Coolblue levert ook op zondag!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

@Slafes: Over de grens werken, diensten aanbieden... We leven in Europa hé. Binnenkort koop je gewoon een Frans gsm nummer zonder roaming kosten... Dusja, dat is Europa hun plan... 1 groot "land"
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Tim, dat weet ik ondertussen ook wel, maar waarom doet men hier dan zo "mottig" over buitenlandse truckers die hier onze jobs komen stelen en dan in erbarmelijke omstandigheden hier werken? Dit is in principe hetzelfde en dat vinden we ok? Ik heb het daar moeilijk mee. Voor de rest mag iedereen daar anders over denken hoor. Ben zo niet te vinden voor sociale uitbuiting.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Slafes schreef:Dit is in principe hetzelfde en dat vinden we ok? Ik heb het daar moeilijk mee.
Zijn we niet een beetje aan het overdrijven... volgens mij is er in Nederland nog geen slaven arbeid (trouwens er zijn genoeg jobs in Belgie waar weekend werk normaal is zonder enige compensatie).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

r2504, noem mij er zo eens enkele op? De meeste mensen die IK persoonlijk ken die echt in ploegen werken krijgen ploegenpremies of extra vergoedingen, allemaal op de horeca na. Terecht ook zo lijkt me.

Het is voor de leveranciers van post nl al vaak herhaald hier dat deze op zelfstandige basis werken en er werd ook al gezegd dat die niet vallen onder dit of dat, volgens mij begint dat stilaan te lijken op sociale uitbuiting. Overdrijf ik daar mee? Ik weet niet hoe de constructie in elkaar zit, maar het lijkt mij ook dat jij dat eveneens niet weet. Och ja, we willen graag ons pakje op zondag. :)
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

Slafes schreef:Tim, dat weet ik ondertussen ook wel, maar waarom doet men hier dan zo "mottig" over buitenlandse truckers die hier onze jobs komen stelen en dan in erbarmelijke omstandigheden hier werken? Dit is in principe hetzelfde en dat vinden we ok? Ik heb het daar moeilijk mee. Voor de rest mag iedereen daar anders over denken hoor. Ben zo niet te vinden voor sociale uitbuiting.
Bestel dan aub wat meer in België :-)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Slafes schreef:r2504, noem mij er zo eens enkele op? De meeste mensen die IK persoonlijk ken die echt in ploegen werken krijgen ploegenpremies of extra vergoedingen, allemaal op de horeca na. Terecht ook zo lijkt me.

Het is voor de leveranciers van post nl al vaak herhaald hier dat deze op zelfstandige basis werken en er werd ook al gezegd dat die niet vallen onder dit of dat, volgens mij begint dat stilaan te lijken op sociale uitbuiting. Overdrijf ik daar mee? Ik weet niet hoe de constructie in elkaar zit, maar het lijkt mij ook dat jij dat eveneens niet weet. Och ja, we willen graag ons pakje op zondag. :)
Ik ken de wettelijke definitie niet, maar ik denk dat je verwijst naar schijnzelfstandigheid. Geen idee of deze constructie in de buurt komt.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Slafes schreef:Omdat ik dat vreemd vind dat buitenlandse bedrijven die geen belastingen in België betalen wel in België actief mogen zijn...
Hallo :eek: ?

99% van mijn klantenbestand komt uit het buitenland en ik betaal daar ook geen belasting.
Waarom zou ik ook? Ik heb gestudeerd in Belgie, leef in Belgie, maak gebruik van de Belgische gezondheidszorg,...
Dus het lijkt mij allemaal vrij logisch.
Slafes schreef:Anders weer een veeg uit de pan voor de mensen die denken dat leveren op zondag jobs gaat opleveren want dat zou dan totaal het geval niet zijn.
En die zelfstandige chauffeurs zijn geen jobs? Als er al geen extra jobs komen dan zal dat veel meer zijn omdat het volume aan verkopen niet of beperkt stijgt door op zondag te leveren.
Laatst gewijzigd door Astralon 02 aug 2014, 07:02, in totaal 1 gewijzigd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Slafes schreef:Tim, dat weet ik ondertussen ook wel, maar waarom doet men hier dan zo "mottig" over buitenlandse truckers die hier onze jobs komen stelen en dan in erbarmelijke omstandigheden hier werken? Dit is in principe hetzelfde en dat vinden we ok? Ik heb het daar moeilijk mee.
Dat is niet hetzelfde...

