Geen leugenaar , echt niet!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Haar probleem zal opgelost zijn, er zijn wel meer users die hier enkel verblijven als er effectief problemen zijn.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Bettina
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 okt 2008, 19:08
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

gr4vity schreef:Haar probleem zal opgelost zijn, er zijn wel meer users die hier enkel verblijven als er effectief problemen zijn.

NEEN , mijn probleem is niet opgelost .... Ben nog altijd aan het wachten ombudsdienst heeft mij een brief gestuurd .. dat ze contact hebben opgenomen met Dommel . En dat ze 1 maand de tijd hebben om te reageren . Ik moet nu gewoon terug afwachten.
Trouwens de reden waarom dat ge mij niet meer zag
EXAMENS remember ...
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Dommel zal nooit een antwoord geven aan de ombudsdienst. Jammer, maar het is gewoon verloren moeite. Tenzij je dit natuurlijk tot een rechtszaak laat komen. Dan kan je wel aanbrengen dat je al het mogelijke gedaan hebt om tot een oplossing komen, inclusief bemiddeling via de ombudsdienst. Laat ons hopen dat het zover nooit moet komen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Betinna, je hoeft daarom niet te schreeuwen hoor ;) (hoofdletters word op internet gezien als zijnde schreeuwen/stem verheffen.)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Bettina
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 okt 2008, 19:08
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

gr4vity schreef:Betinna, je hoeft daarom niet te schreeuwen hoor ;) (hoofdletters word op internet gezien als zijnde schreeuwen/stem verheffen.)

Lol , ik schreeuw niet .. Enneuuuu leer mijn naam aub correct schrijve :p
Niet betinna maar beTTiNa :) Thank uuuu
Bettina
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 okt 2008, 19:08
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Maglor schreef:Dommel zal nooit een antwoord geven aan de ombudsdienst. Jammer, maar het is gewoon verloren moeite. Tenzij je dit natuurlijk tot een rechtszaak laat komen. Dan kan je wel aanbrengen dat je al het mogelijke gedaan hebt om tot een oplossing komen, inclusief bemiddeling via de ombudsdienst. Laat ons hopen dat het zover nooit moet komen.

Raar , ik heb gisteren naar de ombudsdienst gebeld en zo eens gevraagd wat gebeurd er als ze niet antwoorden op jullie brief ?
Ze hebben mij geantwoord , ze MOETEN antwoorden!!! Dat moet!
???
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Bettina schreef:
Maglor schreef:Dommel zal nooit een antwoord geven aan de ombudsdienst. Jammer, maar het is gewoon verloren moeite. Tenzij je dit natuurlijk tot een rechtszaak laat komen. Dan kan je wel aanbrengen dat je al het mogelijke gedaan hebt om tot een oplossing komen, inclusief bemiddeling via de ombudsdienst. Laat ons hopen dat het zover nooit moet komen.

Raar , ik heb gisteren naar de ombudsdienst gebeld en zo eens gevraagd wat gebeurd er als ze niet antwoorden op jullie brief ?
Ze hebben mij geantwoord , ze MOETEN antwoorden!!! Dat moet!
???
En wat gaat de ombudsdienst doen als ze niet antwoorden ? Heb je dat ook gevraagd ?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Niemand is verplicht om te reageren op de ombudsdienst. Enkel op vragen van BIPT vermoed ik dat geantwoord moet worden. Maar die kan je niet zomaar contacteren voor dergelijke zaken.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

ze moeten ja. Ik heb 1 keer in conflict gelegen met een ISP, maar ik was bijlange niet de enige: was serieuze onwil van aan hun kant. Ik kreeg na weken, maanden nog geen internet signaal. Kortom: ombudsman. Die hebben ook nooit iets terug gehad, na herhaalde vragen enz. De ISP is dan ook (frauduleus) failliet. Ik heb nooit een signaal gehad, na maanden. I na ldie tijd zijn er 8 (!) technici of technici groepen langs geweest...En van 3 bedrijven dan nog wel...
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Uit art.65 van Het Jaarverslag 2007 van de Ombudsman voor Telecommunicatie

Indien de klacht van een gebruiker door de Ombudsdienst ontvankelijk wordt verklaard,
wordt de inningsprocedure door de operator opgeschort tot een maximale periode van
vier maanden vanaf de indiening van de klacht bij de Ombudsdienst of totdat de
Ombudsdienst een aanbeveling heeft geformuleerd of totdat een minnelijke
schikking is bereikt.
Het onderzoek van een klacht wordt beëindigd wanneer daartegen beroep is
aangetekend bij de rechtbank. Een verdere gerechtelijke procedure is steeds mogelijk.
De Ombudsdienst voor Telecommunicatie heeft als wettelijke opdracht:

• alle klachten van de eindgebruikers te onderzoeken die verband houden met
de activiteiten van telecommunicatieondernemingen,waarvoor de Ombudsdienst bevoegd is;

• te bemiddelen om een minnelijke schikking te vergemakkelijken voor geschillen tussen
de telecommunicatie-ondernemingen en de eindgebruikers;

• een aanbeveling te richten tot de telecommunicatie-onderneming indien
geen minnelijke schikking kan worden
bereikt; een afschrift van de aanbeveling wordt aan de klager toegezonden;
in dit geval beschikt de telecommunicatieonderneming
over een termijn van twintig werkdagen om haar beslissing te motiveren
indien ze de gegeven aanbeveling niet volgt. Na het verstrijken van deze
termijn verstuurt de Ombudsdienst
een herinnering aan de betrokken onderneming.
Deze beschikt over een nieuwe termijn van twintig werkdagen om
haar beslissing alsnog te motiveren indien zij de aanbeveling niet volgt.
In dergelijke gevallen wordt de met redenen omklede
beslissing naar de klager en naar de Ombudsdienst opgestuurd

Waarmee nog niet word aangetoond hoe ver het met de Ombudsman kan gaan.
Met de opschortingsperiode van de inningsprocedure hebben de isp's het ook niet naar hun zin.
Een geluk voor hen dat er veel onwetenden zijn.
Maar het zal niet lang meer duren voor de eerste rechtzaken beginnen,
en dan zien we de gevolgen wel,want er zijn nog maar weinig processen geweest waar men zich op kan staven.

En hoe het is afgelopen zal men kunnen lezen in het Jaarverslag van 2008.

Word waarschijnlijk,een extra dikke DommelSpecial waar men nu al met spanning naar uitkijkt.
Laatst gewijzigd door ceurrrix op 19 nov 2008, 22:26, 4 keer totaal gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Praetorian schreef:De ISP is dan ook (frauduleus) failliet.


Sorry dat ik de pret kom bederven, maar een frauduleus failiet wil niet zeggen dat er effectief (altijd) fraude gepleegd is hoor. Frauduleus failiet kan om heel veel redenen uitgesproken worden, en dat is niet altijd de fout van het bedrijf zelf.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Bettina schreef:Enneuuuu leer mijn naam aub correct schrijve :p
Niet betinna maar beTTiNa :) Thank uuuu

Al 7 jaar zijn er die ceurrrix proberen juist te schrijven en er maar niet in slaaagggen :roll:

Zou wel eens aan mijne dyslexie kunnen liggen :wink:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

gr4vity schreef:Niemand is verplicht om te reageren op de ombudsdienst. Enkel op vragen van BIPT vermoed ik dat geantwoord moet worden. Maar die kan je niet zomaar contacteren voor dergelijke zaken.

Dat is een hardnekkig misverstand.
Volgens de Telecomwet is het de taak van de Federale Ombudsdienst voor Telecommunicatie om te bemiddelen in geschillen.
Overeenkomstig artikel 43bis §3 2° en 3° van de wet van 21 maart 1991, is de Ombudsman belast met

te bemiddelen om een minnelijke schikking te vergemakkelijken voor geschillen tussen de telecommunicatie-ondernemingen en de eindgebruikers ;
een aanbeveling te richten tot de telecommunicatie-onderneming indien geen minnelijke schikking kan worden bereikt; een afschrift van de aanbeveling wordt aan de klager toegezonden.


Als er geen verzoening mogelijk is, dan doet de Ombudsdienst niet-bindende aanbevelingen. Als de provider de aanbeveling niet volgt, dan moet er binnen de 20 werkdagen een motivering volgen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Ik heb weeral de pech dat ik 6 maand ( ik tel af,nog +/- 130 dagen)moet wachten wegens zwangerschapsverlof,
op de "niet-bindende aanbevelingen",
en het geluk dat ik niet moet wachten tot die kleine naar 't school gaat,

langs de andere kant,heeft TN die tijd wel nodig om te proberen,
een zinnige motivering te vinden voor haar standpunten.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Bettina
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 okt 2008, 19:08
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Koekoek ,


4 jaar geleden heb ik dit topic gestart ..
Wel , ik heb mij ziek gelachen,tijdens het herlezen van al die zever!:D
Hahaha
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Hebt ge u ziek gelachen of geestesziek gelachen om zo'n oud topic nu te bumpen? :mrgreen:
Gesloten

Terug naar “Allerlei”