dyndns gebruiken met scarlet on

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
zoseppe
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2006, 09:54

Hi,

Heeft iemand ervaring met het opzetten van een dyndns over een scarlet one box.

Mijn configuratie bestaat uit een scarlet one box met daarop een belkin router.

Ik kom op mijn scarletbox via mijn dyndns adres. Maar heb 2 problemen

1. Mijn accesstijd word beperkt tot 120 minuten.

2. ik kom niet op mijn pc.

Kan iemand mij helpen ??

Thankx

zoseppe
Gebruikersavatar
Soltek
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2005, 17:36
Locatie: As

Ik begrijp niet goed wat je wilt maar ik gebruik hier ook een dyndns adres en dat werkt goed.
Dus dat werkt via dyndns.org. Maar waarom wil je zolang online zijn?
Bij mij staat de scarletbox in bridge en mijn USR-router doet de rest.
In de router moet je dus de poort naar je pc vrijgeven.
Dit doe je via Virtual Server. Daar geef je in welk IP (LAN) je pc heeft en via welke poort je deze pc wilt bereiken.
Let hierbij op dat je niet poort 80 (standaard) gebruikt want, deze gebruikt je router voor web toegang.
Ik ben geen echte kenner hierin maar ik krijg het hier wel ingesteld.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Vermoedelijk de WAN poort van de router aangesloten op de scarlet box .. zonder de scarlet box in bridge te zetten ?

m.a.w je doe 2x een nat translatie .. kan je gewoon niet op je netwerk geraken .. internet -> nat - > nat ..

Ofwel zet je de scarlet box in bridge en sluit je de belkin router aan op de wan poort -> scarlet box en dan gebruik je het PPPOE protocol op je belkin router om je connectie te maken met internet .
Vanaf dan kan je alle funcites van de belkin benutten .. port forwarding .. dyndns updating indien aanwezig .. , ik doe het ook zo maar met een DLINK router .. werk al bijna een jaar probleemloos ..

Wat je ook kan doen is DHCP op de belkin router uitschakelen , de sarlet box op een LAN poort aansluiten , maar dan werkt je belkin eigenlijk enkel als switch & access point .. en dien je alle port forwarding etc in te stellen op de scarlet box .. en de scarlet box zelf is niet echt een super goede router .. en iets moeilijker in te stellen .. dus zou ik toch voor de 1ste optie gaan ..
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”