Je geniet nog van 3500 euro subsidies op de aankoopprijs, maar dan is het nog steeds meer dan 30000 euro. De hybride versie staat nu aan 25500 euro, de elektrische aan 36000 euro.
Ben even gaan neuzen in de oude berichten.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 40#p689179
Toen zei Tim dat hij 5000 euro korting kreeg op mijn bericht van toen 34999 euro. Samen met de premie van 4500 euro was dat 9500 euro korting op de prijs : 25499 euro. Dus 22000 zal nu alvast niet meer kunnen. Prijs hoger, subsidies lager...
Elektrische auto opladen
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
@Slafes:2 maand geleden, demo wagen (nieuw, moest nog geleverd worden aan garage, dus was voor hun besteld). Geen kleur keuze dus.
Je gaat toch niet een wagen aan advies prijs kopen? Zo werkt het niet met auto dealers hé, naar meerdere garages in de regio gaan en offertes tegen elkaar uitspelen, gewoon beetje hard zijn anders lopen ze toch met zuurverdiende geld weg.
Grappige is bij smart gaven die in Erembodegem meer korting op een smart die reeds besteld was voor Sint-Martens-Latem dan als je bij Sint-Martens-Latem zelf ging. Vraag bij garages naar demo wagens die besteld zijn voor de garages, die kopen ze dus met korting in bij de auto contructeur en kunnen ze véél onder de catalogus waarde verkopen. Wordt dus gewoon als nieuw verkocht zonder enige KM er op.
Je gaat toch niet een wagen aan advies prijs kopen? Zo werkt het niet met auto dealers hé, naar meerdere garages in de regio gaan en offertes tegen elkaar uitspelen, gewoon beetje hard zijn anders lopen ze toch met zuurverdiende geld weg.
Grappige is bij smart gaven die in Erembodegem meer korting op een smart die reeds besteld was voor Sint-Martens-Latem dan als je bij Sint-Martens-Latem zelf ging. Vraag bij garages naar demo wagens die besteld zijn voor de garages, die kopen ze dus met korting in bij de auto contructeur en kunnen ze véél onder de catalogus waarde verkopen. Wordt dus gewoon als nieuw verkocht zonder enige KM er op.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ga dan maar eens langs naar Ford... Nettoprijzen zijn daar ook gewoon netto prijzen. Daar gaat echt geen knikker meer af. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Heb het meegemaakt, 3 Ford garages geweest, allemaal KRAK dezelfde prijs, met KRAK dezelfde kortingen als wat in de folder stond.
Bij Renault was het 6% voor elke klant op de catalogusprijs. Ook bij verschillende geweest, zelfde wagen, praktisch op enkele euro na dezelfde prijs. Het enige waar veel af ging waren de stockwagens.
Het moet zijn dat ik niet kan onderhandelen, maar na het weggaan heeft geen enkele me nagelopen om me plots meer korting te geven ze.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Heb het meegemaakt, 3 Ford garages geweest, allemaal KRAK dezelfde prijs, met KRAK dezelfde kortingen als wat in de folder stond.
Bij Renault was het 6% voor elke klant op de catalogusprijs. Ook bij verschillende geweest, zelfde wagen, praktisch op enkele euro na dezelfde prijs. Het enige waar veel af ging waren de stockwagens.
Het moet zijn dat ik niet kan onderhandelen, maar na het weggaan heeft geen enkele me nagelopen om me plots meer korting te geven ze.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ach, dat is omdat je een "kleine garnaal" bent. Bij fleet/lease krijg je 28-38% korting.
Ik las in DS:
DeStandaard 5/10/2018 - AUTOVERKOOP - Ocharme de garagist, hij kan nergens nog geld mee verdienen
Kleinere marges op verkoop en bij onderhoud, plus een onlinemarkt: het zijn sombere dagen voor de garagist.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
@actieradius
De Renault ZOE kan 400km ver, met 44kWh
De Nissan Leaf 2016 kan 250km met 30kWh (realiteit eerder 160km lees ik)
De Hyundai Ioniq kan 200km met 28kWh batterij
Maar het is helaas wachten op een bereik van 200+ km met een koffer waar je iets in kan meenemen.
Ik ben een break gewoon, dat comfort geef ik niet graag af.
En een e-tron van €80K gaat er heus ook niet komen![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik las in DS:
DeStandaard 5/10/2018 - AUTOVERKOOP - Ocharme de garagist, hij kan nergens nog geld mee verdienen
Kleinere marges op verkoop en bij onderhoud, plus een onlinemarkt: het zijn sombere dagen voor de garagist.
Maar ik zie op mijn offertes voor een nieuwe auto toch echt wel andere kortingen staan‘Maar doorgaans is het minder dan 1 procent, en zelfs maar 0,5 procent.’
