BBOX3 komt eraan!
- Fatsie
- Pro Member
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 36 keer
a-mod3: Nee, misschien voor het gemiddelde gezin niet echt geschikt, daar heb je wel gelijk in. Maar voor heel wat 'tweakers' die veel controle willen houden over hun lokale omgeving en reeds firewall/router naar hun goesting hebben (mezelf incluis) des te meer, ik wil eigenlijk alleen maar een domme modem. Hopelijk gaan we die toestellen ook ergens kunnen kopen.
Branding: Goh, het is meer een persoonlijke voorkeur dan wel een argument dat ik kan staven met empirische gegevens. Bij de BBox2 is het zo dat OLO's wat achterlopen qua firmware versies, wat gebeurd er als BGC een firmware released die enkel bedoeld is voor hun klanten en deze komt toch op jou BGC branded modem terecht terwijl je een abbo hebt bij een OLO ?? Hoe gebeurd dat selectieproces ? Gaat het proces dat die upgrades doet weten dat jij verbonden bent via een OLO ?
Omdat ik daaromtrent vragen heb ben ik skeptisch, maar misschien is dat helemaal niet nodig ... nogmaals, gutfeeling ...
Branding: Goh, het is meer een persoonlijke voorkeur dan wel een argument dat ik kan staven met empirische gegevens. Bij de BBox2 is het zo dat OLO's wat achterlopen qua firmware versies, wat gebeurd er als BGC een firmware released die enkel bedoeld is voor hun klanten en deze komt toch op jou BGC branded modem terecht terwijl je een abbo hebt bij een OLO ?? Hoe gebeurd dat selectieproces ? Gaat het proces dat die upgrades doet weten dat jij verbonden bent via een OLO ?
Omdat ik daaromtrent vragen heb ben ik skeptisch, maar misschien is dat helemaal niet nodig ... nogmaals, gutfeeling ...
Oh, maar ik heb nog andere klachten hoor! Alleen die ene klacht met de printer (die perfect werkte bij een bbox2, en nu met de bbox3 nog altijd een beetje raar doet) verklootte mijn ganse netwerk!Moomin schreef:Ik heb deze thread even doorgescand, maar vind weinig klachten, enkel Fire69, en daar was het een probleem met de printer.
Nog een grote klacht, maar niet onoverkomelijk is de dhcp.
Als je die instelt tussen bvb 192.168.1.40-63, dan kan je geen fixed adressen geven tussen 192.168.1.2-39!? Hoe belachelijk is dat??
Kleinere klacht, de eigen namen die je aan devices kan geven, worden niet onthouden.
Plus dat die menu zo traag is als de pest...
Mijn BBox3 is begin deze week aangkomen en ik ben eens door de menu's heen gegaan. Lijkt me allemaal niet zo slecht (traag menu, maar wat ik nodig heb zit er in).
Wel is dit ding verdorie nog groter dan de Sagem, die ik al erg groot vond. Ben er nog niet uit of ik de Sagem verkoop, of de BBox3 terugstuur, en aangezien er vertraging is bij Belgacom (volgens Dommel) bij het omschakelen, zal ik de BBox ook niet kunnen testen binnen de 14 dagen dat ik recht op teruggave heb.
Een ding stoort me echter flink bij de BBox3. Als ik de Wifi aanzet wordt ook Fon hotspot geactiveerd, kan ik Fon niet apart uitzetten? Ik ben tenslotte ook geen klant van Belgacom.
Wel is dit ding verdorie nog groter dan de Sagem, die ik al erg groot vond. Ben er nog niet uit of ik de Sagem verkoop, of de BBox3 terugstuur, en aangezien er vertraging is bij Belgacom (volgens Dommel) bij het omschakelen, zal ik de BBox ook niet kunnen testen binnen de 14 dagen dat ik recht op teruggave heb.
