Ik had er voor alle duidelijkheid een knipoog moeten bijplaatsen, dat maakt het duidelijker dat het niet geirriteerd bedoeld was
Intussen al gecorigeerd
En het kon zijn dat je echt dacht dat Base groter was dan een van beide andere netwerken, er lijkt nogal veel 'hype' (niet echt juiste woord misschien, maar toch) rond te hangen of toch zeker een zeker positivisme dat niet altijd in touch is met de realiteit.
Het datanetwerk is zeker niet slecht, maar heeft ook enkele mindere kantjes die niet belicht worden zoals het feit dat het haast eigenschappen vertoont van CDMA netwerken, zonder de voordelen hiervan.
Probeer anders maar eens een Whatsapp/iMessage/Viber/FaceTime/Mail... gesprek of bericht te ontvangen tijdens een (klassiek) gesprek. Vaak heb je helemaal geen dataverbinding tijdens het bellen, en dat los van dekkingsgraad. Als ik naar een vriend op MV een iMessage bericht stuur of hem bel over FaceTime audio terwijl hij in een gewoon gesprek is komen deze pas toe wanneer het gesprek beeindigd wordt, en dat elke keer opnieuw, en terwijl hij een straat verder van mij woont en hetzelfde volle ontvangst heeft. Ook met eigen testsim of met m'n zus die een Base abonnement had of met collega's of klanten met Base merk ik dat continu. En de ping problemen, die zijn ook niet onbestaande.
Enfin, allemaal wat offtopic ff, maar het komt er dus op neer dat Base van heel ver komt en de verbeteringen enorm zijn, maar ze gelijktrekken met de grote twee is nog niet aan de orde.