In Europa is er vrij verkeer van diensten en goederen. Dat betekent dat iedereen in Europa overal mag gaan werken.
Echter om te vermijden dat bijvoorbeeld Roemenen of Polen een rit van Antwerpen naar Brussel zouden doen hebben ze voor de truckers de zogenaamde cabotage regels opgesteld. Deze regels beperken het aantal ritten dat volledig in het buitenland gedaan mag worden.
Echter, er is geen enkele regel die verbiedt dat bijvoorbeeld een Nederlander elke dag pakjes van Nederland naar Belgie brengt.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Dus, je zegt het eigenlijk zelf, geen extra jobs voor Belgen. Misschien wel enkele jobs voor obscure buitenlandse chauffeurs, maar dat is ook niet erg natuurlijk. Maw, het brengt niets op aan onze schatkist. We mogen al blij zijn dat we nog pakjes kunnen bestellen op zondag als we overschot hebben met de nieuwe belastingen die er aan komen. :)

Dus, waar wacht "onze" Bpost dan eigenlijk op om met zijn wagentjes de grensgebieden te bedelen? Het mag klaarblijkelijk toch allemaal. Of laat onze NMBS ook goederenvervoer en passagiers in de buurlanden verzorgen...
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Dit week-end heb ik van de zondagservice gebruik gemaakt en het is niet anders als in de week. De chauffeur was overigens geen obscure persoon maar een vriendelijke gast die tevreden was weinig file tegen te komen.
Gisteren was het weer eens zoeken achter de kabeltjes op de PS3 controllers op te laden en besloot er dan maar snel een einde aan te maken door een laadstation te bestellen. In een automatisme koos ik voor de zondaglevering omdat het kon. Hoe het sociaal geregeld is in het bedrijf ga ik me niet aantrekken omdat ik soms ook zondag werk en dit beter betaald als in de week.
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 68 keer

Ik dacht er zaterdag ook gebruik van te maken, maar aangezien ik niet wist om hoe laat ze zouden komen heb ik toch gekozen voor maandag.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Gisteren ook iets besteld en vandaag om 16u netjes geleverd.. Door een franstalige vriendelijke man.
Prima :-)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ne Waal? Die werkt?? Op zondag??? :eek:

Dakani!

(graptje he jongens)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Ik hoop dat je geen ambities in de politiek hebt ... :-D
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Bij mij een paar weken geleden een zeer vriendelijke man ook. Heeft zich ook nog enorm zitten excuseren omdat deel 2 van mijn pakket er niet bij zat, er was iets mis gelopen in het sorteercenter. Maar ik had men SSD die ik dringend nodig had dus dat was geen probleem voor mij (pakket 2 was een statief, was niet dringend). De service is handig :-) . Hij kwam wel laat, dus ik denk dat er al heel veel mensen gebruik maken van de service, maar daar leek hij geen problemen mee te hebben.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

mailracer schreef:Dit week-end heb ik van de zondagservice gebruik gemaakt en het is niet anders als in de week. De chauffeur was overigens geen obscure persoon maar een vriendelijke gast die tevreden was weinig file tegen te komen.
Veel koeriers zijn zelfstandigen die betaald worden per pakje.
Dus ik kan mij voorstellen dat die alles bij elkaar misschien wel graag op zondag werken, meer pakjes kunnen uitleveren omdat er minder files zijn betekent meer verdienen in dezelfde tijd.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Kleine update aan het verhaal, het heeft blijkbaar een pak succes want ook Bpost gaat ermee experimenteren. Eerst weigerden ze de vraag van Coolblue, maar nu ze het succes zien zijn ze blijkbaar toch in overleg :) http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... l?show=art
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Volgende zondag staking bi bpost ?
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Op het radionieuws hoorde ik dat de vakbonden positief waren aangezien ze bij bpost eerst met de werknemers hebben gepraat...
Wat is het nu?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik heb alleen maar positieve klokken horen luiden, denk dat onze kerstman hier aant stoken is :(

De Post is net als elk ander bedrijf een commercieel bedrijf die winst moet maken...online winkels zijn 24/24 7/7 open, en de klanten verwachten dat de goederen zo snel mogelijk worden geleverd, we moeten ze immers meestal op voorhand betalen ook...
Gezien andere bedrijven zoals Postnl wel 7 op 7 werken kunnen ze niet achter blijven, of ze zullen alle grote e-winkels als klant verliezen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 68 keer

tb0ne schreef:Op het radionieuws hoorde ik dat de vakbonden positief waren aangezien ze bij bpost eerst met de werknemers hebben gepraat...
Wat is het nu?
De post van Teebee was voorbarig.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

tb0ne schreef:Op het radionieuws hoorde ik dat de vakbonden positief waren aangezien ze bij bpost eerst met de werknemers hebben gepraat...
Wat is het nu?
Ook gehoord, diene van de vakbond stond achter het idee, in het artikel staat het dan weer anders.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Ik snap het nut niet, maar kom. Enkele dagen wachten is toch zo geen probleem?

