Uitgaande VoIP providers
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Uitgaande VoIP providers (beiden van Dellmont Sarl) met keuze over de gesprekskwaliteit:
MyVoipTraffic:
MyVoipTraffic:
- Grey route (vb. Belgium fixed: 0.0066 || Belgium - Mobile Telenet :0.0090 )
- Standard route (vb. Belgium fixed: 0.0086)
- Premium route (vb. Belgium fixed: 0.0086)
voipPRO:Calls are billed in 1 second increments except Mexico fix and mobile which are billed in 60 seconds increment. Rates are subjected to change without notice.
- Grey route (vb. Belgium fixed: 0.0071)
- Standard route (vb. Belgium fixed: 0.0086)
- Premium route (vb. Belgium fixed: 0.0106)
All calls charged per seconds.
Except:
Mexico fix and mobile. Billing 60/60
United Kingdom - Local calls: a setup fee of 0.03€ or 0.04$ applies for each call on top of rate per minute
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
een klein nadeel is natuurlijk:
- * MyVoipTraffic: required minimum topup amount of EUR/USD 300,-
* voipPRO: required minimum topup amount of EUR/USD 100,-
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
't Is inderdaad ook voor meer dan één toestel bedoeld. ( "Unlimited channel capacity with one pre-paid balance" )
En met 300 euro @ 0.0066euro/min zou je met één toestel wel degelijk een maand zoet zijn: 24/24 en 7/7.
Maar of dit nu een goed tarief is voor bedrijven die écht veel bellen? Geen idee.
Eigenlijk zou het me verbazen dat dit een écht goed tarief is voor bedrijven/ KMO's die veel bellen.
Mijn gemiddelde prijs per minuut naar vast ligt rond de 0.0036 euro/min (wegens de "free days" uiteraard) ....
En die mannen gaan hun broek toch niet willen scheuren, veronderstel ik?
En met 300 euro @ 0.0066euro/min zou je met één toestel wel degelijk een maand zoet zijn: 24/24 en 7/7.
Maar of dit nu een goed tarief is voor bedrijven die écht veel bellen? Geen idee.
Eigenlijk zou het me verbazen dat dit een écht goed tarief is voor bedrijven/ KMO's die veel bellen.
Mijn gemiddelde prijs per minuut naar vast ligt rond de 0.0036 euro/min (wegens de "free days" uiteraard) ....
En die mannen gaan hun broek toch niet willen scheuren, veronderstel ik?
- fdgroote
- Plus Member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 5 keer
@ Eternum
Mijn gemiddelde prijs per minuut naar vast ligt eveneens rond de 0,0036 euro/min (wegens de "free days" uiteraard) ...
Zou dat een voorgeprogrammeerde ondergrens zijn naar vaste nummers die de Betamax kloonproviders moeten respecteren, ongeacht hun tariefplan ?
Mijn gemiddelde prijs per minuut naar vast ligt eveneens rond de 0,0036 euro/min (wegens de "free days" uiteraard) ...
Zou dat een voorgeprogrammeerde ondergrens zijn naar vaste nummers die de Betamax kloonproviders moeten respecteren, ongeacht hun tariefplan ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
@ fdgroote
Ik ga even abstractie maken van de BTW bedragen en die kleine handling fee.
Neem poivY:
Met de 10 euro kan men: 10 / 0.02 = 500 minuten bellen.
Samen is dit 3857 + 500 = 4357 minuten dat men maximaal zou kunnen bellen voor 10 euro.
De ondergrens bij poivY is dus: 10 euro / 4357 minuten = 0.00229 euro/min.
Meer kan men er niet uithalen.
==========
Tenzij ze bij poivY een fout maken. Dan kan dat wel.
En, euh, soms doen ze dat.
Bij mijn laatste herlaadbeurt (van 10 euro) werd er slecht 10.60 euro aangerekend. Ze waren de BTW blijkbaar vergeten in hun berekening ....
Een paar dagen later hadden ze blijkbaar door dat ze een fout hadden gemaakt.
Ik krijg een nieuwe afrekening als volgt samengesteld:
In dit geval is de theoretische ondergrens: 8.62 / (180/7*300 + 8.62/0.02) = 0.00106 euro/min.
In mijn concreet geval zal dit dus betekenen dat ik (privé) voor 10.60 euro meer dan een halfjaar lang naar alle Belgische vast nummers zal kunnen bellen. Goeie deal. Dat mogen ze nog eens doen.
Edit: Proficiat met uw verjaardag.
Ik ga even abstractie maken van de BTW bedragen en die kleine handling fee.
