Ervaringen Met ADSL2+

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Damn schone resultaten Acid! Enjoy!
demetrius
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:25

Acid schreef:Het werkt eindelijk...!

Het lijkt erop dat de modem nog een firmware-update nodig had. Nu staat er deze versie op en het lijkt goed te gaan.

Bij mij stond de laatste firmware er al op. Intussen heeft EDPnet de lijn teruggeschakeld naar ADSL en guess what: ook die synchroniseert nu niet meer! M.a.w. geen internet en geen e-mail. EDPnet heeft zelf een ticket geopend bij Belgacom om de lijn te laten nazien, dus ik vrees dat het nog lang kan duren alvorens er een oplossing komt...
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

En heb je nu echt baat bij die hogere snelheden? Ik haal hier met de speedtest meestal rond de 600K/s, maar naar andere sites zit dat meestal een stuk lager... dus of je nu tot 600 of 2000K/s kunt gaan, wat maakt dat nu uit als de meeste sites toch maar te bereiken zijn tegen bv. 400 K/s. De trage schakel zit altijd ergens op één of andere internetserver.
Allé, das mijn idee maar he. Uiteraard heb je wel meer downloadlimiet.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Deej_1977 schreef:Damn schone resultaten Acid! Enjoy!



Een heel kleine afstand tot de centrale, dat is niet aan iedereen gegeven hé. Een beetje nadeel van ADSL2+, het zal altijd appelen met peren vergelijken zijn want de ene woont dichter bij de centrale dan de andere
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Zo te lezen hier toch wel grote problemen ondertussen bij EDPnet, de isp die eigenlijk altijd de hemel werd ingeprezen voor zijn goede werking. Hmm komt er sleet op het bedrijf? Een te grote toevloed van nieuwe klanten? ...................................
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

2 klanten die zagen en gij noemt grote problemen :roll:
Acid
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jul 2006, 20:10

Zambo schreef:Zo te lezen hier toch wel grote problemen ondertussen bij EDPnet, de isp die eigenlijk altijd de hemel werd ingeprezen voor zijn goede werking. Hmm komt er sleet op het bedrijf? Een te grote toevloed van nieuwe klanten? ...................................


Dat is nogal negatief. Elke nieuwe technologie heeft zo zijn kinderziektes.

Ik kan je verzekeren dat de helpdeskmedewerkers van EDPNet hun uiterste best gedaan hebben om dit probleem op te lossen. Mijn gesprekspartners (Jurriaan en Julia) waren mensen met een zeer goede technische kennis en een zeer hoge bereidheid om dit probleem mee op te lossen, wat dan ook gelukt is. Dat wil ik je nog wel eens zien doen bij een Telenet of een Belgacom.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Spink schreef:En heb je nu echt baat bij die hogere snelheden? Ik haal hier met de speedtest meestal rond de 600K/s, maar naar andere sites zit dat meestal een stuk lager... dus of je nu tot 600 of 2000K/s kunt gaan, wat maakt dat nu uit als de meeste sites toch maar te bereiken zijn tegen bv. 400 K/s. De trage schakel zit altijd ergens op één of andere internetserver.
Allé, das mijn idee maar he. Uiteraard heb je wel meer downloadlimiet.

voor gewoon websites te bezoeken maakt de hogere snelheid niets uit.
Maar als je download gaat het natuurlijk veel sneller. Bij Streaming video kan je ook wel meer snelheid gebruiken enzo.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Lijkt toch wel niet zo snel voor een 20Mbits product

EDPnet MAX24 DYN 5303 830 22% 23-06-2007 12:23


Ik vermoed dat vele mensen zullen ontgoocheld geraken met zo'n povere snelheden.
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Zambo schreef:Lijkt toch wel niet zo snel voor een 20Mbits product

EDPnet MAX24 DYN 5303 830 22% 23-06-2007 12:23


Ik vermoed dat vele mensen zullen ontgoocheld geraken met zo'n povere snelheden.


Hoe kan je nu conclusies trekken uit een 'random' snelheidsmeting ? Wie weet (en heel waarschijnlijk) zit die persoon 3 km van de centrale en / of heeft hij een slechte binnenbekabeling.

Als we dan bv de resultaten van Acid nemen :

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 16882 kbit/s or 2110 kbyte/s
- Upload speed : 843 kbit/s or 105 kbyte/s
Fri Jun 22 2007 at 14:30:02 UTC+0200

Afstand tot de centrale: 0,7 km.



dan kom je op een effectieve download van 17mbit van de theoretische 24, wat (inclusief alle overhead) in mijn ogen toch niet slecht is, ik had persoonlijk wel de overhead kleiner ingeschat (effectief 2500kb/s of 20mbit) maar met zo'n snelheden zou ik toch kunnen leven.

