ADSL2fit vragen/klachten/...

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

C-Phest schreef:Ik heb net nog eens geprobeerd. De server waarnaar ik geupload heb staat eveneens op een 8Mbit A2F connectie.


De server naarwaar jij upload... da's voor die server dus download :!:

Spijtig dat er geen 'Last 40 per provider' is op de userbase stats.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

r2504, idd, maar dat komt, wees gerust.

In deze tijden van problemen hebben wij intern wel een paar leuke pagina's die ons daar direct meer info over kunnen geven :).

En idd er was een upload probleem... tussen de eerder vermelde uren gisteren. Nu is alles dik in orde. Snelheden van +- 400

r2504, ik weet trouwens niet wat je wil zeggen met:
"De server naarwaar jij upload... da's voor die server dus download"

C-Phest zit ook op A2F connectie, dus als hij een upload probleem had.. zou hij ook niet kunnen uploaden eh.. al is het voor de andere download... allez ja.. snap niet wat ge wilt aantonen....

Ik denk dat hier naast elkaar wordt gesproken.
De upload problemen waren dus gisterenavond en zijn dus nu opgelost.. volgens onze gegevens.
I love it when a plan comes together!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

The Oddity schreef:r2504, ik weet trouwens niet wat je wil zeggen met:
"De server naarwaar jij upload... da's voor die server dus download"

C-Phest zit ook op A2F connectie, dus als hij een upload probleem had.. zou hij ook niet kunnen uploaden eh.. al is het voor de andere download... allez ja.. snap niet wat ge wilt aantonen....


Ik weet niet dat C-Phest op A2F zit... maar dan nog, in dat geval kan hij aan zijn eigen upload merken dat het in orde is.

Moest hij zelf geen A2F gebruiker zijn... tja, als je dan upload naar een server op het A2F netwerk bewijs je daar nog niks mee, want voor die server op het A2F netwerk is dat net download (als je er van kon downloaden was het wel een goede test, want da's voor zo'n server dan inderdaad weer upload).

Enfin... is toch niet moeilijk :???:

The Oddity schreef:r2504, idd, maar dat komt, wees gerust.

In deze tijden van problemen hebben wij intern wel een paar leuke pagina's die ons daar direct meer info over kunnen geven :).


Leuk... misschien ook eens de 'Other' in het overzicht plaatsen... altijd leuk om eens te zien wat iedereen er kan doorsleuren 8)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

r2504,

C-Phest zit op A2F abo en reageerde hoger met: "ik heb geen problemen hoor.. ik ben aan het uppen nu...". (maar die reactie was wel na de problemen...dusja, hij heeft ze nooit gemerkt.

Van kant van C-Phest, heeft al paar keer gereageerd omtrent goede uploed, maar steeds na de probleemzone..

Dit is dus beke confusing aan het worden...anyway, iedereen kan een post verkeerd lezen of ergens overlezen :).

Wat betreft dat intern fileke, das gewoon een sql query op ons speedtest dbase, dat we iets meer zien dan de laatste 40 testen.. iets nauwkeuriger.. is niets speciaals hoor.. zien gewoon langer in de tijd terug dan jullie.. en gefilterd. Maar dat komt voor jullie ook nog binnen afzienbare tijd. Dus wat je bedoelt met 'iedereen er kan doorsluizen??" Geen idee waar dit op slaat. Ik heb het over iets meer mogelijkheden qua speedtestresults.
I love it when a plan comes together!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

The Oddity schreef:Dus wat je bedoelt met 'iedereen er kan doorsluizen??" Geen idee waar dit op slaat. Ik heb het over iets meer mogelijkheden qua speedtestresults.


Ik ook... via het werk gebruik ik noch ADSL of Telenet, en als ik hier een test doe komt die niet in de lijst. Het zou nochtans leuk zijn moest die er ook in staan onder 'Other'. (zeker als je dan Last 40 kan vragen voor other) Zo kan je altijd eens kijken wat andere bedrijven er via hun connectie 'kunnen doorsluizen'.
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

r2504 schreef:Ik weet niet dat C-Phest op A2F zit... maar dan nog, in dat geval kan hij aan zijn eigen upload merken dat het in orde is.



