Snelheids verhoging komt er aan???

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Downstream-snelheid: 11998 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps

Maximale lijnsnelheid: 23960 kbps (downstream) / 1325 kbps (upstream)
Ruismarge: 21 dB (downstream) / 31.3 dB (upstream)
Lijndemping: 15.2 dB (downstream) / 5.5 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.4 dBm (downstream) / 12.2 dBm (upstream)

'k Heb precies nog wel een beetje reserve... :twisted:
Zou Belgacom nu écht geen hoger profiel op die lijn willen zetten?
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Mijn excuses voor de snelle opvolging van reacties, en voor de ietwat off-topic reactie. Ik zei in mijn vorige reactie reeds dat onze lijn instabiel is. met ADSL was dit niet zo, nu met ADSL2+ wel. Is er een oplossing (bvb koperdraden veranderen of iets dergelijks)of heb ik gewoon pech? Ruismarge is gedaald van 21 naar 13 dB, uitgangsvermogen is van 19 naar 18 dB gedaald. Ik zit nu op een 9 mbit profiel, max. is rond 15.000 kbps, en internet is instabiel op 5,5 tot 6,5 mbps..

EDIT: 't is precies iets minder instabiel nu.. ook al is de max. nog 'maar' 6,8 mbps. (dacht dat het toch moest mogelijk zijn om 7,7 - 8 mbps te krijgen op een 9 mbit profiel?)
To download or not to download, that's the question.
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

vanmiddag ook telefoon gekregen van Belgacom. De technieker wou direct langskomen, maar was niet thuis. Hij zei dat hij het koperpaartje binnen moest wisselen. Ik zei dat ik dat zelf wel zou doen. Geen probleem, hij ging het actief zetten. Dus net thuisgekomen, omgewisseld en tada... zit nu op 9Mbps. Ik had eigenlijk op 12 gehoopt, omdat ik maar op 1500m van de centrale zit, mss nog dichter nu na het wisselen van dat koperpaartje...homeconnect regio 03 schoten
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Ik heb iets te vroeg victorie gekraaid. Vanmorgen belde belgacom dus om mij naar 12mbit te zetten, na 1.30 uur downtime kon ik weer op internet met een 12mbit profiel. Na een half uurtje internetten (13.00) viel de boel uit. Omdat men misschien nog aan het werken was in de centrale dacht ik dat dit normaal was. Om 17.30 echter nog altijd geen internet. Naar dommel gebeld, ze willen mijn telefoonnummer nakijken maar dit lukt niet. Ze bellen naar hun leverancier (belgacom ?) maar daar was het veel te druk en hij geraakte niet binnen. Morgenvroeg moet ik opnieuw bellen naar dommel :s. Ondertussen nog altijd geen internet .. (lang leven de buren !)
Het rare is dat het gewerkt heeft (een half uurtje) en dat ik WEL een sync krijg (met 2 verschillende modems) maar geen verbinding.
Iemand ideeën ? Ook heb ik alles al gereset, met de temp accounts van dommel kom ik ook niet online :(
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Als ik wat foefel in men modem vind hij wel een fysieke verbinding van maximaal 8mbps wat gewoon adsl is. Als ik het lijn type op adsl2+ zet dan mislukt de fysieke lijn test. Dus ik neem aan dat ze of te wel nog bezig zijn met de werken en ze het morgen gaan afmaken (want ze hebben me niets laten weten) of te wel zijn ze "klaar" en hebben ze iets verkeerds gedaan. Maar ik denk dat het eerder het eerste is.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

broli schreef:Als het morgen vroeg nog niet draait zal ik eens dommel bellen en zien wat ze zeggen. Ik begin te denken dat die techniekers iets hebben verprutst. Wij hebben thuis twee koperaars waarvan 1 dommel is en de andere gewoon inactief. Ik denk dat ze de andere hebben geactiveerd of gewoon een draad verkeerd hebben gestoken in hun straat kastjes.

Technieker zal't wel verkeerd gedaan hebben, net zoals hier...
Bel maar...