Een ding stoort me echter flink bij de BBox3. Als ik de Wifi aanzet wordt ook Fon hotspot geactiveerd, kan ik Fon niet apart uitzetten? Ik ben tenslotte ook geen klant van Belgacom.
Ik ben op werk en kan het niet dadelijk nakijken, maar meen dit menu niet te krijgen (tab Fon onder dit menu)
Log je in als user of als admin (daarvan heb ik geen wachtwoord gekregen trouwens, is dit bekend?)
Log je in als user of als admin (daarvan heb ik geen wachtwoord gekregen trouwens, is dit bekend?)
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Als Belgacom klant heb ik dit kunnen uitschakelen, maar het inschakelen lukte niet meer. Dit heeft Eva moeten doen.
Na de interventie van Eva staat deze optie niet meer zichtbaar in het menu, maar FON werkt wel.
Bugs in de bbox3? Nah
Na de interventie van Eva staat deze optie niet meer zichtbaar in het menu, maar FON werkt wel.
Bugs in de bbox3? Nah
Victory Not Vengeance
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Hoe groot is die BBox3 precies. Kun je afmetingen geven ? (lengte x breedte x hoogte).Moomin schreef:Mijn BBox3 is begin deze week aangkomen. Wel is dit ding verdorie nog groter dan de Sagem, die ik al erg groot vond.
Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Ik heb net naar belgacom gebeld om mijn bbox2 om te ruilen voor een bbox3. Men vertelde mij dat dit niet mogelijk was. Ik moet een bbox3 kopen aan 99€. Ik vraagde of er plannen zijn om die in de toekomst gratis te leveren, men wist het niet. ( ik heb een bbox3 nodig voor wireless N )
weet er iemand of in de toekomst men dit gratis zal doen ?
weet er iemand of in de toekomst men dit gratis zal doen ?
Ik heb 14 dagen teruggave recht op mijn via internet bestelde BBox3 volgens de website van BGC, maar nergens op de site of de papieren die erbij zitten staat naar waar je het moet terugsturen, en waar je dit moet melden. Weet iemand hoe dit in elkaar zit?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Binnen de 14 dagen terugbrengen naar een Belgacom winkel?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dat dacht ik ook al te doen, maar de nabije Belgacom winkels zijn niet makkelijk te bereiken (oa dure parkeerkosten) en helaas nemen ze daar de telefoon niet op maar wordt je naar het algemene nummer van Belgacom doorverwezen. Bijzonder klantvriendelijk, nietwaar. Op dat nummer wist men het voorwaar ook niet, en meende men geen teruggave te kunnen accepteren. Mails zijn nogal makkelijk te ignoreren, en een faxnummer of adres waar je op z'n minst een bericht kan sturen dat als bewijs van tijdige herroeping van de aankoop kan dienen is ook niet te vinden.
Blij dat ik enkel de modem gekocht heb en niet ben overgeschakeld naar BGC, bij dergelijke klantonvriendelijkheid is Dommel een toonbeeld van klantgerichtheid, vriendelijkheid en duidelijkheid.
Ik zal dan maar naar de BGC winkel trekken. Laatst dat ik daar was stond ik een kwartier te wachten tot het verkoopstertje gevonden had welk pakket met VDSL muuraansluiting en filter ze mocht verkopen. Dat belooft.
Blij dat ik enkel de modem gekocht heb en niet ben overgeschakeld naar BGC, bij dergelijke klantonvriendelijkheid is Dommel een toonbeeld van klantgerichtheid, vriendelijkheid en duidelijkheid.