Groter probleem is dat die van de post vaak gewoon de moeite niet doen om aan te bellen of het pakje gewoon niet bij hebben en het briefje "u was niet thuis, kom het ophalen tijdens de kantooruren" in de bus steken; geraak daar maar eens.

Betere leverservice in de week zou ik liever hebben:
- Niet langskomen tijdens de werkuren alleen
- Pakjes buiten of bij de buren afzetten en zelf aftekenen
- Bezorgers die geen woord vlaams spreken
Vind ik veel erger...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb er toch al eens gebruik van gemaakt voor een zaterdagavond in pan gevallen laptop die maandag opnieuw nodig was. SSDtje besteld op zaterdagavond, zondag geleverd en dankzij een image was die toch op een uurtje weer in orde. Geen alledaags geval, maar niet moeten wachten kan echt zijn nut hebben ;)
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Meestal WIL ik gewoon niet wachten.
Ik bestel iets wanneer ik het nodig heb. Er zijn mensen die idd iets bestellen lang op voorhand of iets wat niet echt nodig is, en dan kan je idd wachten.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Dan moet je naar een winkel gaan. Simpel toch :beerchug:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Een van de sterkste punten van coolblue is dat ze een grote voorraad hebben en het de dag nadien kunnen leveren. Maar dat heeft wel een prijskaartje. Zo zijn veel producten er duurder dan andere verdelers. Inkt en harde schijven zijn er zeer duur in vergelijking met de concurrentie om enkele voorbeelden te noemen.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Dafke schreef:Meestal WIL ik gewoon niet wachten.
Pas je dat voor je eigen werk ook toe?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Waarom?

Ik ben geen pakketbezorger, heb geen webwinkel.. dus verklaar u nader.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Ik denk dat je het best snapt. :roll:
Bye, Maurice
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Neen, want er valt niets te snappen.
Coolblue levert een dienst die aan de noden van verschillende klanten tegemoetkomt.
Soms kan ik wachten op een pakket, soms ook niet.
Recent voorbeeld: de mixer waar mijn vrouw de fruitpap voor de dochter mee maakt, begaf het na 18u op een zaterdag.
Dus, maar even via coolblue zondag een nieuwe mixer geleverd gekregen, waardoor de klein haar fruitpapje perfect kon verorberen.

Ooit al van marketing gehoord?
Als jij in de patatten zit met "iets", dan wil je daar ook graag support op.
Wel, als jij support belangrijk vind zal je zoeken naar een bedrijf 24/24 support biedt, en dan zal jij eerder neigen via dit bedrijf te kopen.
Het bedrijf positioneert zich dus in de markt zoals alle andere met een extra service, wat dan weer aan de extra vraag tegemoetkomt.
Dat daarvoor extra zal moeten betaald worden, is mogelijk. Dan moet het bedrijf maar even de RIO gaan berekenen als het inderdaad extra inkomsten oplevert.

EXTRA: gisteren nog eens zin gekregen om de nieuwe FarCry te spelen. Wel, daarvoor ben ik NIET naar de winkel gegaan maar online een productsleutel aan de helft van de prijs besteld. Stel dat ik dat vrijdag of zaterdag geen tijd zou hebben om het wel een box versie te gaan kopen, dan bestel ik em makkelijk via coolblue, iets duurder, maar wel de volledige box versie, de dag er na op een zondag om te kunnen spelen.
*trouwens mijn eerste spelleke nog eens sinds jaren! :)
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Zie je wel dat je het snapt. :-D

Voorlopig ziet het er naar uit dat er geen meerkost is om op zondag geleverd te krijgen. Dat kan twee redenen hebben, het kost niet meer omdat er niet extra betaald wordt voor zondagswerk en dat zal niet blijven duren natuurlijk. Het kost niet meer omdat de extra kosten verrekend worden in de totale transportkosten. Dat lijkt mij geen eerlijk systeem want de extra kosten worden dan gedragen door de "weekklanten".

Waar we naartoe gaan is dat zondagswerk "normaal" wordt beschouwd en binnen de kortste keren zal het loon dan ook "normaal" worden, dus geen extra vergoeding meer. Het zal mij benieuwen wie er dan nog bereid gevonden zal worden om zondag te werken. Wat is de volgende stap? Nachtleveringen?

Je voorbeeld houd trouwens weinig steek. Wat zou je gedaan hebben als er geen zondagslevering was? Mixer van ouder/schoonouders, buren geleend tot maandag? Ik zie het ook als enig valabel argument om iets op zo snel mogelijk te kunnen hebben, een dringende vervanging. Al de rest is de verwende maatschappij waarbij je het NU wil hebben als een kind dat krijsend over de supermarktvloer rolt.
Bye, Maurice
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Maurice, welkom in het 'instant-tijdperk' met de bijhorende 'instant-generatie' ...
Ik wil een liedje horen, nu, niet straks, nu ! (en zeker niet morgen of na het weekend pas)
Ik wil een spelletje spelen, nu, niet morgen, nu !
Ik wil een nieuwe playstation, nu, niet straks of morgen, nu !
...

