Ervaringen Met ADSL2+
Acid schreef:Het werkt eindelijk...!
Het lijkt erop dat de modem nog een firmware-update nodig had. Nu staat er deze versie op en het lijkt goed te gaan.
Bij mij stond de laatste firmware er al op. Intussen heeft EDPnet de lijn teruggeschakeld naar ADSL en guess what: ook die synchroniseert nu niet meer! M.a.w. geen internet en geen e-mail. EDPnet heeft zelf een ticket geopend bij Belgacom om de lijn te laten nazien, dus ik vrees dat het nog lang kan duren alvorens er een oplossing komt...
En heb je nu echt baat bij die hogere snelheden? Ik haal hier met de speedtest meestal rond de 600K/s, maar naar andere sites zit dat meestal een stuk lager... dus of je nu tot 600 of 2000K/s kunt gaan, wat maakt dat nu uit als de meeste sites toch maar te bereiken zijn tegen bv. 400 K/s. De trage schakel zit altijd ergens op één of andere internetserver.
Allé, das mijn idee maar he. Uiteraard heb je wel meer downloadlimiet.
Allé, das mijn idee maar he. Uiteraard heb je wel meer downloadlimiet.
Deej_1977 schreef:Damn schone resultaten Acid! Enjoy!
Een heel kleine afstand tot de centrale, dat is niet aan iedereen gegeven hé. Een beetje nadeel van ADSL2+, het zal altijd appelen met peren vergelijken zijn want de ene woont dichter bij de centrale dan de andere
Zo te lezen hier toch wel grote problemen ondertussen bij EDPnet, de isp die eigenlijk altijd de hemel werd ingeprezen voor zijn goede werking. Hmm komt er sleet op het bedrijf? Een te grote toevloed van nieuwe klanten? ...................................
Zambo schreef:Zo te lezen hier toch wel grote problemen ondertussen bij EDPnet, de isp die eigenlijk altijd de hemel werd ingeprezen voor zijn goede werking. Hmm komt er sleet op het bedrijf? Een te grote toevloed van nieuwe klanten? ...................................
Dat is nogal negatief. Elke nieuwe technologie heeft zo zijn kinderziektes.
Ik kan je verzekeren dat de helpdeskmedewerkers van EDPNet hun uiterste best gedaan hebben om dit probleem op te lossen. Mijn gesprekspartners (Jurriaan en Julia) waren mensen met een zeer goede technische kennis en een zeer hoge bereidheid om dit probleem mee op te lossen, wat dan ook gelukt is. Dat wil ik je nog wel eens zien doen bij een Telenet of een Belgacom.
Spink schreef:En heb je nu echt baat bij die hogere snelheden? Ik haal hier met de speedtest meestal rond de 600K/s, maar naar andere sites zit dat meestal een stuk lager... dus of je nu tot 600 of 2000K/s kunt gaan, wat maakt dat nu uit als de meeste sites toch maar te bereiken zijn tegen bv. 400 K/s. De trage schakel zit altijd ergens op één of andere internetserver.
Allé, das mijn idee maar he. Uiteraard heb je wel meer downloadlimiet.
voor gewoon websites te bezoeken maakt de hogere snelheid niets uit.
Maar als je download gaat het natuurlijk veel sneller. Bij Streaming video kan je ook wel meer snelheid gebruiken enzo.
Zambo schreef:Lijkt toch wel niet zo snel voor een 20Mbits product
EDPnet MAX24 DYN 5303 830 22% 23-06-2007 12:23
Ik vermoed dat vele mensen zullen ontgoocheld geraken met zo'n povere snelheden.
Hoe kan je nu conclusies trekken uit een 'random' snelheidsmeting ? Wie weet (en heel waarschijnlijk) zit die persoon 3 km van de centrale en / of heeft hij een slechte binnenbekabeling.