Sorry, heb hier al zoveel zitten posten over A2F dat ik er misschien vanuit ging dat de meesten dat hier ondertussen wel weten :-D

mea culpa
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

r2504 schreef:Ik ook... via het werk gebruik ik noch ADSL of Telenet, en als ik hier een test doe komt die niet in de lijst. Het zou nochtans leuk zijn moest die er ook in staan onder 'Other'. (zeker als je dan Last 40 kan vragen voor other) Zo kan je altijd eens kijken wat andere bedrijven er via hun connectie 'kunnen doorsluizen'.


r2504,

Aha, nu versta ik wat je bedoelt. Als ik mij niet vergis hebben anderen dat ook al gevraagd in een andere topic en staat dat al op ons to-do lijstje bij een volgende ingrijpende ingeep op Userbase (+-feb04).

Maar laat ons nu niet verder off-topic gaan, want dit heeft niks meer te zien met de A2F problematiek.
I love it when a plan comes together!
TeTsuo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 dec 2003, 11:22
Locatie: Grimbergen
Contacteer:

Even terug on-topic; een A2F probleempje...

Weet er iemand hoe lang de aansluitingen tegenwoordig duren, ik heb een aanvraag ingediend op 5/12 en de statuspagina staat nog steeds op "verwerking" :?

Het is ook wel vrij belangrijk voor ons dat onze aansluiting binnen het jaar 2003 komt, en vooral eigenlijk dat de factuur van die aansluiting gedateerd is op 2003.
Ik heb al proberen te bellen, maar bezettoon....
En ik heb ook een mailtje gestuurd, met dringend enzo, en gevraagd of ik misschien een antwoord zou kunnen krijgen als ze mijn mail gelezen hadden. Maar niks gehoord of gezien, en het is toch wel al van dinsdag geleden, die mail...

Reden om mij ongerust te maken?
Normaal?
En is het dan mogelijk om die factuur nog in 2003 te laten komen ...


Ik hoop het ...
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik heb op 5/12 mijn aanvraag ook ingediend en ik heb ook nog niets ontvangen.

ik denk dat het voor 2004 zal worden.

ja kan voor dat factuur altijd eens probere met te bellen

stuur ook eens een gewone mail, dus zonder hoge prioriteit, ik ken veel mensen die dat dringend misbruiken, en dan zetten de bedrijven die helemaal als laatste voor te checken :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
TeTsuo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 dec 2003, 11:22
Locatie: Grimbergen
Contacteer:

nee, ik had gewoon dringend in de topic gezet...
misschien beter niet gedaan dan.

Ik zal zowiezo eens proberen te bellen maandag (dinsdag?).
Welke status heb jij op de statuspaginas ?
byterx

ik heb pas op 9/12 aanvraag gedaan en ben al gevalideerd voor 05/01
1st werd ik dezelfde dag nog geweigerd door BC omdat mijn lijn nog niet acteief opgenomen was
12/12 probeerden ze opnieuw en 15/12 kreeg ik validatie

dus 3 dagen :/
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

status.adsl2fit.be schreef:Aangemaakt 5/12/2003 13:01:39
Verzonden 5/12/2003 13:01:41
Verwerking 5/12/2003 13:02:26
Verwerking 9/12/2003 11:19:21


dit staat er bij mij (small abo)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Aangemaakt 9/12/2003 12:20:44
Verzonden 9/12/2003 12:20:46
Verwerking 9/12/2003 15:55:21
Geweigerd (bel voor info) 9/12/2003 17:09:37
Verzonden 12/12/2003 17:34:39
Verwerking 12/12/2003 17:34:44
Gevalideerd (verwacht op 5/01/2004) 15/12/2003 16:21:06


zo mssn duidelijker :/
is ook small abo
TeTsuo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 dec 2003, 11:22
Locatie: Grimbergen
Contacteer:

grrrr...

Aangemaakt 5/12/2003 13:04:27
Verzonden 5/12/2003 13:04:30
Verwerking 5/12/2003 13:04:58


doet mijn denken aan de tijd dat je ook minimum een maand moest wachten op je telenet aansluiting
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Bij mij duurde het ook meer dan een maand, aangevraagt in Augustus, gevalideerd 5 oktober ;) maar dit was omwille van een fout van belgacom , zij hadden het verkeerde nummer geactiveerd.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Lol ... mijn aansluiting was aangevraagd op 25/06/2003 en door fouten van .. ??? was die pas in orde op 10/09/2003. Dus da's bijna 3 maanden. Ik heb toen 1 week aan goeie snelheden kunnen downloaden (nl. 300-350) en toen was het gedaan met de gekende problemen ...

