Google lanceert eindelijk Street View in België
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
True! Maar dan is er al een pakkans. Nu kan je verkennen terwijl je op je lui gat zit in je zetel...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wandel eens door een straat met Streetview... tegen die tijd heb je per auto een gans dorp gedaan.
Persoonlijk blaast men het allemaal nogal een beetje op vind ik... alsof men echt met z'n neus tegen je raam kan komen hangen en het merk en model van je TV (van over twee a drie jaar) aflezen.
Persoonlijk blaast men het allemaal nogal een beetje op vind ik... alsof men echt met z'n neus tegen je raam kan komen hangen en het merk en model van je TV (van over twee a drie jaar) aflezen.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
Denk wel dat het gebruikt zal worden als extra hulpmidddel, eerst Googelen en dan nog es extra ter plaatse gaan spotten.
Ook kan je via Streetview uitgebreid trachten binnen te loeren in huizen en tuinen, dit ter plaatse gaan doen zou onmiddelijk verdacht lijken.
Nu moet men enkel nog kortstondig ter plaatse gaan voor eeen korte verificatie.
Maar euh.... als ze binnen willen dan kunnen ze dat ook zonder Streetview wel.
Ook kan je via Streetview uitgebreid trachten binnen te loeren in huizen en tuinen, dit ter plaatse gaan doen zou onmiddelijk verdacht lijken.
Nu moet men enkel nog kortstondig ter plaatse gaan voor eeen korte verificatie.
Maar euh.... als ze binnen willen dan kunnen ze dat ook zonder Streetview wel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Niemand is verplicht om op fb of netlog of soort gelijke dienst te zitten.TiTanium schreef:Als ik door de raam kijkt zie ik die dingen nog beter staan... Ik vind het allemaal wat overroepen...
- Met de satellietbeelden kan je u vluchtroute snel uitstippelen -> niemand klaagt...
- Bing Eye bird kan je ook goed zien hoe de indeling is rondom een huis voor eventueel een vluchtroute temaken -> niemand klaagt
- Op facebook,netlog,etc heb je GEEN privacy -> niemand klaagt.
- Google steekt veel werk in streetview waar ik al dankbaar gebruik van maak als ik moet gaan depaneren dan heb ik meer herkeningspunten. -> Vele klagen -> (Wil je u woonst gecensureerd heb je het maar te vragen via probleem melden.) Als ze dit willen gaan verbieden zou ik het echt zonde vinden van al het werk er in zit.
Hier staat iedereen zijn huis permanent te bezichtigen, vanuit persoonperspectief en das toch net iets anders zijn die quasi-anonieme kotjes op satellietbeelden.
Bovendien stond die camera wel erg hoog op de auto(ken te weinig van fotografie om te weten of lager mogelijk zou zijn), waarbij je over sommige omheingen kunt kijken en bij mensen die dicht bij de straatkant wonen gewoon kan binnenkijken.
Bovendien zijn inbrekers niet de enigen die hier gebruik van kunnen maken.
Privacy is ruimer dan dat Je kan sollicitanten voortaan beoordelen op de buurt waarin ze wonen, stalkers, pestende kinderen op school(er was onlangs toch een zelfmoord na pesterijen op fb, nu kan men misschien diegene met het lelijkste huis eruit pikken),...
Nu zullen er ook wel voordelen zijn, en deel v/de klagers zullen zeker een lichte vorm van paranoia hebben, maar je kan toch op zijn minst een poging doen om beide partijen met elkaar proberen te verzoenen(ik zeg maar wat:bv. huizen standaard verblurren, lagere camera ofzo...)
Bovendien is met in andere landen : Australië, Duitsland, Tsjechië veel strenger opgetreden tegen Street View, dus ik vermoede dat we hier het laatste nog niet van hebben gehoord.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
@ Stroper: ik mag hopen dat je toch zelf niet alles gelooft van wat je hier neerpent? Sollicitanten beoordelen op basis van hun woonplaats? Wie in het lelijkste huis woont is de pester?? Het moet niet gekker worden. Enne... Streetview is een momentopname, van 2 à 3 jaar geleden. Ik krijg sterk de indruk dat velen denken dat Streetview een live videostream is van alle straten in België en andere landen waarbij ze van seconde tot seconde kunnen volgen wat er gaande is hier of daar. Dergelijke sujetten zouden beter eens klaarwakker worden en beseffen dat het hier een plaatje betreft, een stilstaand beeld, van een paar jaar geleden. Datzelfde plaatje zal er vermoedelijk over X aantal jaren nog staan, onaangeroerd, terwijl op vele plaatsen de buurt al misschien onherkenbaar zal zijn (geworden) door werkzaamheden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Voor al dit is een oplossing! Niet langs een openbare weg gaan wonen...
