Scarlet One en internetdelen een vraagje !

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
GeertG
Starter
Starter

Hallo ,

Ik heb een vraagje ivm scarlet one en internetdelen , mijn vraag is :

"hoe doe je dit ?"

Ik heb hier een scarletbox gekregen alles werkt perfect internet en telefoon.

Maar nu wil ik de PC van mijn vrouw ook aansluiten op internet maar weet nie hoe dat werkt.
Ik had vroeger ADSL go van skynet en daar had ik een speedtouch modem/router dat was heel simpel . Netwerk kabels aansluiten, ADSL kabel aansluiten login en pas invoeren in de modem en dat was het.

Nu van mijn scarletbox vertrekt een Crossed UTP kabel naar mijn PC .
nu deze kabel zal ik toch moeten aansluiten op een toestel.Maar ik weet niet welk toestel . Ik heb een Breedbandrouter en een Switch welke van die 2 moet ik gebruiken ? ik heb ze alle 2 al eens getest maar niks werkt

Ik sluit die crossed kabel van de scarlet box aan op de WAN poort van de breedbandrouter en de netwerk kabels (straight ) van beide PC sluit ik aan op de LAN1 en LAN2 poort van de router maar niks werkt geen internet meer

Hetzelfde met die switch ik sluit de crossed UTP aan op poort 1 van de switch en sluit mijn 2 PC's via straight UTP aan op de poorten 2 en 3 van de switch maar geen internet meer !!!

kan er iem mij helpen AUB

alvast bedankt
Sparky
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Raar, zou toch moeten werken.
(Rode) kabel van Scarlet box naar switch en daar andere kabels in steken.
GeertG
Starter
Starter

Moet dat een speciale switch zijn ?

Of is eender welke switch met een uplink goed ???

moet ik ergens op letten ?

En spreek je uit ervaring , ik bedoel ik moe dus eens witch gaan kopen ben je zeker dat dit werkt ?

Alvast bedankt voor je hulp
Sparky
Pro Member
Pro Member

Geen idee. Denk niet dat het een speciale switch moet zijn.
Hier gebruiken we een D-link 5 port.
GeertG
Starter
Starter

ok bedankt , ga deze middag een switch halen
GeertG
Starter
Starter

ik krijg het maar niet in orde hier !

kan er iemand mij een stap voor stap uitleg geven ?

Als ik kijk naar mijn scarletbox dan staat DHCP ingschakeld de WAN heeft een PPPoA verbinding ( weet niet of dit juist is , ik lees overal dat die box in router mode of bridge moe staan )

PLZ need help

Ik heb een BREEDBAND ROUTER nl de EDIMAX BR6104K en een SMC 5 poort switch . Ik moe met een van die toestellen toch een werkend internet delen LAN / WAN netwerk kunnen maken !!!!

of nie
Sparky
Pro Member
Pro Member

DHCP staat inderdaad ingeschakeld en WAN heeft ook PPPoA.
Ik denk als je een 2de router gebruikt, dat hem in bridge moet staan. ( RFC1483 bridged (RFC 1483/2684) vindt je terug bij WAN connections).
Ik heb op google deze link gevonden: http://www.speedxs.nl/index/support/doc_view?did=13 maar of het je veel gaat helpen weet ik niet.
GeertG
Starter
Starter

Bedankt voor de hulp ,

Dus je bedoeld dat ik de scarletbox op bridged moet zetten via die stap voor stap gids ( die link van je ) als ik een router gebruik !!!

En als ik een switch gebruik met een ethernet uplink poort moet ik dat dan ook doen ???

Als ik die scarletbox in bridge mode plaats moet ik dan ook mijn DHCP uitzetten van mijn breedband router ( dus niet de scarletbox ) ?
Moet ik dan nog iets aanpassen aan mijn router zoals bijv. IP , subnetmask , en ander stuf ???
Sparky
Pro Member
Pro Member

En als ik een switch gebruik met een ethernet uplink poort moet ik dat dan ook doen ???

- Dan moet je dat doen. (denk ik ^^)

Als ik die scarletbox in bridge mode plaats moet ik dan ook mijn DHCP uitzetten van mijn breedband router ( dus niet de scarletbox ) ?
Moet ik dan nog iets aanpassen aan mijn router zoals bijv. IP , subnetmask , en ander stuf ???

- Dacht dat je alleen je DHCP moet uitzetten van de breedband router. IP, subnetmask, ... moest je niet aanpassen.
GeertG
Starter
Starter

Dus ik moe altijd scarlet box omzetten naar brideg zoals die step by step ?
Sparky
Pro Member
Pro Member

Bij het gebruik van je breedband router wel.
GeertG
Starter
Starter

er staat ook iets van dat hij stuk kan gaan en dat ik ook ongeveer 3uur geen internet heb is dat zo ???
Sparky
Pro Member
Pro Member

Geen idee :?. Ik zelf gebruik die bridge mode niet. Bij mij werkt het perfect met switchje. En anders bel eens naar scarlet zelf :-).
GeertG
Starter
Starter

Scarlet geeft geen support !!!!

