Internet zeer traag soms (XS4ALL)
Hallo,
Ik heb niet Skynet maar XS4ALL.BE
XS4ALL ROCKET was niet beschikbaar in mijn straat, wel in gemeente.
Dus heb ik XS4ALL Plus gepakt.
Nu soms heb ik 330 ping en maar 40 download speed.
Ik heb al veel klachten ingediend ze doen er niks aan.
Ze zeggen dat ze upgraden v.h netwerk doen, maar ik heb dat al heel de tijd sinds XS4ALL.
Nu hier staat:
http://www.adslbox.be/speedtest/db_provider.php
XS4ALL bij 3.3 en ook bij 1.1
Nu is Rocket bij 3.3 en Plus bij 1.1?
En waar kan ik zien hoe ver ik van centrale ben, of hoe lang ik XS4ALL al heb want 1 jaar is minimum en ik wil naar Skynet 3.3 gaan.
Bedankt.
Ik heb niet Skynet maar XS4ALL.BE
XS4ALL ROCKET was niet beschikbaar in mijn straat, wel in gemeente.
Dus heb ik XS4ALL Plus gepakt.
Nu soms heb ik 330 ping en maar 40 download speed.
Ik heb al veel klachten ingediend ze doen er niks aan.
Ze zeggen dat ze upgraden v.h netwerk doen, maar ik heb dat al heel de tijd sinds XS4ALL.
Nu hier staat:
http://www.adslbox.be/speedtest/db_provider.php
XS4ALL bij 3.3 en ook bij 1.1
Nu is Rocket bij 3.3 en Plus bij 1.1?
En waar kan ik zien hoe ver ik van centrale ben, of hoe lang ik XS4ALL al heb want 1 jaar is minimum en ik wil naar Skynet 3.3 gaan.
Bedankt.
- Erik
- Elite Poster
- Berichten: 1321
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
hallo,
wel dat hangt af van welke modem u gebruikt (om te zien hoever ge van de centrale zit ) als u speedtouch home (of pro ) gebruikt is er daar op NuKeM zijne site nen uitleg van hoe ge dat kunt zien www.adslbox.be als u speedtouch usb , speedtouch pc of een van die andere usb modems gebruikt kan u dit niet zelf zien en moet u naar de BGC (belgacom helpdesk bellen en hen vragen of ze u dat willen zeggen Hoe lang u al bij hen aangesloten bent ? wel dat zou in uw contract moeten staan dat u moet ondertekenen ...
meestal is het wel zo dat abbos afgesloten worden voor minimaal 1 jaar en deze worden met stilzwijgend akkoord verlengd as ze gaan vervallen.Als u dat wilt opzeggen moet u een maand voor de vervaldatum een aangetekend schrijven sturen naar de klantendienst van XS4all
oooh en nog een laaste mededeling die snelheid bij skynet (3.3 mbs) wordt niet gegarandeerd het is dus best mogelijk dat je die snelheid niet haalt bijvoorbeeld omdat je tever van de centrale zit
greetz
Erik
wel dat hangt af van welke modem u gebruikt (om te zien hoever ge van de centrale zit ) als u speedtouch home (of pro ) gebruikt is er daar op NuKeM zijne site nen uitleg van hoe ge dat kunt zien www.adslbox.be als u speedtouch usb , speedtouch pc of een van die andere usb modems gebruikt kan u dit niet zelf zien en moet u naar de BGC (belgacom helpdesk bellen en hen vragen of ze u dat willen zeggen Hoe lang u al bij hen aangesloten bent ? wel dat zou in uw contract moeten staan dat u moet ondertekenen ...
meestal is het wel zo dat abbos afgesloten worden voor minimaal 1 jaar en deze worden met stilzwijgend akkoord verlengd as ze gaan vervallen.Als u dat wilt opzeggen moet u een maand voor de vervaldatum een aangetekend schrijven sturen naar de klantendienst van XS4all
oooh en nog een laaste mededeling die snelheid bij skynet (3.3 mbs) wordt niet gegarandeerd het is dus best mogelijk dat je die snelheid niet haalt bijvoorbeeld omdat je tever van de centrale zit
greetz
Erik
Registered Linux user #286313
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
PiR², xs4all is niet met KPN lijnen, KPN heeft immers geen lijnen tot aan de centrale vanaf de klant.. tenzij die speciaal gelegd worden, maar dit valt meer voor bij Glasvezel. KPN heeft enkel dslams in de BGC centrales staan, zodat ze zelf bepalen wat het debiet van de lijn is, maw BGC kan dit zeker zien. KPN denk ik ook, al ben ik het niet 100% zeker, kan zijn dat KPN hun info voor die zaken ook haalt van bij BGC.
