Lancering 4 G Mobi*

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

iRockabizzydilly schreef: Ik zou dus vooral oppassen met comments als veronderstelling af te doen en fout. Of dacht je nu echt dat het Base netwerk meer gebruikers kende dan de andere netwerken?
Hier wordt soms zoveel met cijfers en veronderstellingen gesmeten, en het feit dat jij uw cijfers voorlegt (met bron!) is dat voor mij een +1. Ik heb ook niet beweert dan uw veronderstelling fout is, tenzij ik iets gemist heb? Ik zie gewoon graag een bron voor bepaalde veronderstellingen, ben waarschijnlijk ook niet alleen :beerchug:
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik had er voor alle duidelijkheid een knipoog moeten bijplaatsen, dat maakt het duidelijker dat het niet geirriteerd bedoeld was :wink:

Intussen al gecorigeerd :-D

En het kon zijn dat je echt dacht dat Base groter was dan een van beide andere netwerken, er lijkt nogal veel 'hype' (niet echt juiste woord misschien, maar toch) rond te hangen of toch zeker een zeker positivisme dat niet altijd in touch is met de realiteit.

Het datanetwerk is zeker niet slecht, maar heeft ook enkele mindere kantjes die niet belicht worden zoals het feit dat het haast eigenschappen vertoont van CDMA netwerken, zonder de voordelen hiervan.
Probeer anders maar eens een Whatsapp/iMessage/Viber/FaceTime/Mail... gesprek of bericht te ontvangen tijdens een (klassiek) gesprek. Vaak heb je helemaal geen dataverbinding tijdens het bellen, en dat los van dekkingsgraad. Als ik naar een vriend op MV een iMessage bericht stuur of hem bel over FaceTime audio terwijl hij in een gewoon gesprek is komen deze pas toe wanneer het gesprek beeindigd wordt, en dat elke keer opnieuw, en terwijl hij een straat verder van mij woont en hetzelfde volle ontvangst heeft. Ook met eigen testsim of met m'n zus die een Base abonnement had of met collega's of klanten met Base merk ik dat continu. En de ping problemen, die zijn ook niet onbestaande.

Enfin, allemaal wat offtopic ff, maar het komt er dus op neer dat Base van heel ver komt en de verbeteringen enorm zijn, maar ze gelijktrekken met de grote twee is nog niet aan de orde.
TiTanium
Moderator
Moderator

Niet vergeten dat de reputatie van Mobi* ook niet altijd dat is ;) Laat ze gewoon hun inhaalbewegingen doen en we zien wel wat het wordt. Ik hoop dat ze alle 3 blijven investeren om het netwerk te verbeteren. Ik had nu niet verwacht dat Base al meer klanten had als de andere 2.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

iRockabizzydilly schreef: Het datanetwerk is zeker niet slecht, maar heeft ook enkele mindere kantjes die niet belicht worden zoals het feit dat het haast eigenschappen vertoont van CDMA netwerken, zonder de voordelen hiervan.
Probeer anders maar eens een Whatsapp/iMessage/Viber/FaceTime/Mail... gesprek of bericht te ontvangen tijdens een (klassiek) gesprek. Vaak heb je helemaal geen dataverbinding tijdens het bellen, en dat los van dekkingsgraad. Als ik naar een vriend op MV een iMessage bericht stuur of hem bel over FaceTime audio terwijl hij in een gewoon gesprek is komen deze pas toe wanneer het gesprek beeindigd wordt, en dat elke keer opnieuw, en terwijl hij een straat verder van mij woont en hetzelfde volle ontvangst heeft. Ook met eigen testsim of met m'n zus die een Base abonnement had of met collega's of klanten met Base merk ik dat continu. En de ping problemen, die zijn ook niet onbestaande.