Kun je me zeggen welke switch je hebt dan ga die ook kopen !!!!
Sparky
Pro Member
Pro Member

Ik heb de "D-LINK Switch Ethernet 5 poorten 10/100Mb DES-1005D"

Afbeelding

De (rode) kabel van scarlet one box zit bij mij in nummer 1.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Elke switch werkt wel hoor. Die d-link is tamelijk duur (40 - 50€), waar een 15 - 20€ switch ook voldoet.
Heb je trouwens al eens een straight cable geprobeert tss de 2 toestellen?
GeertG
Starter
Starter

Bedoel je een straight kabel van de scarletbox naar de breedbandrouter van mij of de switch ???

ik word hier een beetje gek

"Ga naar WAN instellingen en delete de huidige instellingen.
Create a new service en kies het bovenste RFC1483 bridge bij Service
attached to the Bridge.
Let op! bij de onderste keuzes staat dat dit voor een router is (niet kiezen)
Bij de bovenste keuze worden alle verbingen transparant doorgegeven.
Nu moet je niets veranderen behalve de instelling VPI: 0 moet VPI: 8 worden
Let erop dat de DHCP-server uit staat (disable, zit nog een bug in).
Bewaar alle instellingen (save config).
Daarna doe je een restart (anders werkt het niet).

Nu is de scarlet box klaar en moet je je router instellen.
Dit is voor ieder merk anders.

Ga naar de instellingen van de WAN en kies Connection Type: PPPoE
Zet WAN IP op Obtain IP Automatically en vul de login + password in.
Kies Connect on demand.
Bewaar instellingen en doe een restart.
Deze instellingen zijn voor een US Robtics. Je zal voor jou werk wel iets
gelijkaardigs vinden van benaming."

dit doe ik allemaal maar niks he

Kan het zijn dat als je de verkeerde pairs crossed dat je zo'n probleem krijgt maar dat je toch met 1 PC op internet kunt gaan !!!

dien gast heeft hier zitten zweten om die kabel crossed te krijgen mss heeft die iets verkeerd gedaan

kan da ???
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Bij mij werkt het prefect met een EMINENT 5 ports switch van 20€ (zitten 3vaste pc's en 1 laptop op)

De kabel tussen scarlet box en switch is bij mij een zelfgemaakte crossed. De (korte) rode kabel die bij de box zit waarover sommige hier spreken was bij mij een 10 megabit type denk ik want er waren slechts een aantal aderparen aanwezig. Het had wel een labeltje met daarop crossed.
Maar het kan goed zijn dat je net als bij mij , een veel langer exemplaar hebt gekregen van uw scarlet-installateur (ik heb mn installatie zelf gedaan , toen het nog kon).

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat die kabel slecht is aangezien hij wel werkt op pc.Je hebt zoiets als autosending waardoor de netwerkapperatuur een straight en crossed kan herkennen maar ik denk niet dat de kans groot is dat de kabel slecht is.

Controlleer de volgende dingen met uw SWITCH (een switch heeft geen ip adres dus daar hoef je helemaal niets aan te configureren)

Welke IP adressen krijgen uw pc's ? welke dns instellingen ? . Kan je pingen naar je scarlet box ? Geraak je op de pagina van jescarlet box ?Stel uw pc eens handmatig in op een IP adres uit de range van diegene die de scarlet-box uitdeelt via DHCP?

Btw je kan de scarletbox ook naar fabriekinstellingen terugbrengen , dan staat hij normaal goed voor te werken met een switch (is hier toch).. je moet dan wel terug gebruikersnaam en wachtwoord invullen .. en kijken of je scarletbox ingelogd geraakt opt netwerk (staat daar ergens op dat tabblad met line status)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
GeertG
Starter
Starter

OKe zal da van die switch eens testen !!

Maar heb wel een vraag ivm pingen !!

Is het normaal dat als ik PING naar www.skynet.be ik 3 maal een time out krijg en als ik ping naar www.google.be wel een ping response krijg.
zo zijn er nog die gaan en die niet gaan.

Ik vind ook dat surfen heel langzaam gaat , maar d/l gaat perfect als ik een grote file d/l dan gaat da altijd tegen 300 - 340 dus das normaal
Als ik bijv. www.ebay.be op vraag dan duurt het 10sec voor dat die pagina er is.

Mijn PC is een P4 3.4GHz , 1024 DDR ( 512 * 2 ) 800Mhz , 9800 PRO , 2 * 160 SATA RAID 0 , ASUS P4C800 E-delux ,...

Ik onderhoud mijn PC perfect SPY sweeper , Ad-Aware SE , Norton Anitvirus 2006 , register is in orde !!! , WIN XP PRO NL SP1 + SP2 alle updates zijn in orde !!!

Er zijn zelfs sommige sites die 25% of meer packetloss hebben als ik ping naar hun dit is toch nie juist ????

groeten
GeertG
Starter
Starter

Het is in orde !!!!!!!!

Dien gast die da is komen installeren heeft een fout gemaakt bij het maken van een crossed kabel.

Nu gaat mij internet ook heel snel wooohoooo

jongens bedankt voor alle hulp

ps je kan dus toch op internet als je de kabels verkeerd aansluit !!!

http://www.weethet.nl/dutch/network_utp ... p#straight

zie deze website voor uitleg crossed en straight
KrIkKeL
Starter
Starter

Jeps had hier ook dat probleem, namelijk de scarletbox en een wireless router, en heb dezelfde procedure gevolgd die hierboven omschreven gaat. Nu is de scarletbox gebridged enzovoort en das nu wel heel makkelijk :-)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”