BBOX3 komt eraan!

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

a-mod3: Nee, misschien voor het gemiddelde gezin niet echt geschikt, daar heb je wel gelijk in. Maar voor heel wat 'tweakers' die veel controle willen houden over hun lokale omgeving en reeds firewall/router naar hun goesting hebben (mezelf incluis) des te meer, ik wil eigenlijk alleen maar een domme modem. Hopelijk gaan we die toestellen ook ergens kunnen kopen.

Branding: Goh, het is meer een persoonlijke voorkeur dan wel een argument dat ik kan staven met empirische gegevens. Bij de BBox2 is het zo dat OLO's wat achterlopen qua firmware versies, wat gebeurd er als BGC een firmware released die enkel bedoeld is voor hun klanten en deze komt toch op jou BGC branded modem terecht terwijl je een abbo hebt bij een OLO ?? Hoe gebeurd dat selectieproces ? Gaat het proces dat die upgrades doet weten dat jij verbonden bent via een OLO ?

Omdat ik daaromtrent vragen heb ben ik skeptisch, maar misschien is dat helemaal niet nodig ... nogmaals, gutfeeling ...
Fire69
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 nov 2012, 23:05
Bedankt: 1 keer

Moomin schreef:Ik heb deze thread even doorgescand, maar vind weinig klachten, enkel Fire69, en daar was het een probleem met de printer.
Oh, maar ik heb nog andere klachten hoor! Alleen die ene klacht met de printer (die perfect werkte bij een bbox2, en nu met de bbox3 nog altijd een beetje raar doet) verklootte mijn ganse netwerk!

Nog een grote klacht, maar niet onoverkomelijk is de dhcp.
Als je die instelt tussen bvb 192.168.1.40-63, dan kan je geen fixed adressen geven tussen 192.168.1.2-39!? Hoe belachelijk is dat??

Kleinere klacht, de eigen namen die je aan devices kan geven, worden niet onthouden.

Plus dat die menu zo traag is als de pest...
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Mijn BBox3 is begin deze week aangkomen en ik ben eens door de menu's heen gegaan. Lijkt me allemaal niet zo slecht (traag menu, maar wat ik nodig heb zit er in).

Wel is dit ding verdorie nog groter dan de Sagem, die ik al erg groot vond. Ben er nog niet uit of ik de Sagem verkoop, of de BBox3 terugstuur, en aangezien er vertraging is bij Belgacom (volgens Dommel) bij het omschakelen, zal ik de BBox ook niet kunnen testen binnen de 14 dagen dat ik recht op teruggave heb.

Een ding stoort me echter flink bij de BBox3. Als ik de Wifi aanzet wordt ook Fon hotspot geactiveerd, kan ik Fon niet apart uitzetten? Ik ben tenslotte ook geen klant van Belgacom.
digishine
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:10
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Je kan fon wel uitschakelen hoor. Ga gewoon in het menu van je bbox3 dan op My Modem en dan bij fon.
Afbeelding
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Ik ben op werk en kan het niet dadelijk nakijken, maar meen dit menu niet te krijgen (tab Fon onder dit menu)

Log je in als user of als admin (daarvan heb ik geen wachtwoord gekregen trouwens, is dit bekend?)
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Als Belgacom klant heb ik dit kunnen uitschakelen, maar het inschakelen lukte niet meer. Dit heeft Eva moeten doen.
Na de interventie van Eva staat deze optie niet meer zichtbaar in het menu, maar FON werkt wel.

Bugs in de bbox3? Nah ;-)
Victory Not Vengeance
digishine
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:10
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Gewoon inloggen als user. Je passwoord staat aan achterkant van je bbox3.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Moomin schreef:Mijn BBox3 is begin deze week aangkomen. Wel is dit ding verdorie nog groter dan de Sagem, die ik al erg groot vond.
Hoe groot is die BBox3 precies. Kun je afmetingen geven ? (lengte x breedte x hoogte).

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

23x21x6cm

BTW, het menu tab FON is inderdaad niet zichtbaar. Blijkbaar zo gewenst door BGC? Zal es een totale reset doen zodra ik de kans krijg, en dan nog eens kijken.
tekuro
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jul 2007, 20:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb net naar belgacom gebeld om mijn bbox2 om te ruilen voor een bbox3. Men vertelde mij dat dit niet mogelijk was. Ik moet een bbox3 kopen aan 99€. Ik vraagde of er plannen zijn om die in de toekomst gratis te leveren, men wist het niet. ( ik heb een bbox3 nodig voor wireless N )

weet er iemand of in de toekomst men dit gratis zal doen ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wsl wel gratis inwisselen eens de stock van bbox2 op is.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Voor 49€ heb je al een goede wireless router, gewoon achter de bbox2 hangen
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Ik heb 14 dagen teruggave recht op mijn via internet bestelde BBox3 volgens de website van BGC, maar nergens op de site of de papieren die erbij zitten staat naar waar je het moet terugsturen, en waar je dit moet melden. Weet iemand hoe dit in elkaar zit?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Binnen de 14 dagen terugbrengen naar een Belgacom winkel?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Dat dacht ik ook al te doen, maar de nabije Belgacom winkels zijn niet makkelijk te bereiken (oa dure parkeerkosten) en helaas nemen ze daar de telefoon niet op maar wordt je naar het algemene nummer van Belgacom doorverwezen. Bijzonder klantvriendelijk, nietwaar. Op dat nummer wist men het voorwaar ook niet, en meende men geen teruggave te kunnen accepteren. Mails zijn nogal makkelijk te ignoreren, en een faxnummer of adres waar je op z'n minst een bericht kan sturen dat als bewijs van tijdige herroeping van de aankoop kan dienen is ook niet te vinden.