Nu, ben wel niet zeker of je voor alle abo's van xs4all wordt aangesloten op een dslam van KPN...kan zijn zenne, zeker met die zware abo's.
Ivm die lage snelheid, zou je eens kunnen testen met een download van belnet of tucows ftp server, minimum 15mb, daar de site van adslbox nogal onstabiel is? Kan je eveneens eens een ping test doen op de site van www.speedtest.nl?
Kan zijn dat je idd nogal dicht tegen de grensafstand zit voor 3.3Mbps.. dan geniet je idd niet tenvolle van je lijn en kan je nogal wat instabiliteit ondervinden. Je kan ook naar de storingen bellen, om te weten te komen hoe ver je van de central ligt. Je kan het er daar wel uitkrijgen.
Nu, ben wel niet zeker of je voor alle abo's van xs4all wordt aangesloten op een dslam van KPN...kan zijn zenne, zeker met die zware abo's.
Ivm die lage snelheid, zou je eens kunnen testen met een download van belnet of tucows ftp server, minimum 15mb, daar de site van adslbox nogal onstabiel is? Kan je eveneens eens een ping test doen op de site van www.speedtest.nl?
Kan zijn dat je idd nogal dicht tegen de grensafstand zit voor 3.3Mbps.. dan geniet je idd niet tenvolle van je lijn en kan je nogal wat instabiliteit ondervinden. Je kan ook naar de storingen bellen, om te weten te komen hoe ver je van de central ligt. Je kan het er daar wel uitkrijgen.
I love it when a plan comes together!
hallo,
Bedankt voor te replyen, ja ik heb een Speedtouch home.
Nu die guide om te meten hoe ver je van je centrale bent lukt niet echt goed.
Kan het zijn dat mijn ISP dit blokkeerd?
If not kijk naar hier en zeg me mijn fouten:
http://www.xs4all.be/%7Ekomrakov/speedtouch-error/
Die prog blijft ook maar connecten.
Bedankt
Bedankt voor te replyen, ja ik heb een Speedtouch home.
Nu die guide om te meten hoe ver je van je centrale bent lukt niet echt goed.
Kan het zijn dat mijn ISP dit blokkeerd?
If not kijk naar hier en zeg me mijn fouten:
http://www.xs4all.be/%7Ekomrakov/speedtouch-error/
Die prog blijft ook maar connecten.
Bedankt
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
Mjah, heb dus de andere kaart verandert op iets anders op het einde.
Werkt nog altijd niet, ping is timed out.
Misschien toch geblockt?
Of firewall...
Help mij plz...
Of is het makkelijkste Belgacom gewoon bellen?
Gaan ze dan antwoorden ook al heb ik XS4ALL?
En geven ze ook alle details?
Bedankt
Werkt nog altijd niet, ping is timed out.
Misschien toch geblockt?
Of firewall...
Help mij plz...
Of is het makkelijkste Belgacom gewoon bellen?
Gaan ze dan antwoorden ook al heb ik XS4ALL?
En geven ze ook alle details?
Bedankt
- Erik
- Elite Poster
- Berichten: 1321
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
hallo,
ja ze moeten u helpen .uw telefoonlijn is nog steeds van BGC dus u hebt recht op technische bijstand bij problemen
ik zou de XS4ALL helpdesk eens wat onder druk zetten maar let op wel beleefd blijven .... want het probleem dat gij beschrijft lijkt mij absoluut niet normaal.Volgens mij heb je twee mogelijkheden
1) BGC helpdesk => 0800 22 800 (dit is de klantendienst van BGC u moet daar uw probleem uitleggen en dan verbinden ze u mee de juiste dienst.Er is een ander nummer maar das enkel voor adsl klanten
2) de XS4ALL helpdesk
as u zo niet tot een oplossing kan komen zou ik dat contract bij XS4ALL opzeggen voor "dringende redenen" maar goed dat moet u zelf weten
ja ze moeten u helpen .uw telefoonlijn is nog steeds van BGC dus u hebt recht op technische bijstand bij problemen
ik zou de XS4ALL helpdesk eens wat onder druk zetten maar let op wel beleefd blijven .... want het probleem dat gij beschrijft lijkt mij absoluut niet normaal.Volgens mij heb je twee mogelijkheden
1) BGC helpdesk => 0800 22 800 (dit is de klantendienst van BGC u moet daar uw probleem uitleggen en dan verbinden ze u mee de juiste dienst.Er is een ander nummer maar das enkel voor adsl klanten
2) de XS4ALL helpdesk
as u zo niet tot een oplossing kan komen zou ik dat contract bij XS4ALL opzeggen voor "dringende redenen" maar goed dat moet u zelf weten
Registered Linux user #286313
- NuKeM
- Content Editor
- Berichten: 5132
- Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
BTW, je voert de skynet DNS servers in bij de dns settings terwijl je bij XS4ALL zit, dat zal niet werken... maar kom dat is niet zo erg daaraan kan het niet liggen.
