4899 voor RADMIN en TCP poort 3389 voor Terminal Services? En deze beide laten verwijzen naar het interne (liefst vaste) IP adres van de PC waarop deze draaien? En jij gebruikt toch wel het (opgelet, dynamische!) WAN adres van je bestemmeling, en niet zijn LAN adres?
PS. Beide programma's gebruiken uPnP niet, dus die instelling heeft geen belang hier.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Maar eerder schreef je toch:Peterken schreef:Is opgelost: was een firewall probleem.
Peterken schreef:de xp firewall is ok.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Maar misschien de firewall van de router nietEdward Valckx schreef:Maar eerder schreef je toch:Peterken schreef:Is opgelost: was een firewall probleem.Peterken schreef:de xp firewall is ok.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Da's natuurlijk het probleem als iemand vanop afstand 'uw ogen' moet zijn en dan nog na 3j gebruik niet weet wat een tabblad is en de functie van een radiobutton, vinkje, uitrolveld, ...., .... nog steeds niet kent.