Het grote Cityconnect topic - Deel1

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

ditCh schreef:
epo schreef:Al gebeld?

(Doe het een beetje subtiel, ik zou graag mijn 22/1 houden :( )


Nee ... geen zin meer om er energie aan te verspillen en ik vertrouw de opleverdatum voor geen haar, dus ga mijn opzeg bij Telenet pas doen als ik daadwerkelijk Dommel aangesloten ben.


I see.

Lichtelijk offtopic, zonder de bedoeling er een Telenet thread van te maken:

Ik denk dat die opleverdatum toch wel zal kloppen hoor. Anders zou er toch geen tijdspanne in uren uitgedrukt bijstaan? Ook, ik neem aan dat je een ex-UPC klant bent, hoe plan je dan je abbonement op te zeggen? Dit is een compleet andere discussie, maar ik dacht dat Telenet ex-UPC klanten een jaarcontract aansmeerde, TENZIJ ze voor 31/12 afzegden. Ofwel is dat fout, en kun jij nu nog altijd probleemloos afzeggen (wat ik hoop voor jou), ofwel doet Telenet moeilijk en zul je een afsluitkost moeten betalen. Laat je iets weten daarover? Ben zeer geïnteresseerd.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Epo schreef:Ik denk dat die opleverdatum toch wel zal kloppen hoor. Anders zou er toch geen tijdspanne in uren uitgedrukt bijstaan? Ook, ik neem aan dat je een ex-UPC klant bent, hoe plan je dan je abbonement op te zeggen? Dit is een compleet andere discussie, maar ik dacht dat Telenet ex-UPC klanten een jaarcontract aansmeerde, TENZIJ ze voor 31/12 afzegden. Ofwel is dat fout, en kun jij nu nog altijd probleemloos afzeggen (wat ik hoop voor jou), ofwel doet Telenet moeilijk en zul je een afsluitkost moeten betalen. Laat je iets weten daarover? Ben zeer geïnteresseerd.


Ik kan probleemloos opzeggen. Heb hiervoor eerst gebeld en men kan je geen OYO geven bij een forced migration. Verder heb ik het zelf bij 2 mensen binnen telenet nagevraagd ( ik zit soms als consultant bij Telenet, Mechelen ) en die hebben mij het ook bevestigd.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hey mensen,
nu iedereen zijn opleveringsdatum gekregen heeft voor de cityconnect abonnementen vraag ik mij ook af wanneer we onze login gegevens gaan doorgestuurd krijgen,iemand enig idee? :roll:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

fieldoxide schreef:Hey mensen,
nu iedereen zijn opleveringsdatum gekregen heeft voor de cityconnect abonnementen vraag ik mij ook af wanneer we onze login gegevens gaan doorgestuurd krijgen,iemand enig idee? :roll:

Ik heb wel een invoice gekregen om mijn modem te betalen ( heb die nog nabesteld ).
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Is het de bedoeling dat die gegevens binnenkort in ons crm scherm komen en onder welke code?
Wanneer zouden we die krijgen ? :roll:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Onder de R-knop zullen die verschijnen en zeker vooraleer je opgeleverd wordt. Zo belangrijk is dat nu ook weer niet hé, als je ze hebt als ze je gaan opleveren is het goed.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

deej schreef:Onder de R-knop zullen die verschijnen en zeker vooraleer je opgeleverd wordt. Zo belangrijk is dat nu ook weer niet hé, als je ze hebt als ze je gaan opleveren is het goed.


Dat is ook waar, maar ben wel al een beetje benieuwd. :-D
smokem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 jan 2008, 10:45

Modem binnen :D
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Hebben ze er eigenlijk ook al eens aan gedacht dat er sommige mensen zijn die hun console niet meer kunnen raadplegen. Omdat ze zonder internet zitten en dus eigenlijk nog steeds van niks weten. Hoe krijgen die hun accountsgegevens toe?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

bmantra schreef:Hebben ze er eigenlijk ook al eens aan gedacht dat er sommige mensen zijn die hun console niet meer kunnen raadplegen. Omdat ze zonder internet zitten en dus eigenlijk nog steeds van niks weten. Hoe krijgen die hun accountsgegevens toe?

Good point! :lol:

Ik vrees er voor, jij zal regelmatig eens mogen bellen denk ik zo. Dommel werkt zo goed als enkel via internet, heb er nog nooit een brief of telefoon van ontvangen...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

cloink schreef: Dommel werkt zo goed als enkel via internet, heb er nog nooit een brief of telefoon van ontvangen...


Hun mailsupport werkt anders ook niet hoor ...
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

"De 10 dagen zijn voor netconnect accounts, niet voor de uitzonderlijke start van de cityconnect in Leuven.

Dat het ging om een voorinschrijving stond op dat ogenblik DUIDELIJK vermeld op onze website.

En de informatie die meneer niet heeft ontvangen, staat eveneens heel duidelijk op de news-sectie van het crm-systeem.


Gelieve Dhr. xxx voor te stellen dat wij zijn abonnement zullen annuleren en de terugstorting van zijn reeds betaalde

som onverwijld op zijn rekening zullen overschrijven.

