En wat met mensen die in een appartement wonen ?
Bijlange niet ieder appartementsgebouw heeft evenveel parkings als dat er appartementen zijn.
Ik hoor ze al bellen, sorry chef ik kan vandaag niet komen werken want de publieke laadpaal was bezet.
Alsook waarom zouden mensen die om welke reden dan ook geen parkeerplaats of garage hebben meer moeten betalen om hun wagen op te laden ?
Zoals altijd heeft onze regering weer eens goed nagedacht over dit alles
Ev dream scattered....de eerste
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
In welke straat rijdt iedereen elke dag 200km ?tom35 schreef:Ik weet niet waar jij die data haalt van 15kw per 100km maar dat geldt alleen als je 50-60 kmh per uur rijdt. Ga je 100-120kmh rijden zitten de meeste wagens tussen de 23-26kwh per 100km.boran_blok schreef:Uitzonderingen zijn dat, uitzonderingen.
Daarnaast wat het origineel topic betreft, je, wat g je doen als in de straat met 20 huizen en 30 auto's de mensen allemaal elektrische auto gaan hebben en die moeten opladen.
Élke centrale.De procedureslag zal voor elke centrale tot de laatste minuut gevochten worden.
Zowel voor de gascentrales als voor de kerncentrales (nieuw & te verlengen).
-
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
Daar moet je zelf over nadenken. De prijs voor parkeren verschilt ook met waar je woont en als je wilt tuinieren moet je ook een moestuintje huren. In het appartement waar ik woonde zou ik gewoon een kabel uit het raam hangen naar beneden om goedkoper te laden.stevenvs schreef:En wat met mensen die in een appartement wonen ?
Bijlange niet ieder appartementsgebouw heeft evenveel parkings als dat er appartementen zijn.
Ik hoor ze al bellen, sorry chef ik kan vandaag niet komen werken want de publieke laadpaal was bezet.
Alsook waarom zouden mensen die om welke reden dan ook geen parkeerplaats of garage hebben meer moeten betalen om hun wagen op te laden ?
Zoals altijd heeft onze regering weer eens goed nagedacht over dit alles
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Dus met je huidige diesel ga je ook pas tanken op het moment dat je een ganse dag gereden hebt met het low fuel lampje aan.heist_175 schreef: In welke straat rijdt iedereen elke dag 200km ?
Of hou je daar meer dan 80 km reserve en is dat voor een elektrische wagen ineens niet meer nodig.
Het blijft vandaag sukkelen, als je de batterij niet dagelijks kan vullen.
-
- Pro Member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
Het is dat jij dat even gaat beslissen in functie van de werkgever? Sterk. Heel sterke argumenten om het een non argument te noemen.cadsite schreef: Meer afschrijving? Neem dan een lichte vracht of de trein. Je koopt volgens mij in de eerste plaats de juiste tools voor je job. Non argument dus.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Dat dus: elke dag aan de stekker hangen, dan hoe je zelden/nooit 200km te laden én kan je de load op uw eigen netwerk laag houden (~ capaciteitstarief).duizend schreef:Het blijft vandaag sukkelen, als je de batterij niet dagelijks kan vullen.heist_175 schreef: In welke straat rijdt iedereen elke dag 200km ?
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Mijn schoonbroer heeft sinds kort een elektrische wagen. Er is een wallbox aanwezig om thuis te laden. Maar dat doen blijkbaar niet veel omdat het goedkoper zou zijn via een laadpaal. Ik ken de financiën niet, geef dat maar door. Maar alhoewel er de factor gemak is is het wel interessant dat voor wie geen zonnepanelen heeft thuis laden niet noodzakelijk het goedkoopste is.marzman schreef: In het appartement waar ik woonde zou ik gewoon een kabel uit het raam hangen naar beneden om goedkoper te laden.
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Thuis laden is altijd het goedkoopste, tenzij je op kosten van de werkgever op kantoor of aan een laadpaal kan laden natuurlijk. Of als je nog een tesla rijdt die onder de ‘gratis supercharging’ regeling valt.
En voor hierboven … ELKE dag laden is het beste qua impact op het elektriciteitsnet, dan hoeft dat ook niet aan de volle 11kW en kan je dus veel meer wagens tegelijk aan. Lijkt me wiedes toch ?
En voor hierboven … ELKE dag laden is het beste qua impact op het elektriciteitsnet, dan hoeft dat ook niet aan de volle 11kW en kan je dus veel meer wagens tegelijk aan. Lijkt me wiedes toch ?
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik zie niet goed wat ik hier niet juist zeg hoor.SPR schreef:Het is dat jij dat even gaat beslissen in functie van de werkgever? Sterk. Heel sterke argumenten om het een non argument te noemen.cadsite schreef: Meer afschrijving? Neem dan een lichte vracht of de trein. Je koopt volgens mij in de eerste plaats de juiste tools voor je job. Non argument dus.
Als je, zoals ik, geregeld grote afstanden op 1 dag moet afleggen en nogal wat vracht moet mee nemen, dan kies je gewoon niet voor EV.
Snel gerekend. Een Caddy kost €25.000, een gelijkaardige EV €50.000.
Ik moet een rit doen van 2 x 250km met een halve kuub vracht. (Kortrijk - Amsterdam, een vaak terugkerende rit voor ons)
Met die Caddy doe ik dat op 2/3 diesel tank zonder stoppen.
Met een EV moet ik zowel in de heen als terugrit stoppen om te laden. Theoretisch rijden EV camionettes allemaal max. 280km, we weten ook dat in de praktijk dat in het beste geval 200km zal zijn)
Werkuren zijn niet gratis en wacht-uren zijn ook werkuren.
Welke dommerik gaat in dit geval voor een fiscaal iets interessantere véél duurdere wagen kiezen die ook nog eens veel onhandiger is in gebruik?
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
In dat geval is een Diesel gewoon de slimste keuze. Onze auto’s zijn allemaal EV of Hybride, maar de ‘camionette’ voor de grotere ladingen zal nog lang een dieseltje blijven hoor. De kostprijs van dat ding is zo laag dat de aftrek geen argument is.
Zoals cadsite aanhaalt zullen diesels en benzine de komende 10j niet volledig verdwijnen. Klein vrachtvervoer zal nog lang op fossiele brandstoffen blijven rijden. Lease wagens en/of personen wagens is iets helemaal anders.
Zoals cadsite aanhaalt zullen diesels en benzine de komende 10j niet volledig verdwijnen. Klein vrachtvervoer zal nog lang op fossiele brandstoffen blijven rijden. Lease wagens en/of personen wagens is iets helemaal anders.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Meestal als de BC geen te rijden afstand meer aangeeft. Tenzij ik op de route niet direct een Esso tegenkom, dan zal’k eerder tanken om onderweg niet te moeten zoeken.duizend schreef:Dus met je huidige diesel ga je ook pas tanken op het moment dat je een ganse dag gereden hebt met het low fuel lampje aan.
Of hou je daar meer dan 80 km reserve en is dat voor een elektrische wagen ineens niet meer nodig.
.