Als we dan bv de resultaten van Acid nemen :
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 16882 kbit/s or 2110 kbyte/s
- Upload speed : 843 kbit/s or 105 kbyte/s
Fri Jun 22 2007 at 14:30:02 UTC+0200
Afstand tot de centrale: 0,7 km.
dan kom je op een effectieve download van 17mbit van de theoretische 24, wat (inclusief alle overhead) in mijn ogen toch niet slecht is, ik had persoonlijk wel de overhead kleiner ingeschat (effectief 2500kb/s of 20mbit) maar met zo'n snelheden zou ik toch kunnen leven.
Vooral de upload staat me wel aan, 105kb/s is een hele verbetering van de 65kb/s die we nu halen met het 6mbit profiel.
Laatst gewijzigd door ruben 23 jun 2007, 13:52, in totaal 1 gewijzigd.
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Zambo schreef:Lijkt toch wel niet zo snel voor een 20Mbits product
EDPnet MAX24 DYN 5303 830 22% 23-06-2007 12:23
Ik vermoed dat vele mensen zullen ontgoocheld geraken met zo'n povere snelheden.
Kortzichtigheid troef . 2 klanten die wat zagen: PROBLEMEN!!! 1 slechte snelheidstest: SLECHT PRODUCT!!!!
Niet moeilijk dat er oorlog is op de wereld met mensen zoals u.
ruben schreef:Zambo schreef:Lijkt toch wel niet zo snel voor een 20Mbits product
EDPnet MAX24 DYN 5303 830 22% 23-06-2007 12:23
Ik vermoed dat vele mensen zullen ontgoocheld geraken met zo'n povere snelheden.
Hoe kan je nu conclusies trekken uit een 'random' snelheidsmeting ? Wie weet (en heel waarschijnlijk) zit die persoon 3 km van de centrale en / of heeft hij een slechte binnenbekabeling.
Als we dan bv de resultaten van Acid nemen :http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 16882 kbit/s or 2110 kbyte/s
- Upload speed : 843 kbit/s or 105 kbyte/s
Fri Jun 22 2007 at 14:30:02 UTC+0200
Afstand tot de centrale: 0,7 km.
dan kom je op een effectieve download van 17mbit van de theoretische 24, wat (inclusief alle overhead) in mijn ogen toch niet slecht is, ik had persoonlijk wel de overhead kleiner ingeschat (effectief 2500kb/s of 20mbit) maar met zo'n snelheden zou ik toch kunnen leven.
Vooral de upload staat me wel aan, 105kb/s is een hele verbetering van de 65kb/s die we nu halen met het 6mbit profiel.
Hiermee wordt duidelijk dat de afstand een bepalende factor gaat spelen. Maar diegene die verder van de centrale afzitten betalen nu ook evenveel voor hetzelfde product en komen ook naar buiten onder de noemer van een ADSL2+ abb.
Deze mindere snelheden behoren nu ook eenmaal tot de testresultaten van dat product of je het nu graag hebt of niet.
Ik vraag mij af wat het uiteindelijke gemiddelde van de snelheid gaat worden bij een doorbraak? 10Mbits?
Deej_1977 schreef:Zambo schreef:Lijkt toch wel niet zo snel voor een 20Mbits product
EDPnet MAX24 DYN 5303 830 22% 23-06-2007 12:23
Ik vermoed dat vele mensen zullen ontgoocheld geraken met zo'n povere snelheden.
Kortzichtigheid troef . 2 klanten die wat zagen: PROBLEMEN!!! 1 slechte snelheidstest: SLECHT PRODUCT!!!!
Niet moeilijk dat er oorlog is op de wereld met mensen zoals u.
Oei oei, ik probeer gewoon realistisch te zijn! Blijkbaar is realisme hier op dit forum verboden! dictactuur van de happy ADSL family?
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Zambo schreef:Zo te lezen hier toch wel grote problemen ondertussen bij EDPnet, de isp die eigenlijk altijd de hemel werd ingeprezen voor zijn goede werking. Hmm komt er sleet op het bedrijf? Een te grote toevloed van nieuwe klanten? ...................................