Je SpeedTouch Home heeft wel een raar kleurtje, glinsterblauw zal wel een iets nieuwer model zijn zekers
Probeer dit programma van op het einde van de tutorial eens:
http://www.nubz.org/alcatool/Home.html
Je SpeedTouch Home heeft wel een raar kleurtje, glinsterblauw zal wel een iets nieuwer model zijn zekers
Probeer dit programma van op het einde van de tutorial eens:
http://www.nubz.org/alcatool/Home.html
NuKeM
-
- Pro Member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
- Locatie: Harelbeke
- Bedankt: 2 keer
Hallo,
Aan die meting kan je ISP niet al te veel blokkeren : het is gewoon je modem die de signaalsterkte van je telefoonsignaal (allé, de ADSL frequenties dan toch) opmeet. Dus daar heeft je ISP niet veel mee te maken.
In die modem zit een webserver waarmee je de standaardinstellingen kan aanpassen (en o.a. een firmware-update uitvoeren enz.).
Je kan die bereiken door te "surfen" naar het IP van je modem. Wel zorgen dat je netwerkkaart in het 10.0.0.x bereik zit (maar dat weet je al van Sensei) en geen proxy-server instellen in je browser. Het standaard IP-nummer van je modem is dus die 10.0.0.138, dus als je dat ingeeft in je browser zou je die webpagina van je modem moeten zien.
1 probleemke : die 10.0.0.138 is wel het standaardIP, maar je kan dat dus aanpassen. In principe is het dus mogelijk dat je een ander IP nr. nodig hebt.
Als je niet in die webpagina geraakt, zal ook die telnet-sessie of dat nubztooltje niet werken...
Voor zover ik weet kan je dat IP van je modem resetten via de zogenaamde "ping of life". De truck staat in de handleiding van je modem (pdf-file op cd, op blz. 40).
P.S. Zie dat er van dat nubz-tooltje eindelijk nog eens een nieuwe versie is uitgebracht. Bedankt Nukem.
Aan die meting kan je ISP niet al te veel blokkeren : het is gewoon je modem die de signaalsterkte van je telefoonsignaal (allé, de ADSL frequenties dan toch) opmeet. Dus daar heeft je ISP niet veel mee te maken.
In die modem zit een webserver waarmee je de standaardinstellingen kan aanpassen (en o.a. een firmware-update uitvoeren enz.).
Je kan die bereiken door te "surfen" naar het IP van je modem. Wel zorgen dat je netwerkkaart in het 10.0.0.x bereik zit (maar dat weet je al van Sensei) en geen proxy-server instellen in je browser. Het standaard IP-nummer van je modem is dus die 10.0.0.138, dus als je dat ingeeft in je browser zou je die webpagina van je modem moeten zien.
1 probleemke : die 10.0.0.138 is wel het standaardIP, maar je kan dat dus aanpassen. In principe is het dus mogelijk dat je een ander IP nr. nodig hebt.
Als je niet in die webpagina geraakt, zal ook die telnet-sessie of dat nubztooltje niet werken...
Voor zover ik weet kan je dat IP van je modem resetten via de zogenaamde "ping of life". De truck staat in de handleiding van je modem (pdf-file op cd, op blz. 40).
P.S. Zie dat er van dat nubz-tooltje eindelijk nog eens een nieuwe versie is uitgebracht. Bedankt Nukem.
Met vriendelijke groeten,
Polleke
Polleke
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Hmm, de tweakmogelijkheid is verdwenen in die nieuwe toestellen, kan het niet zijn, dat je ook niet meer aan die mogelijkheden kunt geraken om line-test te doen, daardoor?
Is toch gelijkaardige procedure ongeveer.