Tot ze zelf moeten leveren, dan moet je wachten... :banana: :beerchug:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Die zondagskost kan uitgevlakt zijn over alle prijzen he, zoals met gratis verzending of gewone verzendingskosten.
Bij veel winkels licht de optelsom kort bij elkaar... :wink:
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Joe de Mannen schreef:Tot ze zelf moeten leveren, dan moet je wachten... :banana: :beerchug:
Exactly! Of tot wanneer de reële kosten aangerekend worden van al dit NU, NU , NU!!

Ik heb het in mijn loopbaan ook genoeg gehoord (vooral van architecten en werfleiders) Het moet af tegen.... (vul hier onrealistisch tijdstip in). Meer dan eens kregen die ons standaard antwoord te horen (tot ongenoegen van onze werkgever) "Er zijn maar twee dingen die MOETEN: Sterven en sch**ten"
Niet dat we niet probeerden om alles af te hebben natuurlijk.
Bye, Maurice
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

on4bam schreef:Het zal mij benieuwen wie er dan nog bereid gevonden zal worden om zondag te werken.
Het lijkt me dat er genoeg werklozen zijn... op zich kan dit dus niet echt een probleem zijn.

Voor bedrijven is het eenvoudig... de klant wil een service dus je kan die leveren... of niet (maar dan zal je concurrent het wel doen).

Het leveren op zich is ook een dienst... KPN kan die wel leveren, BPost tot voor kort niet... en dus kiezen de bedrijven (welke hier op zich klant zijn) ook weer.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Je kan je in dit geval afvragen of de vraag niet gecreëerd werd door het aanbod.
J.

Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Het is duidelijk dat je dit zelf niet wil als een goede evolutie zien, omdat je zelf bang hebt om zondags te moeten gaan werken of dat vroeger al moeten weigeren hebt.
Dat is natuurlijk jou goed recht.
Ik ben ook zeker en vast overtuigd dat zondagwerk niet als gemeengoed moet beschouwd worden en dus er extra voor betaald moet worden aan de werknemer.
Hoe deze kost wordt doorgerekend is aan het bedrijf zelf om te bepalen. Gaan ze dit uitvlakken over alle aankopen, zullen mensen meer geneigd zijn naar andere "goedkopere" online aanbieders te gaan, buiten dan op zondag.
Uiteindelijk zal ook daar wel een afvlakking op komen, door de concurrentie. Het enige wat er inderdaad niet mag gebeuren, is dat de werknemers hiervan de dupe worden, maar dat is een andere discussie.
Feit is dat als je de dag van vandaag (en dat is altijd al zo geweest) niet mee wil evolueren, je de boeken kan toe doen. Dat wil nog altijd zeggen: GEEN werkgelegheid! En dat willen we toch al helemaal niet?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De dupe worden is gewoon altijd een feit.

Bestellingen voor middernacht geplaatst worden de volgende ochtend geleverd, wanneer denk je dat ze die klaarzetten ? niet tijdens kantooruren en dat gebeurt ook niet door machines. Dus moeten er mensen tot een stuk in de nacht werken om dat pakje tegen de ochtend weg te krijgen voor levering.
En ja, er zijn mensen die dat graag doen, maar er zijn er volgens mij evenveel die dat doen omdat ze anders geen werk vinden of niet rondkomen.

In de horeca is zondagwerk al jaren 'normaal' en 'gewoon (onder)betaald, wat belet 'de maatschappij' om dat in de toekomst uit te breiden naar andere sectoren ?

En als zondagleveringen een noodzaak zijn, hoe hebben we dan al die tijd overleefd...

J.
Laatst gewijzigd door Joe de Mannen 20 nov 2014, 14:05, in totaal 1 gewijzigd.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Ik denk niet dat er zoveel extra jobs gaan bijkomen om die zondagdienst in te vullen hoor. De bestaande werkkrachten zullen wss "flexibeler" moeten gaan werken of hun job verliezen. In naam van de "werkgelegenheid" wordt er veel te veel geprofiteerd.
En die "nu nu nu" consumptiementaliteit, daar kan ik niet mee om. Als het zaterdag kapot gaat moet je maar wachten tot maandag, zoals vroeger. Daar is niks mis mee.
Ik hoop voor die werklozen die je aanhaalt dat ze binnenkort niet gaan verplicht worden om zondagjobs te moeten aanvaarden die geen 200% vergoed worden. Ik zou het alleszins nooit doen, op zondag werken. Er zijn serieuze limieten aan die "flexibiliteit" he.

Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”