Op een auto van 20.000 euro verdient de garagist dus maar 100 euro? ‘Een autohandelaar heeft bij een nieuwe auto inderdaad soms maar 50 à 100 euro marge’, zegt Decrock, al kan hij dat niet met harde cijfers staven.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
@actieradius
De Renault ZOE kan 400km ver, met 44kWh
De Nissan Leaf 2016 kan 250km met 30kWh (realiteit eerder 160km lees ik)
De Hyundai Ioniq kan 200km met 28kWh batterij
Maar het is helaas wachten op een bereik van 200+ km met een koffer waar je iets in kan meenemen.
Ik ben een break gewoon, dat comfort geef ik niet graag af.
En een e-tron van €80K gaat er heus ook niet komen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Berichten: 1204
- Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
Hyundai Kona: 200pk, 64kWh en +400km.
Nissan Leaf 2018: 150pk, 40kWh en ~350km. (later komt er een versie met 60kWh)
Nissan Leaf 2018: 150pk, 40kWh en ~350km. (later komt er een versie met 60kWh)
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Die cijfers zijn al even erg als de dieselgate affaire... louter op papier te halen dus.heist_175 schreef:@actieradius
De Renault ZOE kan 400km ver, met 44kWh
De Nissan Leaf 2016 kan 250km met 30kWh (realiteit eerder 160km lees ik)
De Hyundai Ioniq kan 200km met 28kWh batterij
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Ik heb een 530e omdat ik:
- geen diesel meer wou, tenzij een 530d
- maar die dan wss in 2de hands de nougabollen nog waard zou zijn
- iets wou dat toch nog lekker doortrok
- maar niet veel VAA wou betalen
Daarom, de 530e, 0 BIV en lage VAA. Opladen doe ik thuis (zonnepanelen) meestal op nachttarief, laat door de dag maar lekker terugdraaien.
Als ik een beetje rustig rij (ACC op) haal ik Tienen - Brussel in de spits met alle files erbij een 2.8l.
Ik zou voor die prijs een 520d hebben gehad, waar ik als uiteindelijke TCO nog hoger zou uitkomen dan nu, ambetant lawaai, minder performante motor met een lagere restwaarde.
Komt er nog eens bij dat ik vanaf 2020 nog steeds winnaar ben aan 98% aftrekbaarheid. Ik spreek wel als zelfstandige...
- geen diesel meer wou, tenzij een 530d
- maar die dan wss in 2de hands de nougabollen nog waard zou zijn
- iets wou dat toch nog lekker doortrok
- maar niet veel VAA wou betalen
Daarom, de 530e, 0 BIV en lage VAA. Opladen doe ik thuis (zonnepanelen) meestal op nachttarief, laat door de dag maar lekker terugdraaien.
Als ik een beetje rustig rij (ACC op) haal ik Tienen - Brussel in de spits met alle files erbij een 2.8l.
Ik zou voor die prijs een 520d hebben gehad, waar ik als uiteindelijke TCO nog hoger zou uitkomen dan nu, ambetant lawaai, minder performante motor met een lagere restwaarde.
Komt er nog eens bij dat ik vanaf 2020 nog steeds winnaar ben aan 98% aftrekbaarheid. Ik spreek wel als zelfstandige...
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Toch niet echt hetzelfde.r2504 schreef:Die cijfers zijn al even erg als de dieselgate affaire... louter op papier te halen dus.heist_175 schreef:@actieradius
De Renault ZOE kan 400km ver, met 44kWh
De Nissan Leaf 2016 kan 250km met 30kWh (realiteit eerder 160km lees ik)
De Hyundai Ioniq kan 200km met 28kWh batterij
Iedereen wist al wel langer dat de verbruikscijfers (of CO2 uitstootwaarden) die opgegeven werden, bogus cijfers waren, gebaseerd op het meest onrealistische scenario (alles afgeplakt, zo weinig mogelijk vloeistoffen in de auto, ...).
Dieselgate ging niet over de foute CO2 waarden, maar wel over het doelbewust misleiden van de testen. De bedoeling was om te "detecteren" dat een test cyclus bezig was, zodat je een lagere uitstoot kon halen met minder vermogen etc in te stellen.
Het gefoefel met de CO2 waarde is "ontwijking", dieselgate was "ontduiking". Het ene is legaal, het andere illegaal.
De testcycli hebben - voor EV - alvast het voordeel dat rijbereik te vergelijken is.
De realiteit zal altijd minder rooskleurig zijn dan wat een verkoper u wil wijsmaken.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Nog 14 dagen en Tesla Model 3 zal voor de deur staan, van Eandis (nu Fluvius) kreeg ik een offerte van +/- 1200 EUR om mijn teller aan te passen van 1x230V 40A naar 3x230V 63A. Dus het voetpad moet voor de 3de keer weer open... (Eerst gas, dan elektriciteit, en opnieuw elektriciteit...).
