KBC site niet toegankelijk

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
JimmyNeuron
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 feb 2010, 16:04

Hallo,

Ik had hetzelfde probleem: internet werkt normaal, behalve voor een paar Belgische sites (waaronder KBC). Ik heb CityConnect in Gent (zone 09).
Aanpassen van MTU naar kleinere waarde dan 1500 werkt! Raar probleem :?

Bedankt voor de oplossing, guys! :beerchug:
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Hier hetzelfde....

Dit is een Dommel probleem...Fritzbox werkt overal....maar niet met Dommel na maanden goed gegaan te zijn?

Kom op, Dommel moet hun rotzooi fixen, niet andersom.

Trouwens standaard MTU + mijn proxy werkt wel...als het MTU zou zijn zou dat ook niet werken!
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
zirou
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Locatie: Limburg

Ja bij mij werkt het ook niet.
Nu de MTU aangepast en ik kom weer op de site van kbc, vandenborre ......

Ik mag hopen dat Dommel hier nog met een oplossing komt en ook nog een mail stuurt waarom dit nu niet werkt en wat ze gedaan hebben.

Groeten
Telenet Business Shake M
60Mbps/5Mbps
SBV6120E
DrayTek Vigor 2130 Gigabit LAN/WAN

Afbeelding
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

het werkt hier (voorlopig) terug. Zonder aanpassing :-)
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Hier werken alle (wat ik waarvan ze niet gingen) sites weer, zonder MTU aanpassing
Skelton
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jun 2008, 22:42

Bij mij werkt ook terug alles naar behoren.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Rogeke schreef:Weeral dommel aan de lijn gehad, ze belden zelf.
Ze hadden zich bedacht omdat er veel mensen waren met oude modems hebben ze alles terug gezet en zouden ze de update niet laten doorgaan.

ze hebben blijkbaar de 'update' terug gedraaid ja.. de sites werken terug.... beetje kortzinning van dommel om die update die te doen in de eerste plaats, en totale verkeerde inschatting van de impact. gelukkig zagen ze het licht voor het lange weekend
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Rogeke
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 apr 2010, 13:03

Ook hier werkt terug alles normaal, zonder de MTU aangepast te hebben.
Allezins een vervelende en onnodige klantenkloterij , de eerste keer dat ik de hulp/service van dommel nodig had meteen een koude douche ... so what a.s. vrijdag een turbolijn van telenet.
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik heb nog steeds trage sites, soms timeouts. daarnet in een online spel 999 ping. Downloads lijken te gaan.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

smoke2000 schreef:ik heb nog steeds trage sites, soms timeouts. daarnet in een online spel 999 ping. Downloads lijken te gaan.

hmm ja, echt vlot surft het precies nog niet

Afbeelding
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Bobbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 nov 2008, 01:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

dommel / netconnect / 052 / dommel dns > kbc.be perfect bereikbaar.
jdla
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2010, 22:14

Gewoon ter info.
Ik heb/had een probleem dat me *sterk* gerelateerd lijkt en wat eerder wijst op een serieus routing probleem in Belgisch internet land.
Zelf zit ik bij telenet.
Sinds een 3 tal dagen heb ik problemen met een aantal sites (timeouts) zoals hotmail, facebook, sourceforge .. maar enkel vanop mijn linux bak.
Windows valt me niet meteen iets op.
Ook deze problemen heb ik maar kunnen omzeilen door de MTU van mijn internet verbinding op Linux terug te schroeven naar1450 ipv de standaard 1500.

Jos
Tom 35
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 aug 2008, 21:12

Hier opnieuw al 2 dagen centea niet bereikbaar.
KBC idem ditto.

regio 03 antwerpen
Netconnect
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

netconnect
regio 03 Antwerpen
OpenDNS

geen enkel probleem
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

door jdla op 04 apr 2010, 22:21

Gewoon ter info.
Ik heb/had een probleem dat me *sterk* gerelateerd lijkt en wat eerder wijst op een serieus routing probleem in Belgisch internet land.
Zelf zit ik bij telenet.
Sinds een 3 tal dagen heb ik problemen met een aantal sites (timeouts) zoals hotmail, facebook, sourceforge ..

