The new Userbase

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

AnD schreef:Nog een idee: je kan misschien op de frontpage een klein kadertje maken waar mensen een klein berichtje kunnen posten en bijvoorbeeld na 25 berichten wordt het verwijderd. Zoiets als First in - First out.
Zo krijg je een soort van chat op de frontpage of kleine updates van bij de mensen in de buurt ;)
Een shoutbox? Ik zie persoonlijk daar niet veel toegevoegde waarde in, behalve makkelijk mee te spammen :). Geef eens een concreet voorbeeld waarbij dat handig zou kunnen zijn?
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Voor als ge te tam zijt om via de java applet op irc te kome shoute :!: :wink:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

een ping/connections test in de speed test
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Kemblin schreef:een ping/connections test in de speed test
Die pingtest zit al in de 'nieuwe' speedtest (die die al meer dan een jaar klaar is, maar pas op de nieuwe site in actie zal komen). Het komt er dus wel aan... ooit :)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

meon schreef:
AnD schreef:Nog een idee: je kan misschien op de frontpage een klein kadertje maken waar mensen een klein berichtje kunnen posten en bijvoorbeeld na 25 berichten wordt het verwijderd. Zoiets als First in - First out.
Zo krijg je een soort van chat op de frontpage of kleine updates van bij de mensen in de buurt ;)
Een shoutbox? Ik zie persoonlijk daar niet veel toegevoegde waarde in, behalve makkelijk mee te spammen :). Geef eens een concreet voorbeeld waarbij dat handig zou kunnen zijn?
Het is maar een idee ;)
Je doet ermee wat je wil, als het je niet aanstaat dan zet je het er niet op :)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel... Ze noemen dat een Shoutbox. En als iedereen daar iets kan zetten wordt het oncontroleerbaar. Zeker op een portal kan je dat niet maken. Je kan trouwens altijd een draadje starten in duiventil of test ofzo?
Afbeelding
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Sub Zero schreef:Wel... Ze noemen dat een Shoutbox. En als iedereen daar iets kan zetten wordt het oncontroleerbaar. Zeker op een portal kan je dat niet maken. Je kan trouwens altijd een draadje starten in duiventil of test ofzo?

Inderdaad ...
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Nog een idee, een vraag en aanbod pagina waarop mensen computeronderdelen kunnen verkopen etc.
Kemblin
Pro Member
Pro Member

een review sectie?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Kemblin schreef:een review sectie?

De intentie is er ooit geweest: http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=review :)
Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Contacteer:

Userbase chat? ;)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Goendi schreef:Userbase chat? ;)

Die is er toch al lang ?

#userbase.be @ undernet
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wist niet dat die officieel was... Stel je voor :P
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:Wist niet dat die officieel was... Stel je voor :P

En dat voor een Undernet oper ;)
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

- een prijs/vergelijk systeem in Belgie voor hardware
- een prijs/vergelijk systeem in omliggende landen (dicht bij de Belgische grens)
- een provideroverzicht met tarief snelheid volume
- Meer nieuws ivm computer hardware
- een database voor drivers/patches van modems/routers
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Blue-Sky
Erelid
Erelid

brooklyn schreef:- een provideroverzicht met tarief snelheid volume
Provider abonnement bestaat al en
Iets over Hardware bestaat ook al? (dient misschien wel eens bijgewerkt te worden)
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Om een oude topic nog eens wakker te schoppen...

We smijten het PUB-forum naar UB (mergen als een subforum, ik zie alleen maar technische bezwaren + even uitzoeken wat we gaan doen met de banner van onze sponsor) en omgekeerd wordt UB de "premium content & services providing partner" (ahum, klinkt schoon he) van vzw Tik.

Jullie doen waar jullie 't beste in zijn: snelheidstesten, informatie geven, discussieforum,... en wij doen ons ding: als klantenvereniging contacten onderhouden met providers, politiek,... en concrete dossiers grondig uitwerken (preventel, privacy, pctaks,...).
Ondertussen zal onze partner ISOC Belgium timmeren aan de digitale kloof.

