Script om Scarlet One Modem te "resetten"

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Ik ben op zoek naar een script dat m'n Scarlet One modem (die Allied data Copperjet) laat resetten van op afstand - om zo een nieuw IP adres te krijgen :)

Wat zéér fijn zou zijn is hetvolgende: Een klein scriptje op een website die altijd bereikbaar is (beveiligd met een pasw natuurlijk), die het IP van m'n modem thuis weet. Door dat scriptje te lanceren reset m'n modem thuis, en krijgt die een nieuw IP. Dit alles zonder dat ik ter plaatse thuis ben.

Heb al even gezocht, maar echt 0,0 results gekregen ...

Bon, zonder doekjes er rond te wikkelen heb ik hetvolgende voor... Ik connecteer graag van op m'n werk via RDP naar m'n machines thuis. Vroeger deed ik dat met een SSH tunnel via Openssh en putty, maar sinds een collega dat truckje ook gebruikte om vanalles te downloaden, werkt dat dus nietmeer - de evil networkadmins zien dat er iemand een SSH tunnel opzet omdat ze op de proxy checken op "HTTP CONNECT" commando's. Wordt er zo'n commando gebruikt om te connecteren op een site, dan blokkeren ze dat IP op de proxy en firewall. Nu heb ik een ander programma gevonden dat een HTTPtunnel gebruikt, en die traffic zit goed verborgen in de logs van alle andere websites tezamen, dat valt nooit op :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

hmmmmm kleine offtopic commentaar: networkadmins zijn nooit evil! :twisted:
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

HTTDaemon ?
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

True, maar deze is een lafaard ... toen ik 'm er over aansprak viel 'm uit de lucht "hoe de f*** kunt gij via openssh connecteren naar u thuis?" ...uitgelegd, zo'n ogen trok 'm. Daar kon 'm ni tegen dat da mogelijk was, dus nu blokkeert 'm 't maar manueel... zeikerd.

HTTPDeamon? Zelfs Google vind da nit!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

Ik denk dat hij bedoelt ipv het RDP protocol te gebruiken gewoon het HTTP protocol te gebruiken.
Dus webservices voor RDP gebruiken of iets dergelijke.

Maargoed eender hoe idd netwerkadmins zijn nooit slecht.
Het is maar normaal dat hij jou belet om ervoor te zorgen dat je niet connect naar huis.

Maargoed das een ander verhaal.

Wat je ook kan doen is een reverse proxy gebruiken op een van je machines, hierdoor kan je ook nog eens aan meerdere server achter je connectie.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer

Ge kunt uw homepage van uw scarlet one modem toch hosten via een programma als abyss web server of dergelijke... dan kan je inloggen en resetten?

Maar wat als er iemand thuis aan het bellen is, dan is die toch haar/zijn verbinding kwijt?
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

prodata schreef:Ik denk dat hij bedoelt ipv het RDP protocol te gebruiken gewoon het HTTP protocol te gebruiken.
Dus webservices voor RDP gebruiken of iets dergelijke.
Euhm ... nee, dat bedoel ik niet ... misschien is m'n uitleg niet zo denderend, maar dat begrijp ik er toch niet uit? afin :)

Block: mm, eens bezien ... maar als m'n IP op de proxy van m'n werk geblokkeerd is, kan ik er niet rechtstreeks meer aan ... ik zou dus een programma - of script - dat bereikbaar is via een web-interface op een andere website - die dan nog wél connectie heeft naar m'n IP thuis ...

Dedzju, da's moeilijk om uit te leggen zenne :p
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”