Gaming pc/laptop.
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 135 keer
Zen 3 eerste revisie wordt gewoonweg zéér warm ongeacht de koeling. Er bestaat ondertussen al lang een tweede revisie die iets zuiniger is en minder warm wordt. Echter werkt de eerste revisie volledig binnen spec. Zo lang je het vermogen niet opdrijft met PBO zal he absoluut geen risico lopen. De Zen 3 CPUs throttlen zelf al voordat het gevaarlijk wordt, dus laat die maar gewoon doen.
- Mortov Molotov
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 55 keer
Die is dan ook niet vooruit te branden onder de zwaarste GPU's op heden; ik draai dit met enige concessies op mijn huidige RX 5700 XT, maar ik kijk uit naar een RDNA3 GPU dit najaar.Dafke schreef:Aan de TS: met deze config speel ik trouwens alles ook op ultra, buiten ms flightsim
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 

- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Vandaag op Tweakers een leuk artikel voor jou: https://tweakers.net/nieuws/199830/comm ... de-pc.html
Deze build zou ik kiezen voor jouw budget (beetje aangepast aan dingen die je hier in het topic hebt geschreven). Focus ligt op performance in alle situaties + 2K/4K gaming.
Opties:
* CPU Cooler vervangen door Waterkooler met RGB verlichting (Corsair H150i RGP Pro XT) +85 EUR
* Extra RGB Ledstrips (software controlled) in de kast +50 EUR
Ben benieuwd wat je zelf zou kiezen.
Deze build zou ik kiezen voor jouw budget (beetje aangepast aan dingen die je hier in het topic hebt geschreven). Focus ligt op performance in alle situaties + 2K/4K gaming.
- BeQuiet! Silent Base 802 White - Windows - Midtower
BeQuiet! StraightPower 11 - Platinum 850W Voeding
AMD Ryzen 5 5600X CPU
Noctua NH-U12A CPU Cooler (quasi geruisloos -23dBA)
G.Skill Trident Z Neo F4 - 3600C16D-32GTZNC (2x 16GB RAM Kit DDR4-3600)
Ggiabyte B550 Aorus Elite AX V2 (Super mobo mét onboard WiFi NIC)
512GB Kingston KC3000 NVME - Voor het OS & Standaard Apps (Windows, Office, VideoEditing, ...)
2TB ADATA XPG Gammix S11Pro NVME - Voor de Games
ASUS TUF Gaming GTX 3080 OC Edition 12GB - Stilste GTX3080 op de markt (31dBA)
Volledige Assemblage incl. Testrapport
Opties:
* CPU Cooler vervangen door Waterkooler met RGB verlichting (Corsair H150i RGP Pro XT) +85 EUR
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
- Bedankt: 53 keer
Super alvast, alles hangt dus echt af vh budget die ik zal hebben, ik moet nog geld krijgen maar ik weet nog niet exact hoeveel, kan evengoed maar 1000 euro zijn ofzo dan kan ik maar tot 1500 of max 2000 ofzo maar gaan. Zal er veel van afhangen van hoe en wat, alst echt niet anders kan moetk me wel met wat minder tevreden stellen maar met de laptop die ik nu heb is het echt not done meer voor meerdere games.Sasuke schreef:Vandaag op Tweakers een leuk artikel voor jou: https://tweakers.net/nieuws/199830/comm ... de-pc.html
Prijs van bovenstaande Configuratie - 2414,45 EUR (Azerty.NL)
- BeQuiet! Silent Base 802 White - Windows - Midtower
BeQuiet! StraightPower 11 - Platinum 850W Voeding
AMD Ryzen 5 5600X CPU
Noctua NH-U12A CPU Cooler (quasi geruisloos -23dBA)
G.Skill Trident Z Neo F4 - 3600C16D-32GTZNC (2x 16GB RAM Kit DDR4-3600)
Ggiabyte B550 Aorus Elite AX V2 (Super mobo mét onboard WiFi NIC)
512GB Kingston KC3000 NVME - Voor het OS & Standaard Apps (Windows, Office, VideoEditing, ...)
2TB ADATA XPG Gammix S11Pro NVME - Voor de Games
ASUS TUF Gaming GTX 3080 OC Edition 12GB - Stilste GTX3080 op de markt (31dBA)
Volledige Assemblage incl. Testrapport
Opties:
Bv back4blood is soms vervelend om te spelen, als een game niet vloeiend is dan worde er niet goed van, ik heb dat toch voor.
World of warcraft draait goed, speel ik wel het meeste zeker eind dit jaar komt de nieuwe patch eraan.
Maar stalker 2 die er ook aankomt is een zware game, zelfs met een minder budget moet ik minstens een 3060ti/3070
hebben.
Tttsss
- Sasuke
- userbase crew
Ter info ... die Codima builds die je aanhaalde zijn imho niet zo goed afgesteld. Hun CPU keuze t.o.v. de GPU is veel te zwaar imho ... een i7-12700K of AMD Ryzen 9 (:o) met GTX 3070/3080 heeft weinig zin, de CPU gaat nooit de bottleneck zijn bij de dingen die jij wil doen. Dat is echt overkill, en hoe zwaarder de CPU hoe heter die loopt (en dus maakt de koeling potentieel meer lawaai).
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
Sasuke, als ik daar even iets tegen in mag brengen. Ik kies persoonlijk altijd voor de maximale CPU en een moederbord met uitbreidingsmogelijkheden voor mijn budget, met de idee dat ik de GPU na 3 tot 5 jaar kan upgraden en dat de cpu dan niet de bottleneck zou vormen. Dan koop ik een goede maar niet de beste GPU op de markt en vervang ik die indien nodig 3 tot 5 jaar later. Misschien is dat ook iets om in aanmerking te nemen.
@topic starter, als je slechts binnen 2 tot 3 maanden zal kopen, stel dan zeker opnieuw de vraag dan. De prijzen kunnen tegen dan geëvolueerd zijn.
@topic starter, als je slechts binnen 2 tot 3 maanden zal kopen, stel dan zeker opnieuw de vraag dan. De prijzen kunnen tegen dan geëvolueerd zijn.
- Sasuke
- userbase crew
Goztow, hangt van je gebruik af hè … ik begrijp het wel, maar cpus zijn vandaag de dag ZO krachtig, dat zelfs binnen 2-3 jaar, je cpu niet een bottleneck zal zijn.
Om maar een idee te geven … Intel cpu van de 8ste generatie is vandaag de dag nog meer dan krachtig genoeg voor 4K gaming, als je een goeie videokaart hebt.
Om maar een idee te geven … Intel cpu van de 8ste generatie is vandaag de dag nog meer dan krachtig genoeg voor 4K gaming, als je een goeie videokaart hebt.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
Dat hangt volledig af van de toekomstige ontwikkelcycli natuurlijk. Nu, ik blijf ook bij consumer CPU's dus dat is ook niet "top of the bill". En die 3 jaar kan even goed 5 à 6 jaar zijn
.

