Linux & Eicon USB

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Robbedoeske

Geachte lezers van dit bericht ;)

Is het niet erg dat er van skynet uit niet de minste support is voor adsl klanten met een eicon usb modem & linux ?

Als eicon geen drivers wil schrijven, dan is dat begrijpelijk dat skynet daar niets aan kan doen. Er is echter een oplossing dankzij www.prout.be, waar een driver kan gedownload worden. Het probleem is dat het nogal ingewikkeld is dit alles correct te installeren en te configureren.

Kan iemand met ervaring hiermee mij stap per stap uitleggen wat te doen?
Ik werk met Linux Red Hat 7.3

En btw: misschien kan het nuttig zijn mij niet te mailen maar antwoorden hier te posten. Als skynet geen hulp wil of kan verlenen (een eenvoudige pagina met een stap per stap how-to zou al veel helpen, desnoods een simpele vertaling met de howto van in die tar.gz file die je kunt downloaden) kunnen we misschien deze post als referentiepunt gebruiken?

mvg
Yoeri Lauwers
[email protected]

Als ik ècht niet online geraak met linux ga ik desnoods mijn modem inruilen voor eentje die wel werkt, en dan kunnen ze maar zien dat er geen kosten aan verbonden zijn
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Ik gebruik een alcatel speed touch home. Is aangesloten op een netwerkkaartje en gebruikt PPPoE. Onder Redhat 7.3 werkt dat beest zonder problemen (heb Redhat 7.3 een weekje geleden geïnstalleerd, ben trouwens voor het ogenblik bezig met de 8).
Enkel je netwerkkaart aan de gang krijgen, en je inlog gegevens invullen. Geen driver nodig.

Alleen : het modempje kost wel 189 €, je moet er inderdaad iets voor over hebben (gratis zal inderdaad niet lukken, pech).

Met die USB heb ik geen ervaring. Daar zal ik je helaas niet kunnen mee helpen.

met vriendelijke groeten,

Polleke
Robbedoeske
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 okt 2002, 19:07

met geen kosten bedoelde ik geen extra kosten

ik ben vanzelfsprekend bereid het verschil in prijs tussen beide modems op te leggen

maar ik ben op de goede weg om da ding aan de praat te krijgen

kzal ier iets laten weten als't lukt
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

tsss kost dat ding "maar" 189 euro meer ? Ik heb daar nog 250 euro voor betaald in den tijd :(

Nob
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Heb juist eens op de site van Belgacom gekeken. Die 189 € was de prijs die ik ervoor betaald heb. Volgens de laatste lijst is het zelfs meer 159 €

'k Zou zeggen : gasten profiteert ervan.

met vriendelijke groeten,

Polleke
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ge kunt evengoed de isdn modem nemen, die werkt ook op pstn (bij mij toch) en die kost dacht ik 89 eur
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Blijkbaar is dat voordeel ook al van de baan : beide kosten 159 €. Die 89 € was een promotie omdat er problemen waren met de USB ISDN modems. (Heb die info een tijdje geleden van flameboy gekregen). Blijkbaar zijn die problemen opgelost en is het nu weer "de volle pot".

met vriendelijke groeten,

Polleke
Robbedoeske
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 okt 2002, 19:07

Waar velen faalden ben ik geslaagd :p

Ik typ dit bericht in linux, met een Eicon ADSL USB modem :D

veeeel gefoefel

mensen die miserie hebben kunnen mij mailen op [email protected]


ik zal zo snel mogelijk een stap per stap proberen te schrijven
noppes
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 17 sep 2002, 13:09
Locatie: Torhout
Contacteer:

Proficiat !

Mss kun je de oplossing hier posten.
Dan kan Nob deze opnemen in de FAQ...

alvast bedankt

greetzz

noppes
vryko

wel ambetant dat met die drivers uwen modem eerst volledig geinitialliseerd moet worden waardoor connecten toch nen vollen minuut duurt
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”