Pagina 23 van 24
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 24 dec 2024, 12:58
door Bartlorre
metoyou schreef: 5 maanden geleden
Hebben jullie gebeld met de klantendienst voor dit probleem ? Ook @ @Bartlorre
Nog niet gebeld, wel mail; WhatsApp en Messenger gestuurd.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 24 dec 2024, 13:27
door fdgroote
philippe_d schreef: 5 maanden geleden
Dat zijn typische problemen bij een nummerportatie.
Normaak komt dit vanzelf in order. Kan 24 uur duren vooraalleer al de databases gesynchronseertd zijn.
Check in
CRDC of de provider reeds op DIGI Mobil staat.
CDRC Datum laatste database update ... 15-11-2023.
Daar zal ik dus ook niks wijzer van worden

Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 24 dec 2024, 13:35
door Stroper
fdgroote schreef: 5 maanden geleden
CDRC Datum laatste database update ... 15-11-2023.
Daar zal ik dus ook niks wijzer van worden
Volgens mij is dat de laatste datum waarbij het nummer geupdate werd. Ik heb 18-01-2024 als laatste database update bij een van mijn nummers.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 24 dec 2024, 13:41
door metoyou
fdgroote schreef: 5 maanden geleden
philippe_d schreef: 5 maanden geleden
Dat zijn typische problemen bij een nummerportatie.
Normaak komt dit vanzelf in order. Kan 24 uur duren vooraalleer al de databases gesynchronseertd zijn.
Check in
CRDC of de provider reeds op DIGI Mobil staat.
CDRC Datum laatste database update ... 15-11-2023.
Daar zal ik dus ook niks wijzer van worden
Dat is de datum van wanneer je gsm nummer het laatst is overgeplaatst naar de nieuwe provider.
Kan ik zelf helemaal bevestigen.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 24 dec 2024, 13:47
door Zorba
Dit heb ik momenteel met Mobile Vikings ook al.
13 december SIM aangevraagd maar nog niets ontvangen

Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 24 dec 2024, 14:09
door metoyou
Dank voor je reactie, dat je dit bij Mobile Vikings ook al hebt ervaren.
Ik had dat niet bij Scarlet en Yoin.
Betreffende je simkaart :
Dat is wel heel lang dat deze onderweg is. Als ik jou was zou ik vandaag eens bellen met de klantendienst, om te vragen of alles goed gegaan is bij je aanvraag. Dan heb je toch zekerheid.
@Zorba
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 24 dec 2024, 16:17
door verward
Zorba schreef: 5 maanden geleden
Dit heb ik momenteel met Mobile Vikings ook al.
13 december SIM aangevraagd maar nog niets ontvangen
Heb je bevestigingsmail gekregen? Indien niet, vraag nog eens aan. Ik heb 2 keer moeten aanvragen. Mijn 1ste aanvraag was niet gelukt, zonder foutmelding en zonder bevestigingsmail.
Ik heb ook het probleem trouwens dat ik 2FA SMS (van Cambio in mijn geval) niet ontvang.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 24 dec 2024, 16:26
door KKS
Zorba schreef: 5 maanden geleden
13 december SIM aangevraagd maar nog niets ontvangen
Ik had ook 13/12 besteld, vandaag 24/12 mijn sim ontvangen (eerder had ik al al contact gehad met de klantendienst, het was de 18de verstuurd)
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 24 dec 2024, 16:37
door metoyou
Weet iemand of deze instelling correct is ?
Vind er niets van terug
Android telefoon.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 24 dec 2024, 18:34
door Kun
Is DIGI eigenlijk van plan om een forum te creëren?
Telenet heeft Netweters.be
Proximus heeft nl.forum.proximus.be
Orange heeft Tribe (community.orange.be)
En Hey! heeft ook een forum, er zijn wel weinig reacties van moderatoren.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 24 dec 2024, 18:51
door nerph
Zo net overgestapt naar DIGI en ik zie dat mijn iMessage moeilijk doet... ik kan het nog 29 dagen gebruiken maar het wilt echter niet activeren sinds dat ik overgestapt ben.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 24 dec 2024, 19:22
door Parshift
metoyou schreef: 5 maanden geledenHebben jullie gebeld met de klantendienst voor dit probleem ? Ook @ @Bartlorre
Per mail gemeld.
We zijn kerstavond en plots kan ik geen gewone sms meer van Telenet ook ontvangen. Vanmiddag ging het wel nog...