- Mortov Molotov
- Pro Member
Sasuke, in 2016 heb ik een Intel 6500 (non-K) gekocht op een H170 bord, met een Radeon 390x AMD GPU; toen ik begin 2019 op tweakers meldde dat ik een nieuwe GPU zocht, kreeg ik meteen de opmerking dat de CPU de GPU's van toen (ik dacht toen vooral aan de 2070 of mogelijks zelfs 2080) onmogelijk zou trekken, en een bottleneck zou vormen.
Nu, mogelijks was dat verkeerd advies op dat forum, maar het heeft er wel toe geleid dat ik gewoon heel de zaak heb vernieuwd naar een X570 Mobo (B550 had je nog niet), een Radeon 5700 XT en een Ryzen R9 3900x CPU
Had ik evengoed voor de octacore 3700x kunnen kiezen, in retrospect? Waarschijnlijk wel; maar de hexacore van toen, de 3600x, durfde ik niet aan. Om die redenen. Deze maal wou ik graag een 5-7 jaar met m'n pc doen ipv 3 jaar.
't blijft koffiedik kijken, natuurlijk
Nu, mogelijks was dat verkeerd advies op dat forum, maar het heeft er wel toe geleid dat ik gewoon heel de zaak heb vernieuwd naar een X570 Mobo (B550 had je nog niet), een Radeon 5700 XT en een Ryzen R9 3900x CPU
Had ik evengoed voor de octacore 3700x kunnen kiezen, in retrospect? Waarschijnlijk wel; maar de hexacore van toen, de 3600x, durfde ik niet aan. Om die redenen. Deze maal wou ik graag een 5-7 jaar met m'n pc doen ipv 3 jaar.
't blijft koffiedik kijken, natuurlijk
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 