Ik zal dan maar naar de BGC winkel trekken. Laatst dat ik daar was stond ik een kwartier te wachten tot het verkoopstertje gevonden had welk pakket met VDSL muuraansluiting en filter ze mocht verkopen. Dat belooft.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
- ofwel een Belgacom winkel (neem de trein als de parkeerkosten te hoog zijn)
- ofwel terugsturen naar Belgacom zelf (na telefonisch een adres gevraagd te hebben)
Ik zou toch naar een BGC winkel gaan. In grotere steden ligt dat in het centrum, op wandelafstand van het station. Enkele voorbeelden uit mijn omgeving: Mechelen, Leuven, Lier, Heist-op-den-Berg, Brussel. Er zijn vast nog steden/gemeenten waar de Belgacom winkel op wandelafstand van een station ligt.
- ofwel terugsturen naar Belgacom zelf (na telefonisch een adres gevraagd te hebben)
Ik zou toch naar een BGC winkel gaan. In grotere steden ligt dat in het centrum, op wandelafstand van het station. Enkele voorbeelden uit mijn omgeving: Mechelen, Leuven, Lier, Heist-op-den-Berg, Brussel. Er zijn vast nog steden/gemeenten waar de Belgacom winkel op wandelafstand van een station ligt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
In de verre toekomst als de Bbox 2 uitgeput is. Of als ze een abonnement uitbrengen dat een hogere snelheid bied dan de Bbox 2 aankan, dan zullen ze die gratis ruilen als je overstapt.tekuro schreef:Ik heb net naar belgacom gebeld om mijn bbox2 om te ruilen voor een bbox3. Men vertelde mij dat dit niet mogelijk was. Ik moet een bbox3 kopen aan 99€. Ik vraagde of er plannen zijn om die in de toekomst gratis te leveren, men wist het niet. ( ik heb een bbox3 nodig voor wireless N )
weet er iemand of in de toekomst men dit gratis zal doen ?
Sent from my Lumia 900 using Board Express
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Moet elke Belgacom winkel ook een callcenter worden dan? Qua bereikbaarheid ga je me niet zeggen dat de Belgacomwinkel op de boerenbuiten zich bevindt... Openbaar vervoer is niet duur.Moomin schreef:Dat dacht ik ook al te doen, maar de nabije Belgacom winkels zijn niet makkelijk te bereiken (oa dure parkeerkosten) en helaas nemen ze daar de telefoon niet op maar wordt je naar het algemene nummer van Belgacom doorverwezen. Bijzonder klantvriendelijk, nietwaar.
Jaja, openbaar vervoer is niet duur, en meer van dat geklets. En de tijd die ik er aan moet besteden? De wet op afstandsverkoop is blijkbaar het papier waarop het geschreven is niet waard?
Ik heb 14 dagen teruggave recht waarbij Belgacom de verzendkosten dient te betalen. En nu vinden jullie het blijkbaar normaal dat je veel tijd en geld er in moet steken om het toestel maar aan Belgacom terug te brengen. Bij zulke brave klanten is het niet verwonderlijk dat we nog steeds ver achter lopen op de rest van Europa, BGC en Telenet lachen in hun vuistje hoe de domme Belgjes zich in de luren laten leggen.
Ik heb 14 dagen teruggave recht waarbij Belgacom de verzendkosten dient te betalen. En nu vinden jullie het blijkbaar normaal dat je veel tijd en geld er in moet steken om het toestel maar aan Belgacom terug te brengen. Bij zulke brave klanten is het niet verwonderlijk dat we nog steeds ver achter lopen op de rest van Europa, BGC en Telenet lachen in hun vuistje hoe de domme Belgjes zich in de luren laten leggen.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Misschien ben jij dan de eenzame slimme Belg die de wet op verkoop op afstand wél correct gaat toepassen?
Ik dacht dat je advies wilde krijgen over hoe je uw bbox terug bij Belgacom kon krijgen.
Als je het al weet, zoals de wet het voorschrijft blijkbaar, wat moeten we nog aan tips geven?
Ik dacht dat je advies wilde krijgen over hoe je uw bbox terug bij Belgacom kon krijgen.
Als je het al weet, zoals de wet het voorschrijft blijkbaar, wat moeten we nog aan tips geven?