Dit gezegd zijnde, is deze zaak voor ons afgesloten."


Reactie van Dommel... de onnozelaars. Nooit heeft er op die site gestaan dat het om een voorinschrijving ging. Vraag me af hoe ik in hun crm-systeem kan geraken zonder internet. Dat is toch geen communicatie naar de klant toe. Soit, ik word dus duidelijk als de vervelende klant beschouwd. Ga nog denken wat ik ga doen, heb nog 2 weken om te reageren. Vraag me wel af wanneer ze mij gaan vertellen wanneer mijn lijn geactiveerd gaat zijn. (denk dat ik het alleen via het lampke van mijne modem te weten ga komen.)
Laatst gewijzigd door bmantra op 17 jan 2008, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Er heeft NOOIT, maar dan ook NOOIT op de website gestaan dat het om een voorinschrijving betrof. Wat een flagrante leugen van Dommel ...
Gieleuh
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:31

Heb gisteren gebeld naar Dommel ivm met CityConnect in mijn straat. Ze gaan er leggen, whiii (Koetsweg , Kessel-lo) Kzit 1.5km van de centrale dus zal wel correcte snelheden halen...

Nog wat vraagjes: Zit opt moment nog met Telenet Turbo (65GB) wanneeer zou ik dit het beste afzeggenn en Dommel CityConnect aaanvragen?


Wat is een zeer goede ADSL 2+ wireless modem? eentje dat ik niet snel moet upgraden?
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

ditCh schreef:Er heeft NOOIT, maar dan ook NOOIT op de website gestaan dat het om een voorinschrijving betrof. Wat een flagrante leugen van Dommel ...


Het is mijn woord tegen het hunne...dus ik heb waarschijnlijk niet veel in de pap te brokken.
Ik ben in elk geval zeer teleurgesteld dat ze me op deze manier proberen te provoceren.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

bmantra schreef:
ditCh schreef:Er heeft NOOIT, maar dan ook NOOIT op de website gestaan dat het om een voorinschrijving betrof. Wat een flagrante leugen van Dommel ...


Het is mijn woord tegen het hunne...dus ik heb waarschijnlijk niet veel in de pap te brokken.
Ik ben in elk geval zeer teleurgesteld dat ze me op deze manier proberen te provoceren.


Ik ken eigenlijk de historie achter dit verhaal niet,weet niet goed over wat dit gaat,kan je een kleine samenvatting geven van de feiten? :roll:
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

fieldoxide: Stop eens met die rolleyes smiley te gebruiken. Je weet totaal niet waarvoor hij dient, en komt heel offensive over.

OT: Modem nog steeds niet aangekomen hier.
baxxie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 dec 2007, 12:58

hier is de modem ook vandaag aangekomen...
Gieleuh
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:31

Welke Modems zijn dit?

Weet iemand een goeie Annex-M met Draadloos functie?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Gieleuh schreef:Welke Modems zijn dit?

Weet iemand een goeie Annex-M met Draadloos functie?

Dit zijn Speedtouch 516 v6 modems.
Gieleuh
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:31

Is zie bijna bij geen één fabrikant staan of ze annex-M compatible zijn... :-(
bp
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 jan 2008, 13:36
Locatie: Leuven

als je op ovislink.be ga, dan products/adsl :
http://www.airlive.com/products/menu_adsl.shtml

Hier staat duidelijk annexM bij. Deze zijn te verkrijgen in sommige belgische winkels... Ik ben van plan om zoiets te kopen als ik naar cityconnect overschakkel... (ik wacht om te bestellen dat enkele mensen succes ermee hebben)... ik leef wel in Leuven en heb de bevestiging dat cityconnect mogelijk is.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Epo schreef:fieldoxide: Stop eens met die rolleyes smiley te gebruiken. Je weet totaal niet waarvoor hij dient, en komt heel offensive over.

OT: Modem nog steeds niet aangekomen hier.


Wacht ik zal het goedmaken,
:oops:
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ditCh schreef:
Gieleuh schreef:Welke Modems zijn dit?

Weet iemand een goeie Annex-M met Draadloos functie?

Dit zijn Speedtouch 516 v6 modems.


hoeveel kosten die Annex M modems? ook apart vergrijkbaar?
Gieleuh
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:31

http://www.speedtouchdslshop.be/product ... s/analoog/

Zijn deze draadloze verianten daan ook compatible met 3Mbps upstream?


EDIT: Deze site zegt van el;
WLAN PC SHOP

Deze zegt dan weer van 2,4Mbps
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Radix schreef:
ditCh schreef:
Gieleuh schreef:Welke Modems zijn dit?

Weet iemand een goeie Annex-M met Draadloos functie?

Dit zijn Speedtouch 516 v6 modems.


hoeveel kosten die Annex M modems? ook apart vergrijkbaar?


