Google lanceert eindelijk Street View in België

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

True! Maar dan is er al een pakkans. Nu kan je verkennen terwijl je op je lui gat zit in je zetel...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wandel eens door een straat met Streetview... tegen die tijd heb je per auto een gans dorp gedaan.

Persoonlijk blaast men het allemaal nogal een beetje op vind ik... alsof men echt met z'n neus tegen je raam kan komen hangen en het merk en model van je TV (van over twee a drie jaar) aflezen.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Denk wel dat het gebruikt zal worden als extra hulpmidddel, eerst Googelen en dan nog es extra ter plaatse gaan spotten.
Ook kan je via Streetview uitgebreid trachten binnen te loeren in huizen en tuinen, dit ter plaatse gaan doen zou onmiddelijk verdacht lijken.
Nu moet men enkel nog kortstondig ter plaatse gaan voor eeen korte verificatie.

Maar euh.... als ze binnen willen dan kunnen ze dat ook zonder Streetview wel. :cop:
silver
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 nov 2011, 06:36

r2504 schreef:Wandel eens door een straat met Streetview... tegen die tijd heb je per auto een gans dorp gedaan.
Als je met de grijze volle circel werkt en niet met de pijl gaat het veel vlugger dan met je auto hoor.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Met pegman naar je locatie slepen werkt wel heel vlot op je tablet of phone....
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

TiTanium schreef:Als ik door de raam kijkt zie ik die dingen nog beter staan... Ik vind het allemaal wat overroepen...
  • Met de satellietbeelden kan je u vluchtroute snel uitstippelen -> niemand klaagt...
  • Bing Eye bird kan je ook goed zien hoe de indeling is rondom een huis voor eventueel een vluchtroute temaken -> niemand klaagt
  • Op facebook,netlog,etc heb je GEEN privacy -> niemand klaagt.
  • Google steekt veel werk in streetview waar ik al dankbaar gebruik van maak als ik moet gaan depaneren dan heb ik meer herkeningspunten. -> Vele klagen -> (Wil je u woonst gecensureerd heb je het maar te vragen via probleem melden.) Als ze dit willen gaan verbieden zou ik het echt zonde vinden van al het werk er in zit.
Niemand is verplicht om op fb of netlog of soort gelijke dienst te zitten.
Hier staat iedereen zijn huis permanent te bezichtigen, vanuit persoonperspectief en das toch net iets anders zijn die quasi-anonieme kotjes op satellietbeelden.
Bovendien stond die camera wel erg hoog op de auto(ken te weinig van fotografie om te weten of lager mogelijk zou zijn), waarbij je over sommige omheingen kunt kijken en bij mensen die dicht bij de straatkant wonen gewoon kan binnenkijken.
Bovendien zijn inbrekers niet de enigen die hier gebruik van kunnen maken.
Privacy is ruimer dan dat Je kan sollicitanten voortaan beoordelen op de buurt waarin ze wonen, stalkers, pestende kinderen op school(er was onlangs toch een zelfmoord na pesterijen op fb, nu kan men misschien diegene met het lelijkste huis eruit pikken),...

Nu zullen er ook wel voordelen zijn, en deel v/de klagers zullen zeker een lichte vorm van paranoia hebben, maar je kan toch op zijn minst een poging doen om beide partijen met elkaar proberen te verzoenen(ik zeg maar wat:bv. huizen standaard verblurren, lagere camera ofzo...)

Bovendien is met in andere landen : Australië, Duitsland, Tsjechië veel strenger opgetreden tegen Street View, dus ik vermoede dat we hier het laatste nog niet van hebben gehoord.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

@ Stroper: ik mag hopen dat je toch zelf niet alles gelooft van wat je hier neerpent? Sollicitanten beoordelen op basis van hun woonplaats? Wie in het lelijkste huis woont is de pester?? Het moet niet gekker worden. Enne... Streetview is een momentopname, van 2 à 3 jaar geleden. Ik krijg sterk de indruk dat velen denken dat Streetview een live videostream is van alle straten in België en andere landen waarbij ze van seconde tot seconde kunnen volgen wat er gaande is hier of daar. Dergelijke sujetten zouden beter eens klaarwakker worden en beseffen dat het hier een plaatje betreft, een stilstaand beeld, van een paar jaar geleden. Datzelfde plaatje zal er vermoedelijk over X aantal jaren nog staan, onaangeroerd, terwijl op vele plaatsen de buurt al misschien onherkenbaar zal zijn (geworden) door werkzaamheden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Voor al dit is een oplossing! Niet langs een openbare weg gaan wonen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb nogmaals de proef op de som gedaan en gekeken in straten waar de huizen tegen de straat staan... en ik kon geen enkel huis vinden waar ik door het raam iets deftigs kon zien dan voor belang zou zijn van een potentiele inbreker. Misschien moet iemand dan toch maar eens een goed voorbeeld geven.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik zie in m'n winkel de kassa staan... soit, ik heb daar helemaal geen problemen mee.
silver
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 nov 2011, 06:36

r2504 schreef:Ik heb nogmaals de proef op de som gedaan en gekeken in straten waar de huizen tegen de straat staan... en ik kon geen enkel huis vinden waar ik door het raam iets deftigs kon zien dan voor belang zou zijn van een potentiele inbreker. Misschien moet iemand dan toch maar eens een goed voorbeeld geven.
En als er eens 'n mooie BMW - Mercedes of een andere dure in de openstaande garagedeur te zien staat.
Of geen alarm kastje aan de muur zien hangen.
Dan zal er binnen ook wel iets te rapen zijn.
En een snelle uitweg uitstippelen in die straat via street view
En daar die luchtfoto's nog eens bij.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Het zal nu misschien gedaan zijn dat mensen foto's trekken van de huizen? Ik heb hier al paar keer één zien een foto trekken van mijn huis.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Het zal inbrekers inderdaad wel helpen om een eerste verkenning te doen.
Maar ik denk niet dat er meer inbrekers door komen, ze kunnen misschien wel iets sneller toeslaan.
En je huis blurren: ik denk dat het ook een manier kan zijn om de aandacht te trekken, en dan kunnen ze nog via satteliet en/of bird view gaan kijken.

Street View is inderdaad ongevraagd, terwijl je zelf kiest voor facebook.
Maar maak eens een profiel aan op facebook en kies enkele populaire onderwerpen, binnen de korste keren heb je een pak vrienden die je niet kent. En tijdens de zomer vertellen die netjes wanneer ze op reis zijn en hoe luxueus hun levensstijl is.
Als inbreker zou ik wel weten waar ik mijn tijd aan ga besteden.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Je kan altijd je huis laten maskeren. Hoewel, dat maakt het misschien *nog* intressanter voor dieven ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Sorry, alles bij elkaar vind ik het ronduit belachelijk, dat men streetview voor criminaliteit gaat gebruiken, inbreken gebeurd langs de achter tuinen enz, .. waar streetview helemaal niet komt !
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Heel die commotie rond street view noem ik massa hysterie.

Ik denk niet dat inbrekers af gaan op informatie dat soms al meer dan 2 jaar oud is, en vooraf niet eerst eens de boel gaan verkennen. :nono:

Ik zie ze al bij de buren int zwembad springen omdat street view oude satelliet foto's toont.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

En hoe gaan ze dan naar hun auto? Via de tuin van je achterbuur??

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ze komen met de tractor he ;)
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mja in Oosterzele is dat nog mogelijk :p

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Je moet maar eens op 't kerkplein komen kijken. 't Is bijeenkomst van 1 of andere vereniging, er staat een tractor of 20-25. :)
Afbeelding
Mobile Viking
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 jan 2010, 11:51
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

Zalig die street view. Op de iPhone werkt het ook perfect. Ik ken street view reeds jaren want ik gebruik het veel als ik in Nederland of Frankrijk naar een adres ga waar ik nog nooit ben geweest... Typisch dat ze er in België weer zo bang van worden.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wat is daar dan typisch aan? Dat wij verder nadenken dan onze neus lang is? Ben benieuwd hoelang het gaat duren eer het eerste geval een feit is.

@subzero : "kerplein" in oosterzele bestaat niet :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Dat wij verder nadenken dan onze neus lang is?
Massa hysterie omdat één of andere paranoia is staat volledig los van "nadenken" !
Mobile Viking
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 jan 2010, 11:51
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

krisken schreef:Wat is daar dan typisch aan? Dat wij verder nadenken dan onze neus lang is? Ben benieuwd hoelang het gaat duren eer het eerste geval een feit is.

In Nederland bestaat Street View reeds twee jaar en daar is er nog geen enkel geval bekend. Precies alsof inbrekers niet gewoon kunnen rondrijden om een plaats te kiezen waar ze hun slag kunnen slaan.

Er zijn wel al gevallen bekend van inbrekers die locaties kiezen op basis van info op Facebook. Heb je al ooit iemand horen pleiten om om die reden Facebook te verbieden?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:


Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Als iedereen die z'n mountainbike gestolen is nu plots gaat beweren dat het Google z'n fout is zijn we goed bezig :bang:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Een wagen die in een straat 5/6 keer traag voorbij een huis rijdt, zal snel opvallen. Volg maar eens diverse politiezones op Twitter (onderandere @DeFlik durft er wel eens wat van retweeten). Via Google Street View mag je dat honderden keren doen, 't zal nooit opvallen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zucht... leuk voor een inbreken dat hij weet dat er twee a drie jaar geleden een mountain bike in de garage stond :roll:

Met alle respect maar ik denk dat je fantasie over Google Streetview wel een beetje op hol is geslagen.

Wie weet lossen we binnenkort wel inbraken op met Google... ze kunnen in hun database zien wie naar de foto heeft gekeken :beerchug:
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Mobile Viking schreef: Typisch dat ze er in België weer zo bang van worden.
Das niet typisch Belgisch:
In landen als Australië, Tsjechië, Duitsland, Denemarken, Zwitserland,...(qua cultuur toch niet zoveel verschillend met België)
is er veel heftiger op gereageerd.
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Str ... y_concerns
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Google eens op Google Street View, en dan zie je wat jij zegt...reeds is gebeurd!

http://meldkamers.startpagina.nl/video/ ... treetview/
http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Binnenland/ ... pakt.dhtml

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

r2504 schreef:Zucht... leuk voor een inbreken dat hij weet dat er twee a drie jaar geleden een mountain bike in de garage stond :roll:

Met alle respect maar ik denk dat je fantasie over Google Streetview wel een beetje op hol is geslagen.

Wie weet lossen we binnenkort wel inbraken op met Google... ze kunnen in hun database zien wie naar de foto heeft gekeken :beerchug:
Het gaat hem niet alleen om diefstalen, maar gewoon om privacy in het algemeen.
bv. bij de buurman van mijn ouders is de tuin(ondank afsluiting/hek op ooghoogte) grotendeels zichtbaar wegens de (te) hoog gemonteerde camera).
Bij mij kan je duidelijk binnenkijken in het venster(eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het nog ten tijde van de vorige bewoner was).
Jack Daniels schreef:@ Stroper: ik mag hopen dat je toch zelf niet alles gelooft van wat je hier neerpent? Sollicitanten beoordelen op basis van hun woonplaats? Wie in het lelijkste huis woont is de pester?? Het moet niet gekker worden. Enne... Streetview is een momentopname, van 2 à 3 jaar geleden. Ik krijg sterk de indruk dat velen denken dat Streetview een live videostream is van alle straten in België en andere landen waarbij ze van seconde tot seconde kunnen volgen wat er gaande is hier of daar. Dergelijke sujetten zouden beter eens klaarwakker worden en beseffen dat het hier een plaatje betreft, een stilstaand beeld, van een paar jaar geleden. Datzelfde plaatje zal er vermoedelijk over X aantal jaren nog staan, onaangeroerd, terwijl op vele plaatsen de buurt al misschien onherkenbaar zal zijn (geworden) door werkzaamheden.
Dit is inderdaad een worst case scenario, maar toch:
*er zijn reeds zelfmoorden geweest na pesterijen op fb(google maar eens) nu zullen pesters ook voor het internet, maar alles open en bloot is, wordt het wel gemakkelijk.
* er zijn wel genoeg werkgevers die sollicanten proberen te checken op fb, waarom zouden ze dat niet doen met Street view.
* Bij mij hangt er een politiek pamflet uit (van de vorige bewoner). Wat als iemand daar verkeerde conclusies uit trekt?

Berichten samengevoegd - Krisken
ogy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 28 aug 2006, 20:55
Bedankt: 3 keer

volgende stap: Google Slaapkamer View... :lol:
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

r2504 schreef:Zucht... leuk voor een inbreken dat hij weet dat er twee a drie jaar geleden een mountain bike in de garage stond :roll:
En als het een duurder model is, weet de inbreker ook dat er waarschijnlijk al een nieuwe zal staan (of een tweede)
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Inbrekers hebben het niet op fietsen gemunt daar zijn andere plaatsen voor.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Wat een geluk dat ik een gerust geweten heb en mijn slaap hiervoor niet laat.

The world is a scary place even when you think your safe :wink:
Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

krisken schreef:Een wagen die in een straat 5/6 keer traag voorbij een huis rijdt, zal snel opvallen. Volg maar eens diverse politiezones op Twitter (onderandere @DeFlik durft er wel eens wat van retweeten). Via Google Street View mag je dat honderden keren doen, 't zal nooit opvallen...
Een slimme dief pakt de fiets, dan liefst nog met kinderen erbij en trekt lustig wat foto's van de kinderen voor uw huis waar toevallig enkel u huis op de foto's staat...

En dan nog, allemaal teveel films gekeken...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

De inbraakcijfers zullen nu wel de hoogte ingaan, al was het maar om het gelijk van de politievakbond te bewijzen...
Met statistieken kunt ge alles bewijzen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Fiets...kinderen...foto's...Het zijn en blijven risico's op "gepakt worden". Heb je nu niet meer...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Je kan nu ook 'The white house' bezichtigen. :banana:

Had het enkel van de buitenkant gezien, binnenin is het ook prachtig !
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Stroper schreef:
r2504 schreef:Zucht... leuk voor een inbreken dat hij weet dat er twee a drie jaar geleden een mountain bike in de garage stond :roll:

Met alle respect maar ik denk dat je fantasie over Google Streetview wel een beetje op hol is geslagen.

Wie weet lossen we binnenkort wel inbraken op met Google... ze kunnen in hun database zien wie naar de foto heeft gekeken :beerchug:
Het gaat hem niet alleen om diefstalen, maar gewoon om privacy in het algemeen.
bv. bij de buurman van mijn ouders is de tuin(ondank afsluiting/hek op ooghoogte) grotendeels zichtbaar wegens de (te) hoog gemonteerde camera).
Bij mij kan je duidelijk binnenkijken in het venster(eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het nog ten tijde van de vorige bewoner was).
Jack Daniels schreef:@ Stroper: ik mag hopen dat je toch zelf niet alles gelooft van wat je hier neerpent? Sollicitanten beoordelen op basis van hun woonplaats? Wie in het lelijkste huis woont is de pester?? Het moet niet gekker worden. Enne... Streetview is een momentopname, van 2 à 3 jaar geleden. Ik krijg sterk de indruk dat velen denken dat Streetview een live videostream is van alle straten in België en andere landen waarbij ze van seconde tot seconde kunnen volgen wat er gaande is hier of daar. Dergelijke sujetten zouden beter eens klaarwakker worden en beseffen dat het hier een plaatje betreft, een stilstaand beeld, van een paar jaar geleden. Datzelfde plaatje zal er vermoedelijk over X aantal jaren nog staan, onaangeroerd, terwijl op vele plaatsen de buurt al misschien onherkenbaar zal zijn (geworden) door werkzaamheden.
Dit is inderdaad een worst case scenario, maar toch:
*er zijn reeds zelfmoorden geweest na pesterijen op fb(google maar eens) nu zullen pesters ook voor het internet, maar alles open en bloot is, wordt het wel gemakkelijk.
* er zijn wel genoeg werkgevers die sollicanten proberen te checken op fb, waarom zouden ze dat niet doen met Street view.
* Bij mij hangt er een politiek pamflet uit (van de vorige bewoner). Wat als iemand daar verkeerde conclusies uit trekt?

Berichten samengevoegd - Krisken
Wat met satellietfoto's? Wat met helikopters en sportvliegtuigjes die over je tuin vliegen? Luchtballonen en het Nieuwsblad met foto's uit de lucht van je buurt. Als ik kijk naar de gemiddelde informatie die op Google Street View te vinden is, dan stel ik vast dat dat ook te zien is met een fiets- of wandeltochtje door de buurt hoor. Met de gemiddelde informatie en de snelheid waarmee je al vrienden bent met een totaal onbekende op Facebook ben je volgens mij meer dan x-aantal jaar oude foto's over je buurt. Inbrekers zijn vooral geïnteresseerd of er iemand thuis is. De meeste inbrekers zijn wel tevreden met enkele laptops uit studentenkoten hoor, zelf meegemaakt. En als je dan toch enkele kilo's goud hebt liggen waar ze op uit zijn, denk je dan werkelijk dat ze zonder Street View kansloos zijn? Ze doen het immers al heel lang zonder hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”