Bekijk het zo hoe meer klanten je hebt hoe meer kans je hebt om er één te hebben die ontevreden is. Dus ergens die toevloed klopt wel maar dat het daarom slechter is weet ik zo nog niet.
Zambo schreef:Jammer dat ik mijn afstand niet kan weten daar ik geen actieve Belgacom (och ja je weet wel koperdraad) heb, dus ook geen tel nummer om die afstand te checken, met een telenetnummer lukt dat niet hé.
als je me je adres in pm doorstuurt kan ik het wel even nakijken voor je
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Zambo schreef:Oei oei, ik probeer gewoon realistisch te zijn! Blijkbaar is realisme hier op dit forum verboden! dictactuur van de happy ADSL family?
Nope als het slecht is mag / moet het zeker gezegd worden. Maar jij ziet 2 problemen en meteen met ongelooflijke grootspraak torpedeer je het product. Probeer misschien eerst the big picture eens te zien ipv na 2 problemen en een mindere snelheidstest te zeggen dat het product de facto slecht is. 't Is toch niet omdat er één mindere snelheidstest is bij Telenet dat plots ExpressNet supertraag is?
ADSL2+ geeft juist de mogelijkheid om mensen hogere snelheid aan te bieden ipv ADSL op dezelfde lijn, dus hou er rekening mee dat het niet iedere ADSL2+ abonnee enkel om die top van 24Mbit te doen zal zijn maar om 'eindelijk' de betere snelheden te halen.
En je kan toch moeilijk ontkennen dat EDPnet Max24 (minstens 60GB, voor 39€/maand) de aanrader van het moment is? (zeker als je de apparatuur toch nog moet aanschaffen). Iemand die een gewoon Belgacom Go abo zou nemen krijgt 4x minder snelheid en 5x minder basisvolume voor dezelfde prijs.
Dat hun bestellingsprocedure nog niet volledig op punt staat, is geen grote zonde, vind ik - en 't is blijkbaar toch op een korte tijd opgelost voor die paar eerste klanten.
En je kan toch moeilijk ontkennen dat EDPnet Max24 (minstens 60GB, voor 39€/maand) de aanrader van het moment is? (zeker als je de apparatuur toch nog moet aanschaffen). Iemand die een gewoon Belgacom Go abo zou nemen krijgt 4x minder snelheid en 5x minder basisvolume voor dezelfde prijs.
Dat hun bestellingsprocedure nog niet volledig op punt staat, is geen grote zonde, vind ik - en 't is blijkbaar toch op een korte tijd opgelost voor die paar eerste klanten.
verbert_p schreef:Zambo schreef:Jammer dat ik mijn afstand niet kan weten daar ik geen actieve Belgacom (och ja je weet wel koperdraad) heb, dus ook geen tel nummer om die afstand te checken, met een telenetnummer lukt dat niet hé.
als je me je adres in pm doorstuurt kan ik het wel even nakijken voor je
Zou je dit voor mij ook eens kunnen doen?
verbert_p schreef:Zambo schreef:Jammer dat ik mijn afstand niet kan weten daar ik geen actieve Belgacom (och ja je weet wel koperdraad) heb, dus ook geen tel nummer om die afstand te checken, met een telenetnummer lukt dat niet hé.
als je me je adres in pm doorstuurt kan ik het wel even nakijken voor je
Heb in ondertussen gedaan.
Misschien nog een kleine tip voor de mensen die de afstand tov de wijkcentrale willen weten :
Indien je naar het algemeen Belgacom nummer belt (0800 22 800) dan kunnen (of willen ? ) ze je daar de afstand niet doorgeven, volgens hun was er ook niemand binnen Belgacom die dit kon meedelen voor particulieren.
Toen maar even naar het storingnummer gebeld (0800 22 100) en daar wisten ze het wél onmiddelijk mee te delen.