Hoe zag'm eruit die kerel die langsgeweest is?
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

daar moet ik niet eens voor foefelen, hij ziet bij info => internet inderdaad de max waarde van gewoon adsl (niet adsl2+). Wat ik wel raar vind is dat het een tijdje gewerkt heeft bij mij ..
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

thamar schreef:
broli schreef:Als het morgen vroeg nog niet draait zal ik eens dommel bellen en zien wat ze zeggen. Ik begin te denken dat die techniekers iets hebben verprutst. Wij hebben thuis twee koperaars waarvan 1 dommel is en de andere gewoon inactief. Ik denk dat ze de andere hebben geactiveerd of gewoon een draad verkeerd hebben gestoken in hun straat kastjes.

Technieker zal't wel verkeerd gedaan hebben, net zoals hier...
Bel maar...

Hoe zag'm eruit die kerel die langsgeweest is?


Niemand kwam langs noch belde. Na 2 uur geen internet belde ik dommel die mij informeerde over de werken.
Gebruikersavatar
Tiptronic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 feb 2006, 16:21
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Vandaag normaal gezien versnelling

Momenteel :
Downstreamsnelheid: 4640 Kbps
Upstreamsnelheid: 512 Kbps


adsl2+ speedpack 12.0 mbit max
13/02/2009 (14.00u - 18.00u)
:mrgreen:


Downstreamsnelheid: 9020 Kbps
Upstreamsnelheid: 509 Kbps
Laatst gewijzigd door Tiptronic op 13 feb 2009, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

net naar dommel gebeld, ze zouden het doorgeven aan de technische dienst, ik ben een benieuwd ...
Hopelijk komt het vandaag in orde maar meestal kennen we het 'doorgeven' bij dommel ..
djeetn
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jun 2008, 10:09

diederik schreef:Daarjuist gebeld naar dommel ivm de email die niet werkte (nu weer wel) en ondertussen gevraagd naar de snalheidsverhoging (roeselare -051).
Komt hij doodleuk vertellen dat ik geen snelheidsverhoging zal krijgen hoewel als ik kijk via hun adsl check ze wel zeggen dat ik wel max. 12mbit/s kan krijgen.
Komt roeselare dan zo ver achter, dat hier geen adsl 2 centrales staan ???

Ik kan er eigenlijk nie mee lachen.


Idem hier, zone 056 (Menen).
Had mail gestuurd wanneer hier de snelheidsverhoging zou plaatsvinden. En dit op 900m van centrale :s

Geachte,

In het geval van uw lijn is er helaas geen adsl2+ mogelijk.

met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

djeetn schreef:
diederik schreef:Daarjuist gebeld naar dommel ivm de email die niet werkte (nu weer wel) en ondertussen gevraagd naar de snalheidsverhoging (roeselare -051).
Komt hij doodleuk vertellen dat ik geen snelheidsverhoging zal krijgen hoewel als ik kijk via hun adsl check ze wel zeggen dat ik wel max. 12mbit/s kan krijgen.
Komt roeselare dan zo ver achter, dat hier geen adsl 2 centrales staan ???

Ik kan er eigenlijk nie mee lachen.


Idem hier, zone 056 (Menen).
Had mail gestuurd wanneer hier de snelheidsverhoging zou plaatsvinden. En dit op 900m van centrale :s

Geachte,

In het geval van uw lijn is er helaas geen adsl2+ mogelijk.

met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,


centrale zal dus wss (nog) niet ADSL2+ klaar zijn
The eternal and true pessimist :D
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

En dan maar reclame maken dat adsl2 OVERAL beschikbaar is.
JAJA m'n Kl*ten.
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

ik vraag mij af waarom ze mij op 9 mbit hebben gezet. Zijn deze lijnwaardes niet geschikt voor 12mbit? zit op 1500m van de centrale. Wie moet ik daarover bellen? Dommel of Belgacom?

ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 21572 kbps (downstream) / 1281 kbps (upstream)
Ruismarge: 23.7 dB (downstream) / 30.1 dB (upstream)
Lijndemping: 21.2 dB (downstream) / 6.1 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.3 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

hier ook omgeschakeld maar het verliep niet echt vlot:

maandag telefoon gehad van belgacom: blablabla om uw afspraak te bevestigen voor woensdag blablabla. ik had dus ook niks van dommel gehoord en viel compleet uit de lucht.
woensdagmorgend 9u belt technieker dat hij in de centrale een klem gaat zetten en dan rond 10u langskomt.
10u: technieker wisselt hier een paar draden aan het contactdoosje in de muur. adsl-lampje is aan maar online niet (heb homeconnect). modem geeft adsl2+ aan en synct (adsl-mapje is aan)
na meerdere harde resets en lang wachten... geen verschil. belgacom-technieker test alles nog eens en voor hem is alles in orde. hij belt naar dommel voor uitleg. na lang wachten eindelijk iemand aan de lijn maar die kan niet helpen (?!?)
belgacomtechnieker vertrekt en blijf bellen naar dommel. na lang wachten (45min) bel ik naar de verkoopsafdeling ipv technische dienst. medewerker daar zegt mij van de software in de modem te resetten (standaardinstellingen) en homelink opnieuw te installeren.
na lang wachten heb ik het opgegeven want er kwam geen verschil. in de modem kreeg ik een dsltemp-account waarmee ik niet online kon.
donderdagmorgend teruggebeld naar dommel. na 15min tech support aan de lijn. hij zei dat m'n modem niet aan stond. hij stond dus wel aan. na lang gezever (welles-nietes) heeft hij een ticket aangemaakt bij belgacom omdat er dan in de centrale iets zou schelen.
1 uur later telefoon van belgacom. deze snapten niet wat er mis was. probleem uitgelegd en nu zou er een verkeerde klem in de centrale geplaatst zijn. afspraak gemaakt voor vandaag tussen 8-12u.
vandaag, vrijdag 8u30. zelfde technieker van woensdag (heel vriendelijke gast trouwens!) belt dat hij in de centrale de juiste klem geplaatst heeft en dat hij direct langskomt. belgacom had dus de verkeerde klem meegegeven aan de technieker.
technieker komt langs, papier ondertekend en ik ben online met de dsltemp-account.
contact gehad met tech support dommel en gevraagd hoe het nu verder moet.
nu mijn accountgegevens in de modem ingegeven en internet werkt. voip nog niet.
homelink gestart en als login "modem" en paswoord "reset" ingegeven. homelink reset en haalt update 2.06 binnen. modem wordt opnieuw geconfigureerd. dit loopt meerdere keren vast maar uiteindelijk is de installatie voltooid.
op het laatste scherm staat dat in de komde 30 minuten de modem zeker niet mag uitgezet worden want er volgen nog updates. ondertussen is het adsl en online-lampje al eens effe uitgeweest en zijn de phone1 en phone2-lampjes even gaan branden. nog altijd geen voip echter.

ahja zit in zone 011 (vlakbij kantoren van dommel)

speedtest:
Afbeelding

gegevens in modem:
Downstream-snelheid: 9023 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 17852 kbps (downstream) / 1205 kbps (upstream)
Ruismarge: 17.1 dB (downstream) / 27 dB (upstream)
Lijndemping: 30.3 dB (downstream) / 10.4 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.3 dBm (downstream) / 12.2 dBm (upstream)


iemand enig idee hoe lang het duurt voor voip in orde komt? toen ik homeconnect vorig jaar voor de eerste keer installeerde was dit direct in orde.
hoe komt het dat ik op 9023 kbps terwijl ik 17852 kbps kan halen?

/edit: voip is ondertussen in orde. duurde ongeveer een uurtje
Laatst gewijzigd door darkzero op 13 feb 2009, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

darkzero schreef:hier ook omgeschakeld maar het verliep niet echt vlot:



iemand enig idee hoe lang het duurt voor voip in orde komt? toen ik homeconnect vorig jaar voor de eerste keer installeerde was dit direct in orde.
hoe komt het dat ik op 9023 kbps terwijl ik 17852 kbps kan halen?


Denk dat Belgacom erg voorzichtig is... ben bang dat ik zelfs geen 9 ga krijgen
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

technieker zei dat 9 te krijgen was maar 12 niet. meer uitleg kon hij ook niet geven...
sn00zerman
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jul 2008, 22:21
Bedankt: 2 keer

vanochtend om 9u05 telefoon, van 03 - 664 078
(jaja, je leest het goed, een cijfer te kort !)
Was te laat om op te nemen, en uiteraard kan je naar zo'n nummer niet terugbellen.
'k vrees dat het Belgacom was voor m'n omschakeling, zou dit kunnen ?
Tja, ben tijdens de week normaal nooit thuis, tja, wat moet ik nu ?


