Ecocheques (was TE KOOP Ecocheques)

duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ik snap het probleem echt niet.

Is dat nu zo moeilijk/lasting om die cheques nuttig op te kopen ?

Als een ik een toestel nodig heb kijk ik eerst op internet wat de beste prijs+verzendingskosten is.
Daarna ga ik naar de locale krefel/eldi/vdb/middenstander en vraag om het toestel te kopen aan die prijs.
Gewoonlijk lukt dit en koop ik het ter plaatse.

Natuurlijk, als iedereen dat gaat doen ... :angel:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Voila, dus geef je eigenlijk al meer geld uit dan je wenst. Je moet tijd spenderen door het op internet te zoeken, naar de plaatselijke winkel te gaan, daar te discussieren etc. Allemaal tijd en aldus ook geldverspilling.

Ook de volledige willekeur over wat je kan kopen met die EC's en wat niet is één grote grap : 2 jaar terug had ik een strijkijzer nodig. Dus naar de winkel met mijn ecocheque's. De goedkopere strijkijzers kon je niet kopen met EC's, maar de duurdere (+150 euro) wel. Toen ik er twee vergelijk (ene van 139 euro en ene van 159 euro) was alles identiek hetzelfde (merk etc) op twee zaken na : het waterreservoir was groter en je kreeg er een kannetje bij om het water makkelijker in het toestel te doen (ipv via de kraan).

Nogmaals : betaal ze mij maar cash uit, is mijn pensioen ook meteen wat hoger...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

(Om niet met als te beginnen)
Mocht iedereen dat doen, zou de druk om er iets aan te doen toenemen.
Een deel van het prijsverschil zit in achterlijke taksen. Dezelfde printer, bij dezelfde winkel in NL of BE (Alternate), kostte in NL €100 minder wegens Reprobel ofzoiets.
Weet je, vrij verkeer van diensten en goederen. Steek die reprobel waar ... en ik zal wel ff naar NL rijden.
Als iedereen dat deed, werd de vraag over de relevantie van zulke taksen, alvast luider gesteld dan nu.

Hoe jij het klaarspeelt om Spaans, Duits, ... te spreken is me wel een raadsel.
Ik beperk me tot NL, FR, DE, US en UK webshops en China voor telefoons en elektronica.
Spaans is me een brug te ver :).

Mocht je uw EC cash willen, moet je eens toelichten hoe je dat gaat doen.
Loon passeert altijd eerst 2 keer langs de staat (werkgeversbijdrage en werknemersbijdrage). Van €250 aan EC blijft er cash €80 over?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Jack Daniels schreef:Wanneer koop je een nieuwe tv of nieuwe GSM/smartphone? Als je huidige toestel het laat afweten. Ecocheques krijg je 1x per jaar en blijven 2 jaar geldig. Als je de EC gaat opsparen gedurende 2 jaar om die dan bij te passen bij de aankoop van een nieuwe tv? Dus 2 jaar wachten om nieuwe tv of smartphone te kopen? En voort van de rest, als je het gros hier op de site mag geloven, dan kopen ze zo goed als allemaal hun tv, smartphone... online bij goedkope buitenlandse webshops waar je niet kan betalen met... EC. Als mijn smartphone of tv of vaatwasser of wasmachine of droogkast of... het laat afweten, dan zie ik mij niet meteen wachten tot ik nog een envelopje met EC krijg om daar dan het kapotte toestel mee te kopen. Dat zijn dingen die zowat meteen vervangen (moeten) worden. En geen 2 jaar wachten.
Jack, het gaat wel degelijk om vervang aankopen. Hun toestel is NIET defect, het wordt gewoon vervangen omdat ze er iets mee moeten kopen omdat hun cheques bijna verlopen. Dat is een pervers effect van de Ec's.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dan lijkt het mij een kwestie van 'niet goed gekeken wat je allemaal met die EC kan kopen'... en dan is het ondoordacht.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

We hebben anders al een perfect legaal en aanvaard papieren betaalmiddel, we noemen die "eurobiljetten".

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Nee, dat is hoe veel mensen reageren... Niet iedereen woont in een huis, of wil planten, of heeft al ledverlichting of eet bio of... Aan wat spendeer je het dan? Aan de fiets die je niet hebt? :) Ik geef toe, de mensen zijn lui, ze krijgen wat papier in hun hand geduwd en wat moet men er nu mee?