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Moomin, als je een netwerkkabel en telefoonkabel achterin in die BBOX3 plugt, wat is dan de bereikte breedte ?Moomin schreef:23x21x6cm
Lengte = 23 cm
Hoogte = 6 cm
Breedte (met kabels ingeplugd) = xx cm ?
Dit om te weten of ik die BBOX3 in zijn "houder" (alias plastieken doos) in mijn garage kan steken
Ik vermoed dat er dan een goede 2 cm bijkomt (je rond de 23 cm breedte komt te zitten)
Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Full-routed = standaard?
Ik heb bij elke opname van een uur elke keer een paar seconden 'glitches' met beeld. Geluid loopt goed door.
Afspelen start nu wel elke keer, met bbox2 was dit wel ff anders.
Ik heb bij elke opname van een uur elke keer een paar seconden 'glitches' met beeld. Geluid loopt goed door.
Afspelen start nu wel elke keer, met bbox2 was dit wel ff anders.
Victory Not Vengeance
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Er zijn nog wel problemen bij het bekijken van nPVR die niet direct iets te zien hebben met bbox-en of decoders,
in de zin van blokvorming korte onderbrekingen en dit ten gevolge van servercapaciteit ,
Belgacom is er mee bezig om die per regio bij te werken.
in de zin van blokvorming korte onderbrekingen en dit ten gevolge van servercapaciteit ,
Belgacom is er mee bezig om die per regio bij te werken.
- gbmed
- Erelid
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 126 keer
Heb een kennis die enkel maar ADSL1 kan ontvangen en een BBOX3 heeft. Met de BBOX2 stond hij op 3,3 Mbps download vanwege de felle schommelingen van de attainable bitrate. Sinds hij de BBOX3 heeft kan hij zonder probleem op 4,6 Mbps aan en is de attainable bit rate een vlakke lijn geworden. Just 4 info.
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Ben van max attainable 72 naar 85mbit gegaan met de bbox3.
Als DLM een keer wilt meewerken, ligt 70mbit binnen de mogelijkheden nu
BBOX3 geeft over het algemeen betere waardes dan een BBOX2/Sagem.
Als DLM een keer wilt meewerken, ligt 70mbit binnen de mogelijkheden nu
BBOX3 geeft over het algemeen betere waardes dan een BBOX2/Sagem.
[rant]
Vorige week is er hier een nieuwe Belgacom installatie uitgevoerd. Hoewel er in een officiële mededeling van Belgacom (http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetai ... BOX3.page) staat dat nieuwe klanten een B-box 3 en v5 decoder krijgen, komen ze hier uiteraard de B-box2 en v4 installeren. De installateur beweert die nieuwe versies niet te hebben (kan best zijn) maar ik zou kunnen omruilen in een Belgacom winkel indien ik wil. In de Belgacom winkel beweert de verkoopster dat dit pas binnen enkele maanden kan. Dan maar naar de klantendienst bellen maar dat is blijkbaar makkelijker gedaan dan gezegd, er zijn namelijk een klein miljoen keuzemenu's die je moet doorlopen. Een uitstekende tactiek om mensen gewoon terug te laten inhaken uit pure frustratie.
Belgacom is echt punten aan het scoren moet ik zeggen. Die oude toestellen werken toch even goed kan je zeggen? Dat kan misschien wel zijn maar wat als je van de nieuwe mogelijkheden van de nieuwste versies gebruik wil maken? Dan kan ik binnen enkele maanden tegen "een kleine meerkost" ruilen waarschijnlijk. 'k Vind het redelijk degoutant eigenlijk, klanten winnen door uitspraken te doen die ze niet naleven. En verder mensen gewoon wat afschepen. Had er al verhalen over gehoord maar dacht altijd: zo erg zal het wel niet zijn. 'k Begin mijn mening te veranderen ...
[/rant]
Is dat bij andere mensen ook het geval en valt hier iets aan te doen?