- Sasuke
- userbase crew
I agree … Vanaf de intel 6xxx kan je enorm lang blijven doen met je PC eigenlijk, enkel in 2019 hebben ze een grote sprong gemaakt met de GPU’s waardoor het lastig werd. Maar zoals ik zei, een Intel 8xxx staat vandaag nog zijn mannetje, net zoals een Ryzen 3xxx. Vroeger was je CPU na 3j verouderd en voorbijgestreefd. Nu is dat al makkelijk 5-6j. Vandaar dat ik aanraad om meer in RAM, GPU EN SSD te investeren dan in CPU. De CPU is goedkoper te vernieuwen als een GPU .. zelfs al zou je in worst case scenario nog cpu/mobo/memory moeten vernieuwen is dat goedkoper dan een nieuwe GPU.
Intel is daar echt een ambetanterik in, die vernieuwen hun sockets veel te snel waardoor je bij elke generatie ook een nieuwe mobo nodig hebt. AMD is daar veel beter in, maar ik moet toegeven dat ook AM4 nu niet lang meer zal blijven.
Maar al bij al … de voorgestelde config is meer dan krachtig genoeg … een zwaardere cpu is direct paar honderd eur meer
Maar ik begrijp gerust dat je een andere mening kan hebben, denk dat je vooral moet zien wat je het snelste wijzigt en imho is dat de CPU … dus die neem je best niet te duur (maar ook niet de goedkoopste). En binnen drie jaar zal een Ryzen 5 mobo combo of een Intel i5 combo makkelijker verkopen dan een i7/i9 of Ryzen 7 … en das puur psychologisch omdat je voor je dure cpu meer gaat willen krijgen dan voor een i5
Tot daar mijn rant … neem dit op als mijn persoonlijke mening.
Intel is daar echt een ambetanterik in, die vernieuwen hun sockets veel te snel waardoor je bij elke generatie ook een nieuwe mobo nodig hebt. AMD is daar veel beter in, maar ik moet toegeven dat ook AM4 nu niet lang meer zal blijven.
Maar al bij al … de voorgestelde config is meer dan krachtig genoeg … een zwaardere cpu is direct paar honderd eur meer

Maar ik begrijp gerust dat je een andere mening kan hebben, denk dat je vooral moet zien wat je het snelste wijzigt en imho is dat de CPU … dus die neem je best niet te duur (maar ook niet de goedkoopste). En binnen drie jaar zal een Ryzen 5 mobo combo of een Intel i5 combo makkelijker verkopen dan een i7/i9 of Ryzen 7 … en das puur psychologisch omdat je voor je dure cpu meer gaat willen krijgen dan voor een i5
Tot daar mijn rant … neem dit op als mijn persoonlijke mening.
Laatst gewijzigd door Sasuke 13 aug 2022, 00:02, in totaal 1 gewijzigd.
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 127 keer
Hier draait al paar jaren de 7700.
Doet gewoon zijn werk in combo met de gtx970 die mooi zijn dingetje doet.
Hiervoor i7-2600 nog gehad dat was destijds een prachtding voor zijn tijd.
Ik zou vooral investeren in goede CPU die sterk presteerd op single core zeker ivm meeste games.
Doet gewoon zijn werk in combo met de gtx970 die mooi zijn dingetje doet.
Hiervoor i7-2600 nog gehad dat was destijds een prachtding voor zijn tijd.
Ik zou vooral investeren in goede CPU die sterk presteerd op single core zeker ivm meeste games.
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- Mortov Molotov
- Pro Member
Da's goed nieuws voor mijn huidige build dan. Nu ja, eigenlijk kan ik alles nog draaien wat ik heb (op 1440p), behalve wat getweak met Flight Simulator en (in mindere mate) RDR2, maar goed.Sasuke schreef:I agree … Vanaf de intel 6xxx,on je enorm lang blijven doen met je PC eigenlijk, enkel in 2019 hebben ze een grote sprong gemaakt met de GPU’s waardoor het lastig werd. Maar zoals ik zei, een Intel 8xxx staat vandaag nog zijn mannetje, net zoals een Ryzen 3xxx. Vroeger was je CPU na 3j verouderd en voorbijgestreefd. Nu is dat al makkelijk 5-6j.
Was destijds één van de redenen om voor AMD CPU te gaan, en ik heb nog geen nieuws gehoord dat AMD al volop bezig is met AM6; dus mijn volgende zal veelkans terug AMD zijn; al spelen prestaties & stroomverbruik per prestatie ook een rol, en geen idee hoe dat over drie-vier jaar zal zijn.Sasuke schreef:Intel is daar echt een ambetanterik in, die vernieuwen hun sockets veel te snel waardoor je bij elke generatie ook een nieuwe mobo nodig hebt. AMD is daar veel beter in, maar ik moet toegeven dat ook AM4 nu niet lang meer zal blijven.