Ach ja ... ondertussen heb ik toch reeds al veel meer kunnen downloaden en uploaden dat ik voorheen niet kon, dus al bij al valt het nog mee. Maar dat kan zijn omdat m'n frustratie over is. Toen was ik echt wel pissed.

Grtz,

Siske
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ff vermelden dat het voor alle Scarlet abonnement een even grote soep is, om een lijn geactiveerd te krijgen....

Nu, ik wil maar even melden dat het dus niet alleen de adsl2fitters zijn, die zo lang moeten wachten. Bij Scarlet loopt het de laatste tijd grondig fout omtrent zowat alles...

Maar ik vrees dat Belgacom ook geen proper spel speelt omtrent de aansluitingen. (oa: foute feedback naar de OLO's..).

Wat betreft die aansluiting.. vermoedelijk 2004. Die feestdagen zijn voor alles een probleem dusja :). Vermoedelijk zal het niet meer halen.

Wat betreft die factuur... mja.. das iets anders. Kweet niet direct waarom je die in 2003 wil (vermoedelijk fin. aantrekkelijker) maar daarvoor ga je niet sneller aangesloten worden ofzo..
I love it when a plan comes together!
TeTsuo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 dec 2003, 11:22
Locatie: Grimbergen
Contacteer:

Fin. aantrekkelijker inderdaad...
De eerste grote factuur (3 maand + aansluiting) zou liefst nog in dit boekjaar moeten vallen ...
En ik weet dat de aansluiting niet sneller zal gaan daardoor.. maar het is denk ik niet zo veel moeite om die factuur al op te stellen.
Misschien kunnen zie die wel anti-dateren als ze hem later maken ... maar ik betwijfel of dat wel legaal is :-D

bedankt voor alle info toch al iedereen...
meer als go scarlet goo kan ik niet zeggen...
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Ok, toch even een korte opmerking over het feit dat je niet betaald voor gegarandeerde snelheid.
Ik betaal voor een 8Mbit, en ik ga niet zeuren moest dat ergens tussen 4 en 8 liggen. Het grote probleem is dat ik niet eens de snelheid haal van een lager abbo, en dat zit me wat tegen. Als mijn provider niet kan garanderen dat ik met een zwaarder/duurder abbo sneller ben dan met een goedkoper abbo, waarom heeft hij dan die abbonementen in zijn gamma, en verkoopt hij ze als zijnde sneller.
Persoonlijk vindik dit toch niet zo een rare gedachtengang.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
TeTsuo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 dec 2003, 11:22
Locatie: Grimbergen
Contacteer:

Even kleine update over de aansluitingen...

Ik heb daarnet naar A2F gebeld en ze wisten mij te vertellen dat er ongeveer met een week vertraging bij BGC rekening moet gehouden worden.

Voor de rest; mijn factuurprobleem is normaal in orde.

Snel en duidelijk antwoord van A2F voor al deze zaken als ik belde, good, good...

(alleen dat wachtmuziekje : extreem kort, repetitief, en neo-folk-klassiek ofzo :-D )
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

deze morgend was mijn sync weggevallen, dus ik hoop dat het is omdat ze mij van turboline hebben gezet :)

bij de statud stat niets hierover :(
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

hoelang duurt eigenlijk voor dat zij een overschrijving verwerken?
ik heb vorige week woensdag 1ste factuur betaald (3 maand + setup) en statuspagina staat nog altijd nee bij voldaan
referentienummer enzo nog eens gecheckt op uitreksel en klopt

en morgen is vervaldag :?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

byter,

woensdag gij gedaan. Donderdag bij uw bank. Ofwel die dag nog vertrokken ofwel vrijdag pas vertrokken uit uw bank. Weekend geen transacties tussen banken. Ze werken niet. Maandag verwerking door Bank van net4all. Normaal in beste geval hebben ze dat vandaag bij hen ontvangen...

Nu, ik weet niet of je al aangesloten bent of niet? Maar als je effectief correct betaald hebt, zou ik me nog niet direct zorgen maken over het feit dat die status nog niet op voldaan staat ;-). Net zoals hoger al gepost.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

nog iemand problemen met zijn snelheid sinds vandaag? ik heb altijd goe gesurf maar sinds vandaag ineens terug naar 5 kb/sec :cry: en kzou begot niet weten waar het aan ligt. mischien aan adsl2fit zelf?
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Even een kleine update over mijn a2f perikelen :)

Ik heb dus een 8Mbit abo en nog steeds maar een goeie 2Mbit download.