Vorige week is er hier een nieuwe Belgacom installatie uitgevoerd. Hoewel er in een officiële mededeling van Belgacom (http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetai ... BOX3.page) staat dat nieuwe klanten een B-box 3 en v5 decoder krijgen, komen ze hier uiteraard de B-box2 en v4 installeren. De installateur beweert die nieuwe versies niet te hebben (kan best zijn) maar ik zou kunnen omruilen in een Belgacom winkel indien ik wil. In de Belgacom winkel beweert de verkoopster dat dit pas binnen enkele maanden kan. Dan maar naar de klantendienst bellen maar dat is blijkbaar makkelijker gedaan dan gezegd, er zijn namelijk een klein miljoen keuzemenu's die je moet doorlopen. Een uitstekende tactiek om mensen gewoon terug te laten inhaken uit pure frustratie.
Belgacom is echt punten aan het scoren moet ik zeggen. Die oude toestellen werken toch even goed kan je zeggen? Dat kan misschien wel zijn maar wat als je van de nieuwe mogelijkheden van de nieuwste versies gebruik wil maken? Dan kan ik binnen enkele maanden tegen "een kleine meerkost" ruilen waarschijnlijk. 'k Vind het redelijk degoutant eigenlijk, klanten winnen door uitspraken te doen die ze niet naleven. En verder mensen gewoon wat afschepen. Had er al verhalen over gehoord maar dacht altijd: zo erg zal het wel niet zijn. 'k Begin mijn mening te veranderen ...
[/rant]
Is dat bij andere mensen ook het geval en valt hier iets aan te doen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Ik heb al ergens antwoorden van Eva van Belgacom gelezen dat dit enkel het geval is als er ook genoeg voorraad is dat je een bbox3 of een decoder V5 krijgt.
Dat is het zelfde verhaal als je een v4 decoder omruilt normaal krijg je het zelfde type terug maar als ze genoeg v5 's in voorraad hebben kan je evengoed een v5 in ruil krijgen al verschillende mensen hebben een v5 in de plaats gekregen.
Dat is het zelfde verhaal als je een v4 decoder omruilt normaal krijg je het zelfde type terug maar als ze genoeg v5 's in voorraad hebben kan je evengoed een v5 in ruil krijgen al verschillende mensen hebben een v5 in de plaats gekregen.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Maandag telefonisch Belgacom Internet besteld als nieuwe klant en gevraagd of het wel degelijk een BBox3 ging zijn die ze gingen leveren (doe het zelf installatie).
Vandaag kreeg ik reeds een brief met wat inloggegevens en ook een vermelding bij Producten en diensten - Modem b-box 3
Ik hoop dat ze geen BBox2 leveren, anders ga ik het omruilen met deze brief als bewijs
Vandaag kreeg ik reeds een brief met wat inloggegevens en ook een vermelding bij Producten en diensten - Modem b-box 3
Ik hoop dat ze geen BBox2 leveren, anders ga ik het omruilen met deze brief als bewijs
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Hoe zie je dat? Met welke tool?Devilzown schreef:Ben van max attainable 72 naar 85mbit gegaan met de bbox3.
Als DLM een keer wilt meewerken, ligt 70mbit binnen de mogelijkheden nu
BBOX3 geeft over het algemeen betere waardes dan een BBOX2/Sagem.
Victory Not Vengeance
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Worden die twee ( de residentiële ) bbox-3 door elkaar gebruikt bij Belgacom. Of hebben ze elk hun toepassingsgebied ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Premium Member
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
die gaan wel degelijk gewoon door elkaar gebruikt worden als equivalente modems. Maar natuurlijk zal snel blijken dat een bug bij de ene geen probleem geeft bij de andere en andersom. Hoe Belgacom dit uit elkaar gaat houden, en er niet op fora als deze een voorkeur gaat ontstaan voor de ene of de andere is mij een raadsel.