Ik heb de lijst daarstraks even bekeken wat je er eigenlijk mee mag kopen, wel... Sorry, op dit moment heb ik niets nodig van wat er op staat, dus kan best begrijpen dat mensen hun aankoopgedrag gaan wijzigen om ze toch op te krijgen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Iedereen wint bij afschaffing maaltijdcheques

De omzetting van de maaltijdcheques is een goede zaak voor werkgevers, werknemers en handelaars en de stemming hierover in het parlement is nakend. Dat beweert senator Rik Daems (Open VLD), die een wetsvoorstel heeft ingediend om de maaltijdcheques af te schaffen en te vervangen door extra (nettto)loon. Gelijkaardige geluiden vallen te horen bij het NSZ.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140122_00942084
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

heist_175 schreef: Hoe jij het klaarspeelt om Spaans, Duits, ... te spreken is me wel een raadsel.
Ik beperk me tot NL, FR, DE, US en UK webshops en China voor telefoons en elektronica.
Spaans is me een brug te ver :).
Ik ben tolk van opleiding en heb ondertussen 13 of 14 jaar avondles Spaans achter de rug. Vandaar dat ik behalve NL ook nog FR, UK, DU en SP spreek, lees en schrijf.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Slafes schreef:Nee, dat is hoe veel mensen reageren... Niet iedereen woont in een huis, of wil planten, of heeft al ledverlichting of eet bio of... Aan wat spendeer je het dan? Aan de fiets die je niet hebt? :) Ik geef toe, de mensen zijn lui, ze krijgen wat papier in hun hand geduwd en wat moet men er nu mee?

Ik heb de lijst daarstraks even bekeken wat je er eigenlijk mee mag kopen, wel... Sorry, op dit moment heb ik niets nodig van wat er op staat, dus kan best begrijpen dat mensen hun aankoopgedrag gaan wijzigen om ze toch op te krijgen.

Je moet ze dan ook niet opkopen in de eerste week dat je ze gekregen hebt, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand bvb deze zaken niet 'kan gebruiken' in de loop van een jaar:
• Voeding met het Europese BIO-label
• Schoonmaakproducten met Ecolabel
• Papierwaren met Ecolabel of FSC/PEFC
• Herlaadbare batterijen en laders
• Zakdoekjes, keukenpapier, servetten … met Ecolabel
• Verzorgings- en schoonheidsproducten met Ecolabel
• Keukengerei van PEFC- of FSC-hout
bron: http://www.edenred.be/as-doc/documents/ ... NL-web.pdf

Of neem bvb eens de trein voor een daguitstap, uiteindelijk zijn ze daarvoor bedoeld, om je alternatieve 'dingen' te laten ontdekken.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dus je bedoeld dat wij EC's krijgen om het verschil in prijs tussen "witte producten van een huismerk" en "producten met een eco stempelke" te overbruggen? Want noem iets Bio of Eco en dat is meteen een reden om de prijs met x procent te laten stijgen, hoewel het in wezen hetzelfde is...

Overigens moet je ook weten dat je niet overal terecht kan met die EC's : ga eens de Aldi of Colruyt binnen met uw Ecocheques, ik vraag me af of ze deze zullen aanvaarden als betaalmiddel... Ik vrees er toch voor...

Wat de trein betreft : een trein is NOOIT een alternatief in België. Van zodra je met twee mensen weg gaat in dezelfde wagen (bvb jij en je vriend/vriendin) dan is een auto nemen steeds goedkoper. Zelfs als je parkeerkosten moet meetellen! Even heen en terug naar Hasselt vanuit Gent met 2 personen kost je maar liefst €78. Daarvoor vul ik al heel mijne tank! En dan spreek ik niet van andere nadelen als treinen die te laat/niet komen, het feit dat er al om 22u00 moet vertrekken omdat dan je laatste trein weg is. Of je moet een hele planning in elkaar boksen van bus/trein/tram als de bestemming in één of ander gemeente is die niet nabij het spoor ligt...

Nadeel van de auto : je kan in de file staan...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

krisken schreef:Overigens moet je ook weten dat je niet overal terecht kan met die EC's : ga eens de Aldi of Colruyt binnen met uw Ecocheques, ik vraag me af of ze deze zullen aanvaarden als betaalmiddel... Ik vrees er toch voor...
Heb je het ooit zelf al eens gevraagd in de winkel in plaats van hier al op voorhand te komen schrijven dat die EC daar waarschijnlijk niet aanvaard zullen worden? Ik krijg hier meer en meer de indruk dat mensen hun mond niet meer open durven doen in een winkel. Dat komt er van, als het enige communicatiemiddel anno 2014, de PC is. Ik denk dat wij over x aantal jaren het spreken volledig verleerd gaan zijn.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Aangezien ik een aantal berichten geleden zelf geschreven heb dat ik EC's heb gehad, denk je dan dat ik het niet heb nagevraagd? En zelfs dan nog : zo een dingen zou ik niet moeten navragen : dit moet gewoon duidelijk zijn voor iedereen of je voor product x dat kan/mag gebruiken of niet. Als ik alles moet vragen verlies ik alleen maar tijd. Tijd die ik ook elders kan doorbrengen dan in een winkel. De kans is zelfs groot dat de rekkenvuller het niet weet, de kassamadam ja zegt en als je effectief bij haar collega staat aan de kassa omdat zij in pauze is, het plots een dikke "neen" is...