groeten,
Kris
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Heb vanmorgen weer naar dommel gebeld. En eigenlijk beetje zelfde verhaal als darkzero. Ik sync wel maar onderhandeling mislukt. MAAR ik sync op een adsl lijn niet op een adsl2+ lijn. Anyway, dommel heeft een ticket aangemaakt bij bgc. Ik denk dat die mensen van bgc mij wel hebben gebelt maar naar mijn huisnummer die bij dommel plat lag net na de "verhoging" :roll:. Maar de nieuwe ticket bevat men gsm nummer dus afwachten. Maar nu weet ik tenminste da ik bgc moet pushen en me niet moet laten overtuigen dat het aan dommel ligt.
Wentie
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:40

sn00zerman schreef:vanochtend om 9u05 telefoon, van 03 - 664 078
(jaja, je leest het goed, een cijfer te kort !)
Was te laat om op te nemen, en uiteraard kan je naar zo'n nummer niet terugbellen.
'k vrees dat het Belgacom was voor m'n omschakeling, zou dit kunnen ?
Tja, ben tijdens de week normaal nooit thuis, tja, wat moet ik nu ?


groeten,
Kris

Dit is geen cijfer te kort.
03 = antwerpen
664 = merksem

Dus je kan er gerust naar terug bellen :)

Ik denk ook dat BGC met prive nr belt.
sn00zerman
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jul 2008, 22:21
Bedankt: 2 keer

probeer het maar, het is geen geldig nummer !

achter die 03 moeten 7 cijfers, i.p.v. 6 !!!
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

broli schreef:Maar nu weet ik tenminste da ik bgc moet pushen en me niet moet laten overtuigen dat het aan dommel ligt.

mja de technieker kon er ook nie veel aan doen. belgacom had hem de verkeerde klem meegegeven. hij had het werk goed gedaan. maar het lag dus bij belgacom zelf: verkeerd materiaal aan techniekers meegeven...
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Ik stond dus gisteren op 12mbit voor een half uur, toen een halve dag geen internet. Vanmorgen naar dommel gebeld => Ze gaven het door aan de technische dienst.
Nu heb ik terug internet, maar terug op een ADSL profiel(4,6 mbit) en niet meer op een ADSL2+ profiel :(
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Toch wel nu 24u uitgezeten. En nog steeds geen nieuws van bgc. Ze zijn toch wel een bende klungelaars. Kunnen ze dan nooit niets vlot laten verlopen, zowel dommel als bgc?

Edit: Belgacom heeft me een uur geleden gebelt en gingen maandag een technieker sturen. Maar ik ga het probleem zelf proberen op te lossen. In het bgc kaste is er mogelijk tot 5 koperaars denk ik, ik ha alle combinaties eens proberen. Ik ga ook eens met een multimeter checke.
ik_jefke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2008, 16:33

Ik heb vanmorgen naar Dommel gebeld en ik kreeg niet echt positief nieuws: Alle gebruikers die voldoen aan de voorwaarden zijn op 5 feb verwittigd geweest van de upgrade. De anderen kunnen niet omgezet worden omdat ze nioet voldoen aan de voorwaarden van BGC.
Ik heb de vriendelijke man verteld dat het HC pakket verkocht wordt met 12Mbit en dat ik daar recht op had. Hij vertelde mij dat op de site stond dat 12Mbit niet gegarandeerd kon worden, dat begreep ik maar dat wil niet zeggen dat ik niet op het 12Mbit profiel gezet kon worden, ik zit namelijk op 2250m van de centrale en moet dus zeker meer dan 4Mbit kunnen halen.

Nadien heb ik eens naar BGC gebeld en gevraagd of ik BGC Internet Go (12Mbit) kon hebben op mijn adres. Na een paar minuten belde die persoon mij terug om te zeggen dat dit totaal geen probleem was en dat ik zelfs BTV kon hebben.