Verder zou het ook handig zijn (zeker met hierbovenstaande informatie) om bij het posten van adsl2+ snelheden telkens even de afstand tov de wijkcentrale mee te geven, zodat we kunnen kijken hoe de theoretische snelheden zich tov de praktijk verhouden.
Indien je naar het algemeen Belgacom nummer belt (0800 22 800) dan kunnen (of willen ? ) ze je daar de afstand niet doorgeven, volgens hun was er ook niemand binnen Belgacom die dit kon meedelen voor particulieren.
Toen maar even naar het storingnummer gebeld (0800 22 100) en daar wisten ze het wél onmiddelijk mee te delen.
Verder zou het ook handig zijn (zeker met hierbovenstaande informatie) om bij het posten van adsl2+ snelheden telkens even de afstand tov de wijkcentrale mee te geven, zodat we kunnen kijken hoe de theoretische snelheden zich tov de praktijk verhouden.
- Converted
- Pro Member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
Hier zal ik de snelheidstests niet kunnen posten, aangezien er in de centrale van Berchem een capaciteitsprobleem is opgetreden. Te groot succes volgens commerciële dienst van EDP. (Teveel nieuwe en bestaande klanten voor te weinig capaciteit)
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
alfadude schreef:Oei, dat is snel.
Het geeft wel aan in welke mate er plaats is op de markt voor een deftig goedkoop alternatief aan Telenet & Belgacom. Laat ons hopen dat er snel een oplossing wordt voor gevonden.
- Converted
- Pro Member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
alfadude schreef:Dat er een markt voor is daar ben ik van overtuigd.
En het is te hopen dat dit een kinderziekte is die snel zal worden opgelost.
Was nog geen duidelijkheid over, maar hoop inderdaad dat er snel een oplossing gevonden wordt. Maar zo te horen zou dat nog wel eventjes kunnen duren.
Ik hou jullie op de hoogte.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Converted schreef:Hier zal ik de snelheidstests niet kunnen posten, aangezien er in de centrale van Berchem een capaciteitsprobleem is opgetreden.
Ondanks dat mag je hem nog altijd posten... heb je dan nog slechter als voordien, of wat haal je dan wel ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
GeertAki schreef:Is dat trouwens te wijten aan het Belgacom-netwerk dat capaciteitsprobleem?
Neen. Scarlet huurt capaciteit van de centrale naar het Scarlet netwerk aan Belgacom. Er zal dus meer capaciteit moeten gehuurd worden.
ik heb sync en zit geloof ik een 800m van de centrale
ik heb een d-link dsl G-624T modem
in de modem krijg ik onder status adsl
19676 upstream en 1024 downstream
in de log van de modem staat echter steeds:
endpoint not connected
en dan probeert ie terug te verbinden
met 5min later dezelfde melding
volgens edpnet heeft belgacom de migratie zonder te waarscshuwen gestart, en is nu ticket open bij belgacom
ik vind het straf dat belgaco, 1 van hun concurenten kan gijzelen, want alle adsl2 probemen schijnen van daar uit te komen
ik heb een d-link dsl G-624T modem
in de modem krijg ik onder status adsl
19676 upstream en 1024 downstream
in de log van de modem staat echter steeds:
endpoint not connected
en dan probeert ie terug te verbinden
met 5min later dezelfde melding
volgens edpnet heeft belgacom de migratie zonder te waarscshuwen gestart, en is nu ticket open bij belgacom
ik vind het straf dat belgaco, 1 van hun concurenten kan gijzelen, want alle adsl2 probemen schijnen van daar uit te komen
Tja, ik weet niet goed wat ik hierover allemaal moet denken.
Verleden week vrijdag heb ik iemand van Belgacom aan de lijn gehad, en deze melde mij dat hij ging overschakelen naar ADSL2+, ik blij natuurlijk!