Enfin, allemaal wat offtopic ff, maar het komt er dus op neer dat Base van heel ver komt en de verbeteringen enorm zijn, maar ze gelijktrekken met de grote twee is nog niet aan de orde.
Dat data wegvalt tijdens het bellen heeft te maken met dat het base netwerk een sterke voorkeur heeft voor calls op 2G, GSM dus, wat helemaal geen CDMA techniek is. Een van de grote voordelen hiervan dat dropped calls nauwelijks voorkomen, wat op 2100MHz WCDMA/UMTS wel anders zal zijn.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Ik weet gerust wel dat het geen CDMA techniek is :wink: de eigenschap vertoonde gewoon gelijkenissen.
En ik heb nog nooit een dropped call gehad met m'n Proximus in al die jaren, en dus was het enkel nadelig om die dataconnectie te verliezen tijdens gesprek bij andere provider om iets niet voor te hebben wat je nooit voorhad voorheen zonder het compromis. Da's waarschijnlijk niet uit voorkeur maar uit noodzaak doordat ze gewoon minder masten hebben dan de andere providers en moeten compenseren om dropped calls te vermijden.

Als de andere providers het wel kunnen, dan blijft het een nadeel dat Base het niet kan. Weinig aan goed te praten 'omdat het Base is'.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Ik dacht dat je eerder doelde op WCDMA/3G, sinds er hier weinig legacy CDMA te bespeuren is, daarmee ik hed had over dropped calls (ooit eens geprobeerd op 3G only te bellen al bewegend, :wink: ) Echt data verbruiken terwijl ik bel doe ik quasi nooit, maar dat zal eerder liggen aan het feit dat ik vrij weinig bel.

Het is en blijft natuurlijk Base, veruit de goedkoopste (netwerk) van de drie, en dat toont.

Ik ben eens benieuwd wat Mobistar gaat doen met de 800MHz LTE dekking, ze zeggen 2015, terwijl Base heeft gezegd tegen eind 2014 een landelijk dekkend LTE netwerk te willen hebben, al heb ik hier het gevoel dat het lang niet alle masten zal gaan gebruiken (toch niet in eerste instantie).
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Toch even wagen aan een kleine 'vergelijking' (ik weet het, er zijn tegenargumenten in te brengen) van Proximus 4G relatief kort na lancering en Mobistar 4G uiteraard ook kort na lancering op exact dezelfde plaats in centrum van Gent.

Als het één ding zonder tegenargumentatie kan illustreren is het wel dat Mobistar geen rommel bij elkaar gesmeten lijkt te hebben voor 4G.

En om het mogelijks tegenargument van grotere belasting etc even te ontkrachten, beide zijn van kort na lancering en dus is de belasting sowieso lager dan dat bij Proximus nu het geval is waarschijnlijk, en laten we niet vergeten dat meer dan de helft van de 4G capabele toestellen in België uit een recent artikel iPhones blijken te zijn... Dus die belasting op het Proximus netwerk kort na lancering zal wel meegevallen hebben.
Proximus 4G, relatief kort na lancering
Proximus 4G, relatief kort na lancering
Mobistar 4G, kort na lancering
Mobistar 4G, kort na lancering
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wel ik wil nog steeds de cijfers zien van die bewering. Ik weet waar je het van haalt en dat je het niet uit je duim zuigt maar zeggen dat de helft van alle 4G toestellen iPhone 5 toestellen zijn (bij mijn weten de enige die 4G kunnen, samen met de 5c en 5s) lijkt me niet correct.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Goh, vond het ook een straffe claim van de verschillende media en het is niet de eerste keer dat ze dingen claimen die van de pot gerukt zijn qua cijfers, maar anderzijds is het niet bepaald een toestel dat gekend staat om slecht te verkopen, en met de Telenet deals en aantal King en Kong klanten is het misschien niet onmogelijk.

'k Ga eens wat meer cijfers proberen vinden.

Edit: Nu ik er aan denk, de claim is eerst gelanceerd door de press release op de Basefacts site, door Coralie Miserque (Corporate Affairs Manager).

Op het eerste zicht zou ze geen baat hebben bij een foutieve claim, Base heeft nu niet echt belangen bij verkoopcijfers van iPhone specifiek maar anderzijds kan ze dat claimen om haar verhaal wat meer 'drama' te geven door de absurditeit nog wat op grotere schaal voor te stellen.

Jammer dat er zo moeilijk cijfers worden gegeven...
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Wel ik wil nog steeds de cijfers zien van die bewering. Ik weet waar je het van haalt en dat je het niet uit je duim zuigt maar zeggen dat de helft van alle 4G toestellen iPhone 5 toestellen zijn (bij mijn weten de enige die 4G kunnen, samen met de 5c en 5s) lijkt me niet correct.
het zou mij niet verbazen als dat ook echt zo is, het handjevol LTE capabele telefoons die ik in het wild tegenkom zijn er toch serieus wat minder. Zeker omdat ik voor elke S4/One/Z/920 een hele hoop iPhones zie, en een veelvoud daarvan goedkopere androids.