Nu ivm die helpdesk:
Bij BGC gaan ze u proberen afwimpelen, omdat ge waarschijnlijk whole-sale klant zijt bij xs4all. Toch kunt ge met een beetje handigheid van woorden je er zo uitpraten dat je wel een meting bekomt, maar dan moet ge ook al nen vriendelijke helpdesker aan de lijn hebben.
Dus, niet schieten als ze het niet zeggen, normaal moet dat via xs4all-helpdesk.
Heb je ondertussen de andere testen die ik aanbeveel al eens geprobeerd? Zit je trouwens met een firewall? NIS, WinXp?
Is toch gelijkaardige procedure ongeveer.
Nu ivm die helpdesk:
Bij BGC gaan ze u proberen afwimpelen, omdat ge waarschijnlijk whole-sale klant zijt bij xs4all. Toch kunt ge met een beetje handigheid van woorden je er zo uitpraten dat je wel een meting bekomt, maar dan moet ge ook al nen vriendelijke helpdesker aan de lijn hebben.
Dus, niet schieten als ze het niet zeggen, normaal moet dat via xs4all-helpdesk.
Heb je ondertussen de andere testen die ik aanbeveel al eens geprobeerd? Zit je trouwens met een firewall? NIS, WinXp?
I love it when a plan comes together!
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
The Oddity schreef:Hmm, de tweakmogelijkheid is verdwenen in die nieuwe toestellen, kan het niet zijn, dat je ook niet meer aan die mogelijkheden kunt geraken om line-test te doen, daardoor?
Is toch gelijkaardige procedure ongeveer.
dat is bijna dezelfde procedure, je moet in je modem geraken via telnet, en als ze dat hebben uitgezet
je kan alleen hopen dat je modem gewoon een ander ip hebt, en als je het echt te weten wil komen, kan je er een ip scanner op los laten (ka een paar dagen duren )
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Dit hoeft niet noodzakelijk een paar dagen te duren hoor. Je moet enkel de private ranges scannen. Niet van 0 tot 255 want dan ben je een tijdje zoet, dat is juist. Gewoon 10, 172 en 192. Dat is alles. Hier ben je nog een paar uur zoet mee, maar over een LAN moet dit wel vooruit gaan. Je moet maar wat met de instellingen spelen. Dit gaat veel sneller dan scannen met een ADSL-lijntje hoor.
Cheers
Cheers
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Ik vrees een beke dat als ze die tweak uitgezet hebben, dat die mogelijkheid om line te testen ook niet meer zal werken. telnet access zal disabled zijn vermoedelijk.
Tja, dan zit er voor g0d, niks anders op dan met véél geduld een paar telefoontjes doen.
Tja, dan zit er voor g0d, niks anders op dan met véél geduld een paar telefoontjes doen.
I love it when a plan comes together!
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Euh, Sensei: dat ip van die modem moet een private class ip zijn. Een ander ip, kan zo eveneens een ip zijn van een webserver van intel ofzo.. dat kan dus niet.
En die ranges van 169, 165 die zijn niet private. Just regular IPv4 public ip's.
Er zijn slechts, bij mijn weten 3 private ranges:
10.0.0.1 > 10.255.255.255 (> grote bedrijven)
192.168.0.1>192.168.255.255 (>kleinere bedrijven, homelans) > kleinere range
172.*.*.* (weet die exacte range niet meer )
En die ranges van 169, 165 die zijn niet private. Just regular IPv4 public ip's.
Er zijn slechts, bij mijn weten 3 private ranges:
10.0.0.1 > 10.255.255.255 (> grote bedrijven)
192.168.0.1>192.168.255.255 (>kleinere bedrijven, homelans) > kleinere range
172.*.*.* (weet die exacte range niet meer )
I love it when a plan comes together!
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Normaal zou het niet mogen. Je hebt in elke klasse een private range.
A: 10.x.x.x
B: 172.16.x.x
C: 192.168.x.x
In principe mag je kiezen welk range je neemt, als je graag 80.x.x.x gebruikt, dan doe je dat. Maar het wordt niet gedaan. Die private ranges zijn er om te gebruiken op een LAN, doe dit dan ook. Niet moeilijk gaan doen he zeg.
Cheers
A: 10.x.x.x
B: 172.16.x.x
C: 192.168.x.x
In principe mag je kiezen welk range je neemt, als je graag 80.x.x.x gebruikt, dan doe je dat. Maar het wordt niet gedaan. Die private ranges zijn er om te gebruiken op een LAN, doe dit dan ook. Niet moeilijk gaan doen he zeg.