-
- Elite Poster
Moet zeggen dit me ook wel overtuigd, die zijn setup zorgt voor toch wel hoge fps ook. Moet alleen eens checken natuurlijk hoeveel dat kost. Kan mss bedrogen uitkomen e ivm de prijs.
Tttsss
- Mortov Molotov
- Pro Member
Zal goedkoper zijn dan mijn voorstel, maar zit iets in. Als je wil streamen, zou ik wel voor een octacore gaan (huidige generatie 5700x).Unicorn1 schreef:Moet zeggen dit me ook wel overtuigd, die zijn setup zorgt voor toch wel hoge fps ook. Moet alleen eens checken natuurlijk hoeveel dat kost. Kan mss bedrogen uitkomen e ivm de prijs.
EDIT toch een kleine opmerking, beste Unicron: het is me in de loop van de discussie op deze topic wel niet helemaal duidelijk meer over welk budget we het hier hebben. Het begon met 3000 euro, in de sfeer van "spare no expenses" (vrij naar John Hammond uit Jurassic Park) naar "ik weet nog niet of zoiets in mijn budget past", etc.
Feit is: naast gezond verstand, zal ook jouw budget bepalen welke build men je finaal kan voorstellen, weze hiet hier of bij een pc boer zoals Codima.
Ik bedoel maar: dat filmpje van hierboven toont een 3060 nvidia, wat een veel minder goede GPU is dan een 3080; ik herinner je eraan dat ik een 3070 voorstelde (omdat ik 3080 overkill vond voor QHD met de games die ik zag passeren), maar een 3060 is natuurlijk heel andere koek: mooie kaart, zeker voor een budget < 2000 euro, maar desalniettemin veel minder krachtig dan een 3070.
En dan die hexacore AMD 3600 uit dat youtube filmpje: zeer goede keuze op zich (al zou ik dan wel meteen voor een 5600x gaan, de huidige generatie AMD hexacores), maar onvoldoende als je daadwerkelijk wil gaan streamen. Maar wil je dat? En hoe vaak wil je dat gaan doen?
Want voor gamen alleen is een hexacore echt wel voldoende. Als je doet zoals ik, en je laat tijdens het het spelen van GTA Online ook nog eens folding@home aanliggen terwijl je DVD's ript naar je NAS, ja... dan lijkt zelfs een octacore niet genoeg, snap je?
Ik zou voorstellen dat je nog eens erg goed nadenkt wat je wil, en wat jouw budget is

Laatst gewijzigd door Mortov Molotov 13 aug 2022, 13:45, in totaal 2 gewijzigd.

