Ik zeg ook niet iedere developer en ook niet dat het voor alles (al) even geschikt is.heist_175 schreef: 1 week geleden Code schrijven is meestal maar een klein deeltje van de taak van een dev?
Prima om daar een hallucinerende-tool naast te zetten, helpt voor inspiratie en misschien snelheid. Maar ik zie een developper nog niet meteen vervangen worden.
Idem met vertalers: het kost soms meer tijd om de contextuele woorden correct te krijgen in een door AI gegenereerde vertaling, dan om de vertaling van bij het begin door een vertaler te laten doen.
Maar je kan binnen welbepaalde domeinen hetzelfde werk wel vlugger en met een kleiner (duur) personeelsbestand doen.
Mee eens dat niet "iedereen" de voordelen ziet of er al niet volop mee bezig is.
Maar ik zie dan weer dat zulke bedrijven zich op termijn uit de markt gaan prijzen.
"Hallucinaties" zou ik dan ook eerder zoeken bij diegenen die onomkeerbare veranderingen niet aankunnen of trachten te blijven ontlopen.
Niets mis met tegengestelde ervaringen en het werk is nooit af.devilkin schreef: 1 week geleden Ik steek meer tijd in het nakijken en fouten opsporen dan als ik het zelf uitzoek... Dus ook al zijn er hier mensen die duidelijk overtuigd zijn, mijn eigen ervaringen hebben me vooral aangetoond dat er nog veel werk aan is.
Het voordeel is aan diegenen die er vanaf het begin in volle overtuiging mee bezig zijn en nadien, uit noodzaak, niet achter de feiten moeten aanhollen.
In het bedrijf waar ik nauw bij betrokken ben is men ervan overtuigd, wordt het al projectmatig benaderd en loopt men steeds verder op de concurrentie uit. Producten voor de eindklant kunnen immers sneller en goedkoper aangeboden worden.
Soit, maar dat is off topic.