En elke Provider op het moment gebruikt dezelfde spec LTE op dezelfde frequentie en bandbreedte, niet moeilijk dat de resultaten zo dicht tegen elkaar liggen in (ideale) omstandigheden.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Goh ik zie ook een hoop iPhones maar geen idee of t nu 1/2/3/4/5 of de s-varianten daarvan zijn. Maar dan nog... Een Android variant die 4G kan kost toch een pakske minder dan de iPhones die 4G aankunnen. Dus...

Telefonie = EDPnet + OVH
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Wel vreemd dat er "4G" staat en niet "LTE" bij de iPhones. Dacht dat dat enkel in de US werd gebruikt als je op HSDPA zat (ze gebruiken daar 4G als marketingnaam voor HSDPA).
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, weet ook niet waarom deze keuze is gemaakt. In ieder geval, los van wat er staat, zolang het maar LTE is en niet DC :wink:

Bij Verizon is't alleszins "LTE", net als bij de instellingen. Heb er onder iOS 7 nog geen "4G" op gezien in DC gebied... misschien om een onderscheid te maken tussen LTE en LTE advanced?
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 08 dec 2013, 18:07, in totaal 1 gewijzigd.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

krisken schreef:Een Android variant die 4G kan kost toch een pakske minder dan de iPhones die 4G aankunnen. Dus...
Dat valt toch tegen hoor. De minst dure is wellicht de s4 mini. Goedkoper dan een iPhone, zeker, maar goedkoop? Vervolgens zit je al bij de HTC One of de s4. Die kosten ongeveer evenveel als een iPhone 5c/s vandaag. Mogelijk heeft Sony nog een minder duur exemplaar.

Edit: correctie: je kan al een Ace 3 kopen voor 269 euro. Dan toch goedkoper dan ik dacht.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

En met Windows Phone zit je in dezelfde prijsklasse met de Lumia 625.
Eens de netwerken volledig up en running zijn zullen er wel steeds goedkopere toestellen komen met 4G ondersteuning, of het echt nut gaat hebben op een budgettoestelletje valt af te wachten (ik veronderstel dat de CPU dan wel een bottleneck zal zijn of andere chips).
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

TiTanium schreef:Niet vergeten dat de reputatie van Mobi* ook niet altijd dat is ;) Laat ze gewoon hun inhaalbewegingen doen en we zien wel wat het wordt. Ik hoop dat ze alle 3 blijven investeren om het netwerk te verbeteren. Ik had nu niet verwacht dat Base al meer klanten had als de andere 2.
Ik vergeet dat zeker niet :wink: maar het ding met reputatie en perceptie is dat je nog altijd beter ook voor jezelf uitprobeert en test, want zoals je al aangaf, mensen zeggen veel en oude dingen blijven hangen. In ieder geval kunnen we inhaalbewegingen vaststellen die tot nu toe vruchten afwerpen. En inderdaad, hopelijk blijven ze alle drie investeren, maar ik vermoed dat ze (eindelijk) weten dat ze niet anders kunnen. En hopen op toch nog een vierde speler is waarschijnlijk verloren moeite.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

zou je als telenetklant 4g kunnen gebruiken
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Op dit moment nog niet. Vanaf begin volgend jaar waarschijnlijk wel.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

'k Heb even nog een kleine ronde door Gent gemaakt, ook het centrum, en heb weer wat resultaten. Ik ga ze hier allemaal posten dus sorry voor de overvloed.
't Is een testlaunch voor iets hé! :wink:

Afbeelding
Martelaarslaan, Gent
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 08 dec 2013, 18:10, in totaal 1 gewijzigd.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Afbeelding
Emile Braunplein/Stadhuis, Gent

Afbeelding
Belfortstraat, Gent
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 08 dec 2013, 18:16, in totaal 1 gewijzigd.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Afbeelding
Sint-Jacobs, Gent
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 08 dec 2013, 18:06, in totaal 1 gewijzigd.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Afbeelding
Korenmarkt, Gent
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 08 dec 2013, 18:04, in totaal 2 gewijzigd.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Toch al bij al niet slecht, zeker niet die bovenaan de pagina op Sint Jacobs in Gent. 'k Heb nog nooit zo hoge resultaten over 4G gezien.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 08 dec 2013, 18:02, in totaal 1 gewijzigd.
hendrake
Pro Member
Pro Member