Overkomt mij ook doch op Scarlet internet waar zelfs de webmail eronder lijdt. Ook andere, vooral belgische sites zoals hln.be
Ben ook de mening toegedaan dat dit een nationaal routing probleem is.
Tom 35
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 aug 2008, 21:12

Vandaag opendns ingesteld, zonder resultaat.
zal het morgen is testen op het werk.

Tom
stephanovski
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2005, 15:09

Zucht.
Al mijn banken zijn razendsnel benaderbaar.
Citibank.be
Deutschebank.be
Rabobank.be
BPO.be
ING.nl
Zou het misschien aan kbc kunnen liggen?
Stephanovski.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Vreemd. Nooit iets van gemerkt, maar inderdaad: hier (Hoboken) is KBC en Argenta ook niet bereikbaar. Aanpassen van de MTU kan ik hier ook nergens vinden (Philips modem/router) en ik heb erg weinig zin om op alle PC's hier handmatig de MTU aan te passen...
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Dit weekend waren er aangekondigde werken op de KBC-site, maar gisteren en vandaag werkt het hier perfect.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Tom 35
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 aug 2008, 21:12

Gisteren getelefoneerd naar dommel, binnen de 5 beltonen iemand aan de lijn.
Er is een ticket aangemaakt en vandaag melding gekregen dat ze het opgelost hebben.
Vandaag werkt alles terug perfekt.
Mooie en snelle reaktie van dommel.

Tom.
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Tom 35 schreef:Gisteren getelefoneerd naar dommel, binnen de 5 beltonen iemand aan de lijn.
Er is een ticket aangemaakt en vandaag melding gekregen dat ze het opgelost hebben.
Vandaag werkt alles terug perfekt.
Mooie en snelle reaktie van dommel.

Tom.

Dus gij verwart dergelijk AMATEURISME met een mooie en snelle reactie?
Ik ben verdomme vandaag weer naar thuis (het bedrijf) kunnen rushen omdat het internet platlag... omdat de MTU wéér veranderd moest worden in de router!
En dat nadat ik enkele dagen geleden weer hetzelfde heb mogen doen omdat de KBC PRO netbanking niet meer werkte (samen met HLN, 9lives, Astraweb, ...)

Dat ze verdomme hun prullen eens deftig oplossen! Ik vertrek morgen op vakantie en als ik nog maar één bericht krijg over internetproblemen is het hier gedaan met die rommel van Dommel en vertrekt er een aangetekend schrijven. Dit is dan ook dé reden dat ik op mijn kot Telenet heb liggen (XL) en het dubbel betaal. 0 problemen maar ook 0 zorgen. Tegenwoordig werkt alles daar alleen online en kan ik het me niet veroorloven om even zonder internet te vallen.
Gelukkig ligt er thuis op de benedenverdieping ook nog een Belgacom ADSL bij onze andere bvba en heb ik hier 3G-ontvangst om bij problemen een oplossing te zoeken.

Misschien dat gij dit wel ervaart als leuk, maar als ge elke keer technieker moet gaan spelen omdat Rommel vof weer eens niet werkt en geen ondersteuning biedt... Dan zal die lach wel snel van uw gezicht getoverd zijn.

Ik ben al enige tijd onder het jaarcontract uit en zal deze zomer wel een deftige ISP zoeken. Mijn verbruik is toch meestal binnen FUP.

(En ja, perfecte lijnwaarden, héél dichtbij een ROP en een mooie Linksys router met DD-WRT om al het verkeer te regelen en op afstand aanpassingen te kunnen maken. Dus aan de infrastructuur ligt het hier niet.)
Afbeelding
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Zó perfect zal uw lijn dan wel niet zijn (n/o), want sinds ik VDSL2 heb van Dommel - het is trouwens Schedom vof/nv, dommel is de productlijnnaam ;) - heb ik geen disconnects of een onstabiele lijn gehad.
En dat voor een lijn die volgens velen hier als slecht bestempeld werd :p.
Owkey we konden een paar dagen niet aan KBC online, maar dat was dan ook de enige site waar ik niet aan kon. Even een tunnel opzetten of een proxy en je kon er terug op. Het had trouwens niets met de MTU te maken, anders zou je hele internetverdingin sloom of slecht lopen.
Het ligt niet altijd aan hun hoor ;).