En ook al zouden ze het aanvaarden : dan moet je al naar de winkel gaan met EC's, MC's, kortingsbonnen en cash/bancontact. Conclusie : tis allemaal waardeloos. Bij bankkaart zit in mijn portefeuille en die portefeuille zit in mijn achterzak. Altijd. Voor de weinige keren dat ik naar de winkel ga moet ik al onthouden om de MC's mee te nemen (helft van de keren vergeet ik dat gewoonweg). Als ik nu ook nog moet onthouden voor EC's mee te nemen... Gelukkig dat mijn vriendin hier altijd naar de winkels gaat, en ze niet even vergeetachtig is als ik :-)

Overigens : dat zorgt er nog altijd niet voor dat de volledige willekeur van welke winkel ze aanvaard voor welke producten niet weg is. Lees mijn voorbeeld maar eens van een aantal posts terug...

En als het toch zo "eco" moet zijn : zet die EC's gewoon op dezelfde kaart dan als de MC's...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Joe de Mannen schreef:Je moet ze dan ook niet opkopen in de eerste week dat je ze gekregen hebt, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand bvb deze zaken niet 'kan gebruiken' in de loop van een jaar:
• Voeding met het Europese BIO-label
• Schoonmaakproducten met Ecolabel
• Papierwaren met Ecolabel of FSC/PEFC
• Herlaadbare batterijen en laders
• Zakdoekjes, keukenpapier, servetten … met Ecolabel
• Verzorgings- en schoonheidsproducten met Ecolabel
• Keukengerei van PEFC- of FSC-hout
bron: http://www.edenred.be/as-doc/documents/ ... NL-web.pdf

Of neem bvb eens de trein voor een daguitstap, uiteindelijk zijn ze daarvoor bedoeld, om je alternatieve 'dingen' te laten ontdekken.

J.
Ik zat ook te kijken op die site... Daar staat ook een tool op welke winkel meedoen en uiteindelijk in mijn buurt zijn het er eigenlijk niet zo veel enne... van uw lijstje dat je heb geplaatst... Eerlijk? Ik was met het product van de Aldi dat in testen als zeer goed naar voor komt, ik heb geen printer, ik heb een goeie lader en al tientallen batterijen die oplaadbaar zijn. Zakdoekjes komen bijna gratis uit de Aldi, verzorgingsproducten met een eco label.... Hummm, 9 euro voor een fles bio shampoo? Ik volg momenteel het "gebruik geen shampoo dieet" voor mijn haar. Iedereen zou het eens moeten proberen. keukengerei? Djees, keramische mesjes van de Action voor minder dan 1,5 euro en ik heb al 6 jaar geen keukengerei meer gekocht... Al de rest krijg je wel van vrienden en kennissen als ze verhuizen. :) Inclusief meubels eigenlijk...

Ik word alsnog verplicht om een product aan te kopen wat ik niet echt nodig heb met die EC's... Zal eveneens opsparen zijn tot er eens een elektrisch toestel defect gaat en dan op zoek gaan naar een winkel die ze nog wil aannemen...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Tja, je mist inderdaad het doel van de ECOcheques. Het product van Aldi zal wel goed afwassen maar hoe belastend is het voor het milieu ? (bvb)

Als je niet open staat voor de zaken die men beoogt met de ecocheques, en altijd wil klagen, dan lukt je dat natuurlijk altijd.

Ik hou het hierbij.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Goh, ik zou me ook een beetje inlezen in de bio producten... In sommige testen blijken die merkelijk minder goed te werken dan de klassieke producten. Als je er dan meer moet van gebruiken... Mja, ieder zijn ding, maar ik koop zo'n dingen uit eigen overweging, niet omdat iemand me verplicht. Denk dat mijn ecologische voetafdruk al kleiner is in vergelijking met sommige anderen. Stom voorbeeld, ik jaag er niet nutteloos benzine of diesel door met de bedrijfswagen in mijn privé tijd. Ik gebruik de fiets voor afstanden tot 10km en zelfs woon- werkverkeer. :) Nogmaals die cheques hun doel gaat de mist in als de overheid stappen neemt die het omgekeerde effect hebben. Verlaging BTW op elektriciteit, fiscaal gunstig om een bedrijfswagen te geven (wat zouden die mensen immers de trein nemen?) en vooral, winkels die ze blijkbaar zonder probleem aannemen voor dingen waarvoor deze EC's niet bedoeld zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:fiscaal gunstig om een bedrijfswagen te geven (wat zouden die mensen immers de trein nemen?)
Ik denk dat we die discussie al gehad hebben... en het openbaar vervoer is in Belgie GEEN alternatief voor een wagen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Tja, ik heb nog geen enkele winkel moeten vragen of ik een bepaald product met euros kon kopen of niet. En online kan je die dingen al helemaal niet kwijt. Het is al zo'n gedoe met MCs die niet overal aanvaard worden, laat staan ECs. Nogmaals, we hebben papieren betaalmiddelen, euros, waarom daar nog anderen bovenop gooien die minder snel aanvaard worden?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