Knappe snelheden inderdaad. Het is dus ook beduidend sneller dan de maximale 42 MBps die je met H+ kan halen.
En eigenlijk is pakweg een reële 15 MBps al lekker snel op een mobiel toestel.
TiTanium
Moderator
Moderator

iRockabizzydilly schreef:Toch al bij al niet slecht, zeker niet die bovenaan de pagina op Sint Jacobs in Gent. 'k Heb nog nooit zo hoge resultaten over 4G gezien.
Ik heb wel hogere waarden al gezien, en als er een hoop users bijkomen op 4G weet jij zo goed als ik dat de snelheden stelselmatig beetje gaan droppen ;)

Dit is nog altijd een van de hoogste dat ik gezien heb in beide richtingen:
Resultaat van GBmed: Afbeelding

Helemaal in het begin heb ik ook continu over de 55~60+ gezeten bij proximus, alleen is het naarmate gebruikers bijkwamen beginnen zakken. De uiteindelijke grote test komt nog.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Feit, maar zo slecht is het tot nu toe dus nog niet. Had slechter verwacht.

tommekentom
Premium Member
Premium Member
Twitter: MisterTommie
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Afbeelding

[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Net eentje gehad die ze allemaal klopt (qua download toch), straks eens posten.
Mobistar 4G? Gene brol...

Shenron
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 16 keer

Maar hoe zal het zijn eenmaal er ''veel'' 4G gebruikers zijn?

Ik denk dat Mobistar de voorbije maanden / jaar veel klanten is verloren aan Proximus en Base omwille van hun slechtere 3G netwerk
als die klanten langzaam terugkomen en 4G gebruiken.. dan kan de snelheid wel dalen

We zullen zien :-)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Afbeelding
Rozemarijnstraat/Rozemarijnbrug, Gent

En voor diegene die twijfelen: http://www.speedtest.net/my-result/i/702006278

"Met meer gebruikers zal het minder zijn", al goed en wel, maar dat is voor elke provider zo. We hebben hier al kunnen zien wat de providers haalden bij de lancering, en dat is in zekere zin ook een indicatie van wat het netwerk kan.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Mobistar heeft het precies wel goed voor elkaar... bijna 90 down 8)

Dat de snelheid zal zakken met meer gebruikers is niet meer dan een logisch gevolg, maar net zoals 3G indertijd, wordt het gelaunched met de basis spec UMTS 384kbit, HSPDPA 3.6/7.2Mbit, waarna 14.4/21.6 en 42Mbit volgde. Bij LTE zal het wel dezelfde weg opgaan, nu is het 100Mbit max, straks 150Mbit of meer als ze de volledige 1800 band op LTE gooien.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

iRockabizzydilly schreef:Afbeelding
Rozemarijnstraat/Rozemarijnbrug, Gent

En voor diegene die twijfelen: http://www.speedtest.net/my-result/i/702006278

"Met meer gebruikers zal het minder zijn", al goed en wel, maar dat is voor elke provider zo. We hebben hier al kunnen zien wat de providers haalden bij de lancering, en dat is in zekere zin ook een indicatie van wat het netwerk kan.
Voor alle duidelijkheid : dat is sneller dan de meeste mensen hun thuis internet :) Zeker qua upload :)

Telefonie = EDPnet + OVH
TiTanium
Moderator
Moderator

Ze willen het beste 4G netwerk, ze zijn aardig op weg. Het snelste zijn ze op het moment al (al is het een launch). Wat mij betreft een dikke proficiat aan mobi*.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Het snelste internet hebben ze inderdaad, maar om te zeggen dat ze goed bezig zijn om het beste te hebben ... not really. Daarvoor moeten ze zich eerst nog wat bewijzen is mijn mening. Bijvoorbeeld met dekkingsgraad...

Telefonie = EDPnet + OVH
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Ze hebben zeker nog niet alles bewezen, maar het is onmiskenbaar een stap in de goede richting...