Die speedtouch 516 v6 modem kan ikniet direct terugvinden op hun site,kan iemand mij de prijs ervan geven ,is er ergens een link naar op de site van dommel ? :?
Gieleuh
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:31

44 euro op bovenstaande link
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Deze thread is ondertussen al 50 pagina's lang. Indien iemand zich geroepen voelt om het belangrijkste uit deze thread te bundelen voor een tweede deel, doe maar, dan kunnen we deze sluiten. Just a thought :)
Aurora
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2005, 19:41

NuKeM schreef:Deze thread is ondertussen al 50 pagina's lang. Indien iemand zich geroepen voelt om het belangrijkste uit deze thread te bundelen voor een tweede deel, doe maar, dan kunnen we deze sluiten. Just a thought :)


geen probleem,


- blablablablablablablablablablablabla
- 21 januari wordt eerste cityconnecter aangesloten
- blablablablabbalablablaba
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

NuKeM schreef:Deze thread is ondertussen al 50 pagina's lang. Indien iemand zich geroepen voelt om het belangrijkste uit deze thread te bundelen voor een tweede deel, doe maar, dan kunnen we deze sluiten. Just a thought :)


Lijkt mij dat we best gewoon dit topic sluiten en een nieuw topic maken met een fatsoenlijke topic start. Ik zal mij wel opofferen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

Een post van me op een ander forum is misschien herbruikbaar als eerste post in de nieuwe thread?

Epo schreef:Voor de geïnteresseerden zal ik even het Dommel Cityconnect verhaal samenvatten:

15/11 startte Dommel met het product te verkopen. Elke koper kreeg een factuur en contract wat ze moesten terugfaxen. Er is GEEN communicatie naar de klanten toe vanaf dit punt.

15/12 Dommel communiceert totaal niet met zijn klanten. Via telefonisch contact verneem ik dat dit de eerste streefdatum waarop de eerste klanten zeker aangesloten zouden worden is. Daarna zou de oplevering gradueel gebeuren, first come, first serve. Alle info over Dommel Cityconnect wordt gedeeld op het Userbase.be forum.

18/12 Via het Userbase.be forum ziet men dat er nog altijd niemand is aangesloten. Dommel verwittigt zijn klanten totaal niet, en in alles wat volgt is de enige informatie die we hebben van het volgende stramien: klant x belt naar Dommel met vraag, post antwoord op userbase.be, iedereen leest het.

20/12 Opnieuw telefoon naar Dommel met de vraag wanneer ze gaan activeren, want ik (en vele anderen) moeten hun andere provider (lees: Telenet) dringend afzeggen. De activatie zou nu begin januari gebeuren. Opnieuw posten op Userbase.

28/12 Andere users bevestigen dit verhaal. Op de userbase.be fora post ineens iemand die aangesloten blijkt te zijn op Cityconnect en post een snelheidsscreenshot om van achterover te vallen. Iedereen serieus hyped, maar het blijkt een Dommel technieker te zijn. Goede nieuws: het product is dan toch geen hoax, en de specs worden waargemaakt.

2/1 Nog altijd niemand aangesloten, opnieuw bellen er mensen naar Dommel, en ze zouden binnenkort activeren, "zeker voor eind januari".

---

Opmerkingen hierbij:

1. NOOIT, ik herhaal, NOOIT, heeft Dommel ook maar enige communicatie naar zijn klanten gedaan over dit geklungel. Het enige wat men weet is vernomen op fora waar mensen zo vriendelijk waren hun ervaringen te delen. Ik wil zelfs niet weten wat 35-jarige fabrieksarbeider die niet echt into message boards is moet denken. Moet hij dan echt bellen om te vragen hoe het zit? Voor een product dat hij 15 november gekocht heeft?

2. Heel veel klanten zitten nu in de problemen met hun andere provider. Ikzelf heb mijn Telenet moeten afzeggen waardoor ik zonder internet zou komen te vallen. Ik behelp me nu met wireless van de buren, maar voor hoelang nog?

4/1 Ik bel nog eens naar de Dommel Helpdesk omdat het nu toch dringend begint te worden dat ik aangesloten word. Het zou dezelfde week nog gebeuren, en de modems zouden ook snel verstuurd worden.

6/1 Verschillende mensen rapporteren dat ze naar Dommel gebeld hebben, en dat Dommel nu zelfs geen datum meer geeft aan de telefoon. Wanneer iemand dan expliciet vraagt wanneer het dan ongeveer gaat zijn, krijgt hij niet echt een antwoord.

11/1 Het is weer vrijdag, en alweer is er niets gebeurd. Weldra is het weekend, en daarin gebeurt sowieso geen bal. Het probleem wordt enkel erger, want blijkbaar zijn "de orders nog niet eens uitgestuurd", laat staan "geactiveerd". Er zit een bepaalde wachttijd tussen deze 2 statussen, maar die kan vanalles zijn: 5 werkdagen, 10 werkdagen, 2 weken? Wie zal het zeggen? Met andere woorden: zelfs als wordt mijn order vandaag doorgestuurd, dan nog zal ik een tijdje moeten wachten op activatie.

15/1 De Dommel klanten krijgen hun activatiedata, de vroegste zijnde 21/1. Vele klanten zijn teleurgesteld over hun late datum, ook al hebben ze de eerste dag reeds besteld.


Aanvullingen welkom.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dit topic telt 50 pagina's, we gaan vanaf heden hier verder!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Dommel”