Allé gasten van Userbase, de gesprekken tussen UB en Tik zijn weer wat stilgevallen. Kunnen we dat terug eens in gang stampen?
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Wel, ik ben bezig met een nieuwe site te maken, ook gebaseerd op Drupal. Voor zover ik begrijp moet je daar aan "user sharing" kunnen doen met andere Drupal-sites. Dat zou in dit geval ideaal zijn, aangezien mensen dan slechts 1x hoeven te registreren en gewoon hun username/passworde van TIK <> UB kunnen gebruiken.

D'er zitten wel nog wat haken en ogen aan Drupal waar ik nog wat mee worstel (als je afwijkt van de normale paden wordt het allemaal wat chaotischer blijkbaar), maar niets onoverkomelijks lijkt me.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Wel, ik denk dat we best eens rond de tafel gaan zitten en duidelijk de mogelijke scenario's bespreken. Ik zal nagaan of dit in de directe toekomst mogelijk is voor de andere UB-crewleden (bv. in het weekend).
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

OK, ik hou wat gaatjes open in mijn agenda.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
wem
Premium Member
Premium Member

localhost schreef:We smijten het PUB-forum naar UB

Ik vraag me af of dit wel zo verstandig is als hier soms wordt beweerd.

Het zal voor overlappende problemen veel oplossen (bv. er zijn nu 2 grote fora waar over Telenet gesproken kan worden, alles gecentraliseerd is duidelijker/handiger), maar enige voorzichtigheid lijkt me ook wel aangewezen.

Zo is userbase bv. volledig onafhankelijk (buite sponsoring dan) van welke provider dan ook. PUB / Tik zijn dit echter niet, dus voor mensen die vermoeden dat PUB / Tik enkel een doekje voor het bloeden van Telenet is, bestaat er nog Userbase waar ze zeker van zijn dat het onafhankelijk is.
Verder vind ik het makkelijk dat als ik eventjes niet veel tijd heb, enkel PUB-forum kan controleren. En dan zal ik later als ik genoeg tijd heb wel Userbase nazien. Bij het samenvoegen van deze fora moet je dus wel wat tijd vrijmaken voor het volledig te lezen (eenmaal ingelogd moet je actief blijven binnen een bepaalde termijn of je ongelezen berichten worden als gelezen beschouwd).

Verder is het Userbase forum op zich al redelijk groot, dus er nog eens 10 subfora van PUB erbij smijten gaat enkel maar een drempel-verhogend effect hebben denk ik.

Ook voor de technische kant van de zaak is het niet eenvoudig denk ik. Wat met de gebruikersaccounts, wat met de reeds geplaatste berichten, wat met de subfora, ...

Maar misschien vooral: zitten de gebruikers van de fora op een samensmelting te wachten? Ik alvast niet (maar ik ben dan ook maar 1 gebruiker ;-) )

Tot zover de kritische noot, want voor de rest is het schitterend dat er gekeken wordt naar betere samenwerking, vereenvoudiging, ... proficiat! ;-)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

wem schreef:Maar misschien vooral: zitten de gebruikers van de fora op een samensmelting te wachten? Ik alvast niet (maar ik ben dan ook maar 1 gebruiker ;-) )

Ik zit er eerlijk gezegd ook niet op te wachten ...
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

wem schreef:Zo is userbase bv. volledig onafhankelijk (buite sponsoring dan) van welke provider dan ook. PUB / Tik zijn dit echter niet, dus voor mensen die vermoeden dat PUB / Tik enkel een doekje voor het bloeden van Telenet is, bestaat er nog Userbase waar ze zeker van zijn dat het onafhankelijk is.

Ik weet niet van waar dat idee komt, maar vzw Tik is 100% onafhankelijk van Telenet en Scarlet. De enige historische band die er met Telenet is, dat is dat onze server in de serverroom van Telenet staat - net zoals de server van Userbase bij EDPnet staat. Wij hebben al zéér interessante aanbiedingen gekregen elders, dus als het nodig is, kunnen we op een paar uur tijd de server verhuizen.

Maar misschien heb jij daar een ander beeld over, en dan had ik dat graag geweten.

wem schreef:Verder vind ik het makkelijk dat als ik eventjes niet veel tijd heb, enkel PUB-forum kan controleren. En dan zal ik later als ik genoeg tijd heb wel Userbase nazien. Bij het samenvoegen van deze fora moet je dus wel wat tijd vrijmaken voor het volledig te lezen (eenmaal ingelogd moet je actief blijven binnen een bepaalde termijn of je ongelezen berichten worden als gelezen beschouwd).