ADSL2+ modem gaan halen ( Linksys AM200 ) en deze geinstalleerd en geconfigureerd. Krijg vrijwel DIRECT link : 19994Kbps UP, 1024 Down! Zeer goede waarden dus! Maar ik kan niet aanmelden
Bellen naar EDPNET op Zaterdag, blijkt dat heel antwerpen plat ligt door een storing op de leased line, ok kan ik begrijpen. Zaterdagavond hoor ik van collega's dat alles terug ok is, behalve bij mij.
Maandag terugbellen naar EDPNet , ze gaan mij pas nu overschakelen, en deze confirmatie is nu pas binnengekomen van Belgacom ( op 8u45 ).
Die avond, nog steeds geen internet, opnieuw bellen met EDPNet en een beetje kwader gemaakt ( sorry mensen ). En blijkt nu dat er een probleem is met de belgacom routing! Dus nog steeds geen internet.
Nu wat is mijn "point" : Het is voor mij niet voldoende om Belgacom als de boeman te gaan afschilderen, ik heb een internet verbinding via EDPNet en ik heb met Belgacom niets te maken. Zij moeten ervoor zorgen dat hun klnaten aangesloten en werkend krijgen. De interne problemen die zij hebbe met Belgacom, is niet de klant hun probleem!
Dus ik hoop vanavond te kunnen surfen ( en hopelijk aan een goede snelheid! )
Verleden week vrijdag heb ik iemand van Belgacom aan de lijn gehad, en deze melde mij dat hij ging overschakelen naar ADSL2+, ik blij natuurlijk!
ADSL2+ modem gaan halen ( Linksys AM200 ) en deze geinstalleerd en geconfigureerd. Krijg vrijwel DIRECT link : 19994Kbps UP, 1024 Down! Zeer goede waarden dus! Maar ik kan niet aanmelden
Bellen naar EDPNET op Zaterdag, blijkt dat heel antwerpen plat ligt door een storing op de leased line, ok kan ik begrijpen. Zaterdagavond hoor ik van collega's dat alles terug ok is, behalve bij mij.
Maandag terugbellen naar EDPNet , ze gaan mij pas nu overschakelen, en deze confirmatie is nu pas binnengekomen van Belgacom ( op 8u45 ).
Die avond, nog steeds geen internet, opnieuw bellen met EDPNet en een beetje kwader gemaakt ( sorry mensen ). En blijkt nu dat er een probleem is met de belgacom routing! Dus nog steeds geen internet.
Nu wat is mijn "point" : Het is voor mij niet voldoende om Belgacom als de boeman te gaan afschilderen, ik heb een internet verbinding via EDPNet en ik heb met Belgacom niets te maken. Zij moeten ervoor zorgen dat hun klnaten aangesloten en werkend krijgen. De interne problemen die zij hebbe met Belgacom, is niet de klant hun probleem!
Dus ik hoop vanavond te kunnen surfen ( en hopelijk aan een goede snelheid! )
- Converted
- Pro Member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
Heb meer nieuws omtrent het capaciteitsprobleem in de centrale van Berchem. Voor EDPnet nog geen enkele weet dat deze centrale uitgebreid wordt. Het enige wat ze aanraden te wachten tot augustus 2007.
Wordt vervolgd ...
Wordt vervolgd ...
downset04 schreef:ik heb sync en zit geloof ik een 800m van de centrale
ik heb een d-link dsl G-624T modem
in de modem krijg ik onder status adsl
19676 upstream en 1024 downstream
in de log van de modem staat echter steeds:
endpoint not connected
en dan probeert ie terug te verbinden
met 5min later dezelfde melding
volgens edpnet heeft belgacom de migratie zonder te waarscshuwen gestart, en is nu ticket open bij belgacom
ik vind het straf dat belgaco, 1 van hun concurenten kan gijzelen, want alle adsl2 probemen schijnen van daar uit te komen
Zelfde hier meegemaakt, woensdag thuiskomen van werk. Geen internet hebben wel sync. Uit ervaring (3 jaar geleden dit ook meegemaakt) gewoon donderdag morgend naar edpnet gebeld. Zij hebben dat direct in orde laten zetten, belgacom techniekers hadden weer goed hun best gedaan.