-
- Deel van't meubilair
Ik heb nogmaals de proef op de som gedaan en gekeken in straten waar de huizen tegen de straat staan... en ik kon geen enkel huis vinden waar ik door het raam iets deftigs kon zien dan voor belang zou zijn van een potentiele inbreker. Misschien moet iemand dan toch maar eens een goed voorbeeld geven.
En als er eens 'n mooie BMW - Mercedes of een andere dure in de openstaande garagedeur te zien staat.r2504 schreef:Ik heb nogmaals de proef op de som gedaan en gekeken in straten waar de huizen tegen de straat staan... en ik kon geen enkel huis vinden waar ik door het raam iets deftigs kon zien dan voor belang zou zijn van een potentiele inbreker. Misschien moet iemand dan toch maar eens een goed voorbeeld geven.
Of geen alarm kastje aan de muur zien hangen.
Dan zal er binnen ook wel iets te rapen zijn.
En een snelle uitweg uitstippelen in die straat via street view
En daar die luchtfoto's nog eens bij.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Het zal inbrekers inderdaad wel helpen om een eerste verkenning te doen.
Maar ik denk niet dat er meer inbrekers door komen, ze kunnen misschien wel iets sneller toeslaan.
En je huis blurren: ik denk dat het ook een manier kan zijn om de aandacht te trekken, en dan kunnen ze nog via satteliet en/of bird view gaan kijken.
Street View is inderdaad ongevraagd, terwijl je zelf kiest voor facebook.
Maar maak eens een profiel aan op facebook en kies enkele populaire onderwerpen, binnen de korste keren heb je een pak vrienden die je niet kent. En tijdens de zomer vertellen die netjes wanneer ze op reis zijn en hoe luxueus hun levensstijl is.
Als inbreker zou ik wel weten waar ik mijn tijd aan ga besteden.
Maar ik denk niet dat er meer inbrekers door komen, ze kunnen misschien wel iets sneller toeslaan.
En je huis blurren: ik denk dat het ook een manier kan zijn om de aandacht te trekken, en dan kunnen ze nog via satteliet en/of bird view gaan kijken.
Street View is inderdaad ongevraagd, terwijl je zelf kiest voor facebook.
Maar maak eens een profiel aan op facebook en kies enkele populaire onderwerpen, binnen de korste keren heb je een pak vrienden die je niet kent. En tijdens de zomer vertellen die netjes wanneer ze op reis zijn en hoe luxueus hun levensstijl is.
Als inbreker zou ik wel weten waar ik mijn tijd aan ga besteden.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Je kan altijd je huis laten maskeren. Hoewel, dat maakt het misschien *nog* intressanter voor dieven
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Sorry, alles bij elkaar vind ik het ronduit belachelijk, dat men streetview voor criminaliteit gaat gebruiken, inbreken gebeurd langs de achter tuinen enz, .. waar streetview helemaal niet komt !
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Heel die commotie rond street view noem ik massa hysterie.
Ik denk niet dat inbrekers af gaan op informatie dat soms al meer dan 2 jaar oud is, en vooraf niet eerst eens de boel gaan verkennen.
Ik zie ze al bij de buren int zwembad springen omdat street view oude satelliet foto's toont.
Ik denk niet dat inbrekers af gaan op informatie dat soms al meer dan 2 jaar oud is, en vooraf niet eerst eens de boel gaan verkennen.
Ik zie ze al bij de buren int zwembad springen omdat street view oude satelliet foto's toont.
-
- Moderator
- Contacteer:
En hoe gaan ze dan naar hun auto? Via de tuin van je achterbuur??
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Mja in Oosterzele is dat nog mogelijk
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 7 keer
Zalig die street view. Op de iPhone werkt het ook perfect. Ik ken street view reeds jaren want ik gebruik het veel als ik in Nederland of Frankrijk naar een adres ga waar ik nog nooit ben geweest... Typisch dat ze er in België weer zo bang van worden.
-
- Moderator
- Contacteer:
Wat is daar dan typisch aan? Dat wij verder nadenken dan onze neus lang is? Ben benieuwd hoelang het gaat duren eer het eerste geval een feit is.
@subzero : "kerplein" in oosterzele bestaat niet
@subzero : "kerplein" in oosterzele bestaat niet
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Massa hysterie omdat één of andere paranoia is staat volledig los van "nadenken" !krisken schreef:Dat wij verder nadenken dan onze neus lang is?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 7 keer
krisken schreef:Wat is daar dan typisch aan? Dat wij verder nadenken dan onze neus lang is? Ben benieuwd hoelang het gaat duren eer het eerste geval een feit is.
