Dommel Homeconnect - Internet en telefoon in één

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Matthias_VL schreef:dat heb je met die witte product bedrijfjes,goedkoop tot wanneer er iets scheelt :roll: en benieuwd hoeveel man ze tewerkstellen


Tot voor kort waren ze met 7 personeelsleden dacht ik , zullen er nu wat meer zijn , staan de laatste 2 weken auto's op de parking die ik er nog nooit gezien heb :P .


Ik zou je aanraden van naar TN te gaan . Stuur daar dan maar eens een mail met klachten , dan kom je ook niet verder dan een annozele standaard reply , die 9/10 niks met je probleem te maken heeft . :P
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

PTiTDaV schreef:
malinwa001 schreef:
PTiTDaV schreef:
malinwa001 schreef:voor de overschakelaars van dommel zelf hadden ze wel een statusbalkje kunnen maken. Ik heb vorige week maandag men fax gestuurd met het contract maar ik heb nog niks gehoord of gezien. Heb mail gestuurd en ticketnr gekregen maar daar antwoorden ze natuurlijk niet op.

Zal morgen hun 070 lijn maar bellen zeker. pff service is goe zolang ge ze niet nodig hebt. :twisted:


ik heb identiek hetzelfde voor, zou de kuisvrouw de contracten die per fax binnengekomen zijn die dag weggegooid hebben :p

ik laat iets weten als ik nieuws heb


Net gebeld, mijn fax was in orde, reeds verwerkt. Voor de rest had hij geen info. Jammer dat je de zaak niet zelf kunt opvolgen en voor zo'n dingen moet gaan bellen. Maandag geen brief bel ik terug :) ff spammen dan maar hé


Mje heb ook gebeld contract was idd geregistreerd maar de persoon van de klantendienst vond het wel raar dat er nog geen opvolging voor was gedaan en ging dat doorgeven.

P.S.: was binnen op 2 minuten...


Dan hebben jullie geluk ik heb ook gebeld en wat hebben ze gedaan tijdens 3 weken wachten..... !!!!!!!!!!!!NIKS!!!!!!!!!!
Hun automatisch systeem werkte niet bij mij dus kan ik minimum nog eens 2 weken wachten

Maandag bel ik hen zeker terug ik zal de helpdesk zelf eens gaan opvolgen
soms zijn het toch echte afkrhfrfrigbhjvkghcvgherilgen héé
Jimmypop
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jul 2008, 22:02

Hallo, ik ben nieuw hier maar heb de weg naar dommel gevonden.
Vrijdag m'n contract per fax doorgezonden, hopelijk krijg ik vlug antwoord.

Ik heb ook een vraagje, de kabel van m'n contact doos (waar de koperdraad dus uitkomt) naar m'n router is te kort. Kan ik gewoon een nieuwe langere kabel kopen of zijn dit speciale kabels ?

Thnx
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Je houd die draad best zo kort mogelijk , maar het is mogelijk om een langere kabel te kopen... Die van de siemens heeft een RJ45 stekker aan de kant van de modem ,dus is iets minder courant te verkrijgen denk ik ...

Maak indien mogelijk de UTP kabels naar je pc's wat langer?

Ps: ik heb ook vrijdag contract doorgefaxed .. de aankomst is bevestigd op CRM .. maar wat ik raar vind ...Mijn pakket staat daar zogezegd al 'actief' met vervaldatum 18/8/2008 ? ... Ik zal maar geduldig de brief afwachten met meer info zeker;) ?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Jimmypop
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jul 2008, 22:02

Fluppeke schreef:Ps: ik heb ook vrijdag contract doorgefaxed .. de aankomst is bevestigd op CRM .. maar wat ik raar vind ...Mijn pakket staat daar zogezegd al 'actief' met vervaldatum 18/8/2008 ? ... Ik zal maar geduldig de brief afwachten met meer info zeker;) ?


Hier net hetzelfde :-)

Ik kan idd "den draad" naar de pc langer maken maar het probleem is dat de router dan niet wegstaat. De kabel voor de adsl is net niet lang genoeg om de router in het kastje te plaatsen waar alle andere modems nu staan.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Ja ik zal ook eens moeten denken waar ik de siemens ga wegzetten ...want hij komt invergelijking met mijn scarlet box en mijn fritz!boxje wel enorm groot uit...