Volgens mijn line stats ben ik 7.6Mbit geconnecteerd, dus zover alles goed. De Line attenuation is 18dB was niet veel beter kan ... de noise margin daarentegen schommelt tussen 2 en 5 dB wat VEEL te laag is ..

spreekt elkaar tegendus ik log een ticket bij a2f ... na een week niks gehoord, dus bel ik maandag nog eens terug .. ah ja .. ze gingen nog eens rappel doen bij BGC.

Vanmorgen staat er een technieker van BGC aan de deur .. chance dat ik thuis was ;)

probleem uitgelegd .. was duidelijk te technisch, maar hij begreep het probleem ... maar kon direct geen oorzaak geven want lijn test was goed zei hij. (heeft wel geen test uitgevoerd bij mij op apartement)

Deze namiddag bel ik dan naar a2f en daar hebben ze blijkbaar een afmelding van een technieker doorgekregen in de late namiddag. Blijkbaar hing er een koperpaar 'los' en is dit vastgezet.

Klinkklare onzin natuurlijk ... ofwel is een kabel aangesloten ofwel niet, maar als ik kan surfen dan hangt die niet los hoor ;)
Ik heb dan maar het voordeel van de twijfel aan BGC gegeven maar nog steeds 2Mbit hoor ...

Morgen dus weer maar bellen ... the story continues :(

Moraal van de post: ook al ben ik niet te spreken van het hele a2f verhaal moet ik wel toegeven dat ze er wel degelijk achter zitten, ook al is het soms met wat vertraging en moet je ze een geheugensteuntje geven ;)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Na klagen bij a2f stond er bij mij ook plots een BGC team voor mijn deur, sjance dat de huisbaas thuis was.... De stoep is opengebroken omdat daar een slechte connectie zou zitten.
Ondanks deze werken is er nog steeds geen verbetering kwa snelheid, maar ik ben toch blij te zien dat eraan gewerkt wordt.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gast

Wat hebben jullie allemaal chance
Ik wacht al drie maand op tussenkomst van BGC vanuit ADSL2Fit
zelfs na aangetekend schrijven gebeurt er niks.
Na navraag bij BGC bleek dat er nooit een ticket inverband met mijn geval is terug te vinden.
Wat bovenstaande betreft van morgen te bellen naar ADSL2Fit hij zal zich moeten haasten want ze werken aan hun telefooncentrale van 24 dec tot en 5 jan
Blijkbaar duurt bij dat bedrijf alles lang als er iets moet verandert of defect is
Fr3aK
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 nov 2003, 19:09
Locatie: Rumst

Is er al meer bekend over het probleem en wnr het zou opgelost zijn ?
Kheb ook nog een vraag ivm men factuur, ik heb adsl2fit besteld op 12 Aug en ik heb men lijn gekregen eind augustus, ik denk den 28ste. Maar ik kon nog altijd niet inloggen omdat ik nog geen modem had, dus heb ik men zus haar adsl modem geleend en getest maar ik kon nog altijd niet inloggen maar khad wel sync. Dus ik heb teruggebeld naar a2f, het school was toen al bezig, ze hebben men account gereset en het werkte. Dus ben ik die eerste week van september in de belgacom teleboetiek een router gaan halen. Nu in november merkte ik dat ik ook voor Augustus moest betalen, ik heb naar a2f gebeld en die konden mij zeggen dat ik op die laatste dagen van augustus 30 GIG verkeer heb gegenereerd. Wat in mijn ogen onmogelijk is want ik kon niet inloggen en ik had nog geen router. Hebben zij zomaar getallekes ingevuld in hun stats-systeem of wat is er gebeurd ?

Greetz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zou mij normaal lijken dat je voor augustus nog a-rato van het aantal dagen abonnementsgeld moet betalen, ttz. van 28 tem 31 augustus, ofwel 4/31 ste. Enfin, voor providers is dit waarschijnlijk te simpel.

Het feit dat jij geen modem hebt, daar kunnen ze weinig aan doen. Je moet trouwens betalen voor de aansluiting, niet voor het volume. (is dan ook wel absurd dat met komt vertellen dat je 30 GB hebt verbruikt... zij hebben toch geen limieten).
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

r2504 schreef:(is dan ook wel absurd dat met komt vertellen dat je 30 GB hebt verbruikt... zij hebben toch geen limieten).