Blij dat ik enkel de modem gekocht heb en niet ben overgeschakeld naar BGC, bij dergelijke klantonvriendelijkheid is Dommel een toonbeeld van klantgerichtheid, vriendelijkheid en duidelijkheid.

Ik zal dan maar naar de BGC winkel trekken. Laatst dat ik daar was stond ik een kwartier te wachten tot het verkoopstertje gevonden had welk pakket met VDSL muuraansluiting en filter ze mocht verkopen. Dat belooft.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

- ofwel een Belgacom winkel (neem de trein als de parkeerkosten te hoog zijn)
- ofwel terugsturen naar Belgacom zelf (na telefonisch een adres gevraagd te hebben)

Ik zou toch naar een BGC winkel gaan. In grotere steden ligt dat in het centrum, op wandelafstand van het station. Enkele voorbeelden uit mijn omgeving: Mechelen, Leuven, Lier, Heist-op-den-Berg, Brussel. Er zijn vast nog steden/gemeenten waar de Belgacom winkel op wandelafstand van een station ligt.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

tekuro schreef:Ik heb net naar belgacom gebeld om mijn bbox2 om te ruilen voor een bbox3. Men vertelde mij dat dit niet mogelijk was. Ik moet een bbox3 kopen aan 99€. Ik vraagde of er plannen zijn om die in de toekomst gratis te leveren, men wist het niet. ( ik heb een bbox3 nodig voor wireless N )

weet er iemand of in de toekomst men dit gratis zal doen ?
In de verre toekomst als de Bbox 2 uitgeput is. Of als ze een abonnement uitbrengen dat een hogere snelheid bied dan de Bbox 2 aankan, dan zullen ze die gratis ruilen als je overstapt.

Sent from my Lumia 900 using Board Express
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

dat is nu al zo want die wifi-g van de bbox2 kan geen 30 Mbps aan zoals het mijn abonnement toelaat !
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Moomin schreef:Dat dacht ik ook al te doen, maar de nabije Belgacom winkels zijn niet makkelijk te bereiken (oa dure parkeerkosten) en helaas nemen ze daar de telefoon niet op maar wordt je naar het algemene nummer van Belgacom doorverwezen. Bijzonder klantvriendelijk, nietwaar.
Moet elke Belgacom winkel ook een callcenter worden dan? Qua bereikbaarheid ga je me niet zeggen dat de Belgacomwinkel op de boerenbuiten zich bevindt... Openbaar vervoer is niet duur.
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Jaja, openbaar vervoer is niet duur, en meer van dat geklets. En de tijd die ik er aan moet besteden? De wet op afstandsverkoop is blijkbaar het papier waarop het geschreven is niet waard?

Ik heb 14 dagen teruggave recht waarbij Belgacom de verzendkosten dient te betalen. En nu vinden jullie het blijkbaar normaal dat je veel tijd en geld er in moet steken om het toestel maar aan Belgacom terug te brengen. Bij zulke brave klanten is het niet verwonderlijk dat we nog steeds ver achter lopen op de rest van Europa, BGC en Telenet lachen in hun vuistje hoe de domme Belgjes zich in de luren laten leggen.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Misschien ben jij dan de eenzame slimme Belg die de wet op verkoop op afstand wél correct gaat toepassen?

Ik dacht dat je advies wilde krijgen over hoe je uw bbox terug bij Belgacom kon krijgen.
Als je het al weet, zoals de wet het voorschrijft blijkbaar, wat moeten we nog aan tips geven?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Moomin schreef:23x21x6cm
Moomin, als je een netwerkkabel en telefoonkabel achterin in die BBOX3 plugt, wat is dan de bereikte breedte ?

Lengte = 23 cm
Hoogte = 6 cm
Breedte (met kabels ingeplugd) = xx cm ?

Dit om te weten of ik die BBOX3 in zijn "houder" (alias plastieken doos) in mijn garage kan steken :wink:

Ik vermoed dat er dan een goede 2 cm bijkomt (je rond de 23 cm breedte komt te zitten)

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

met de poweradapter er acteraan in reken je toch best op 25cm diepte
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Wel spijtig vind ik dat er niets aan is om hem tegen de muur te hangen. Mijn Telenet modem kon ik mooi hangen, maar deze niet precies

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Zit normaal een plaat bij die je aan de muur kan hangen.