Net even gekeken en de meegeleverde kabel is inderdaad niet lang
Als ik van jou was zou eens zoeken naar een langere kabel met een RJ11->RJ45 aansluiting op het net... want ik vrees dat deze wel eens zouden ontbreken in het gamma van de gamma :p ,hubo en andere doe het zelfwinkeltjes.... (dewelke percies allemaal dezelfde doosjes hebben (elix of andere rommel) ) ...

Een mogelijkheid is em zelf knijpen ... als je iemand kent met een tang of indien je van plan bent in de toekomst nog meerdere kabels te maken is dat het overwegen waard ... je kan er dan voor zorgen dat je geen overbodig lange kabel hebt wat je kwaliteit ten goede komt


ps : hou je me op de hoogte hoe het bij jouw zit met de aansluiting van dommel? aangezien we op dezelfde moment bestelt hebben enz ...
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Jimmypop
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jul 2008, 22:02

Als ik zelf de kabel knip (ik heb zo'n tang), moet ik dus een Rj11 + Rj45 stukje kopen maar welke kabel is dit dan ?
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Ik ben aan het twijfelen om homeconnect te nemen.
De wifi zou iets minder zijn van de modem ? is daar iets van waar ?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Coop schreef:Ik ben aan het twijfelen om homeconnect te nemen.
De wifi zou iets minder zijn van de modem ? is daar iets van waar ?


volgens sommige.. persoonlijk geen last van...

je kunt uiteraard derachter altijd een extra AP zetten...
sn00zerman
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jul 2008, 22:21
Bedankt: 2 keer

icekiller2k6 schreef:
dr.trimble schreef:De vraag is al eens gesteld maar niet beantwoord:
kan een harddisk die aangesloten wordt aan de router ook als NAS gebruikt worden, dus gewoon als netwerkdrive die gewoon met verkenner te benaderen is en niet enkel via FTP?



enkel als ftp.


Misschien een beetje een late reactie, maar:
- Die USB HD is te benaderen als NAS, FTP en Webserver,
je moet het alleen even configureren.
- Nadeel is wel dat je een disc moet opdelen in partities van 32 GB FAT32.
Voor elk van die FAT32 partities kan je security instellen, en er shares
van maken. Je kan een bepaalde partitie/folder ook instellen als
webserver, en dezelfde of een andere partitie als FTPserver.


succes,
Kris
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

icekiller2k6 schreef:
Coop schreef:Ik ben aan het twijfelen om homeconnect te nemen.
De wifi zou iets minder zijn van de modem ? is daar iets van waar ?


volgens sommige.. persoonlijk geen last van...

je kunt uiteraard derachter altijd een extra AP zetten...


Ik heb er ook geen last van. Door 3 muren heb ik nog steeds Uitstekend bereik met mijn laptop, dus kan niet beter voor mij :).
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Yargo schreef:
icekiller2k6 schreef:
Coop schreef:Ik ben aan het twijfelen om homeconnect te nemen.
De wifi zou iets minder zijn van de modem ? is daar iets van waar ?


volgens sommige.. persoonlijk geen last van...

je kunt uiteraard derachter altijd een extra AP zetten...


Ik heb er ook geen last van. Door 3 muren heb ik nog steeds Uitstekend bereik met mijn laptop, dus kan niet beter voor mij :).

De sx762 zend ook uit op 100mW (max in Belgie toegelaten) dus het bereik is idd goed. Zelf gebruik ik nog wel een andere AP een verdieping hoger waar ik meestal opzit dus qua uitval etc kan ik het niet zeggen.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

sn00zerman schreef:
Misschien een beetje een late reactie, maar:
- Die USB HD is te benaderen als NAS, FTP en Webserver,
je moet het alleen even configureren.
- Nadeel is wel dat je een disc moet opdelen in partities van 32 GB FAT32.
Voor elk van die FAT32 partities kan je security instellen, en er shares
van maken. Je kan een bepaalde partitie/folder ook instellen als
webserver, en dezelfde of een andere partitie als FTPserver.


succes,
Kris


als ftp-en http-server wist ik, maar je kan hem toch niet gebruiken als nas server zodat je er gewoon op kan vanuit windows verkenner? Of ben ik verkeerd? Zou wel interessant zijn mocht je gewoon netwerkverbindingen kunnen maken naar de aangesloten HD.

