dr.trimble schreef:
als ftp-en http-server wist ik, maar je kan hem toch niet gebruiken als nas server zodat je er gewoon op kan vanuit windows verkenner? Of ben ik verkeerd? Zou wel interessant zijn mocht je gewoon netwerkverbindingen kunnen maken naar de aangesloten HD.
Is dat bij mij alleen het geval, maar kopieren naar de HD gaat toch zeer langzaam? ongeveer 600kb/s.
Op je interne netwerk kan je die gewoon in windows verkenner mappen met een extra driveletter ...
copïeren naar die HD gaat inderdaad traag, maar ik gebruik hem alleen maar om een kleine website online te zetten, dus heb niet echt hoge snelheden nodig
Zorg wel dat je die HD eerst op een PC indeelt in allemaal 32GB FAT32 partities. (had hem eerst als NTFS, werkte wel, maar met véél problemen)
instellen van netwerkshares kan je in je router doen onder:
- "geavanceerde instellingen"
- "USB"
- "Bestandsserver"
dan bij bestandsserver de radiobutton op "aan" zetten.
Vervolgens kan je werkgroepnaam en beschrijving invoeren,
gebruikers aanmaken, gedeelde mappen toevoegen (heb er al 16, zonder problemen), en aan elke map gebruikers en rechten toekennen.
in windows verkenner gewoon \\sx762 intypen, en je ziet al je shares van die HD, vervolgens kan je die met de rechtermuistoets mappen als een netwerkdive.
P.S.1 Iemand enig idee wanneer er een software-update komt van dommel ? Ik zou toch wel eens die webspace en domainnames enzo willen kunnen gebruiken ...
P.S.2 ik kan met X-lite al uitgaande VOIP gesprekken maken vanop m'n PC, maar geen inkomende gesprekken aannemen.
Iemand dit al aan de praat gekregen ?
Je zou toch echt verwachten dat uitgaande gesprekken beter beveiligd zijn (omwille van betaalnrs enzo) dan inkomende gesprekken hé, dus dat moet toch gewoon lukken ?
succes,
Kris