Daarbij moet ik nog eens de 4x25mm kabel aanpassen naar een 4x50mm, kost nog eens extra +/- 500 EUR zonder het werk erbij te rekenen...
Niet inbegrepen in de offerte...
Nu serieus aan 't twijfelen om toch monofase te blijven, en een monofase 32A 7,4kW EVbox te nemen tegenover de 3-fase Tesla Wall Connector (11 kW).
Zal al beginnen met het leggen van de wachtbuis van kelder tot voortuin waar de laadpaal ooit zal komen![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Daarbij moet ik nog eens de 4x25mm kabel aanpassen naar een 4x50mm, kost nog eens extra +/- 500 EUR zonder het werk erbij te rekenen...
Niet inbegrepen in de offerte...
Nu serieus aan 't twijfelen om toch monofase te blijven, en een monofase 32A 7,4kW EVbox te nemen tegenover de 3-fase Tesla Wall Connector (11 kW).
Zal al beginnen met het leggen van de wachtbuis van kelder tot voortuin waar de laadpaal ooit zal komen
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Oei Ken, zou je dat wel doen?
Rekening houdend met het voorstel van de DNB's (via VREG) dat een der komende jaren het capaciteitstarief zal worden ingevoerd.
Ik zou het moeten opzoeken maar voor de 3*32A was het al pokkeduur, indien ik me niet vergis 3* duurder per jaar als een 1*40A!
Gezien niemand als particulier een 3*63A heeft ken ik de details niet (meer).
Een 3*25A is iets duurder dan een 40A voor het capaciteitstarief maar daar zou je met een load management module wel mee verder kunnen.
De module vertelt aan je wall box en deze aan je wagen welke stroom (A) er in je huis beschikbaar is zonder dat de zekering de geest geeft.
Ik denk niet dat de Tesla wall box dit kan maar de Tesla 3 heeft een type 2 connectie, een zappie lader (NL site, meer info op UK site) is al volledig uitgerust maar een gesloten systeem.
Ik heb de go-echarger(.com) gekocht. De load management module is nog niet uit maar er is aan API waardoor je met home managementsystemen de go-echarger kunt aansturen. Indien de slimme meter er aan komt ideaal dus, kostprijs voor 3f 22kW is 699€
Rekening houdend met het voorstel van de DNB's (via VREG) dat een der komende jaren het capaciteitstarief zal worden ingevoerd.
Ik zou het moeten opzoeken maar voor de 3*32A was het al pokkeduur, indien ik me niet vergis 3* duurder per jaar als een 1*40A!
Gezien niemand als particulier een 3*63A heeft ken ik de details niet (meer).
Een 3*25A is iets duurder dan een 40A voor het capaciteitstarief maar daar zou je met een load management module wel mee verder kunnen.
De module vertelt aan je wall box en deze aan je wagen welke stroom (A) er in je huis beschikbaar is zonder dat de zekering de geest geeft.
Ik denk niet dat de Tesla wall box dit kan maar de Tesla 3 heeft een type 2 connectie, een zappie lader (NL site, meer info op UK site) is al volledig uitgerust maar een gesloten systeem.
Ik heb de go-echarger(.com) gekocht. De load management module is nog niet uit maar er is aan API waardoor je met home managementsystemen de go-echarger kunt aansturen. Indien de slimme meter er aan komt ideaal dus, kostprijs voor 3f 22kW is 699€
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Wel, een korte rekensom (met afronding):
Tesla Model 3: 79kWh accu.
In geval dat deze volledig leeg is (wat normaal niet zal voorkomen):
7.3kWh lader: afgerond 11 uur
11kWh lader: afgerond 7.5 uur
Bij die laatste: je komt 's avonds thuis van het werk, inpluggen, 7.5 uur later (slaapperiode) => opgeladen
11 uur... dat kan toch alweer nipt worden.
Laten we echter die 7.5 uur omrekenen met 7.3kWh, en aftrekken vanaf 100%.
Dan kom ik uit op dat je moet beginnen met 24kWh in de accu, oftewel 30%.
Als je accu dus op 30% is als je thuis komt 's avonds, kan je op een 7.3kWh lader een nacht doorladen.
Aangezien Tesla ook een deftig supercharge netwerk heeft, zou ik het risico durven nemen en voor de 7.3 gaan.
Zelfde reden dat ik hier op een 3.6kWH zit, veel kosten om te upgraden, en binnenkort komt er een capaciteitstarief aan, terwijl je voor thuis de extra laadsnelheid meestal niet nodig hebt (ervan uitgaand dat je 's nachts kan doorladen natuurlijk).
Nota: dit bericht bevat subjectieve gegevens omtrent tijdstippen wat niet voor iedereen kan opgaan, dat besef ik maar al te goed.
Tesla Model 3: 79kWh accu.
In geval dat deze volledig leeg is (wat normaal niet zal voorkomen):
7.3kWh lader: afgerond 11 uur
11kWh lader: afgerond 7.5 uur
Bij die laatste: je komt 's avonds thuis van het werk, inpluggen, 7.5 uur later (slaapperiode) => opgeladen
11 uur... dat kan toch alweer nipt worden.
Laten we echter die 7.5 uur omrekenen met 7.3kWh, en aftrekken vanaf 100%.
Dan kom ik uit op dat je moet beginnen met 24kWh in de accu, oftewel 30%.
Als je accu dus op 30% is als je thuis komt 's avonds, kan je op een 7.3kWh lader een nacht doorladen.
Aangezien Tesla ook een deftig supercharge netwerk heeft, zou ik het risico durven nemen en voor de 7.3 gaan.
Zelfde reden dat ik hier op een 3.6kWH zit, veel kosten om te upgraden, en binnenkort komt er een capaciteitstarief aan, terwijl je voor thuis de extra laadsnelheid meestal niet nodig hebt (ervan uitgaand dat je 's nachts kan doorladen natuurlijk).
Nota: dit bericht bevat subjectieve gegevens omtrent tijdstippen wat niet voor iedereen kan opgaan, dat besef ik maar al te goed.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
En dat is enkel als je de dag nadien terug een volledige lading nodig hebt.blaatpraat schreef:Laten we echter die 7.5 uur omrekenen met 7.3kWh, en aftrekken vanaf 100%.
Dan kom ik uit op dat je moet beginnen met 24kWh in de accu, oftewel 30%.
Als je accu dus op 30% is als je thuis komt 's avonds, kan je op een 7.3kWh lader een nacht doorladen.
Wat is de kans dat je op maandag uw batterij behoorlijk leeg rijdt en op dinsdag nog eens. Het antwoord zal per persoon verschillen.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
En dat je met je auto rijdt tot je gaat slapen en weer vertrekt vanaf dat je opstaat. Bij de meeste mensen staat de auto toch wel stil voor 12 uur.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
- Wicky
- Plus Member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 8 keer
De amerikanen zijn betrouwbaarder : https://www.fueleconomy.gov/feg/PowerSe ... &tabView=0r2504 schreef:Die cijfers zijn al even erg als de dieselgate affaire... louter op papier te halen dus.
Geen Renaults wegens niet beschikbaar in de USA. Let ook op de score van de Wagen van het Jaar (Jaguar).
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Wel ja, dat dacht ik ook... Kom 's avonds om 17u30 thuis, inpluggen, (2 à 3 x per maand eventueel boodschappen (af)halen), terug inpluggen voor de rest van de avond en nacht tot omstreeks 7-8u soms 9u. En ik vermoed dat de batterij nooit volledig leeg zal zijn om terug de volle 100% te moeten opladen (80-90% in 't geval van Tesla).Goztow schreef:En dat je met je auto rijdt tot je gaat slapen en weer vertrekt vanaf dat je opstaat. Bij de meeste mensen staat de auto toch wel stil voor 12 uur.
Zal dus eerst proberen met de Tesla Wall Connector op de 1x230V 32A en zien wat het geeft.
Maar sowieso leg ik volgende week alvast al een wachtbuis + EXVB 5G6 en netwerkkabel tot aan het laadpunt.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2273
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Bij mij eigenlijk ook nooit een probleem geweest, Renault Fluence, laadt 16A.
Alleen, als ik thuis kwam van het werk, en dan een paar uur later toch nog ergens naartoe ging, was de batterij eens onvoldoende geladen. Dan was het dieselen.
Maar op die jaren kan ik de voorvallen op 1 hand tellen.
Alleen, als ik thuis kwam van het werk, en dan een paar uur later toch nog ergens naartoe ging, was de batterij eens onvoldoende geladen. Dan was het dieselen.
Maar op die jaren kan ik de voorvallen op 1 hand tellen.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Mja, met een 22 kWh batterij vs en 85 kWh batterij ga je inderdaad niet lang moeten laden, al is laden aan 1x230 16A wel traag.ddd schreef:Bij mij eigenlijk ook nooit een probleem geweest, Renault Fluence, laadt 16A.
Alleen, als ik thuis kwam van het werk, en dan een paar uur later toch nog ergens naartoe ging, was de batterij eens onvoldoende geladen. Dan was het dieselen.
Maar op die jaren kan ik de voorvallen op 1 hand tellen.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)