6u later alle normale sms'en tegelijk toegekomen
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 24 dec 2024, 23:25
door lithion
Avenger 2.0 schreef: 5 maanden geleden
Volgens mij heeft Digi enkel een licentie voor een 5G netwerk en kan het ook helemaal geen 4G netwerk uitbouwen. Voor 4G (en momenteel ook 5G) val je dus terug op het proximus netwerk.
Digi heeft, net zoals andere operatoren frequentieruimte gekocht. Het staat Digi vrij of ze deze inzetten voor 2G, 3G, 4G of 5G. Alle operatoren voorzien steeds minder frequentieruimte voor 2G en 3G of zetten het zelfs gewoon af, dus waarom zou Digi dit nog moeten aanbieden? Uit de confirmiteitsattesten (Vlaamse) is duidelijk te zien dat DIGI zowel 4G als 5G zal gebruiken om hun eigen antennes.
Op plaatsen waar Proximus nog geen 4G heeft val je met DIGI ook terug op 3G trouwens. Vandaag gemerkt (Ik kan zo'n zwart gat in Px netwerk).
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 24 dec 2024, 23:29
door nerph
Ik viel vandaag vaak op 3G, juist na het activeren van mijn DIGI simkaart. Ondertussen gebeurt dat niet meer, ik zit nu constant op LTE.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 25 dec 2024, 00:45
door Stiaan
Hier is de overstap goed fout gelopen helaas. BASE heeft de overdracht doorgekregen en heeft alles gestart waardoor daar alles op “wordt afgekoppeld” staat maar DIGI slaagt er niet in mijn nummer op een simkaart bij hen te activeren. En beiden wijzen natuurlijk naar elkaar…
Bij BASE wordt het sowieso stopgezet binnen afzienbare tijd (en ze kunnen het niet meer tegenhouden blijkbaar) en DIGI krijgt zogezegd altijd een foutmelding bij de portatie (dat het nummer niet actief is bij BASE).
Frustrerend want het nummer lijkt kwijt op deze manier en de klantendienst van DIGI stelt ik deze situatie weinig voor: “we kunnen het niet oplossen, het ligt aan BASE”. Foute keuze gemaakt helaas.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 25 dec 2024, 01:01
door Splitter
base heeft mij ooit ook gehad toen ik naar hen wou gaan: gingen ze mijn lijn activeren terwijl ze het simkaartje weigerden af te leveren (werd in die tijd nog met dynalogic afgeleverd)
nu ben ik van base naar hey aan het gaan, maar simkaartje is nog niet hier en base heeft al bericht gestuurd "dat mijn diensten stopgezet worden".... dus hoop dat ze dat ook niet te snel doen
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 25 dec 2024, 02:20
door Kun
Waarom heeft DIGI eigenlijk slechts 1 mobiele abonnement €5 voor 15 GB?
Waar wachten ze op voor de rest?
Willen ze wachten tot hun eigen netwerk actief is in de meeste grote steden zodat ze minder aan Proximus moeten betalen?
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 25 dec 2024, 06:27
door Flippi
Ik vermoed dat ze daar niet teveel stappen tegelijk willen zetten om het overzicht te kunnen behouden over de problemen die gepaard gaan bij een opstart.
Andere mobiele formules volgen nog wel alsook TV.
Toegevoegd na 12 minuten 34 seconden:
Stiaan schreef: 5 maanden geledenFrustrerend want het nummer lijkt kwijt op deze manier en de klantendienst van DIGI stelt ik deze situatie weinig voor: “we kunnen het niet oplossen, het ligt aan BASE”. Foute keuze gemaakt helaas.
Lees dit eens door:
viewtopic.php?t=66208
Dit gaat over een overstap van MV naar Proximus, maar is gelijkaardig.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 25 dec 2024, 10:27
door philippe_d
Kun schreef: 5 maanden geleden
Waarom heeft DIGI eigenlijk slechts 1 mobiele abonnement €5 voor 15 GB?
- om het simpel te houden
- omdat de "buiten-bundel" tarieven zo goedkoop zijn dat je geen meerdere abonnementen nodig hebt. Boven de "forfait" van 15 GB betaal je dus alleen wat je echt nodig hebt:
- als je 20 GB gebruikt, betaal je 8€ (5€ voor de eerste 15 GB, daarna 5 GB buiten bundel)
- als je 30 GB gebruikt, betaal je 14€ (5€ voor de eerste 15 GB, daarna 15 GB buiten bundel)
Nog altijd goedkoper dan bij de meeste andere providers, toch?