Dit is waarschijnlijk een argument dat A2F gebruikt heeft ter staving van het feit dat er een factuur is opgemaakt...

Wat mij (en Fr3ak) bizar lijkt, is dat je zo'n volumes verbruikt als je login niet werkt :?
If you can't beat them, confuse them.
TeTsuo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 dec 2003, 11:22
Locatie: Grimbergen
Contacteer:

om even mijn verhaal verder te gaan ...

installatie geweigerd...reden : te ver van de centrale ...

Ik behoor dus toe tot de 0,1% mensen in België die geen adsl kan krijgen.
Nogthans we wonen maar 20 km van Brussel en dus echt neit in een super-boeren-gat ... maar kom.

Dus nooit ADSL2Fit voor den deze.

Ik zit nu wel met een DIK probleem, we hebben al een wireless ADSL router gekocht (US Robotics), en 2 splitters, hardware voor een niet onaardige som... :evil:
Terugdoen naar de Makro zit er niet in omdat we al over de 10 dagenlimiet zitten...
Dus als er geintereseerden zijn, voor een nog nooit gebruikte ...
mail of PM maar even.


Telenet is dus de enige optie hier (zucht)...

Het rotte is wel dat al de sites van alle adsl-aanbieders mooi aangeven dat ADSL hier beschikbaar is ...


grrr ...
Styx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2003, 18:21

Even navragen, hoe ver zijn ze met die compensatie ... ik heb een maand geleden dat blad gefaxed ... maar nog steeds geen email adressen hier ... Iemand anders nog ervaringen ?
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

TeTsuo schreef:installatie geweigerd...reden : te ver van de centrale ...

Ik behoor dus toe tot de 0,1% mensen in België die geen adsl kan krijgen.
Nogthans we wonen maar 20 km van Brussel en dus echt neit in een super-boeren-gat ... maar kom.


Heb je deze informatie van A2F gekregen ?
Ben je al eens langs een BGC-teleboetiek gegaan ? (zeker als ook Skynet onder de aanbieders zitten die op hun site aangeven dat je ADSL kunt krijgen)
Ik weet het : het is a long shot, maar wie-weet wat vertellen ze je daar... Het is dan wel geen ongelimiteerde ADSL, maar het is mss. wel ADSL ipv. kabel :wink:
If you can't beat them, confuse them.
TeTsuo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 dec 2003, 11:22
Locatie: Grimbergen
Contacteer:

CueBoy schreef:
TeTsuo schreef:installatie geweigerd...reden : te ver van de centrale ...

Ik behoor dus toe tot de 0,1% mensen in België die geen adsl kan krijgen.
Nogthans we wonen maar 20 km van Brussel en dus echt neit in een super-boeren-gat ... maar kom.


Heb je deze informatie van A2F gekregen ?
Ben je al eens langs een BGC-teleboetiek gegaan ? (zeker als ook Skynet onder de aanbieders zitten die op hun site aangeven dat je ADSL kunt krijgen)
Ik weet het : het is a long shot, maar wie-weet wat vertellen ze je daar... Het is dan wel geen ongelimiteerde ADSL, maar het is mss. wel ADSL ipv. kabel :wink:


Yup, daarnet ook even naar BGC gebeld, om te checken.
En zowel hier (02/270...) als aan de overkant van het kanaal (02/251...) zou het mogelijk zijn maar er zou een afstandsprobleem kunnen optreden, maar waarschijnlijk dus niet ...

kabel zal het dus worden, vrees ik .. overstappen gaat nog altijd, ooit ...
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

OK heb vandaag teruggebeld naar a2f .. net op het nippertje van om 12u vanmiddag ging de helpdesk toe tem 5 januari ..

Ben weer geen meter verder ... ze blijven mij van het kastje naar de muur sturen ..

Weer kwamen ze met het argument dat ze geen minimum snelheid garanderen ... als ik dan zeg dat ik vroeger 800K haalde en nu 200K dan beginnen ze weer over hun problemen met bandwidth waar zij zelf niets aan kunnen doen ... Ik meende gelezen te hebben dat die problemen achter de rug waren?