Weet er iemand wat de voorwaarden van BGC zijn om iemand op 12Mbit te zetten?

hier zijn mijn lijnwaardes:
Downstream-snelheid: 4640 kbps
Upstream-snelheid: 512 kbps
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 6400 kbps (downstream) / 1060 kbps (upstream)
Ruismarge: 10.9 dB (downstream) / 21 dB (upstream)
Lijndemping: 26.1 dB (downstream) / 14 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)

Toen ik nog een Discovery lijn had was mijn max snelheid 8Mbit, na het afsluiten van de Discovery lijn is dit gezakt naar 6.4Mbit.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@ik_jefke

Ik moet Dommel gelijk geven. Met die lijnwaarden (en dan vooral de downstream noise margin) ga je volgens mij geen 12Mbit/s halen. Wat BGC betreft, die hebben nog altijd een aas in hun mouw zitten : VDSL2. Aangezien alternatieve ISP's (zoals Dommel) nog geen toegang hebben tot deze technologie, kan BGC in jouw geval 12Mbit/s wel waarmaken en Dommel niet. Wat de BGC man er niet bijgezegd heeft is dat je Belgacom TV moet nemen om van het VDSL2 netwerk gebruik te mogen maken.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

je download ruismarge is al zo laag bij een 4.6 Mbit profiel, een 9 Mbit ga je nooit halen zonder disconnects..trouwens dacht ik hier ergens te hebben gelezen dat BGC geen upgrades toelaat op adsl2+ boven de 2 km.... misschien dat ze je bij belgacom dan op een rop zouen aansluiten ivb die 12 Mbit ? enfin slechte waarden voor meer dan een 4.6 Mbit :wink:

edit/ oei ge moet hier precies snel kunnen typen :-D sorry
ik_jefke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2008, 16:33

Das toch een teleurstelling om na 7 maand te horen...
kamagurka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jul 2006, 15:12

ik_jefke schreef:Ik heb vanmorgen naar Dommel gebeld en ik kreeg niet echt positief nieuws: Alle gebruikers die voldoen aan de voorwaarden zijn op 5 feb verwittigd geweest van de upgrade. De anderen kunnen niet omgezet worden omdat ze nioet voldoen aan de voorwaarden van BGC.

Ik ben niet verwittigd geweest en zit sinds een 20 minuten (eindelijk) op ADSL2+ met HC.
De snelheid staat op 9Mbit, hoewel ik op minder dan 2km van de centrale zit en volgens de lijnwaarden makkelijk 12Mbit aankan.

Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 18848 kbps (downstream) / 1317 kbps (upstream)
Ruismarge: 18.5 dB (downstream) / 30.5 dB (upstream)
Lijndemping: 27.8 dB (downstream) / 7.8 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.3 dBm (downstream) / 12.1 dBm (upstream)

Downstream-snelheid: 9023 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

Vraagje, als Belgacom je lijn overschakelt, hoe kiezen ze dan tussen een 9 of 12mbit profiel? Doen ze een echte lijntest of kijken ze gewoon naar de afstand. En als ze een lijntest doen, dan vermoed ik dat dit een test is tussen de centrale en het punt waar de lijn het huis binnenkomt? M.a.w, heeft de binnenbekabeling een invloed op de lijntest van BGC?

Tom
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

kamagurka schreef:De snelheid staat op 9Mbit, hoewel ik op minder dan 2km van de centrale zit en volgens de lijnwaarden makkelijk 12Mbit aankan.

Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 18848 kbps (downstream) / 1317 kbps (upstream)
Ruismarge: 18.5 dB (downstream) / 30.5 dB (upstream)
Lijndemping: 27.8 dB (downstream) / 7.8 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.3 dBm (downstream) / 12.1 dBm (upstream)

Downstream-snelheid: 9023 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps


27.8 dB (downstream) + 18848 kbps (downstream) is zelfs theoretisch niet mogenlijk !

Komaan iedereen en stop eens met die maximale lijnsnelheden te posten , laat staan geloven !

Ook weer hier is meer dan 9 Mbit waarschijnlijk mogenlijk ja maar waarom niet god weet (alle , het is simpel , BCG doet dit maar waarom)
The eternal and true pessimist :D
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Eureka! Ik kan online op een adsl2+ snelheid. Ik wist dat ze me op een andere koperaar hebben gezet. Ik heb all combinaties uitgemeten met men multimeter en er waren alleen twee combinaties met 50V. Nadat ik de draad heb geswitched connecte men modem en ben ik online. Dus ik ga zo snel mogelijk die bgc technieker afspraak aflassen.

Edit:Even dit vergeten...