Is dat bij mij alleen het geval, maar kopieren naar de HD gaat toch zeer langzaam? ongeveer 600kb/s.
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Ik heb er zelf geen hdd aanhangen, zal zo mijn usb drive er eens inprikken. Je kan de HDD inderdaad nie benaderen over het samba protocol (de windows shares)
[edit]
Even geprobeerd en ik zit rond de 500 - 550 kb/s. Ideaal als webserver dus of als printserver maar om er een HDD aan te hangen voor backup ...
[/edit]
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

dr.trimble schreef:
sn00zerman schreef:
Misschien een beetje een late reactie, maar:
- Die USB HD is te benaderen als NAS, FTP en Webserver,
je moet het alleen even configureren.
- Nadeel is wel dat je een disc moet opdelen in partities van 32 GB FAT32.
Voor elk van die FAT32 partities kan je security instellen, en er shares
van maken. Je kan een bepaalde partitie/folder ook instellen als
webserver, en dezelfde of een andere partitie als FTPserver.


succes,
Kris


als ftp-en http-server wist ik, maar je kan hem toch niet gebruiken als nas server zodat je er gewoon op kan vanuit windows verkenner? Of ben ik verkeerd? Zou wel interessant zijn mocht je gewoon netwerkverbindingen kunnen maken naar de aangesloten HD.

Is dat bij mij alleen het geval, maar kopieren naar de HD gaat toch zeer langzaam? ongeveer 600kb/s.


je kunt valsspelen en webdrive gebruiken.. (google it)
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

icekiller2k6 schreef:


je kunt valsspelen en webdrive gebruiken.. (google it)


das idd een alternatief, maar dan heb je wss nog steeds die lage snelheid.
Kan het momenteel niet testen want zit op het werk :oops:
sn00zerman
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jul 2008, 22:21
Bedankt: 2 keer

dr.trimble schreef:
als ftp-en http-server wist ik, maar je kan hem toch niet gebruiken als nas server zodat je er gewoon op kan vanuit windows verkenner? Of ben ik verkeerd? Zou wel interessant zijn mocht je gewoon netwerkverbindingen kunnen maken naar de aangesloten HD.

Is dat bij mij alleen het geval, maar kopieren naar de HD gaat toch zeer langzaam? ongeveer 600kb/s.


Op je interne netwerk kan je die gewoon in windows verkenner mappen met een extra driveletter ...
copïeren naar die HD gaat inderdaad traag, maar ik gebruik hem alleen maar om een kleine website online te zetten, dus heb niet echt hoge snelheden nodig ;-)
Zorg wel dat je die HD eerst op een PC indeelt in allemaal 32GB FAT32 partities. (had hem eerst als NTFS, werkte wel, maar met véél problemen)

instellen van netwerkshares kan je in je router doen onder:
- "geavanceerde instellingen"
- "USB"
- "Bestandsserver"

dan bij bestandsserver de radiobutton op "aan" zetten.
Vervolgens kan je werkgroepnaam en beschrijving invoeren,
gebruikers aanmaken, gedeelde mappen toevoegen (heb er al 16, zonder problemen), en aan elke map gebruikers en rechten toekennen.

in windows verkenner gewoon \\sx762 intypen, en je ziet al je shares van die HD, vervolgens kan je die met de rechtermuistoets mappen als een netwerkdive.


P.S.1 Iemand enig idee wanneer er een software-update komt van dommel ? Ik zou toch wel eens die webspace en domainnames enzo willen kunnen gebruiken ...

P.S.2 ik kan met X-lite al uitgaande VOIP gesprekken maken vanop m'n PC, maar geen inkomende gesprekken aannemen.
Iemand dit al aan de praat gekregen ?
Je zou toch echt verwachten dat uitgaande gesprekken beter beveiligd zijn (omwille van betaalnrs enzo) dan inkomende gesprekken hé, dus dat moet toch gewoon lukken ?

succes,
Kris
Laatst gewijzigd door sn00zerman op 07 jul 2008, 15:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

sn00zerman schreef:
dr.trimble schreef:
als ftp-en http-server wist ik, maar je kan hem toch niet gebruiken als nas server zodat je er gewoon op kan vanuit windows verkenner? Of ben ik verkeerd? Zou wel interessant zijn mocht je gewoon netwerkverbindingen kunnen maken naar de aangesloten HD.

Is dat bij mij alleen het geval, maar kopieren naar de HD gaat toch zeer langzaam? ongeveer 600kb/s.