Da's een louter technisch probleem. Als daar vraag naar is, dan ben ik er zeker van dat daar wel een mouw aan te passen valt.

wem schreef:Verder is het Userbase forum op zich al redelijk groot, dus er nog eens 10 subfora van PUB erbij smijten gaat enkel maar een drempel-verhogend effect hebben denk ik.

Het zal een kwestie zijn van alles zéér goed te organiseren. Er zullen waarschijnlijk heel wat topics van plaats veranderen. Maar wat mij betreft, zijn dat louter praktische bedenkingen, die in deze fase nog niet aan de orde zijn. Ik ben er zeker van dat er ook een mouw aan te passen valt.

wem schreef:Ook voor de technische kant van de zaak is het niet eenvoudig denk ik. Wat met de gebruikersaccounts, wat met de reeds geplaatste berichten, wat met de subfora,...

Ook weer praktische bedenkingen die nu nog niet aan de orde zijn. Trouwens op de website van phpbb zijn een aantal zéér bruikbare migratiescripts te vinden. Maar ook dat zijn zorgen voor later.

wem schreef:Maar misschien vooral: zitten de gebruikers van de fora op een samensmelting te wachten? Ik alvast niet (maar ik ben dan ook maar 1 gebruiker ;-) )

Ik denk dat het evident is dat als er na de eerste verkennende gesprekken we tot een vergelijk kunnen komen, dat de beide verenigingen dat dan aan hun respectievelijke leden zullen voorleggen.

wem schreef:Tot zover de kritische noot, want voor de rest is het schitterend dat er gekeken wordt naar betere samenwerking, vereenvoudiging, ... proficiat! ;-)

We zijn nog maar in de fase van het nadenken. Het kan goed zijn dat het resultaat is dat er maar een héél losse (of zelfs helemaal geen) samenwerking is, maar het andere uiterste is evengoed mogelijk.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ditCh schreef:

Ik zit er eerlijk gezegd ook niet op te wachten ...
Ik ben ook benieuwd naar de mening van de mensen die nu op beide fora zitten - en dat zijn er veel!
wem
Premium Member
Premium Member

localhost schreef:Ik weet niet van waar dat idee komt, maar vzw Tik is 100% onafhankelijk van Telenet en Scarlet.

Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt. Ik had het eerder over gevoelswaarde dan over wat er in de statuten staat.
PUB is puur Telenet-gericht, STUG volledig Scarlet gericht, en van Tik appart heb ik amper iets gehoord (buiten het internet adres dan).

Het overgrote deel zijn inderdaad praktische belemmeringen, maar de praktische uitwerking is wel hetgene de leden zullen merken. En als samen eenzelfde service behouden kan blijven, is dit een serieuze meerwaarde aan de apparte services. Maar eerlijk gezegd heb ik daar twijfels over (het is bij mij dan ook eerder een gevoel, vermits ik er nog niet zoveel over gehoord heb).

Het is ook lastig om voor leden die niet direct betrokken zijn bij de organisatie te weten in welk stadium de besprekingen (als die er al geweest zijn?) zitten, en uit je vorig bericht leek het alsof er toch wel wat concrete plannen bestonden, vandaar dat er misschien een alarm-belletje bij mij ging rinkelen ;-)
Blue-Sky
Erelid
Erelid

ditCh schreef:Ik zit er eerlijk gezegd ook niet op te wachten ...

Beide fora samensmelten, zou dat op de duur niet te onoverzichtelijk worden, zodat men het bos van al de bomen niet meer ziet?

Denk ik zo, ... misschien overlaten aan al dat jong geweld... die nog nieuwe ideeën hebben. :think:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Eigenlijk zijn er ook een hoop voordelen. Content kan verdeeld worden over verschillende lokaties, wat wel degelijk een verschil kan maken. Het is ook interessanter om alle informatie op één lokatie te kunnen zoeken.

Er zijn echter ook nadelen, ik denk al bvb aan het juridische aspect. TIK is een vzw, userbase niet. Het is in feite zelfs geen feitelijke vereniging maar gewoon een website. Concreet kan men zich de vraag stellen in hoeverre dit samensmelten gevolgen zou hebben. Neemt TIK dan het beheer van Scarlet/Telenet stuk van forum op zich? Wat mag userbase dan nog doen?
Robbe
El Robre
El Robre
Contacteer:

TiK kan perfect samenwerken met userbase, zonder dat beide er iets voor moeten opgeven.
Maar dan zal userbase wel wat herschikt moeten worden.