Downstream-snelheid: 11998 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 26192 kbps (downstream) / 1317 kbps (upstream)
Ruismarge: 25 dB (downstream) / 31.7 dB (upstream)
Lijndemping: 8.3 dB (downstream) / 2.1 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.4 dBm (downstream) / 12.1 dBm (upstream)
Laatst gewijzigd door broli op 13 feb 2009, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

broli schreef:Eureka! Ik kan online op een adsl2+ snelheid. Ik wist dat ze me op een andere koperaar hebben gezet. Ik heb all combinaties uitgemeten met men multimeter en er waren alleen twee combinaties met 50V. Nadat ik de draad heb geswitched connecte men modem en ben ik online. Dus ik ga zo snel mogelijk die bgc technieker afspraak aflassen.

Edit:Even dit vergeten...

Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 26192 kbps (downstream) / 1317 kbps (upstream)
Ruismarge: 25 dB (downstream) / 31.7 dB (upstream)
Lijndemping: 8.3 dB (downstream) / 2.1 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.4 dBm (downstream) / 12.1 dBm (upstream)



Maximale lijnsnelheid: 26192 kbps (downstream) / 1317 kbps (upstream) ---> zijn we niks mee , is zelfs dik over het theoretisch mogenlijk dus onmogenlijk

Dus , sta je nu op een 9 of 12 Mbit ? Want je zit wel echt kort bij de centrale ook hoor als er ooit cityconnect zou komen , muhahaha
The eternal and true pessimist :D
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

a3ke schreef:Dus , sta je nu op een 9 of 12 Mbit ? Want je zit wel echt kort bij de centrale ook hoor als er ooit cityconnect zou komen , muhahaha


Sorry vergeten erbij te zetten. Heb post geedit.
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

broli schreef:Eureka! Ik kan online op een adsl2+ snelheid. Ik wist dat ze me op een andere koperaar hebben gezet. Ik heb all combinaties uitgemeten met men multimeter en er waren alleen twee combinaties met 50V. Nadat ik de draad heb geswitched connecte men modem en ben ik online. Dus ik ga zo snel mogelijk die bgc technieker afspraak aflassen.

Edit:Even dit vergeten...

Downstream-snelheid: 11998 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 26192 kbps (downstream) / 1317 kbps (upstream)
Ruismarge: 25 dB (downstream) / 31.7 dB (upstream)
Lijndemping: 8.3 dB (downstream) / 2.1 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.4 dBm (downstream) / 12.1 dBm (upstream)


Die centrale staat in jouw kelder zeker?
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Juist gebeld, ze hebben e-mails gestuurd naar mensen wie overgeschakeld wordt. Ik heb gevraagd of dat ik een upgrade krijg, maar helaas woon ik beetje meer dan 2 km (2,4) :-( .

Mijn waarden van siemens modem:

Downstream-snelheid: 4640 kbps
Upstream-snelheid: 512 kbps

ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1184 kbps (upstream)
Ruismarge: 22.3 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Lijndemping: 32.9 dB (downstream) / 16 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Hier is er nog altijd niks veranderd. Heb Homeconnect en zit op 1km van de centrale, ruismarge 15db. Voor adsl2+ moet er toch niks opengebroken worden ofzo? Mja eens ge HC zijt, kunt ge aan niemand van BGC vragen wanneer die snellere snelheid komt he... En dommel zal mij ook wel niks wijzer maken wrs
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

@Dimax, als jeje lijnwaarden vergelijkt met kamagurka, dan heb je een veel betere ruismarge, ietjen meer lijnverzwakking, en kama kan dus op 9 Mbit, die 2 km limiet voor een adsl2+ oplevering van BGC is weeral iets van ala Begacom, een lijncheck en ze zien toch genoeg of het mogelijk is ? :?
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

kaise1 schreef:@Dimax, als jeje lijnwaarden vergelijkt met kamagurka, dan heb je een veel betere ruismarge, ietjen meer lijnverzwakking, en kama kan dus op 9 Mbit, die 2 km limiet voor een adsl2+ oplevering van BGC is weeral iets van ala Begacom, een lijncheck en ze zien toch genoeg of het mogelijk is ? :?


O jah, ze gaan proberen om die 2 km limiet te veranderen naar een langere afstand. Tegen dat belgacom dat wilt komt er waarschijnlijk vdsl of iets anders. Ik ben er zeker van moest er een speedpack bestaan bij homeconnect en als je dat besteld voor 29,95 gaan ze jouw overschakelen naar 9/12 mb.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Daar zou je wel eens in gelijk kunnen hebben, ff'kens wachten tot de de speedpack netconnecter hun lijn waarden (verzwakking) beginnen te posten :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”