SPR schreef:cadsite schreef:
Meer afschrijving? Neem dan een lichte vracht of de trein. Je koopt volgens mij in de eerste plaats de juiste tools voor je job. Non argument dus.
Het is dat jij dat even gaat beslissen in functie van de werkgever? Sterk. Heel sterke argumenten om het een non argument te noemen.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik zie niet goed wat ik hier niet juist zeg hoor.
Als je, zoals ik, geregeld grote afstanden op 1 dag moet afleggen en nogal wat vracht moet mee nemen, dan kies je gewoon niet voor EV.
Snel gerekend. Een Caddy kost €25.000, een gelijkaardige EV €50.000.
Ik moet een rit doen van 2 x 250km met een halve kuub vracht. (Kortrijk - Amsterdam, een vaak terugkerende rit voor ons)
Met die Caddy doe ik dat op 2/3 diesel tank zonder stoppen.
Met een EV moet ik zowel in de heen als terugrit stoppen om te laden. Theoretisch rijden EV camionettes allemaal max. 280km, we weten ook dat in de praktijk dat in het beste geval 200km zal zijn)
Werkuren zijn niet gratis en wacht-uren zijn ook werkuren.
Welke dommerik gaat in dit geval voor een fiscaal iets interessantere véél duurdere wagen kiezen die ook nog eens veel onhandiger is in gebruik?