Op je interne netwerk kan je die gewoon in windows verkenner mappen met een extra driveletter ...
copïeren naar die HD gaat inderdaad traag, maar ik gebruik hem alleen maar om een kleine website online te zetten, dus heb niet echt hoge snelheden nodig ;-)
Zorg wel dat je die HD eerst op een PC indeelt in allemaal 32GB FAT32 partities. (had hem eerst als NTFS, werkte wel, maar met véél problemen)

instellen van netwerkshares kan je in je router doen onder:
- "geavanceerde instellingen"
- "USB"
- "Bestandsserver"

dan bij bestandsserver de radiobutton op "aan" zetten.
Vervolgens kan je werkgroepnaam en beschrijving invoeren,
gebruikers aanmaken, gedeelde mappen toevoegen (heb er al 16, zonder problemen), en aan elke map gebruikers en rechten toekennen.

in windows verkenner gewoon \\sx762 intypen, en je ziet al je shares van die HD, vervolgens kan je die met de rechtermuistoets mappen als een netwerkdive.


succes,
Kris

Inderdaad, ik las overal op het forum dat hij geen samba ondersteunde, blijkbaar dus wel :)
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

sn00zerman schreef:
Vervolgens kan je werkgroepnaam en beschrijving invoeren,
gebruikers aanmaken, gedeelde mappen toevoegen (heb er al 16, zonder problemen), en aan elke map gebruikers en rechten toekennen.


kris,

momenteel heb ik een HD van 120 gig aan de router hangen die verdeeld is in 4 partities van 30 gb.

Bij bestandsserver onder usb zie ik enkel lokale ftp-service en externe ftp-service staan.
Daar onder staat in het grijs map: / maar kan ik niet wijzigen.

Daaronder dan staat enkel toegang (alleen lezen) en toegang (volledig beheer) en niets anders.

Er is dus geen mogelijkheid om werkkrgoepnamen en beschrijvingen in te stellen. Waar heb jij dit gevonden? Ik gebruik trouwens de laatste firmware op de router.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben nu al toe aan mn 2de siemens router, en deze blijkt toch ook niet echt in orde. Hij werkt wel zoals het hoort, maar de modem maakt wel een constante piep-toon op een hoge frequentie. Mijn moeder hoort de piep niet, maar ik wel.

Zijn er nog mensen die dit voorhebben? Ik heb echt geen goesting om voor een 2de maal voor die broldingen naar leuven te rijden. Het is echt ambetant.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Yargo schreef:Ik ben nu al toe aan mn 2de siemens router, en deze blijkt toch ook niet echt in orde. Hij werkt wel zoals het hoort, maar de modem maakt wel een constante piep-toon op een hoge frequentie. Mijn moeder hoort de piep niet, maar ik wel.

Zijn er nog mensen die dit voorhebben? Ik heb echt geen goesting om voor een 2de maal voor die broldingen naar leuven te rijden. Het is echt ambetant.


de mijn piept ook :?
sn00zerman
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jul 2008, 22:21
Bedankt: 2 keer

dr.trimble schreef:kris,

momenteel heb ik een HD van 120 gig aan de router hangen die verdeeld is in 4 partities van 30 gb.

Bij bestandsserver onder usb zie ik enkel lokale ftp-service en externe ftp-service staan.
Daar onder staat in het grijs map: / maar kan ik niet wijzigen.

Daaronder dan staat enkel toegang (alleen lezen) en toegang (volledig beheer) en niets anders.

Er is dus geen mogelijkheid om werkkrgoepnamen en beschrijvingen in te stellen. Waar heb jij dit gevonden? Ik gebruik trouwens de laatste firmware op de router.



Ik heb er even een screenshot van gemaakt en op m'n skydrive gezet,
hier is de link:
http://cid-59e7d8d59f47de4c.skydrive.li ... enshot.jpg

(Je kan op die screenshot klikken om hem te vergroten)

Bij mij zit er firmware 2.3.52.3_100.0 op (geen idee welke de laatste is,
en kan je die zelf updaten ?)


P.S. Heb ondertussen X-lite ook aan de praat gekregen, ik kan nu bellen en gebeld worden via de PC ;-)
héél handig, als ik hier achter mijn PC zit, en de foon rinkelt, krijg ik netjes een popup met het inkomende nummer, zodoende hoef ik niet recht te staan als het mij niet interesseert ;-)


groeten,
Kris
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

dr.trimble schreef:das helemaal anders dan mijn scherm:

https://cid-2e881433fe705491.skydrive.live.com/self.aspx/Afbeeldingen/gigaset.jpg


ik heb trouwens dit weekend de laatste firmware gedownload van de siemens site en die blijkt de 2.1.34.7.0 te zijn en dateert van 20/07/07.