Zie ergens een post van mij van al ff terug schreef:scarlet.userbase.be ==> via TiK
telenet.userbase.be ==> via TiK

Het zou logischer en praktischer zijn, ...

Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dat wil dus concreet zeggen dat UB een deel van zijn forum uit handen geeft, niet dat TIK zijn forum in UB integreert :p Probleem 1 :)
Robbe
El Robre
El Robre
Contacteer:

Goendi schreef:Dat wil dus concreet zeggen dat UB een deel van zijn forum uit handen geeft, niet dat TIK zijn forum in UB integreert :p Probleem 1 :)

Als ge wilt samengaan, moet ge ook ni 2x hetzelfde willen dekken.
En samen werken staat ni zowiezo gelijk met, "uit handen geven".
Eerder met in handen nemen, en nog neiger uitbouwen, verbeteren, enz.

Maar das maar hoe ge u polariseert.

NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Er is op dit ogenblik nog niets besproken, wat hier staat is wat wij (of ik toch) weten. Daarom dat ik ook zo snel mogelijk eens rond de tafel wil gaan zitten (daarom niet om een knoop door te hakken, maar om toch op zijn minst duidelijkheid te scheppen en de zaken in kaart te brengen).

Onze users moeten zich geen zorgen maken, wij zullen niets doorvoeren dat de eigenheid van de userbase negatief aantast. Als wij informatie hebben zullen wij die hier ook zo snel mogelijk plaatsen en om jullie feedback vragen.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

NuKeM schreef:Er is op dit ogenblik nog niets besproken, wat hier staat is wat wij (of ik toch) weten. Daarom dat ik ook zo snel mogelijk eens rond de tafel wil gaan zitten (daarom niet om een knoop door te hakken, maar om toch op zijn minst duidelijkheid te scheppen en de zaken in kaart te brengen).

Onze users moeten zich geen zorgen maken, wij zullen niets doorvoeren dat de eigenheid van de userbase negatief aantast. Als wij informatie hebben zullen wij die hier ook zo snel mogelijk plaatsen en om jullie feedback vragen.
Ik kan dit alleen maar bevestigen.
We gaan een datum zoeken, samen eens kijken waar onze unieke eigenheden liggen, waar er overlappingen zijn, hoe we elkaar kunnen versterken. En gewoon om eens samen een pint te gaan drinken. :)
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

... bij de helft van userbase-crew ligt de voorkeur bij ice-tea (waarschijnlijk omdat dat het meeste op "ICT" op z'n Engels lijkt :p).
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Hoog tijd om er echte mannen van te maken dus!
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

NuKeM schreef:Hoog tijd om er echte mannen van te maken dus!

Ik hoop echt dat je een grapje maakt (en dat je de smiley vergeten bent).
If you can't beat them, confuse them.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Het was een grapje :-) Ik wil niemand aanzetten tot alcohol misbruik.
Maar kom, voor mij toch liever een lekker fris biertje dan een ice-tea hoor ;)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Eh? Dat heet een zwanske in het Antwerps wat hij daar zegt... Ik vraag me eigenlijk af waar je aanstoot aan neemt?
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

NuKeM schreef:Het was een grapje :-) Ik wil niemand aanzetten tot alcohol misbruik.
Maar kom, voor mij toch liever een lekker fris biertje dan een ice-tea hoor ;)

Ice-teaaaaa 8)
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Goendi schreef:Eh? Dat heet een zwanske in het Antwerps wat hij daar zegt... Ik vraag me eigenlijk af waar je aanstoot aan neemt?

Buiten het feit dat zo'n uitspraak een ouderwetse kijk op de zaken is ?
Buiten het feit dat men vroeger naar het leger moest om een echte man te worden (lees : om pinten te zuipen tot je erbij neerviel) ?

Als ik zwans, dan zet ik er een duidelijke smiley bij.

Allez, nu dat dit uitgeklaard is, kan er terug on-topic gegaan worden :-)
If you can't beat them, confuse them.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Of je bestelt een ice-tea op z'n Nob's: je vraagt er direct 2 wegens de grote dorst :)

Fristi on the rocks++
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”