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 25 dec 2024, 12:06
door verward
Nog een verschil tussen DIGI en Hey, dat ik nog niet vermeld heb gezien, is dat internationale tarieven bij DIGI een pak goedkoper zijn: bellen naar VS en Canada aan 0.01 EUR/min, tegenover > 1 EUR/min bij Hey.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 25 dec 2024, 12:39
door Flippi
Nog niet vermeld?
Flying schreef: 5 maanden geleden
Op basis van de roamingtarieven heb ik mijn bestelling geplaatst. Gedaan met foefelen met extra apps en eSims wanneer ik naar de VS ga. 0,0005 euro/MB. Goedkoper dan Airalo of gelijkaardige providers.
bvhalst schreef: 11 dec 2024, 19:34heel interessant zijn die roamingtarieven voor USA, Zwitserland,... Hoe doen ze dat???
VossyGamer schreef: 5 maanden geleden
Maar even serieus, die roaming tarieven van andere providers zijn toch werkelijk GESTOORD, in vergelijking met DIGI:
https://www.netweters.be/t5/Surfen-bell ... C%200%2C90
Thailand bijvoorbeeld, wat buiten de EU ligt:
1 GB bij DIGI = € 0,90 (negentig-cent)
1 GB bij Telenet = € 10.000,00 (tien-duizend-euro)
Alleen daarom al zou ik veranderen. De peace of mind, bv. in Zwitserland juist het zelfde (in heel de wereld zelfs). Ongezien.
Deep4Space schreef: 11 dec 2024, 16:37
Ik ben juist eens gaan kijken in hun roaming tarieven:
Voor Zwitserland:
Data: 0.0009€/MB
Gesprekken 0.08€/min
Andere landen blijken ook beduidend lager te liggen
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 25 dec 2024, 12:53
door Kun
Waarom zijn de roaming tarieven zo goedkoop vergeleken met letterlijk alle andere providers in Europa?
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 25 dec 2024, 13:09
door bollegijs
Ik ben nog altijd overtuigd dat dit een fout moet zijn

Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 25 dec 2024, 14:35
door bvhalst
Het lijkt idd too good to be true…
Weet er iemand wat de officiële tarieven zijn in de EU tussen operatoren onderling (als referentie)? Juist om te zien of die wel 1 cent winst gaan maken met de netwerken buiten de EU…
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 25 dec 2024, 16:21
door johan.devos
Bij OVH zijn de tarieven om te bellen naar het buitenland gelijkaardig laag
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/de ... onie.xml#E
Voor veel gevestigde operatoren is roaming, net zoals hoge binnenlandse tarieven, gewoon een gemakkelijke bron van inkomsten.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 25 dec 2024, 18:07
door freddie
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 25 dec 2024, 23:32
door lithion
Qua roaming om toch een idee te hebben naar kostprijs voor de operatoren: voor 300GB roaming in Zwitserland betalen we professioneel ongeveer een 13 EUR bij een grote operator in BE. Komt dus neer op 0,000043€/MB of toch nog 20 keer goedkoper dan wat DIGI aanrekent (0.0009€/MB) blijkbaar.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 26 dec 2024, 04:57
door bvhalst
Dan is het fenomenaal dat de andere operatoren zo veel meer aanrekenen. Het is dan een ware melkkoe voor hen.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 26 dec 2024, 11:16
door jorisx
Wanneer start de facturatieperiode?
is dit op het moment dat je de simkaart de eerste maal in je toestel stopt of belt naar het activatienr? En is het dan steeds op die dag van de maand dat je tellers gereset worden?
Of is dit steeds de 1ste van de maand en wordt het abonnement en verbruik in de huidige activatiemaand dan pro rata berekend?
Dus activatie op 26/12, worden dan uw tellers steeds op de 26ste van de maand gereset, of toch op de 1ste van de maand?
Laatste lijkt me eenvoudiger om op te volgen indien deze steeds de 1ste van de maand worden gereset.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 26 dec 2024, 11:23
door Parshift
bollegijs schreef: 5 maanden geleden
Ik ben nog altijd overtuigd dat dit een fout moet zijn
Ze maken er nu ook reclame mee
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 26 dec 2024, 11:46
door bvhalst
Het zal geen fout zijn… gewoon nu het gevoel dat andere operatoren ons bedotten met torenhoge roamingkosten. Ik gebruik nu esims (Airalo, Ubigi, Roamless,…) voor data en Roamless van BICS voor gesprekken buiten de EU, is ook tamelijk goedkoop, maar soms werkt het niet 100% goed).