-
- Elite Poster
4K is toekomst gericht maar, vele mensen zeggen tegen mij of zie ik schrijven op youtube dat er een groter verschil is tussen full hd vs 2K dan 2K vs 4K.Sasuke schreef:Dat is de setup die ik nu heb. Is wel een stuk minder krachtig. Gaming op 4K gaat al wel wat minder vlot gaan, instellingen op medium of lager dan. 2k gaming zou geen issues mogen geven.
Ik kan daar zelf moeilijk over oordelen natuurlijk, heb hier geen 4K scherm staan maar zal wel kloppen als heel wat mensen hetzelfde zeggen dus ga ik het voorlopig dan toch op 2K hoge settings houden.
Ook deftige 4K pc monitor kost nog steeds minstens 600 euro (2de hands koop ik zoiets nooit, altijd nieuw). Daardoor is het me te vroeg vooral omdat je dan in feite om goed te zijn meteen voor een 3090ti graka ofzo moet gaan om lange tijd nu goed te zitten maar is te duur, dan doe ik dit liever in 2 stappen, zo is het ook betaalbaarder.
Dus ik zal me nu volledig concentreren op de 2K gaming voor de komende jaren en binnen dikke 3 a 5 jaren kan ik nog zien wat ik doe.
Ik moet idd alleen zien zoals hier gezegd is dat ik wel moet voor zorgen als ik eens een paar keer zou video recorden dat de game pc het enigsins wat aan kan.
Jammer datk nog een aantal maanden moet wachten, pfff, ben aant kijken of er een mogelijkheid is om vroeger te kopen.
Mijne laptop steekt wat tegen nu, is goed als reserve toestel te gebruiken.
Tttsss
- Mortov Molotov
- Pro Member
4K gaming achter je bureau is voor mij (en ik citeer hier ook anderen) inderdaad fel overroepen, op twee uitzonderingen na:
1. als je gamet op een extreem groot scherm (I mean 50+ inch hé) vanuit je zetel.
4K biedt dan het voordeel dat alles dan gedetailleerd blijft
2. een GPU die vlot 4K aankan, kan ook mooie resultaten geven voor VR gaming.
Maar achter uwen bureau kunnen mensenogen 't verschil niet merken tussen QHD of 4K op een klassieke monitor van pakweg 27 inch.
1. als je gamet op een extreem groot scherm (I mean 50+ inch hé) vanuit je zetel.
Maar achter uwen bureau kunnen mensenogen 't verschil niet merken tussen QHD of 4K op een klassieke monitor van pakweg 27 inch.

-
- Elite Poster
Ik heb een 55 inch Oled tv en dat is wauw die kwaliteit alleeja, helaas zijn vele of praktisch alles aan full hd maar toch zie je het verschil al met een gewone 4K of laat staan full hd tv.Mortov Molotov schreef:4K gaming achter je bureau is voor mij (en ik citeer hier ook anderen) inderdaad fel overroepen, op twee uitzonderingen na:
Gaming op de tv doe ik alleen maar mocht ik een console hebben zoals ik vroeger deed. Pc gaming mss raar dat ik dat zeg doe ik liever aan den bureau hier via een gaming monitor.
VR gaming das mee zo ne bril enzo op zekers? Ik worde er ongemakkelijk van, in de cinema kan ik nooit 3D film bekijken, ik wordt er mottig en ongemakkelijk van, alsof ik moet gaan kotsen.
Tttsss
- Mortov Molotov
- Pro Member
Neen, niet raarUnicorn1 schreef:Pc gaming mss raar dat ik dat zeg doe ik liever aan den bureau hier via een gaming monitor.

QHD it will be then. Question : betekent dat dan dat je ook een pc monitor moet aanschaffen?Unicorn1 schreef:VR gaming das mee zo ne bril enzo op zekers? Ik worde er ongemakkelijk van, in de cinema kan ik nooit 3D film bekijken, ik wordt er mottig en ongemakkelijk van, alsof ik moet gaan kotsen.
EDIT: ik bedoelde uiteraard "Aanschaffen"
Laatst gewijzigd door Mortov Molotov 13 aug 2022, 16:11, in totaal 1 gewijzigd.

-
- Elite Poster
Ach, precies wat problemen met het forum, eerst konk niet inloggen, dan kon ik niet posten, nu dus wel
.
Heb 3 nieuwe games gekocht: cyberpunk, days gone en doom eternal.
Doom gaat nog, days gone niet (full hd low settings ook niet), en cyberpunk gaat nog nipt.

