RealDSL sinds woensdag 22 maart... heleboel problemen :(
Geplaatst: 25 maa 2006, 22:40
Hoi,
Sinds woensdag heb ik RealDSL. Ik heb speciaal gekozen voor RealDSL omdat ze geen downlimiet hadden, niet omdat ik nu zoveel download, maar omdat ik het monopolistische gedrag van bedrijven als Belgacom niet kan uitstaan. Daar komt nog bij dat ik recent vanuit Nederland naar Belgie ge-emigreerd ben en het in NL al jaren gewoon is geen download limiet te hebben. Als het in NL kan moet het ook in BE kunnen en dan twee keer beter
dacht ik. Ook het idee van een klein bedrijf tegen de rest heeft mij altijd aangesproken. Jaren geleden (7 ofzo) heb ik in Nederland een ADSL abbonement genomen bij Cistron, 1 van de eerste bedrijfjes die het tegen KPN waagde op te nemen. 8 Mbit down haalde ik toen al. Ik heb de screenshots nog steeds
. Helaas gingen zij al vrij snel failliet (werden ongelooflijk tegen gewerkt door KPN), maar zij baanden wel de weg voor de nu vele ADSL providers in Nederland.
In ieder geval sprak met de RealDSL FAQ me aan. Klare taal enzo. En dan ook nog je product GeekDSL noemen is toch wel cool.
Lang verhaal, maar wat ik bedoel te zeggen is dat RealDSL op zich veel krediet bij mij heeft. Helaas, begin ik toch wel een beetje angstig te worden o.a. door een message op dit forum over een plots ingevoerde datalimiet: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=10314
Op zich is die datalimiet niet zo'n groot probleem, maar de slordige manier waarop die bekend is geworden wel.
Het grootste probleem is echter dat mijn huidige verbinding zeer onstabiel is. Sinds woensdagavond is de verbinding in totaal al zo'n zes keer voor enkele uren weggevallen. Vandaag (zaterdag) is de verbinding stabiel, echter ik haal download snelheden van max 10 KB/sec! En dit is dan rechtstreeks van mijn eigen servers die ik host in NL, BE en DE. De hoogste download snelheid die ik haalde in de afgelopen dag was overigens 200 KB/sec (ftp, http, scp, bittorrent en sftp). Ik heb donderdag nog telefonisch contact gehad met RealDSL, zij belde mij toen op en vroegen een groot bestand te downloaden, wat ik ook deed. Alles scheen toen aan hun kant in orde. Ik ben blijkbaar wel de eerste klant in mijn buurt: postcode 3210 in Linden (Lubbeek/Leuven).
Nu ik heb het afgelopen uur mijn ADSL modem ge-tweaked in een poging de snelheid op te schroeven echter zonder success. Ik ben onderhand een halve ADSL expert van het lezen van allerlei ADSL websites
Mijn ADSL modem heb ik getest op een ander ADSL netwerk (Versatel in NL) en daar werkte alles uitstekend. In ieder geval zijn dit mijn ADSL settings, misschien dat iemand een suggestie heeft:
Type: US Robotics, 9108 ADSL2+ MaxG modem/router
PPPoverEthernet
VPI 8
VCI 35
UBR zonder PCR (QoS aan, maar verder niet geconfigureerd)
Encapsulation: LLC/SNAP-bridging
PPPoE service name: niets ingevuld (moet ik hier wat invullen?)
MTU 1492
WAN service: ppoa_8_35_1 (dit is automatisch ingevuld en volgens mij een interne naam voor de virtuele WAN interface)
Modulatie:
Alleen G.DMT en T1.413 geselecteerd met capabilities Bitswap en SRA (ik heb dus allen niet van toepassing zijnde modulatie uitgezet sinds een uurtje of twee zonder enkel resultaat overigens)
Ik wil niet meteen de Nederlander met een dikke nek uit te hangen (overigens heb ik wel letterlijk een dikke nek
) maar ter info: op netwerk/unix gebied ben ik zeer ervaren. Het is namelijk altijd mijn beroep geweest. Tegenwoordig ben ik een informatiebeveiliger, maar mijn roots bevinden zich in networking. Dus men mag van mij aannemen dat alles m.b.t. IP en ethernet goed geconfigureerd is. ADSL is echter onbekend terrein voor mij.
Ik hoop dat ik alleen last heb van wat opstartproblemen en dat het zich vanzelf oplost (ik zal maandag nog eens met RealDSL gaan bellen). Maar een goed gevoel heb ik er op dit moment niet bij.
Sinds woensdag heb ik RealDSL. Ik heb speciaal gekozen voor RealDSL omdat ze geen downlimiet hadden, niet omdat ik nu zoveel download, maar omdat ik het monopolistische gedrag van bedrijven als Belgacom niet kan uitstaan. Daar komt nog bij dat ik recent vanuit Nederland naar Belgie ge-emigreerd ben en het in NL al jaren gewoon is geen download limiet te hebben. Als het in NL kan moet het ook in BE kunnen en dan twee keer beter