De vermelding dat ik nog 3 andere personen ken in leuven die hetzelfde probleem hebben verbaasde de helpdesker enorm ... volgens hem zijn er veel mensen in Leuven die geen enkel probleem hebben ...
Zouden die mensen zich kenbaar willen maken aub? Dat wil ik wel eens met mijn eigen ogen bekijken

Styno heeft net als mij al uren aan de lijn gehangen bij die mannen en er is bij nazicht NOOIT een call gelogd bij hen. De helpdesker heeft een search gedaan en niks gevonden op die naam. Sorry hoor, maar dat bewijst wel dat zij aan de helpdesk dus NIET altijd hun werk doen naar behoren en de mensen gewoon afschepen met 'we kunnen er voorlopig niks aan doen' en niet eens nakijken wat het probleem is.

Hadden zij dit wel gedaan dan hadden de BRUO's nu misschien wel terug 8Mbit gehad.

Ik begrijp er echt niks meer van. De ene moment werken ze supersnel en de andere moment doen ze blijkbaar gewoonweg NIKS :evil:
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Jawadde weer een hele boterham,

Allereerst TeSuo, best toch even bellen met Belgacom. Soms gebeurd het dat je idd te ver zit. In sommige gevallen zou BGC een LDC gebruiken om het afstandsprobleem op te lossen. Nu blijkt het dat de andere ISP's ook in de portemonee moeten duiken om producten aan te bieden via die LDC en dat gebeurd niet altijd... zo zegt men. Maw: als er zo'n LDC aanwezig is, maak je de beste kans via Skynet. Indien zij ook zeggen van niet, ja dan zit er niet zovéél in met adsl ;-). TeSuo, voor je modem: zoekertje in de koopjeskrant :). Zal wel weggeraken.

Freak,
Is ergens logisch dat je moet betalen voor je abonnement, indien je die maand effectief uw lijn gebruikt hebt..nu, die stats aanpassen om u een beetje te kloten.. ik denk echt wel dat ze betere dingen te doen hebben dan zich daarmee bezig te houden ;-). Indien je echt NIKS verbruikt zo hebben op geen enkele manier via die lijn, check dan nog even bij A2F hoe ze aan die getallen komen. Kan zijn dat ze zich een lijn gemist hebben in de stats ofzo.. allez ge weet nooit. Maar normaal denk ik niet dat zo'n fout mogelijk is. Indien je dus effectief op één of andere manier 30Gb verbruikt hebt, is het logisch dat je ermoet voor betalen ;-). Niet voor traffic, wel voor gebruik van de lijn. wat betreft die modem en passieve login.. mja dat kunnen zij niet checken eh. Die login evt wel.. maar als de stats dat tegenspreken...??

Wat betreft die tussenkomsten van Belgacom, dat is dus miserie eh.. als je zelf belt naar Belgacom, dan geven ze u een afspraak. Maar indien dat via Scarlet gaat.. ja, dan staan ze daar op het on verwachts.. dat is dus iets dat Scarlet en BGC best eens oplossen onderling.
Gast, wat betreft uw ticket: jij kan normaal gezien bij BGC niet checken of er een ticket voor u openstaat. want A2F maakt ticket bij KPN, KPN maakt weer Ticket bij belgacom en dat is bij een andere dienst.. niet bij de storingen.. dus die mensen van de 0800-nummers kunnen dat voor zover ik weet niet zien ...

Wat betreft die koperkabel.. mja, idd ofwel hangt hij los, ofwel hangt hij vast.. maar hij kan ook slecht vast gehangen hebben waardoor ge storing krijgt en dus slechte kwaliteit...anderzijds wil dat niet zeggen dat dit direct met uw kabel te zien heeft.. maar kan het een kabel in de centrale geweest zijn die voor probs zorgde.. allez kan vanalles zijn.

Nuja, ik ben ook van mening dat die problemen 8Mbit niet lijn gebonden zijn, maar wel regiogebonden. Leuven is er slecht aan toe.

We hebben om uitleg gevraagd.. maar we wachtten er nog op.. nog geen reply..kan te maken hebben met deze dagen...

C-Phest, ivm die problemen 8Mbit, we zijn er mee bezig.. gaan eens luisteren hoe de vork aan de steel zit. Wat betreft die bandwidth problemen van Scarlet, kunnen zij niks aan doen. Er is nog nergens bij mijn weten gepost dat deze definitief van de baan zijn. Wel dat er een verbetering is, dat surfen aangenamer is.. maar optimaal: verre van.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

The Oddity schreef:Wel dat er een verbetering is, dat surfen aangenamer is.. maar optimaal: verre van.