Neem poivY:
- minimaal oplaadbedrag: 10 euro;
- maximum 300 min per 7 glijdende dagen gedurende 90 dagen;
- 0.02 euro/min naar Belgische vaste lijnen.
Met de 10 euro kan men: 10 / 0.02 = 500 minuten bellen.
Samen is dit 3857 + 500 = 4357 minuten dat men maximaal zou kunnen bellen voor 10 euro.
De ondergrens bij poivY is dus: 10 euro / 4357 minuten = 0.00229 euro/min.
Meer kan men er niet uithalen.
==========
Tenzij ze bij poivY een fout maken. Dan kan dat wel.
En, euh, soms doen ze dat.
Bij mijn laatste herlaadbeurt (van 10 euro) werd er slecht 10.60 euro aangerekend. Ze waren de BTW blijkbaar vergeten in hun berekening ....
Een paar dagen later hadden ze blijkbaar door dat ze een fout hadden gemaakt.
Ik krijg een nieuwe afrekening als volgt samengesteld:
- Credit amount: EUR 8.62
- Handling fee: EUR 0.60
- VAT amount: EUR 1.38
- Total amount (this amount will be charged): EUR 10.60
In dit geval is de theoretische ondergrens: 8.62 / (180/7*300 + 8.62/0.02) = 0.00106 euro/min.
In mijn concreet geval zal dit dus betekenen dat ik (privé) voor 10.60 euro meer dan een halfjaar lang naar alle Belgische vast nummers zal kunnen bellen. Goeie deal. Dat mogen ze nog eens doen.
Edit: Proficiat met uw verjaardag.
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 11 mei 2011, 19:05, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Dat bedrijf is in feite hetzelfde als al die andere betamax verschijningen (telkens hetzelfde BTW nummer, etc.)..... die het al jaren doen.jorgo schreef:Ik heb dat bedrijf ook eens bekeken, tot dat ik http://forum.asterisk2billing.org/viewt ... =20&t=7739 las..
Ik ga niet beweren dat ze feilloos werken. Zie een voorgaande post van mij.
Maar zoals dikwijls: indien iemand (een bedrijf) onder de voor díe markt aanvaarde prijs gaat, duiken er ook telkens gruwelverhalen op.
't Is een beetje zoals met wat de mensen vaak zeggen: "Ik wil gene Chinese brol" en hun huis staat vol met spullen uit China ...
Dat je standaard een backup moet voorzien lijkt me wel logisch.
't Kan altijd mis gaan: ook met de beste/duurste.
En 'tja, 100 of 300 euro riskeren is voor een bedrijf nu ook niet het zwaarste risico dat ze ooit genomen hebben allicht.
Zolang de continuiteit van hun telefoonsysteem maar verzekert is (een tweede, de backup dus, waarop men kan terugvallen voor het routeren van de gesprekken).
Edit: ik lees net hier op het forum dit: reeds 1 week geen I-talk meer...
Zelfs bij Belgacom kan het misgaan.
-
- Starter Plus
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 14:44
Wat pagina's terug in dit topic ging het even over VoipBusterPro.
Je zou hier voor 365 dagen aan free days krijgen voor maar € 15,00 en ook nog eens € 10.00 beltegoed krijgen
Toen werd er gesteld dat er een connection fee was voor elk gesprek dat tot stand gebracht wordt, wat het dus minder aantrekkelijk maakt, dan het op het eerste gezicht lijkt.
Ik zit nu even op hun site te kijken, maar dat van die connection fee zie ik nergens staan.
Kijk ik er overheen, of is dit veranderd?
*stiekem het laatste hoopt*
Je zou hier voor 365 dagen aan free days krijgen voor maar € 15,00 en ook nog eens € 10.00 beltegoed krijgen
Toen werd er gesteld dat er een connection fee was voor elk gesprek dat tot stand gebracht wordt, wat het dus minder aantrekkelijk maakt, dan het op het eerste gezicht lijkt.
Ik zit nu even op hun site te kijken, maar dat van die connection fee zie ik nergens staan.
Kijk ik er overheen, of is dit veranderd?
*stiekem het laatste hoopt*
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Hier: http://www.voipbusterpro.com/en/free.html staat het wel duidelijk vermeld. (via: klikken op de banner "1 Year of unlimited calls" of klikken op download, en dan klikken op het woordje "free")
Geen idee of er inderdaad een connection fee is of niet.
Geen idee of er inderdaad een connection fee is of niet.
-
- Starter Plus
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 14:44
Ja nu zie ik het ook staan.
Verraderlijk zeg, als je op de homepage kijkt, staat er helemaal niets over.
Als je bij 'rates' kijkt, staat er ook niets over.
