Klopt klopt...
Je dient voor jezelf dan ook uit te maken of die 'support' zo belangrijk voor je is. Ik denk dat 95% van de Dommelaars die niet eens nodig hebben.
Ik zit zelf al meer dan een jaar bij Dommel Netconnect en heb die support nog nooit nodig gehad. Behalve in het begin (bij de aansluiting, dan zit je toch met de meeste vragen). Bij een omschakeling (van snelheid, abbo-formule, etc) kunnen er ook problemen ontstaan. Zoals Rimson voorhad.
Echter, en ik onderschijf daarin de menig van de anderen. Telenet en Belgacom maken enorm veel reklame. Die hebben naambekendheid. En naam bekendheid roept een (vals) gevoel van vertrouwen op.
Hé, ik ken die naam, dus het is te vertrouwen (want is gekend).
Op dat vlak zijn de nederlanders (ere wie ere toekomt) toch veel straffer gasten (vind ik). Wij Belgen zijn ergens veel te conservatief (trouw), volgzaam en eigenlijk ook gewoon te vriendelijk (goed meegaand).
Hoeveel mensen hebben er blind geen vertrouwen in hun bankier (en dus bank). Omdat ze die man al jaren kennen. Hij kent zijn stiel, hij weet wel wat goed voor MIJ is. Yeah right, wat goed is voor hem (en zijn bank ja).
Er bestaat ook een
forum over banken (en sparen). Daar kun je ook heel wat opsteken...
Maar wie doet dit allemaal ? Een vriend van mij heeft een abonnement op testaankoop. Hij leest dit (en vertrouwt die informatie). Op een forum als deze al die berichten zitten doorworstelen, daar heeft hij de tijd niet voor.
Net zoals zovele mensen. Die zelfs niet eens een magazine als testaankoop lezen, maar puur afgaan op de reklame op tv.
Ik denk dat iedereen die iets of wat van pc's kent (of erover durft te lezen hier, die durft te proberen) bij een alternatieve ISP zit. Terwijl al de anderen (vooral oudere mensen) voor het 'gemak' telenet of belgacom nemen. Ze kunnen naar zo een winkel gaan. Bellen ivm problemen. En voor alles dik bij betalen. Zoveel installatiekost, zoveel kost voor een extraatje hier en daar, etc...
Eigenlijk jammer.. maar ja.
Mijn vader zit zelf ook nog altijd bij Belgacom (voor te bellen) en electrabel (voor zijn stroom). Terwil ecopower (voor de stroom de beste keuze momenteel is) en dommel hommeconnect (voor het bellen en breedband surfen). Dat scheelt hem zeker 10 tallen euro's per maand. Echter die mensen kijken daar gewoon niet naar, zijn daar niet mee bezig..
Vooral (bij internet-toestanden) omdat ze niet weten hoe het moet. Ik zal bij mijn pa dan ook homeconnect installeren. Die ecopower (als hij dat wenst) moet hij zelf maar nemen...
Goh ja, daar kruipt tijd in hé mensen, als je alles zo moet zitten uitzoeken. Wie biedt wat, voor de beste kwaliteit/prijs verhouding.
Maar ik doe dat zelf wel graag
En Dommel ontdekken was één van de beste momenten in mijn leven...
Hoeveel jaren heb ik bij Tele2 niet teveel betaald. Ik houd er nog trauma's aan over
Oh ja, die webwinkel Azerty in Nederland was mijn tweede beste ontdekking. Je kan daar pc's aankopen aan lager btw tarief (tarief nederland is maar 19%). Dat scheelt meteen ook wat duiten. En ze hebben er een enorm groot aanbod. Je kan volledig je pc op maat laten assembleren, met je favoriete onderdelen (moederbord, grafische kaart, etc). Maar daar kruipt ook veel tijd in... En heb je ook fora voor, waar je informatie voor kan vinden.
Een zeker goede (en mooie zaak) van het internet, is dat via fora's als deze informatie beter verspreid kan geraken...
Plus ook dat deze informatie vaak veel betrouwbaarder en interessanter is dan wat een verkoper (in een winkel) je voorschotelt. Of je ziet als reklame op tv of in een bushokje.
Een verkoper praat je ergens naar de mond en probeer je zijn 'product' van de maand te verkopen. Terwijl forums zoals deze en technische recensies veel interessanter zijn om wat praktijk ervaring of objectieve kennis op te doen.
Toen ik mijn plasma tv van Panasonic (bij Vandenborre aan de laagste prijs) aankocht, was ik heel goed voorbereid. Die man kon me niets anders aansmeren. Hij wist waarover ik praatte. Dat is een voordeel dat je als klant dan hebt. Maar meestal hebben de klanten dit niet...
En daar maakt de markt dan vaak handig 'misbruik' van.
MediaMarkt bv (ik heb daar eens een uurtje of drie rondgelopen). Een verkoper gevolgd. Het ene moment hoor je hem een LCD tv aanprijzen als beste koop. Het andere moment een Plasma van Pioneer. En van aansluiting wist men niet eens dat HDMI beter is dan component. Component vervangt HDMI. Yeah right ! In feite zou men eens een socioloog of pyscholoog naar zoiets moeten sturen. En er dan een verslag over maken...
Informatie. (wat is juist, wat niet, waar vind je het, etc)
&
Vertrouwen (hoe laat je je misleiden, in de luren leggen of niet)
Enfin, genoeg geschreven..
Voor ik hier onder mijn voeten krijg