krisken schreef:Wat de trein betreft : een trein is NOOIT een alternatief in België. Van zodra je met twee mensen weg gaat in dezelfde wagen (bvb jij en je vriend/vriendin) dan is een auto nemen steeds goedkoper. Zelfs als je parkeerkosten moet meetellen! Even heen en terug naar Hasselt vanuit Gent met 2 personen kost je maar liefst €78.
Nee hoor Krisken, met een Rail Pass heb je al een H/T voor €15,20 per persoon :)
http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbe ... -pass.aspx
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef:
Slafes schreef:fiscaal gunstig om een bedrijfswagen te geven (wat zouden die mensen immers de trein nemen?)
Ik denk dat we die discussie al gehad hebben... en het openbaar vervoer is in Belgie GEEN alternatief voor een wagen.
Ik gaf maar een voorbeeld, je moet je niet aangevallen voelen... Hoeveel keer ik al niet werd verbaal aangevallen omdat ik zonnepanelen heb... Wel, dan mag ik ook wel eens mijn hart luchten over de profiteurs van bepaalde systemen en de overheid die deze in stand houdt... Vooral de willekeur bij de overheid maakt dat het een slechte partner betreft.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

FrederikD schreef:
krisken schreef:Wat de trein betreft : een trein is NOOIT een alternatief in België. Van zodra je met twee mensen weg gaat in dezelfde wagen (bvb jij en je vriend/vriendin) dan is een auto nemen steeds goedkoper. Zelfs als je parkeerkosten moet meetellen! Even heen en terug naar Hasselt vanuit Gent met 2 personen kost je maar liefst €78.
Nee hoor Krisken, met een Rail Pass heb je al een H/T voor €15,20 per persoon :)
http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbe ... -pass.aspx
Yep, dan mag je al meteen 5x zo een trip maken, maar goed, mn andere stellingen blijven nog altijd kloppen uiteraard

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Parlement werkt aan afschaffing maaltijdcheques.
DeStandaard
De senatoren Rik Daems (Open VLD) en Etienne Schouppe (CD&V) gaan voluit voor de vervanging van de maaltijdcheques door een cash maaltijdvergoeding.
Zo heeft de dienst Administratieve Vereenvoudiging berekend dat de werkgevers bij de omzetting van de maaltijdcheques in een maaltijdvergoeding jaarlijks 99 miljoen euro besparen. De handelaars en horeca zouden jaarlijks 78 miljoen euro kunnen besparen.
Ook de administratie van Finan­ciën geeft groen licht. Er zijn geen technische bezwaren tegen een ‘dematerialisatie van de maaltijdcheques’.

Open VLD en CD&V staan niet alleen. SP.A-vicepremier Johan Vande Lanotte pleitte vorig najaar al voor de vervanging van de maaltijdcheques door een extra nettoloon. Daems en Schouppe verwachten dan ook steun van de SP.A bij de stemming in de senaatscommissie woensdag.
Maar de uitgevers van de maaltijdcheques zien de bui al hangen. De twee grote spelers, Sodexo en Edenred, zwaaien met een studie van de Leuvense professor Joep Konings over het gunstige effect van de maaltijdcheques op de binnenlandse consumptie en economie. Konings maant de politiek aan om erg voorzichtig te zijn met de afschaffing van het systeem (DS 22 januari).
De kleinste uitgever van (elektronische) maaltijdcheques, Monizze, ziet de politieke ingreep helemaal niet zitten. Monizze kreeg amper drie jaar geleden een vergunning van toenmalig minister van Economie Vincent Van Quickenborne (Open VLD) om e-maaltijdcheques uit te geven.

‘En nu gaan ze die e-maaltijdcheques afschaffen’, klaagt Jean-Louis Van Houwe, oprichter en directeur van Monizze, aan. ‘De juridische instabiliteit in ons land vormt een aanfluiting van het ondernemerschap.’
Als SPA (Johan van de Lanotte), CDV (Etienne Schouppe) en OVLD (Vincent Van Quickenborne) zich achter zo'n voorstel scharen, zou ik me als MC-emittent niet echt op mijn gemak voelen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Afschaffen die handel.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”