Kijk je bij de FAQ, staat er ook niets
Kan me zo voorstellen, dat er mensen zijn, die dit afsluiten, en dan kort daarop teleurgesteld worden
Zelf vond ik het eigenlijk al te mooi om waar te zijn, maar slaagde er niet in de adder onder het gras te detecteren!
Desalniettemin vind ik het niet erg netjes van Betamax om dit niet wat duidelijker te vermelden.
Verraderlijk zeg, als je op de homepage kijkt, staat er helemaal niets over.
Als je bij 'rates' kijkt, staat er ook niets over.
Kijk je bij de FAQ, staat er ook niets
Kan me zo voorstellen, dat er mensen zijn, die dit afsluiten, en dan kort daarop teleurgesteld worden
Zelf vond ik het eigenlijk al te mooi om waar te zijn, maar slaagde er niet in de adder onder het gras te detecteren!
Desalniettemin vind ik het niet erg netjes van Betamax om dit niet wat duidelijker te vermelden.
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 28 jul 2011, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik gebruik sinds 3 maanden VoipBusterPro en al 61 oproepen gedaan naar Hong Kong (wordt alleen daarvoor gebruikt). Er is maar bij de eerste 3 oproepen daarvan (dag na aankoop beltegoed) een connectiekost aangerekend. In de praktijk wordt deze connectiekost dus, in elk geval voor Hong Kong, niet aangerekend.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Bedankt voor je post wim.pi
Nog iemand (recente) ervaringen met VoipBusterPro?
Het zou natuurlijk mogelijk kunnen zijn dat de connection fee is weggevallen...
Indien dit het geval is, is dit inderdaad een zeer interessant aanbod (al kom je met de 120freedays bij bv. internetcalls ook al een heel eind).
Nog iemand (recente) ervaringen met VoipBusterPro?
Het zou natuurlijk mogelijk kunnen zijn dat de connection fee is weggevallen...
Indien dit het geval is, is dit inderdaad een zeer interessant aanbod (al kom je met de 120freedays bij bv. internetcalls ook al een heel eind).
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Bij de (meeste) Betamax versies waarbij je een connection fee betaalt, is dit gewoonlijk alleen bij betalende gesprekken.
Dus naar de niet-gratis bestemmingen, vb mobiel), bij overschrijden FUP en na het verstrijken van de freedays.
Dus naar de niet-gratis bestemmingen, vb mobiel), bij overschrijden FUP en na het verstrijken van de freedays.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 14:44
Klinkt steeds interessanter.
Was van plan om er alleen maar mee naar 'free days bestemmingen' te bellen, voor al het andere gebruik ik EasyVoip.
Dan is € 15 voor een geheel jaar, met ook nog eens een beltegoed van € 10 helemaal niet verkeerd.
Begin september lopen mijn free days bij Poivy af, ben me nu al wat aan het oriënteren, maar het zou wel eens VoipBusterPro kunnen gaan worden.
Was van plan om er alleen maar mee naar 'free days bestemmingen' te bellen, voor al het andere gebruik ik EasyVoip.
Dan is € 15 voor een geheel jaar, met ook nog eens een beltegoed van € 10 helemaal niet verkeerd.
Begin september lopen mijn free days bij Poivy af, ben me nu al wat aan het oriënteren, maar het zou wel eens VoipBusterPro kunnen gaan worden.
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Dus... je moet in feite een vast ip address hebben...* Registered users get max 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days and per unique IP address.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Als je het letterlijk neemt wel ja.
Maar dan zou je dit al lang te horen gekregen hebben via het forum.
Hetzij dat niemand zijn belkrediet echt controleert op correctheid, of dat je wel degelijk gratis belt kan bellen, maar totaal geen garantie hebt hoe lang.
Maar dan zou je dit al lang te horen gekregen hebben via het forum.
Hetzij dat niemand zijn belkrediet echt controleert op correctheid, of dat je wel degelijk gratis belt kan bellen, maar totaal geen garantie hebt hoe lang.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Het is al een oude post, en je leest vanalles natuurlijk eh...
http://mybroadband.co.za/vb/showthread. ... 0c5cb06c87
Blijkbaar is het hier ook al eens besproken :
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=24218
Daar zijn er blijkbaar die al vrij snel gecharged werden, iemand komt op de proppen met het idee dat een dynamisch ip een makkelijk/geldig excuus is om snel te chargen.
http://mybroadband.co.za/vb/showthread. ... 0c5cb06c87
Blijkbaar is het hier ook al eens besproken :
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=24218
Daar zijn er blijkbaar die al vrij snel gecharged werden, iemand komt op de proppen met het idee dat een dynamisch ip een makkelijk/geldig excuus is om snel te chargen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Plus Member
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 1 keer
Aangezien dat bijna iedereen die een dsl/vdsl aansluiting heeft, ieder 36 uur een nieuwe ip address krijgt is er feitelijk weinig probleem met de free calls.Heronic schreef:Dus... je moet in feite een vast ip address hebben...* Registered users get max 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days and per unique IP address.