Zambo schreef:Zo te lezen hier toch wel grote problemen ondertussen bij EDPnet, de isp die eigenlijk altijd de hemel werd ingeprezen voor zijn goede werking. Hmm komt er sleet op het bedrijf? Een te grote toevloed van nieuwe klanten? ...................................
De problemen komen blijkbaar van Belgacom en dus niet van EDPnet. Alle ADSL-connecties van de mensen die op dezelfde centrale aangesloten zijn als ik waren down (niet enkel voor EDPnet maar voor alle DSL-providers)! Na véél aandringen heeft Belgacom het probleem opgelost - enfin - ik zou opnieuw een connectie moeten hebben (dat moet ik straks nog even uittesten) maar enkel op 2 Mbit omdat Belgacom niet méér wil garanderen op mijn afstand van de centrale (3,6km) en dit terwijl ik voordien 3+ Mbit had!? M.a.w. ik vraag een upgrade van ADSL naar ADSL2+ en ik krijg een downgrade naar een lagere snelheid! De communicatie met de helpdesk van EDPnet is wél verbeterd (ik wordt nu tenminste regelmatig gebeld met status updates) maar ik heb de indruk dat het probleem verschoven is naar de communicatie tussen EDPnet en Belgacom. Ik begrijp niet dat een provider een andere provider ongestraft kan gijzelen en dat de eindconsument daarvan de dupe is. Een zaak voor Test Aankoop misschien?
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
en dan, wat doet Test Aankoop daarmee? Niets.
demetrius schreef:Zambo schreef:Zo te lezen hier toch wel grote problemen ondertussen bij EDPnet, de isp die eigenlijk altijd de hemel werd ingeprezen voor zijn goede werking. Hmm komt er sleet op het bedrijf? Een te grote toevloed van nieuwe klanten? ...................................
De problemen komen blijkbaar van Belgacom en dus niet van EDPnet. Alle ADSL-connecties van de mensen die op dezelfde centrale aangesloten zijn als ik waren down (niet enkel voor EDPnet maar voor alle DSL-providers)! Na véél aandringen heeft Belgacom het probleem opgelost - enfin - ik zou opnieuw een connectie moeten hebben (dat moet ik straks nog even uittesten) maar enkel op 2 Mbit omdat Belgacom niet méér wil garanderen op mijn afstand van de centrale (3,6km) en dit terwijl ik voordien 3+ Mbit had!? M.a.w. ik vraag een upgrade van ADSL naar ADSL2+ en ik krijg een downgrade naar een lagere snelheid! De communicatie met de helpdesk van EDPnet is wél verbeterd (ik wordt nu tenminste regelmatig gebeld met status updates) maar ik heb de indruk dat het probleem verschoven is naar de communicatie tussen EDPnet en Belgacom. Ik begrijp niet dat een provider een andere provider ongestraft kan gijzelen en dat de eindconsument daarvan de dupe is. Een zaak voor Test Aankoop misschien?
Een kleine nuance is hier wel nodig.
Als een volledige dslam down is, zal edpnet zeker niet moeten aandringen (en zeker niet bij Belgacom) om dit op te lossen. U mag er bijna zeker van zijn dat er al een technieker onderweg is om dit op te lossen voordat u al goed beseft dat uw adsl aansluiting niet meer werkt.
Daarnaast is het wel belangrijk wanneer juist je overschakeling van ADSL naar ADSL2+ gaat gebeuren. Voor ADSL2+ maakt Scarlet gebruik van eigen DSLAM's. Het is dus ook Scarlet dat beslist over het lijnprofiel. Belgacom heeft hier niks meer mee te maken.
Uit wat ik opmaak uit je verhaal, ben je gewoon nog niet overgezet op ADSL2+ en dient Belgacom nog de jumpering in de LEX aan te passen.
Het is onmogelijk om de overschakeling van een Belgacom DSLAM naar een Scarlet DSLAM zonder onderbreking uit te voeren.