Toch heb jij een hogere versie van de firmware ( 2.3.52.3_100.0).
heb jij die geupgraded of zat die erop?
sn00zerman
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jul 2008, 22:21
Bedankt: 2 keer

Ik kan je afbeelding jammergenoeg niet zien.

Die firmware zat erop. Ik heb hier al her en der gelezen dat die firmware automatisch geupdate wordt door Dommel.


groeten,
Kris
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

sn00zerman schreef:Ik kan je afbeelding jammergenoeg niet zien.

Die firmware zat erop. Ik heb hier al her en der gelezen dat die firmware automatisch geupdate wordt door Dommel.


groeten,
Kris


hmm, dat zal dan waarschijnlijk pas gebeuren als ik definitiefop homeconnect zit, nu heb ik voorlopig nog netconnect, dus heb nog geen cd gekregen van dommel of kan iemand mij voorzien van deze firmware of vertellen waar hij te vinden is?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

dr.trimble schreef:
Yargo schreef:Ik ben nu al toe aan mn 2de siemens router, en deze blijkt toch ook niet echt in orde. Hij werkt wel zoals het hoort, maar de modem maakt wel een constante piep-toon op een hoge frequentie. Mijn moeder hoort de piep niet, maar ik wel.

Zijn er nog mensen die dit voorhebben? Ik heb echt geen goesting om voor een 2de maal voor die broldingen naar leuven te rijden. Het is echt ambetant.


de mijn piept ook :?


Ik heb het ook. Het is blijkbaar de voeding. Ik heb een ticket open gedaan bij Dommel om hem te laten vervangen maar voorlopig nog geen antwoord gekregen.
sn00zerman
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jul 2008, 22:21
Bedankt: 2 keer

Zal daar inderdaad mee te maken hebben,
als ik naar de pagina voor firmware update ga in die router,
krijg ik volgende melding:
"Firmware-update

Omdat het apparaat wordt beheerd door centraal onderhoud, wordt de lokale software-update niet ondersteund.
"

Ik kan dus zelfs de huidige firmware niet uitlezen, anders had ik hem wel even doorgestuurd ...

groeten,
Kris
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

sn00zerman schreef:Zal daar inderdaad mee te maken hebben,
als ik naar de pagina voor firmware update ga in die router,
krijg ik volgende melding:
"Firmware-update

Omdat het apparaat wordt beheerd door centraal onderhoud, wordt de lokale software-update niet ondersteund.
"

Ik kan dus zelfs de huidige firmware niet uitlezen, anders had ik hem wel even doorgestuurd ...

groeten,
Kris


okidoki, ik wacht vol spanning mijn nieuwe firmware van dommel af en hoop dat ik dan iets meer kan doen met de harddisk die aan de router hangt.

alvast bedankt voor de hulp
sn00zerman
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jul 2008, 22:21
Bedankt: 2 keer

graag gedaan ;-)

Bij mij is alles vrij vlot verlopen. 2 weken geleden m'n homeconnect besteld, enige dagen later was hij er. Dan contract opgesteld en doorgemaild in PDF, en vorige dinsdag bericht gekregen dat op vrijdag 4/7 vanaf 18u m'n modem mocht aangesloten worden. Ik kon echter al vanaf vorige woensdag op homeconnect.
(gelukkig maar, want zat bij telenet op smalband, had toppack, 35 GB, en had het maximum van 95 GB bijgekocht, is nog niet genoeg voor mij)
Telefoonoverdracht is ook perfect gegaan, ze zijn met alles daar vrij snel, lol, heb zelfs al m'n factuur voor augustus gekregen ;-)

Heb nog 2 openstaande issues, voor de rest alles ok:
- heb nog proforma invoice die ze moeten schrappen, omdat ik
geen technieker nodig heb
- domainname zou eindelijk ook eens in orde mogen komen


succes nog,
Kris
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

Wij hebben hier na de activatie van Homeconnect of in elk geval na het doorlopen van de activatiewizard (op 30/06) een proforma factuur via mail gekregen.
Nu is de vraag: dient deze betaald te worden? Was de eerste maand niet free of charge of waar slaat het bedrag van €49,95 op (wij betalen niet met domiciliëring)?
sn00zerman
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jul 2008, 22:21
Bedankt: 2 keer