Vanaf ze esims hebben en de kinderziektes hebben opgelost (zoals sms voor 2PFA) maak ik wellicht de sprong (te veel met MV gesukkeld in het verleden wanneer ze van operator veranderden of nog op Transatel platform zaten, nu gelukkig heel stabiel, alle Bells & Whistles zoals visual voicemail en vowifi,… en betalen met punten: dus ben niet gehaast).
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 26 dec 2024, 13:36
door Ken
Bon, hier bestelling gedaan op 18/12 voor m'n vriendin haar nr. en 22/12 ook m'n eigen backup nr. om te testen.
Beide SIM brieven op 24/12 ontvangen.
Beide apart klantennummer, zoals besteld, maar beide nrs. niet herkend wanneer ik bel naar hun 0800 nr. om de overdracht te starten...
Was er beter niet aan begonnen... Zucht.
Als ze dit proces niet eens automatiseren...
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 26 dec 2024, 15:38
door openaf
Hierhetzelfde, geen nummer herkenning maar een paar uren later was mijn oud sim kaart out.

Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 26 dec 2024, 15:40
door guido4096
Hier alles goed gegaan.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 26 dec 2024, 17:24
door boulder
Hmm, ik heb nu toch al een paar keer proberen met internet via DIGI.
Nu bijv. in mijn ING banking app, en het ligt wel degelijk aan DIGI.
Als ik op de GSM Wifi én DIGI toelaat, krijg ik de melding dat er iets mis is met de internetverbinding.
Zet ik Wifi af, dus enkel DIGI staat aan, krijg ik dezelfde melding.
Zet ik enkel Wifi aan, dus DIGI staat uit, dan werkt het wel.
Vandaag geen helpdesk voor troubleshooting blijkbaar, daar kom ik in een lus terecht in het telefoonmenu, kies ik 4 voor technische problemen dan krijg ik hetzelfde menu opnieuw te horen...
Ik vermoed dat het iets met de routering te maken heeft want ik kan bijv. wel googlen, maar ik weet niet naar welk internetadres de app juist gaat.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 26 dec 2024, 17:55
door Splitter
routing zou me sterk verbazen, maar mss kan het wel zijn dat ING ook een van de niet-up-to-date geo databases gebruikt,
en dus denkt dat je gsm in roemenie zit, en dat niet toegelaten is door de app-firewall.
dat is 1 van de dingen waar niemand echt veel aan kan doen, gezien het internet tegenwoordig vol zit van IPs die gebruikt worden in andere landen (en zelfs continenten) dan dat ze oorspronkelijk voor toegekend waren.
eens dat de gebruikte database geupdate is, én dan nog eens geupdate werd aan ING zijde, zal dat ook wel in orde zijn.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 26 dec 2024, 17:56
door boulder
Splitter schreef: 5 maanden geleden
eens dat de gebruikte database geupdate is, én dan nog eens geupdate werd aan ING zijde, zal dat ook wel in orde zijn.
Ik denk dat ik het nochtans intussen al eens gebruikt had.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 26 dec 2024, 17:59
door Parshift
Splitter schreef: 5 maanden geleden
routing zou me sterk verbazen
Ik heb ook bijna continue de R van roaming. Of heeft dat er niets mee te maken?
De ING app gebruik ik wel niet, dus kan ik niet over oordelen.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 26 dec 2024, 18:02
door Splitter
boulder schreef: 5 maanden geleden
Ik denk dat ik het nochtans intussen al eens gebruikt had.
dat kan - het is niet zeker dat *al* de IPs die digi gebruikt nog moeten geupdate worden.
maar dit is dus niet iets waar DIGI iets aan kan veranderen....
je zou kunnen vragen dat ING de whitelisting aanpast, maar dat zullen ze ook wel niet doen, dus enige optie is gewoon afwachten tot de door ING gebruikte databases up to date zijn.
Parshift schreef: 5 maanden geleden
Ik heb ook bijna continue de R van roaming. Of heeft dat er niets mee te maken?
nee, dat heeft hier niets mee te maken.
de R van roaming krijg je omdat DIGI nog niet overal antennes heeft, en waar je dus geen signaal van een DIGI antenne hebt,
maakt je gsm automatisch verbinding met een partnernetwerk -in dit geval proximus- waarbij je dan een melding van roaming krijgt,
omdat je niet op je "thuisnetwerk" zit.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 26 dec 2024, 18:07
door boulder
De vorige keer dat ik problemen had, kon ik zelfs niet googlen. Toen kon ik precies nergens naartoe.
Er stond toen wel LTE op het schermpje, maar surfen werkte dus niet.
Dat is dus weer anders dan nu, waar ik wel kan surfen, maar niet de ING app gebruiken.