Wat de kabel betreft weet ik niet hoe het gaat met die ip addressen.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik denk nu wel dat jij het tegenovergestelde zegt.
Vermits je een ander IP krijgt DSL om de 36u, heb jij geen fixed IP voor te bellen.
Dat is zoals een account delen met 10 personen, heeft elk IP dan recht op 300 minuten?
Bij TN heb je een "vast" ip, zolang je router niet reset/uitvalt
Vermits je een ander IP krijgt DSL om de 36u, heb jij geen fixed IP voor te bellen.
Dat is zoals een account delen met 10 personen, heeft elk IP dan recht op 300 minuten?
Bij TN heb je een "vast" ip, zolang je router niet reset/uitvalt
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
In princiepe kan slechts 1 uniek ip gebruik maken van die 300 minuten. Stel dat dit wekelijks gereset word dan kan je 36u/week (aan een stuk wel te verstaan oftewel : "nen dag eenhalf") gebruik maken van die 300 minuten.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Blijkbaar veel misverstanden over dit "unique IP adres" ...
Het komt erop neer dat één bepaald IP adres niet meer dan 300 minuten per week kan bellen.
- met week worden de laatste 7 dagen bedoeld, er is dus geen "wekelijkse" reset.
- als je met meerdere gebruikers vanaf hetzelfde IP adres belt (of je hebt zelf meerdere accounts), dan moet je die 300 minuten delen.
- gezien DSL gebruikers een 36u disconnect hebben, is dit normaal geen probleem (tenzij je heel toevallig een IP gekregen hebt van iemand die zijn 300 minuten al gebruikt heeft, maar die kans is wel heel klein.
- Telenet gebruikers moeten inderdaad rekening houden met deze beperking.
Het komt erop neer dat één bepaald IP adres niet meer dan 300 minuten per week kan bellen.
- met week worden de laatste 7 dagen bedoeld, er is dus geen "wekelijkse" reset.
- als je met meerdere gebruikers vanaf hetzelfde IP adres belt (of je hebt zelf meerdere accounts), dan moet je die 300 minuten delen.
- gezien DSL gebruikers een 36u disconnect hebben, is dit normaal geen probleem (tenzij je heel toevallig een IP gekregen hebt van iemand die zijn 300 minuten al gebruikt heeft, maar die kans is wel heel klein.
- Telenet gebruikers moeten inderdaad rekening houden met deze beperking.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
De limiet van 300 minuten per ip-adres is wel belangrijk als je bijvoorbeeld op je smartphone met de app Fring belt via betamax.
Je oproep passeert dan eerst langs de server van Fring, en dus hebben alle Fring gebruikers voor betamax hetzelfde ip-adres, en worden de gesprekken dus aangerekend, ook al heb jij zelf nog niet gebeld die week: Betamax kijkt naar het ip-adres, niet naar de account.
Maar Fring blijft natuurlijk interessant omdat de betamax-tarieven meestal goedkoper zijn dan die van de mobiele providers.
Je oproep passeert dan eerst langs de server van Fring, en dus hebben alle Fring gebruikers voor betamax hetzelfde ip-adres, en worden de gesprekken dus aangerekend, ook al heb jij zelf nog niet gebeld die week: Betamax kijkt naar het ip-adres, niet naar de account.
Maar Fring blijft natuurlijk interessant omdat de betamax-tarieven meestal goedkoper zijn dan die van de mobiele providers.
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Inderdaad, als de uitleg die je geeft klopt vind ik dat toch wel omgekeerde logica als men hiermee een 'beperking' zijnde die 300minuten per 7 dagen wil opleggen aan hun klanten. Ik vind dat vreemd.philippe_d schreef:Blijkbaar veel misverstanden over dit "unique IP adres" ...
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Begrijp je uitleg niet zo goed.
Het is dus max 300 min/week per klant, en max 300 min/week per IP
Wat het eerst bereikt wordt ...
Zoals Jochla ook al zei: niets om jou grote zorgen over te maken, eens je 300 minuten op zijn, bel je de rest van de week aan hun superlage tarieven.
Het is dus max 300 min/week per klant, en max 300 min/week per IP
Wat het eerst bereikt wordt ...