Qua dekkingsgraad kan ik alleszins uit ervaring niet klagen tov Proximus een jaar geleden na hun launch. Daar had ik binnen amper 4G en heel veel wisseling tussen 4G en Edge continu, en vooral dus veel edge. Op Korenmarkt kon het op een uur terrasje wel eens 7 keer verspringen etc, nu niks van dat en continu in Gent 4G waar ik ook zit, en hier binnen haal ik de laatste twee dagen over de 60Mbit down en 23Mbit up. Natuurlijk is het landelijk gezien nog niet te vergelijken met Proximus en moeten ze nog stevig uitrollen, maar zoals ik zei, dit is een stap in de goede richting.
En volgens de verwachtingen en cynisme rond hun wil om de beste te zijn destijds hadden we andere verwachtingen en gingen we niet verbaasd zijn als het op niet veel trok.

En niet te vergeten, 't is gratis 5GB.
En of ze die 5GB zo streng hanteren? Ik weet beter :wink:
En 't is gratis reclame want zij die kunnen testen posten hun feedback overal en creëren een buzz en in dit geval een iets positievere sfeer rond de provider. Slim bekeken.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Die buzz hadden ze inderdaad hard nodig :)

Telefonie = EDPnet + OVH
hendrake
Pro Member
Pro Member

Zagen en klagen dat doen we graag en met overgave. Als het goed is moet het dan ook maar gezegd worden. Vanmorgen op de trein de krant gedownload, op 4g was die in een wip binnen ipv met horten en stoten. Dat is het voordeel van 4g. Zeer aangenaam.
En nu, kwestie van het niet af te leren: dan nu graag overal op de trein 4g aub. Of H+ voor de afgelegen lijnen, dat kan nog. Nu nog veel zwarte gaten en edge..

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Die buzz hadden ze inderdaad hard nodig :)
Inderdaad, hadden ze nu voor 4G de bal laten vallen ookal was het een launch zou het er pas echt slecht hebben uitgezien qua perceptie en reputatie.
Trouwens, ff off topic, hun Mobile Cloud lijkt me toch zo slecht nog niet. Heb je een smartphone gericht abonnement, krijg je 16GB gratis, dat tegenover de Belgacom cloud...
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

iRockabizzydilly schreef:En of ze die 5GB zo streng hanteren? Ik weet beter :wink:
Dat je uw 5 GB en meer goed aan het gebruiken bent, zien we hier maar al te goed. :-D
Een resultaat van praktisch 90 Mbps down is zeer indrukwekkend. Als Mobistar deze snelheden al op 1800 MHz haalt, vraag ik mij af wat 2600 MHz gaat doen. Al is er weinig ruimte voor verbetering aangezien 100 Mbps het theoretische maximum van de huidige 4G netwerken is.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Don't tell anyone ;-)

Inderdaad, indrukwekkend. Verbeteringen zijn natuurlijk wel altijd mogelijk, op vlak van upload bijvoorbeeld en natuurlijk dekkingsgraad (hoewel deze nu al beter is dan je kon verwachten voor een launch, in Gent toch). LTE Advanced zal ook niet meer zo lang duren, en vooral, 't is een evolutie van een netwerk dat er dan al zal staan net als dat "3G" ook een netwerk is dat er al staat maar toch nieuwere technieken/technologiën krijgt en zo sneller wordt/werd. Laat maar komen! En vooral, geef ons 100GB en meer volume :angel: ... ooit :-D

Het is alleszins ook absurd hoe traag vaste connecties nu wel niet worden tegenover mobiele. Daar zal toch iets aan moeten gedaan worden. Ik heb qua upload nu al niet te klagen tegenover sommige anderen, maar grote bestanden worden nu al via de iPhone naar Google Drive versluisd. 8Mbit vs 23Mbit, 'k moet het u niet uitleggen.

En over de speedtests, ik bedenk net dat ik op momenten en plaatsen waar ik vlot over de 60Mbit ging (in't centrum van't centrum zelfs) ik tegelijk wel naar muziek aan't luisteren was via Google Music en hoewel de content grotendeels offline staat is daar toch nog een connectie met momenten die bandbreedte wegneemt en de app zelf natuurlijk ook prestaties van toestel. Ik vraag me af of ik nu ook op andere plaatsen nog hoger zal halen als ik zoals bij die 88Mbit niks anders doe (buiten 3 mailboxen in push etc.).

Good times ahead.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”