Maar goed, als bereid bent dubbel zoveel te betalen, doe maar gerust, het is uw geld :D.
Tom 35
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 aug 2008, 21:12

ctgilles,

Als ik u hoor praten, telenet XL op uw kot, beneden adsl belgacom, dan nog 3G, waarom neemt ge er dan dommel bij ?
Bij dommel is het geweten dat de service al eens iets lager kan zijn (hoeft niet altijd zo te zijn), maar je betaalt er dan ook naar.
ik heb hier al 3 jaar dommel en ja af en toe eens een probleem, maar die zijn echt wel een uitzondering, en dommel heeft me steeds op een korrekte manier geholpen.
Ik vraag me trouwens af waarom ge dat allemaal moet liggen instellen, hier werkt het internet ook zonder die continue aan te passen hoor (ben wel een redelijke leek wat netwerken betreft).
Als ik dat geld zou uitgeven aan al die verbindingen, dan zou ik niet wakker liggen om bij BC of TN een extra duur abbo te nemen waar je veel minder waar krijgt voor je geld, en als je geluk hebt wat meer stabiliteit.
Ik hoop allesinds dat je problemen snel verholpen zijn.

tom
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Even dit onderwerp terug uit de kast halen...

Sinds enkele dagen kan mijn pa de KBC website niet meer openen.
Hij is Telenet klant, en heeft een desktop met Win 7.

Heel dit topic heb ik al doorlezen, en nu blijkt dat de Centea en Vandenborre website ook niet openen.
Het rare van heel de situatie is dat ze wel opengaan op mijn iPad en op de laptop van mijn broer, op diezelfde Telenet verbinding.

Als ik de desktop dan aansluit op mijn iPhone via Personal Hotspot, en dan surf via Mobile Vikings, geraak ik WEL op KBC...
Die MTU veranderen in Win 7 en in de router heb ik gedaan, zonder enig effect.
De desktop connecteren met de Telenet modem brengt ook geen oplossing, heeft hetzelfde effect.

Iemand hier die nog tips/raad weet?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Wat voor melding krijg je? Toevallig niets in de hosts file die je te zien krijgt?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Geen melding, gewoon dat de pagina niet kan worden geopend.
In de host file had ik al eens gekeken, en daar stond niets speciaals.
Het vreemde is dat die pc WEL op de KBC site geraakt via mijn Personal Hotspot, maar niet via de Telenet verbinding.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Misschien een probleem met SSL certificaten? Centea & KBC hebben een SSL certificaat van VeriSign. Mobile Vikings van GeoTrust. Vandenborre.be geen...
Is je PC volledig geüpdatet/gepatcht met de laatste 'root certificaten''? Windows XP SP?, Windows 7 SP?
Maar dan nog zou Vandenborre.be moeten werken, want die zit zonder. Misschien een virus of de dns cache die gek doet?

Al geprobeerd met andere DNS servers? OpenDNS of Google DNS?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

OpenDNS geprobeerd, geen resultaat.
Dat van die updates met root certificaten / Service Packs zou geen effect mogen hebben, gezien hij de site wel kan openen via een andere internetverbinding.

Virusscan en/of herinstallatie is een mogelijkheid...
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Staat daar nergens geen proxy of configuratiescript ingesteld?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Nope, ook niet...
Daarom dat het zo enorm vreemd is!
Via Mobile Vikings wel kunnen surfen, en met de Telenet lijn niet, terwijl andere toestellen via die Telenet lijn WEL op de KBC site kunnen
jristhebest
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2012, 15:26

heyedp hoe kan ik de MTU setting veranderen in de DC-227 van sitecom. Ik vind dit niet terug bij de wizard.

Thx
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”