Zoals Jochla ook al zei: niets om jou grote zorgen over te maken, eens je 300 minuten op zijn, bel je de rest van de week aan hun superlage tarieven.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 28 jul 2011, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Dit weekend nog een test gedaan met Voipbusterpro en voor telefoneren naar Belgische vaste nummers wordt tevens geen connectiekost aangerekend tijdens de freedays. Toen ik een account maakte was mij dat ook niet duidelijk en dacht ik dat men sowieso een connectiekost ging aanrekenen voor elke oproep (als je hun site leest komt het daarop neer in elk geval). Blijkbaar is dat dus niet het geval.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Voipbuster Pro bestaat dat nog Heb da vroeger lang gehad
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Ik heb dit ook gehoord van een boekhouder die zei dat dit problemen gaf....Is dit probleem nu definitief opgelost, nu ze door Delmont overgenomen zijn?fryelectro schreef:Maar wat me interesseert; als bedrijf een degelijk factuur? Bedoel je effectief een factuur waarop ze je BTW nr hanteren en de BTW dan ook intra communautair afhandelen (dwz, je betaalt BTW in België en zij rekenen deze dus niet aan) ?iceke schreef:Ondertussen is Betamax overgenomen door Delmont. Je krijgt als bedrijf nu ook een degelijk factuur.
Als je Visa gebruikt kan je ook je tegoed automatisch laten uploaden met 10 of 25€, telkens je onder de 2€ zakt.
Ze hanteren blijkbaar niet het BTW tarief van het land waar de aankoper van de belwaarde woont.
-
- Pro Member
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
- Locatie: Zaffelare
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Bij jumblo kun je toch nergens je BTW nummer invullen? Hoe kunnen ze dan een factuur maken?? BTW is 15% i.p.v. 21%. Indien iemand een oplossing weet, dan hoor ik het graag. We hebben hier thuis een eenmanszaak waarbij jumblo gebruikt wordt waardoor we de facturen niet kunnen "inbrengen". Het gaat maar om 25 EUR per 2 of 3 maand maar toch. Het zou goed zijn indien we de facturen kunnen "inbrengen".satsurfer schreef:Is dit probleem nu definitief opgelost, nu ze door Delmont overgenomen zijn?
Alvast bedankt!
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het zijn inderdaad geen geldige (intra communautaire) BTW facturen.
Sommigen lossen het op door hun BTW nummer in het "naam" veld toe te voegen ?
Ik vermoed dat je de facturen niet kan gebruiken voor BTW recuperatie, maar toch als kosten kan inbrengen ?
Sommigen lossen het op door hun BTW nummer in het "naam" veld toe te voegen ?
Ik vermoed dat je de facturen niet kan gebruiken voor BTW recuperatie, maar toch als kosten kan inbrengen ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik zie geen redenen waarom je die facturen niet kan inbrengen. Je kan weliswaar de BTW niet aftrekken maar je kan het volledige factuurbedrag (inclusief BTW) aftrekken.TomVH schreef:satsurfer schreef:We hebben hier thuis een eenmanszaak waarbij jumblo gebruikt wordt waardoor we de facturen niet kunnen "inbrengen". Het gaat maar om 25 EUR per 2 of 3 maand maar toch. Het zou goed zijn indien we de facturen kunnen "inbrengen".
-
- Pro Member
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
- Locatie: Zaffelare
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Ah ja, dat zou kunnen. Zal het thuis eens zeggen. Bedankt!Astralon schreef:Je kan weliswaar de BTW niet aftrekken maar je kan het volledige factuurbedrag (inclusief BTW) aftrekken.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Iemand ervaring met:
http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html
Dan lijkt Easyvoip wel leuk (absoluut geen interesse in freedays)
http://www.easyvoip.com/rates
http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html
Dan lijkt Easyvoip wel leuk (absoluut geen interesse in freedays)
http://www.easyvoip.com/rates
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Naar GSM is zeker het goedkoop. Naar vaste telefoon speelt dit in je nadeel:
All EasyVoip calls are subject to a 0.039 US Dollar connection fee.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Is herladen via reseller ook voordeliger bij deze.
Als iemand nog een goede suggestie (of koopje) heeft voor een ATA waar je ook je analoge telefoonlijn aan kan koppelen mag dat altijd (en liefst meer dan 1 SIP-acount) voor een beginnende VoIP'er.
Als iemand nog een goede suggestie (of koopje) heeft voor een ATA waar je ook je analoge telefoonlijn aan kan koppelen mag dat altijd (en liefst meer dan 1 SIP-acount) voor een beginnende VoIP'er.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
In combinatie met een PSTN lijn denk ik dat je snel gaat uitkomen bij de fritz...en daar kent Philippe alles van!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti