wem schreef:Zo is userbase bv. volledig onafhankelijk (buite sponsoring dan) van welke provider dan ook. PUB / Tik zijn dit echter niet, dus voor mensen die vermoeden dat PUB / Tik enkel een doekje voor het bloeden van Telenet is, bestaat er nog Userbase waar ze zeker van zijn dat het onafhankelijk is.
Ik weet niet van waar dat idee komt, maar vzw Tik is 100% onafhankelijk van Telenet en Scarlet. De enige historische band die er met Telenet is, dat is dat onze server in de serverroom van Telenet staat - net zoals de server van Userbase bij EDPnet staat. Wij hebben al zéér interessante aanbiedingen gekregen elders, dus als het nodig is, kunnen we op een paar uur tijd de server verhuizen.
Maar misschien heb jij daar een ander beeld over, en dan had ik dat graag geweten.
wem schreef:Verder vind ik het makkelijk dat als ik eventjes niet veel tijd heb, enkel PUB-forum kan controleren. En dan zal ik later als ik genoeg tijd heb wel Userbase nazien. Bij het samenvoegen van deze fora moet je dus wel wat tijd vrijmaken voor het volledig te lezen (eenmaal ingelogd moet je actief blijven binnen een bepaalde termijn of je ongelezen berichten worden als gelezen beschouwd).
Da's een louter technisch probleem. Als daar vraag naar is, dan ben ik er zeker van dat daar wel een mouw aan te passen valt.
wem schreef:Verder is het Userbase forum op zich al redelijk groot, dus er nog eens 10 subfora van PUB erbij smijten gaat enkel maar een drempel-verhogend effect hebben denk ik.
Het zal een kwestie zijn van alles zéér goed te organiseren. Er zullen waarschijnlijk heel wat topics van plaats veranderen. Maar wat mij betreft, zijn dat louter praktische bedenkingen, die in deze fase nog niet aan de orde zijn. Ik ben er zeker van dat er ook een mouw aan te passen valt.
wem schreef:Ook voor de technische kant van de zaak is het niet eenvoudig denk ik. Wat met de gebruikersaccounts, wat met de reeds geplaatste berichten, wat met de subfora,...
Ook weer praktische bedenkingen die nu nog niet aan de orde zijn. Trouwens op de website van phpbb zijn een aantal zéér bruikbare migratiescripts te vinden. Maar ook dat zijn zorgen voor later.
wem schreef:Maar misschien vooral: zitten de gebruikers van de fora op een samensmelting te wachten? Ik alvast niet (maar ik ben dan ook maar 1 gebruiker

)
Ik denk dat het evident is dat als er na de eerste verkennende gesprekken we tot een vergelijk kunnen komen, dat de beide verenigingen dat dan aan hun respectievelijke leden zullen voorleggen.
wem schreef:Tot zover de kritische noot, want voor de rest is het schitterend dat er gekeken wordt naar betere samenwerking, vereenvoudiging, ... proficiat!

We zijn nog maar in de fase van het nadenken. Het kan goed zijn dat het resultaat is dat er maar een héél losse (of zelfs helemaal geen) samenwerking is, maar het andere uiterste is evengoed mogelijk.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.