In ieder geval sprak met de RealDSL FAQ me aan. Klare taal enzo. En dan ook nog je product GeekDSL noemen is toch wel cool.
Lang verhaal, maar wat ik bedoel te zeggen is dat RealDSL op zich veel krediet bij mij heeft. Helaas, begin ik toch wel een beetje angstig te worden o.a. door een message op dit forum over een plots ingevoerde datalimiet: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=10314
Op zich is die datalimiet niet zo'n groot probleem, maar de slordige manier waarop die bekend is geworden wel.
Het grootste probleem is echter dat mijn huidige verbinding zeer onstabiel is. Sinds woensdagavond is de verbinding in totaal al zo'n zes keer voor enkele uren weggevallen. Vandaag (zaterdag) is de verbinding stabiel, echter ik haal download snelheden van max 10 KB/sec! En dit is dan rechtstreeks van mijn eigen servers die ik host in NL, BE en DE. De hoogste download snelheid die ik haalde in de afgelopen dag was overigens 200 KB/sec (ftp, http, scp, bittorrent en sftp). Ik heb donderdag nog telefonisch contact gehad met RealDSL, zij belde mij toen op en vroegen een groot bestand te downloaden, wat ik ook deed. Alles scheen toen aan hun kant in orde. Ik ben blijkbaar wel de eerste klant in mijn buurt: postcode 3210 in Linden (Lubbeek/Leuven).
Nu ik heb het afgelopen uur mijn ADSL modem ge-tweaked in een poging de snelheid op te schroeven echter zonder success. Ik ben onderhand een halve ADSL expert van het lezen van allerlei ADSL websites

Type: US Robotics, 9108 ADSL2+ MaxG modem/router
PPPoverEthernet
VPI 8
VCI 35
UBR zonder PCR (QoS aan, maar verder niet geconfigureerd)
Encapsulation: LLC/SNAP-bridging
PPPoE service name: niets ingevuld (moet ik hier wat invullen?)
MTU 1492
WAN service: ppoa_8_35_1 (dit is automatisch ingevuld en volgens mij een interne naam voor de virtuele WAN interface)
Modulatie:
Alleen G.DMT en T1.413 geselecteerd met capabilities Bitswap en SRA (ik heb dus allen niet van toepassing zijnde modulatie uitgezet sinds een uurtje of twee zonder enkel resultaat overigens)
Ik wil niet meteen de Nederlander met een dikke nek uit te hangen (overigens heb ik wel letterlijk een dikke nek

Ik hoop dat ik alleen last heb van wat opstartproblemen en dat het zich vanzelf oplost (ik zal maandag nog eens met RealDSL gaan bellen). Maar een goed gevoel heb ik er op dit moment niet bij.