In Nederland bestaat Street View reeds twee jaar en daar is er nog geen enkel geval bekend. Precies alsof inbrekers niet gewoon kunnen rondrijden om een plaats te kiezen waar ze hun slag kunnen slaan.
Er zijn wel al gevallen bekend van inbrekers die locaties kiezen op basis van info op Facebook. Heb je al ooit iemand horen pleiten om om die reden Facebook te verbieden?
-
- Moderator
- Contacteer:
Op facebook schrijf jij je vrijwillig in...op Street View sta je willens nillens. Daar daar kan je niet kiezen!
http://www.zdnet.nl/news/114939/melkboe ... -inbraak-/
http://www.one.com/nl/webhosting-nieuws ... 727019.htm
http://webwereld.nl/nieuws/65110/duits- ... oeit-.html
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... le_politie
http://www.zdnet.nl/news/114939/melkboe ... -inbraak-/
http://www.one.com/nl/webhosting-nieuws ... 727019.htm
http://webwereld.nl/nieuws/65110/duits- ... oeit-.html
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... le_politie
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Als iedereen die z'n mountainbike gestolen is nu plots gaat beweren dat het Google z'n fout is zijn we goed bezig
-
- Moderator
- Contacteer:
Een wagen die in een straat 5/6 keer traag voorbij een huis rijdt, zal snel opvallen. Volg maar eens diverse politiezones op Twitter (onderandere @DeFlik durft er wel eens wat van retweeten). Via Google Street View mag je dat honderden keren doen, 't zal nooit opvallen...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Zucht... leuk voor een inbreken dat hij weet dat er twee a drie jaar geleden een mountain bike in de garage stond
Met alle respect maar ik denk dat je fantasie over Google Streetview wel een beetje op hol is geslagen.
Wie weet lossen we binnenkort wel inbraken op met Google... ze kunnen in hun database zien wie naar de foto heeft gekeken
Met alle respect maar ik denk dat je fantasie over Google Streetview wel een beetje op hol is geslagen.
Wie weet lossen we binnenkort wel inbraken op met Google... ze kunnen in hun database zien wie naar de foto heeft gekeken
-
- Elite Poster
Das niet typisch Belgisch:Mobile Viking schreef: Typisch dat ze er in België weer zo bang van worden.
In landen als Australië, Tsjechië, Duitsland, Denemarken, Zwitserland,...(qua cultuur toch niet zoveel verschillend met België)
is er veel heftiger op gereageerd.
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Str ... y_concerns
-
- Moderator
- Contacteer:
Google eens op Google Street View, en dan zie je wat jij zegt...reeds is gebeurd!
http://meldkamers.startpagina.nl/video/ ... treetview/
http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Binnenland/ ... pakt.dhtml
http://meldkamers.startpagina.nl/video/ ... treetview/
http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Binnenland/ ... pakt.dhtml
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Het gaat hem niet alleen om diefstalen, maar gewoon om privacy in het algemeen.r2504 schreef:Zucht... leuk voor een inbreken dat hij weet dat er twee a drie jaar geleden een mountain bike in de garage stond
bv. bij de buurman van mijn ouders is de tuin(ondank afsluiting/hek op ooghoogte) grotendeels zichtbaar wegens de (te) hoog gemonteerde camera).
Bij mij kan je duidelijk binnenkijken in het venster(eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het nog ten tijde van de vorige bewoner was).
Dit is inderdaad een worst case scenario, maar toch:Jack Daniels schreef:@ Stroper: ik mag hopen dat je toch zelf niet alles gelooft van wat je hier neerpent? Sollicitanten beoordelen op basis van hun woonplaats? Wie in het lelijkste huis woont is de pester?? Het moet niet gekker worden. Enne... Streetview is een momentopname, van 2 à 3 jaar geleden. Ik krijg sterk de indruk dat velen denken dat Streetview een live videostream is van alle straten in België en andere landen waarbij ze van seconde tot seconde kunnen volgen wat er gaande is hier of daar. Dergelijke sujetten zouden beter eens klaarwakker worden en beseffen dat het hier een plaatje betreft, een stilstaand beeld, van een paar jaar geleden. Datzelfde plaatje zal er vermoedelijk over X aantal jaren nog staan, onaangeroerd, terwijl op vele plaatsen de buurt al misschien onherkenbaar zal zijn (geworden) door werkzaamheden.
*er zijn reeds zelfmoorden geweest na pesterijen op fb(google maar eens) nu zullen pesters ook voor het internet, maar alles open en bloot is, wordt het wel gemakkelijk.