Amai die verbetering is bij mij een serieuse verslechtering geworde. van 110 kb/sec naar nu 2-5 kb/sec en dan vrage ze ginder via mail ma vannalles da ge ma moet wete van aan welke snelheid voor upload synchroniseerd je. amai ziet daar maar is achter te kome. da ze zelf is een lijntest doen en da is snel oplosse met die rotte probleme. nu zen ik het moe zenne. eerst ging het goed en dan nu met die feestdage gaan ze mij nog is zo goed als zonder internet zette. schone manne zijn da da zeg ik :cry:
TeTsuo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 dec 2003, 11:22
Locatie: Grimbergen
Contacteer:

toch een klein lichtpuntje in mijn situatie, de mensen van de makro hebben de wireless modem/router/... leuk teruggenomen en ik heb nu een gewone wireless router met ethernet aansluitingske.
Wie weet als er dan ooit adsl beschikbaar is ... moet ik gewoon een ethernet modem kopen.

Voor het geld dat die nieuwe router minder kostte heeft ons ma een lamp gekocht, iedereen content qua.

Nu telenet... maar dat is een heel ander verhaal.
Aangezien wij geen echte kabelaansluiting hebben (de kabel van straat naar huis dus) moet er weer een of andere intercommunale die komen instaleren .. afspraak blablabla...
maar daar ga ik jullie allemaal niet mee ambeteren.

Het is te hopen dat ik nog kan profiteren van alle nu lopende acties...

mercikes iedereen hier toch, voor de hulp
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Ik heb voor de kerels van A2F geen goed woord over. Zowel boekhoudkundig als qua service trekken ze op niets. Ik lees overal dat we geduld met hen moeten hebben. Ik betaal voor mijn een service, ik wil die dan ook ontvangen.

Ik ben nog iemand van de oude Webvisie-klanten (heb het oude BLAST-abonnement nog gehad) en ik ben het kotsbeu om voor problemen constant naar hun boekhouding te bellen. Ik kan best leven met beperkte snelheden, maar ik zou tenminste willen dat ik mijn facturen slechts één keer moet betalen (3x zelfde factuur, terwijl ze al eerste keer betaald is)

Er zijn grenzen aan geduld en die van mij zijn al lang bereikt. Ik moest zelfs zelf achter en login vragen voor mijn statuspagina. Ik wist zelfs niet dat het net4all abonnement in een adsl2fit omgezet was. Blijkbaar waren ze ook niet van plan van mij daarop attent te maken van Webvisie uit. Ze hadden enkel gezegd dat er een kleine prijsstijging zou doorgevoerd worden. Wanneer klanten niet verteld worden waarvoor ze betalen, dan vind ik dit bedriegelijke praktijken van dit bedrijf.

Moest de ADSL-lijn dan ook niet op naam van mijn pa staan, dan had ik al lang naar Skynet overgestapt, ongelimiteerde downloads, of niet. Btw wat hun excuses betreft, van scarlet problemen and so on. Dat maakt mijn zaak niet, ik wil een deftige connectie, en als zij het niet kunnen leveren, dan zoek ik het bij iemand anders. (moest ik mogen van mijn onwetende pa)

Btw, heeft er iemand ADSL-stats voor regio Sint-Niklaas voor een 4Mbps lijn.
Fr3aK
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 nov 2003, 19:09
Locatie: Rumst

Ik wil nog even iets posten over dat verbruik van mij in Augustus,
Eerst en vooral: Ik had geen modem, behalve die van men zus die ik heb gebruikt om te zien of ik sync had.
Ten tweede kon ik maar pas inloggen op 4 September, hoe kon ik dan in godsnaam al iets downloaden.
Ten derde heb ik mijn router gekocht op 5 September, staat mooi op men factuurtje.
Ik heb van hun de stats doorgekregen van mijn verbruik en men online-time, Ik ben ong. 40 uur online geweest die laatste 3 dagen van Augustus en heb dus op die 40 uur 30gig gedownload, wat praktisch onmogelijk is maar toch is het zo volgens hun systeem. Dan ga je mij niet zeggen dat er niets mis is... Dan zegggen ze mij dat hun systeem niet liegt, zie ik hier iemand met 4mbps terwijl zij telefonisch beweren dat bijna iedereen 4mbps heeft op bepaalde probleemzones na, wat is dan een probleemzone ? België ?
Anyway ik ga nimmer zagen over men factuur maar hun downloadprobleem mag wel opgelost geraken. 3 maand is lang, zeer lang en zeker in deze sector.

Greetz
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”