Kijk eens naar de vervaldatum van die factuur, als die ergens een paar dagen of een week voor je volgende maand ligt, dan is het een factuur voor de maand NA die gratis maand.
(Bij dommel betaal je op voorhand je factuur, voor de maand die gaat komen, afrekening van eventuele telefoonkosten zitten dan bij het volgende factuur)

groeten,
Kris
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

vervaldatum is 21 juli.
Zou dus de factuur voor augustus kunnen zijn?
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

driesel schreef:Wij hebben hier na de activatie van Homeconnect of in elk geval na het doorlopen van de activatiewizard (op 30/06) een proforma factuur via mail gekregen.
Nu is de vraag: dient deze betaald te worden? Was de eerste maand niet free of charge of waar slaat het bedrag van €49,95 op (wij betalen niet met domiciliëring)?

Veel mensen zullen deze gekregen hebben en natuurlijk moet je die betalen en dit voor 27/07/08 dat is voor de volgende maand julli ;-)
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

dr.trimble schreef:
Yargo schreef:Ik ben nu al toe aan mn 2de siemens router, en deze blijkt toch ook niet echt in orde. Hij werkt wel zoals het hoort, maar de modem maakt wel een constante piep-toon op een hoge frequentie. Mijn moeder hoort de piep niet, maar ik wel.

Zijn er nog mensen die dit voorhebben? Ik heb echt geen goesting om voor een 2de maal voor die broldingen naar leuven te rijden. Het is echt ambetant.


de mijn piept ook :?

Mijn voeding heeft het ook. Ik vind het raar dat die pieptoon verandert als de modem zich reset, alsof die afhankelijk is van het onttrokken vermogen.
Ik ben al blij dat mijn modem noodgedwongen in de kelder staat :).
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

driesel schreef:Mijn voeding heeft het ook. Ik vind het raar dat die pieptoon verandert als de modem zich reset, alsof die afhankelijk is van het onttrokken vermogen. Ik ben al blij dat mijn modem noodgedwongen in de kelder staat :).


Oef ik was al bang dat ik de enige was en dingen hoorde die er niet waren. Is inderdaad raar hé: als hij reset schakelt die voeding precies een vitesse hoger.
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Er is een fout gelopen bij onze toeleverancier

De CD’s die nodig zijn om de registratie zijn later verstuurd.

Ik hou U op de hoogte wanneer deze morgen binnen zijn en stuur bij deze een tracé (taxipost) zodat U de zending kunt opvolgen.


Bij Loveno hebben ze problemen en bij TNS ... :?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

dr.trimble schreef:de mijn piept ook :?


Zijn die modems van Siemens dan zo slecht gemaakt. ? :?
Is nochtans geen slechte merknaam.

Die modem zou bij ons in de woonkamer staan. Echt 'hinderlijk' zal dat piepen wel niet zijn zeker. Is het vanop een afstand van 2 meter nog hoorbaar ?

Anders vliegt hij straks ook nog in de garage... :wink:
Jimmypop
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jul 2008, 22:02

Fluppeke schreef:Ja ik zal ook eens moeten denken waar ik de siemens ga wegzetten ...want hij komt invergelijking met mijn scarlet box en mijn fritz!boxje wel enorm groot uit...

Net even gekeken en de meegeleverde kabel is inderdaad niet lang
Als ik van jou was zou eens zoeken naar een langere kabel met een RJ11->RJ45 aansluiting op het net... want ik vrees dat deze wel eens zouden ontbreken in het gamma van de gamma :p ,hubo en andere doe het zelfwinkeltjes.... (dewelke percies allemaal dezelfde doosjes hebben (elix of andere rommel) ) ...

Een mogelijkheid is em zelf knijpen ... als je iemand kent met een tang of indien je van plan bent in de toekomst nog meerdere kabels te maken is dat het overwegen waard ... je kan er dan voor zorgen dat je geen overbodig lange kabel hebt wat je kwaliteit ten goede komt


ps : hou je me op de hoogte hoe het bij jouw zit met de aansluiting van dommel? aangezien we op dezelfde moment bestelt hebben enz ...


Ik heb een kabel besteld bij conrad van 3m.
nog geen verandering bij dommel
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Gent32m schreef:Die modem zou bij ons in de woonkamer staan. Echt 'hinderlijk' zal dat piepen wel niet zijn zeker. Is het vanop een afstand van 2 meter nog hoorbaar ?

Anders vliegt hij straks ook nog in de garage... :wink:


't Is niet de modem zelf, 't is de voeding. En ja je hoort het makkelijk vanop 3 meter (allé ikke toch).
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”