Cheers
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Nen 165.x.x.x range voor een LAN????
Hmja, dat kan nu in principe wel, indien gans dat netwerk geen connectie zou hebben met het internet.
Dan kunt ge in principe voor uw netwerk de adsl-skynet range gebruiken. Maare als dat wel een connection met het net heeft, dan gaat dat niet goed gaan eh want dan zijn er twee pc's gedefinieerd met hetzelfde ip... dat gaat dan normaal beke probs geven voor uitgaand verkeer. Vb ping naar dat ip, kan dan niet: (1x naar uw eigen, 1x naar internet)
Voor van internet naar netwerk is er niet echt probleem omdat dat verloopt via 1 outbound ip ofzo..
Normaal is het de regel die private ip's te gebruiken.
Hmja, dat kan nu in principe wel, indien gans dat netwerk geen connectie zou hebben met het internet.
Dan kunt ge in principe voor uw netwerk de adsl-skynet range gebruiken. Maare als dat wel een connection met het net heeft, dan gaat dat niet goed gaan eh want dan zijn er twee pc's gedefinieerd met hetzelfde ip... dat gaat dan normaal beke probs geven voor uitgaand verkeer. Vb ping naar dat ip, kan dan niet: (1x naar uw eigen, 1x naar internet)
Voor van internet naar netwerk is er niet echt probleem omdat dat verloopt via 1 outbound ip ofzo..
Normaal is het de regel die private ip's te gebruiken.
I love it when a plan comes together!
Je kan uiteindelijk gebruike wat je wil, zo lang je met die ip's niet op het net komt klaagt niemand.
- NuKeM
- Content Editor
- Berichten: 5132
- Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Sub Zero schreef:Dit hoeft niet noodzakelijk een paar dagen te duren hoor. Je moet enkel de private ranges scannen. Niet van 0 tot 255 want dan ben je een tijdje zoet, dat is juist. Gewoon 10, 172 en 192. Dat is alles. Hier ben je nog een paar uur zoet mee, maar over een LAN moet dit wel vooruit gaan. Je moet maar wat met de instellingen spelen. Dit gaat veel sneller dan scannen met een ADSL-lijntje hoor.
Cheers
Euh, and what about de handleiding eens lezen :dd
Bij mijn modem zat een redelijk dik boekje waar alles instond... trouwens ik kan mij niet voorstellen dat ze bij de nieuwe modellen telnet hebben afgezet, wat zijt gij (en Bgc) dan nog met diene modem
NuKeM
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Ik kan je maar vertellen wat mijn mentor mij gezegd heeft. Hij houdt zich ook bezig met die dingen en hij ging voor een vriend zijn STH tweaken. Maar het ging niet. De zijne was er een van de eerste serie en de zijne is getweakt. Die van de vriend was er ene van de 2e serie en die kon hij niet tweaken. En ik geloof hem als hij het mij zegt, want hij heeft ook zo geprutst met de router/firewall van de school. Het was een Zyxell Prestige 312 en hij heeft er een Zywall 10 van gemaakt. Dus hij weet wel waar hij mee bezig is zenne.
Cheers
Cheers
Geen enkel antwoord op de vraag :
Welke internet accessdiensten zijn voor u beschikbaar?
Deze test op http://www.evonet.be/index.php?page=010900n
werkt niet, hoe kan je dan zien of evonet in je buurt te nemen valt.
Ik heb daar al tweemaal mijn gegevens ingevoerd en zonder resultaat.
Groeten,
Welke internet accessdiensten zijn voor u beschikbaar?
Deze test op http://www.evonet.be/index.php?page=010900n
werkt niet, hoe kan je dan zien of evonet in je buurt te nemen valt.
Ik heb daar al tweemaal mijn gegevens ingevoerd en zonder resultaat.
Groeten,
Geen enkel antwoord op de vraag :
Welke internet accessdiensten zijn voor u beschikbaar?
Deze test op http://www.evonet.be/index.php?page=010900n
werkt niet, hoe kan je dan zien of evonet in je buurt te nemen valt.
Ik heb daar al tweemaal mijn gegevens ingevoerd en zonder resultaat.
Groeten,
Welke internet accessdiensten zijn voor u beschikbaar?
Deze test op http://www.evonet.be/index.php?page=010900n
werkt niet, hoe kan je dan zien of evonet in je buurt te nemen valt.
Ik heb daar al tweemaal mijn gegevens ingevoerd en zonder resultaat.
Groeten,