Sent from my Sensation using Tapatalk 2
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

yep, de voet kan je tegen de muur schroeven, en dan de bbox er op vast draaien. De gaten staan zelfs op percies dezelfde afstand als die van bbox2.
vvdbroeck
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2013, 15:37

Vraagje over Belgacom TV:
Heeft er al iemand problemen ondervonden met opname op afstand (nPVR) in combinatie met de B-Box 3 in full routed mode?
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Full-routed = standaard?
Ik heb bij elke opname van een uur elke keer een paar seconden 'glitches' met beeld. Geluid loopt goed door.
Afspelen start nu wel elke keer, met bbox2 was dit wel ff anders.
Victory Not Vengeance
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Er zijn nog wel problemen bij het bekijken van nPVR die niet direct iets te zien hebben met bbox-en of decoders,
in de zin van blokvorming korte onderbrekingen en dit ten gevolge van servercapaciteit ,
Belgacom is er mee bezig om die per regio bij te werken.
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Heb een kennis die enkel maar ADSL1 kan ontvangen en een BBOX3 heeft. Met de BBOX2 stond hij op 3,3 Mbps download vanwege de felle schommelingen van de attainable bitrate. Sinds hij de BBOX3 heeft kan hij zonder probleem op 4,6 Mbps aan en is de attainable bit rate een vlakke lijn geworden. Just 4 info.
Afbeelding Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Heb je daar een verklaring voor ?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Ben van max attainable 72 naar 85mbit gegaan met de bbox3.
Als DLM een keer wilt meewerken, ligt 70mbit binnen de mogelijkheden nu :P

BBOX3 geeft over het algemeen betere waardes dan een BBOX2/Sagem.
Marz
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2011, 18:01

[rant]
Vorige week is er hier een nieuwe Belgacom installatie uitgevoerd. Hoewel er in een officiële mededeling van Belgacom (http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetai ... BOX3.page) staat dat nieuwe klanten een B-box 3 en v5 decoder krijgen, komen ze hier uiteraard de B-box2 en v4 installeren. De installateur beweert die nieuwe versies niet te hebben (kan best zijn) maar ik zou kunnen omruilen in een Belgacom winkel indien ik wil. In de Belgacom winkel beweert de verkoopster dat dit pas binnen enkele maanden kan. Dan maar naar de klantendienst bellen maar dat is blijkbaar makkelijker gedaan dan gezegd, er zijn namelijk een klein miljoen keuzemenu's die je moet doorlopen. Een uitstekende tactiek om mensen gewoon terug te laten inhaken uit pure frustratie.

Belgacom is echt punten aan het scoren moet ik zeggen. Die oude toestellen werken toch even goed kan je zeggen? Dat kan misschien wel zijn maar wat als je van de nieuwe mogelijkheden van de nieuwste versies gebruik wil maken? Dan kan ik binnen enkele maanden tegen "een kleine meerkost" ruilen waarschijnlijk. 'k Vind het redelijk degoutant eigenlijk, klanten winnen door uitspraken te doen die ze niet naleven. En verder mensen gewoon wat afschepen. Had er al verhalen over gehoord maar dacht altijd: zo erg zal het wel niet zijn. 'k Begin mijn mening te veranderen ...
[/rant]

Is dat bij andere mensen ook het geval en valt hier iets aan te doen?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik heb al ergens antwoorden van Eva van Belgacom gelezen dat dit enkel het geval is als er ook genoeg voorraad is dat je een bbox3 of een decoder V5 krijgt.
Dat is het zelfde verhaal als je een v4 decoder omruilt normaal krijg je het zelfde type terug maar als ze genoeg v5 's in voorraad hebben kan je evengoed een v5 in ruil krijgen al verschillende mensen hebben een v5 in de plaats gekregen.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Maandag telefonisch Belgacom Internet besteld als nieuwe klant en gevraagd of het wel degelijk een BBox3 ging zijn die ze gingen leveren (doe het zelf installatie).
Vandaag kreeg ik reeds een brief met wat inloggegevens en ook een vermelding bij Producten en diensten - Modem b-box 3
Ik hoop dat ze geen BBox2 leveren, anders ga ik het omruilen met deze brief als bewijs :nono:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Devilzown schreef:Ben van max attainable 72 naar 85mbit gegaan met de bbox3.
Als DLM een keer wilt meewerken, ligt 70mbit binnen de mogelijkheden nu :P

BBOX3 geeft over het algemeen betere waardes dan een BBOX2/Sagem.
Hoe zie je dat? Met welke tool?
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Die van mijn werk :P
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

ben dan wel eens benieuwd hoe de bbox3 van Technicolor zich op dat vlak vergelijkt tegen de bbox3 van Sagem (want dit is uiteraard een andere hardware)
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Worden die twee ( de residentiële ) bbox-3 door elkaar gebruikt bij Belgacom. Of hebben ze elk hun toepassingsgebied ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

die gaan wel degelijk gewoon door elkaar gebruikt worden als equivalente modems. Maar natuurlijk zal snel blijken dat een bug bij de ene geen probleem geeft bij de andere en andersom. Hoe Belgacom dit uit elkaar gaat houden, en er niet op fora als deze een voorkeur gaat ontstaan voor de ene of de andere is mij een raadsel.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”