Embedded Linux Voor De Belgacom Decoder

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Volgens dit artikel

http://linuxdevices.com/news/NS5126850154.html

draait de Mood een embedded linux.

Zoals je weet gebruik Linux de GPL licence.
Dit wil zeggen dat je ook de source code moet vrijwaren en vrijgeven en dus ook publiek maken.
Ik heb al verschillende keren naar i3micro gemailt hierover maar krijg geen antwoord :?

wil dit zeggen dat zei tegen de GPL licence aan botsen?
Dit aangezien ik nergens de source code kan vinden van de Mood.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

hangt er vanaf hoe fanatiek je bent of hoe sterk je die code te pakken wilt krijgen maar idd ze zouden verplicht moeten zijn om toch een groot deel van de code beschikbaar te maken. kan je FSF contacteren of is er in belgie geen OS advocaat?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

BungaMan schreef:hangt er vanaf hoe fanatiek je bent of hoe sterk je die code te pakken wilt krijgen maar idd ze zouden verplicht moeten zijn om toch een groot deel van de code beschikbaar te maken. kan je FSF contacteren of is er in belgie geen OS advocaat?


Zeker naar FOSDEM gaan vant weekend ;)
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

BungaMan schreef:hangt er vanaf hoe fanatiek je bent of hoe sterk je die code te pakken wilt krijgen maar idd ze zouden verplicht moeten zijn om toch een groot deel van de code beschikbaar te maken. kan je FSF contacteren of is er in belgie geen OS advocaat?
En dat je dan nog eens het "geluk" hebt dat de code niet signed is (GPL2 verbied dat niet !)

In princiepe kun je aankloppen voor de source. Echter me dunkt dat de "kritische" onderdelen(decodering/cryptografish) niet GPL zal zijn.

Gewoon FSF contacteren. Er was nog een site die zich expliciet met zo'n zaken bezighield en lijsten hield van bedrijven die niet conform waren met die licentie. http://gpl-violations.org/ (EDIT: gevonden)

vind ik wel grappig

"We will be posting any significant changes done to any GPL source code as soon as they are ready to be released," he added. "Giving back to the community is very important; we will also release parts of our own source under GPL or similar licenses."


Maar geen spoor van op hun site.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Laat trouwens iets weten of je het gelukt is om de source vrij te krijgen. Ben echt benieuwt.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”