* er zijn wel genoeg werkgevers die sollicanten proberen te checken op fb, waarom zouden ze dat niet doen met Street view.
* Bij mij hangt er een politiek pamflet uit (van de vorige bewoner). Wat als iemand daar verkeerde conclusies uit trekt?
Berichten samengevoegd - Krisken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
En als het een duurder model is, weet de inbreker ook dat er waarschijnlijk al een nieuwe zal staan (of een tweede)r2504 schreef:Zucht... leuk voor een inbreken dat hij weet dat er twee a drie jaar geleden een mountain bike in de garage stond
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Inbrekers hebben het niet op fietsen gemunt daar zijn andere plaatsen voor.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Een slimme dief pakt de fiets, dan liefst nog met kinderen erbij en trekt lustig wat foto's van de kinderen voor uw huis waar toevallig enkel u huis op de foto's staat...krisken schreef:Een wagen die in een straat 5/6 keer traag voorbij een huis rijdt, zal snel opvallen. Volg maar eens diverse politiezones op Twitter (onderandere @DeFlik durft er wel eens wat van retweeten). Via Google Street View mag je dat honderden keren doen, 't zal nooit opvallen...
En dan nog, allemaal teveel films gekeken...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
De inbraakcijfers zullen nu wel de hoogte ingaan, al was het maar om het gelijk van de politievakbond te bewijzen...
Met statistieken kunt ge alles bewijzen.
J.
Met statistieken kunt ge alles bewijzen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Contacteer:
Fiets...kinderen...foto's...Het zijn en blijven risico's op "gepakt worden". Heb je nu niet meer...
Telefonie = EDPnet + OVH
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Wat met satellietfoto's? Wat met helikopters en sportvliegtuigjes die over je tuin vliegen? Luchtballonen en het Nieuwsblad met foto's uit de lucht van je buurt. Als ik kijk naar de gemiddelde informatie die op Google Street View te vinden is, dan stel ik vast dat dat ook te zien is met een fiets- of wandeltochtje door de buurt hoor. Met de gemiddelde informatie en de snelheid waarmee je al vrienden bent met een totaal onbekende op Facebook ben je volgens mij meer dan x-aantal jaar oude foto's over je buurt. Inbrekers zijn vooral geïnteresseerd of er iemand thuis is. De meeste inbrekers zijn wel tevreden met enkele laptops uit studentenkoten hoor, zelf meegemaakt. En als je dan toch enkele kilo's goud hebt liggen waar ze op uit zijn, denk je dan werkelijk dat ze zonder Street View kansloos zijn? Ze doen het immers al heel lang zonder hoor.Stroper schreef:Het gaat hem niet alleen om diefstalen, maar gewoon om privacy in het algemeen.r2504 schreef:Zucht... leuk voor een inbreken dat hij weet dat er twee a drie jaar geleden een mountain bike in de garage stond
bv. bij de buurman van mijn ouders is de tuin(ondank afsluiting/hek op ooghoogte) grotendeels zichtbaar wegens de (te) hoog gemonteerde camera).
Bij mij kan je duidelijk binnenkijken in het venster(eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het nog ten tijde van de vorige bewoner was).
Dit is inderdaad een worst case scenario, maar toch:Jack Daniels schreef:@ Stroper: ik mag hopen dat je toch zelf niet alles gelooft van wat je hier neerpent? Sollicitanten beoordelen op basis van hun woonplaats? Wie in het lelijkste huis woont is de pester?? Het moet niet gekker worden. Enne... Streetview is een momentopname, van 2 à 3 jaar geleden. Ik krijg sterk de indruk dat velen denken dat Streetview een live videostream is van alle straten in België en andere landen waarbij ze van seconde tot seconde kunnen volgen wat er gaande is hier of daar. Dergelijke sujetten zouden beter eens klaarwakker worden en beseffen dat het hier een plaatje betreft, een stilstaand beeld, van een paar jaar geleden. Datzelfde plaatje zal er vermoedelijk over X aantal jaren nog staan, onaangeroerd, terwijl op vele plaatsen de buurt al misschien onherkenbaar zal zijn (geworden) door werkzaamheden.
*er zijn reeds zelfmoorden geweest na pesterijen op fb(google maar eens) nu zullen pesters ook voor het internet, maar alles open en bloot is, wordt het wel gemakkelijk.
* er zijn wel genoeg werkgevers die sollicanten proberen te checken op fb, waarom zouden ze dat niet doen met Street view.
* Bij mij hangt er een politiek pamflet uit (van de vorige bewoner). Wat als iemand daar verkeerde conclusies uit trekt?
Berichten samengevoegd - Krisken