Heb 3 nieuwe games gekocht: cyberpunk, days gone en doom eternal.
Doom gaat nog, days gone niet (full hd low settings ook niet), en cyberpunk gaat nog nipt.
Tttsss
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Als ik de resolutie wat lager zet, vliegen de spellen op mijne bak van 3 jaren.
En het verschil is inderdaad ook niet echt te zien.
Bij No man's sky zie ik wel een verschil, maar de vraag is eerder of de rendering slecht gebeurd.
Want daar worden planeten en omgeving live opgebouwd.
Zit met een 28 inch 4K scherm.
Days gone ken ik niet.
Bij No man's sky zie ik wel een verschil, maar de vraag is eerder of de rendering slecht gebeurd.
Days gone ken ik niet.
-
- Elite Poster
Ga ik ook doen, resolutie verlagen.svermassen schreef: 17 aug 2022, 09:38 Als ik de resolutie wat lager zet, vliegen de spellen op mijne bak van 3 jaren.
Days gone ken ik niet.
Maar tis dus nodig zoals je merkt voor een nieuwe game pc.
Ik vrees na het nieuws ik vandaag heb ontvangen dat het ten vroegste begin november of zelfs begin december maar zal zijn, ppfrt.
Tttsss
-
- Elite Poster
Hou deze topic open want binnen de paar maand zal ik hier nog eens een set up voorstellen , tegen dan weet ik ook hoeveel mijn budget zal zijn.Goztow schreef: 17 aug 2022, 15:24 Dan mag je je vraag opnieuw stellen dan, want het advies van nu zal minstens deels achterhaald zijn.
Ik heb nu al een vermoeden dat de minimum grake die ik moet nemen bij een game pc 3060ti moet zijn, lager ga ik niet dat heb ik ondertussen ook al beslist, ik kijk extreem veel youtube filmpkes en dan zie je wel wat. Uiteraard hou ik rekening met het ene en ander qua specs etc...
Tttsss
- Mortov Molotov
- Pro Member
Tegen dan zijn de 40xx GPU's van Nvidia uit, alsook de RDNA3 GPU's van AMD.Unicorn1 schreef: 17 aug 2022, 15:33Ik heb nu al een vermoeden dat de minimum grake die ik moet nemen bij een game pc 3060ti moet zijn, lager ga ik niet dat heb ik ondertussen ook al beslist, ik kijk extreem veel youtube filmpkes en dan zie je wel wat.
Maw je zal gewoon opnieuw moeten beginnen

- cyberbug
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
- Bedankt: 183 keer
- Contacteer:
Navi 31 (high-end) en normaal ook navi 33 (low medium) zullen dan normaal uit zijn. Navi 32 mid-range zal pas volgend jaar worden uitgebracht.
Nvidia brengt tegen dan normaal ook de 4080/4090 (high-end) uit, en deze gaan duur zijn, het lagere segment van Nvidia 40xx komt ook pas volgend jaar uit.
het kan dus dan zeker nog interessant zijn om voor een 30xx kaart te gaan. (zeker vermits tegen dan de voorraden op moeten) vooral Nvidia zit nog met een grote voorraad high-end 30xx chips...
Nvidia brengt tegen dan normaal ook de 4080/4090 (high-end) uit, en deze gaan duur zijn, het lagere segment van Nvidia 40xx komt ook pas volgend jaar uit.
het kan dus dan zeker nog interessant zijn om voor een 30xx kaart te gaan. (zeker vermits tegen dan de voorraden op moeten) vooral Nvidia zit nog met een grote voorraad high-end 30xx chips...
Greetz cyberbug

-
- Elite Poster
Ja , maar iets nieuw kost ook veel meer toch weer?Mortov Molotov schreef: 17 aug 2022, 16:29Tegen dan zijn de 40xx GPU's van Nvidia uit, alsook de RDNA3 GPU's van AMD.Unicorn1 schreef: 17 aug 2022, 15:33Ik heb nu al een vermoeden dat de minimum grake die ik moet nemen bij een game pc 3060ti moet zijn, lager ga ik niet dat heb ik ondertussen ook al beslist, ik kijk extreem veel youtube filmpkes en dan zie je wel wat.
Maw je zal gewoon opnieuw moeten beginnen![]()
Ik zeg maar wat; bv een 3070 graka 799 euro, een 3080 999euro en dan weet ik veel een 4070 ofzo dan bv 1300 of meer of ben ik fout?
Ik zal zien alst zover is maar er speciaal op wachten zal ik nu ook niet meteen doen.
Tttsss
- Mortov Molotov
- Pro Member
Da's allemaal wel waar, maar dan komen we terug op de cruciale vraag :
Wat is jouw budget?
Wat is jouw budget?

