probleem verbinding op kot!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
geoffke
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 feb 2006, 13:55

ik zal es de hele situatie uitleggen in verband met een technisch probleem op kot
we hebben een abo op kot met scarlet ,vorig jaar hadden we geen problemen maar sinds begin van sept-okt hebben we een blikseminslag gehad op kot en toen kwamen de problemen, de router was kapot door de inslag,we hebben onze modem vervangen maar de verbinding was niet helemaal in orde , we zitten +- 20 man op kot. In de drukste momenten gaat de snelheid heel traag , (ping met dns is gemiddeld tss 300msec-2sec ) ik heb een paar keer een speedtest gedaan op de site wanneer niemand op het netwerk zat en ik kreeg de volgende resultaten:
Your current download speed:
3441kbit/s
or
430kbyte/s Your current upload speed:
106kbit/s
or
13kbyte/s


de download snelheid is er niets mis mee maar de upload is wat aan de trage kant, als je weet dat na de incident de upload gemiddeld 30-40kb/sec ligt

ligt het aan de lijn zelf of aan scarlet ? de modem is vervangen geweest
(cisco router)
aan de modem kan het niet liggen.

enige idee wat we nog kunnen doen?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

geen twijfel mogelijk, het is scarlet zelf hoor.
op verscheidene forums wordt er geklaagd van scarlet omdat er enorme schommelingen zitten in hun netwerk :!:

Nog een Topic van scarlet
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Hoe is de verbinding als je rechtstreeks op de modem met het internet verbind?
De servers van scarlet zijn stabiel, dus daar zal het probleem wel niet liggen. Het kan eventueel wel ruis op de lijn zijn...
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
geoffke
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 feb 2006, 13:55

rechtstreeks op de modem is juist zelfde :s
als ik grote bestand van 20mb verstuur via mail bv , is het constante snelheid van 13-14kb/sec
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

geoffke schreef:rechtstreeks op de modem is juist zelfde :s
als ik grote bestand van 20mb verstuur via mail bv , is het constante snelheid van 13-14kb/sec


de bijlage is ook te groot, denk ik. 20MB???
dit verstuur je beter niet via mail.
zet dit bijvoorbeeld op je gratis webruimte en laat men vandaar het bestand downloaden.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
geoffke
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 feb 2006, 13:55

ja dat weet ik ook, het is voor een testvoorbeeld.
via ftp is het zelfde situatie/snelheid
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Kan je de SNR waarden van je modem uitlezen? Volgens mij zit er ruis op de lijn. :)

Oh ja, kan je via edpnet is een test doen hoever je van de centrale zit?
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”