Een post van me op een ander forum is misschien herbruikbaar als eerste post in de nieuwe thread?
Epo schreef:Voor de geïnteresseerden zal ik even het Dommel Cityconnect verhaal samenvatten:
15/11 startte Dommel met het product te verkopen. Elke koper kreeg een factuur en contract wat ze moesten terugfaxen. Er is GEEN communicatie naar de klanten toe vanaf dit punt.
15/12 Dommel communiceert totaal niet met zijn klanten. Via telefonisch contact verneem ik dat dit de eerste streefdatum waarop de eerste klanten zeker aangesloten zouden worden is. Daarna zou de oplevering gradueel gebeuren, first come, first serve. Alle info over Dommel Cityconnect wordt gedeeld op het Userbase.be forum.
18/12 Via het Userbase.be forum ziet men dat er nog altijd niemand is aangesloten. Dommel verwittigt zijn klanten totaal niet, en in alles wat volgt is de enige informatie die we hebben van het volgende stramien: klant x belt naar Dommel met vraag, post antwoord op userbase.be, iedereen leest het.
20/12 Opnieuw telefoon naar Dommel met de vraag wanneer ze gaan activeren, want ik (en vele anderen) moeten hun andere provider (lees: Telenet) dringend afzeggen. De activatie zou nu begin januari gebeuren. Opnieuw posten op Userbase.
28/12 Andere users bevestigen dit verhaal. Op de userbase.be fora post ineens iemand die aangesloten blijkt te zijn op Cityconnect en post een snelheidsscreenshot om van achterover te vallen. Iedereen serieus hyped, maar het blijkt een Dommel technieker te zijn. Goede nieuws: het product is dan toch geen hoax, en de specs worden waargemaakt.
2/1 Nog altijd niemand aangesloten, opnieuw bellen er mensen naar Dommel, en ze zouden binnenkort activeren, "zeker voor eind januari".
---
Opmerkingen hierbij:
1. NOOIT, ik herhaal, NOOIT, heeft Dommel ook maar enige communicatie naar zijn klanten gedaan over dit geklungel. Het enige wat men weet is vernomen op fora waar mensen zo vriendelijk waren hun ervaringen te delen. Ik wil zelfs niet weten wat 35-jarige fabrieksarbeider die niet echt into message boards is moet denken. Moet hij dan echt bellen om te vragen hoe het zit? Voor een product dat hij 15 november gekocht heeft?
2. Heel veel klanten zitten nu in de problemen met hun andere provider. Ikzelf heb mijn Telenet moeten afzeggen waardoor ik zonder internet zou komen te vallen. Ik behelp me nu met wireless van de buren, maar voor hoelang nog?
4/1 Ik bel nog eens naar de Dommel Helpdesk omdat het nu toch dringend begint te worden dat ik aangesloten word. Het zou dezelfde week nog gebeuren, en de modems zouden ook snel verstuurd worden.
6/1 Verschillende mensen rapporteren dat ze naar Dommel gebeld hebben, en dat Dommel nu zelfs geen datum meer geeft aan de telefoon. Wanneer iemand dan expliciet vraagt wanneer het dan ongeveer gaat zijn, krijgt hij niet echt een antwoord.
11/1 Het is weer vrijdag, en alweer is er niets gebeurd. Weldra is het weekend, en daarin gebeurt sowieso geen bal. Het probleem wordt enkel erger, want blijkbaar zijn "de orders nog niet eens uitgestuurd", laat staan "geactiveerd". Er zit een bepaalde wachttijd tussen deze 2 statussen, maar die kan vanalles zijn: 5 werkdagen, 10 werkdagen, 2 weken? Wie zal het zeggen? Met andere woorden: zelfs als wordt mijn order vandaag doorgestuurd, dan nog zal ik een tijdje moeten wachten op activatie.
15/1 De Dommel klanten krijgen hun activatiedata, de vroegste zijnde 21/1. Vele klanten zijn teleurgesteld over hun late datum, ook al hebben ze de eerste dag reeds besteld.
Aanvullingen welkom.