-
- Elite Poster
We zullen de topic even laten rusten, ik ga het budget maar binnen een paar maand weten. 1500 euro is de minimum dat weet ik nu al aners begin ik er zelfs niet aan, ik weet alleen nog niet tot hoever ik kan gaan zoals ik reeds eerder heb aangehaald.Mortov Molotov schreef: 17 aug 2022, 18:04 Da's allemaal wel waar, maar dan komen we terug op de cruciale vraag :
Wat is jouw budget?
Dit vondk net;
En hier krijg je een ander resultaat en zou die 4070 beter zijn dan de 3090??
Tttsss
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
Nieuwe hardware kan wat meer kosten maar ook zodanig sneller zijn dat een lager nieuw model het oude topmodel voorbij spurt. Een nieuwe generatie is het resultaat van enkele jaren ontwikkeling en als er druk van een concurrent is, zoals nu, maakt men soms grote sprongen.
Bijvoorbeeld, bij de nieuwe AMD cpu's gaat de Infinity Fabric clock van 1800Mhz naar 3000Mhz, en de cpu clocks gaan ook zowat 1000Mhz hoger liggen, met verdubbeling van de cache. Daarbij meer PCIe lanes en DDR5 ram.
Bijvoorbeeld, bij de nieuwe AMD cpu's gaat de Infinity Fabric clock van 1800Mhz naar 3000Mhz, en de cpu clocks gaan ook zowat 1000Mhz hoger liggen, met verdubbeling van de cache. Daarbij meer PCIe lanes en DDR5 ram.
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
- Bedankt: 317 keer
Je moet niet perse iets nieuws kopen, maar we zullen sowieso moeten kijken wat de prijzen gaan doen en wat de prijs/prestatieverhoudingen worden.Unicorn1 schreef: 17 aug 2022, 17:31Ja , maar iets nieuw kost ook veel meer toch weer?Mortov Molotov schreef: 17 aug 2022, 16:29 Tegen dan zijn de 40xx GPU's van Nvidia uit, alsook de RDNA3 GPU's van AMD.
Maw je zal gewoon opnieuw moeten beginnen![]()
Wat zijn de werkelijke prijzen van de nieuwe?
Hoe hard zakken de prijzen van de vorige generatie?
Hoeveel meer prestatie krijg je voor de meerprijs bij de nieuwe?
...
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Elite Poster
Dienen zit wel heel dicht met zijn neus op zo'n grote monitor toch? Doen jullie dat ook? Ik zit er net verder van.
Eens de test aant doen nu om toch wat dichter te zitten, opt eerste zicht valt het nog mee maar toch ietske verder van, tis het juiste gevoel vinden.
.
Eens de test aant doen nu om toch wat dichter te zitten, opt eerste zicht valt het nog mee maar toch ietske verder van, tis het juiste gevoel vinden.

Tttsss
-
- Elite Poster
2200 dollar zegt ie.
In Belgie zalt wel veel meer zijn. Morgen eens checken.
Zoals gedacht; hier is alles schijteduur e zeg; 2850 euro de setup en dan als je nog win 11 pro bv zou bijnemen zit je al aan 3000 euro en dan nog zonder de prijs erbij om in elkaar te laten steken.
In Belgie zalt wel veel meer zijn. Morgen eens checken.
Zoals gedacht; hier is alles schijteduur e zeg; 2850 euro de setup en dan als je nog win 11 pro bv zou bijnemen zit je al aan 3000 euro en dan nog zonder de prijs erbij om in elkaar te laten steken.
Tttsss
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 135 keer
Met nieuws ben je niet veel, je moet effectief de dag-tot-dag-prijzen in het oog houden om een goeie slag te slaan. Inschrijven op de tweakers.net pricewatch alert en op bv. amazon trackers zoals camelcamelcamel.
Je moet al héél goed weten welke stukken je exact wilt kopen vooraleer je de prijzen moet beginnen tracken, dus dat is waarschijnlijk nog niet aan de orde.
Je moet al héél goed weten welke stukken je exact wilt kopen vooraleer je de prijzen moet beginnen tracken, dus dat is waarschijnlijk nog niet aan de orde.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 211 keer
Ik wil op mijn zoons pc een spel installeren "Empire of the undergrowth".
Echter krijg ik een fout: "DX11 feature level 10.0 is required to run the engine."
Het is geen gamepc, gewone dell optiplex van 10 jaar oud. Mijn ambitie is ook niet onmiddelijk om er een gamepc van te maken, maar zou toch graag hebben dat spelletjes gaan, desnoods op lagere resolutie etc... Iemand een idee welke grafische kaart ik minimum kan bijplaatsen?
Echter krijg ik een fout: "DX11 feature level 10.0 is required to run the engine."
Het is geen gamepc, gewone dell optiplex van 10 jaar oud. Mijn ambitie is ook niet onmiddelijk om er een gamepc van te maken, maar zou toch graag hebben dat spelletjes gaan, desnoods op lagere resolutie etc... Iemand een idee welke grafische kaart ik minimum kan bijplaatsen?