Vooral de upload staat me wel aan, 105kb/s is een hele verbetering van de 65kb/s die we nu halen met het 6mbit profiel.
Laatst gewijzigd door ruben 23 jun 2007, 13:52, in totaal 1 gewijzigd.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Die snelheidstesten zijn wel veel minder betrouwbaar bij hoge dowloadsnelheden. De ideale test zou zijn om van diverse sites te downloaden en hierbij de totale snelheid te nemen.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zambo schreef:Lijkt toch wel niet zo snel voor een 20Mbits product

EDPnet MAX24 DYN 5303 830 22% 23-06-2007 12:23


Ik vermoed dat vele mensen zullen ontgoocheld geraken met zo'n povere snelheden.


Kortzichtigheid troef :roll:. 2 klanten die wat zagen: PROBLEMEN!!! 1 slechte snelheidstest: SLECHT PRODUCT!!!!

Niet moeilijk dat er oorlog is op de wereld met mensen zoals u.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

ruben schreef:
Zambo schreef:Lijkt toch wel niet zo snel voor een 20Mbits product

EDPnet MAX24 DYN 5303 830 22% 23-06-2007 12:23


Ik vermoed dat vele mensen zullen ontgoocheld geraken met zo'n povere snelheden.


Hoe kan je nu conclusies trekken uit een 'random' snelheidsmeting ? Wie weet (en heel waarschijnlijk) zit die persoon 3 km van de centrale en / of heeft hij een slechte binnenbekabeling.

Als we dan bv de resultaten van Acid nemen :

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 16882 kbit/s or 2110 kbyte/s
- Upload speed : 843 kbit/s or 105 kbyte/s
Fri Jun 22 2007 at 14:30:02 UTC+0200

Afstand tot de centrale: 0,7 km.



dan kom je op een effectieve download van 17mbit van de theoretische 24, wat (inclusief alle overhead) in mijn ogen toch niet slecht is, ik had persoonlijk wel de overhead kleiner ingeschat (effectief 2500kb/s of 20mbit) maar met zo'n snelheden zou ik toch kunnen leven.

Vooral de upload staat me wel aan, 105kb/s is een hele verbetering van de 65kb/s die we nu halen met het 6mbit profiel.



Hiermee wordt duidelijk dat de afstand een bepalende factor gaat spelen. Maar diegene die verder van de centrale afzitten betalen nu ook evenveel voor hetzelfde product en komen ook naar buiten onder de noemer van een ADSL2+ abb.

Deze mindere snelheden behoren nu ook eenmaal tot de testresultaten van dat product of je het nu graag hebt of niet.

Ik vraag mij af wat het uiteindelijke gemiddelde van de snelheid gaat worden bij een doorbraak? 10Mbits?
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Deej_1977 schreef:
Zambo schreef:Lijkt toch wel niet zo snel voor een 20Mbits product

EDPnet MAX24 DYN 5303 830 22% 23-06-2007 12:23


Ik vermoed dat vele mensen zullen ontgoocheld geraken met zo'n povere snelheden.


Kortzichtigheid troef :roll:. 2 klanten die wat zagen: PROBLEMEN!!! 1 slechte snelheidstest: SLECHT PRODUCT!!!!

Niet moeilijk dat er oorlog is op de wereld met mensen zoals u.



Oei oei, ik probeer gewoon realistisch te zijn! Blijkbaar is realisme hier op dit forum verboden! dictactuur van de happy ADSL family?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Zambo schreef:Zo te lezen hier toch wel grote problemen ondertussen bij EDPnet, de isp die eigenlijk altijd de hemel werd ingeprezen voor zijn goede werking. Hmm komt er sleet op het bedrijf? Een te grote toevloed van nieuwe klanten? ...................................


Bekijk het zo hoe meer klanten je hebt hoe meer kans je hebt om er één te hebben die ontevreden is. Dus ergens die toevloed klopt wel maar dat het daarom slechter is weet ik zo nog niet.
verbert_p
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jun 2005, 10:17

Zambo schreef:Jammer dat ik mijn afstand niet kan weten daar ik geen actieve Belgacom (och ja je weet wel koperdraad) heb, dus ook geen tel nummer om die afstand te checken, met een telenetnummer lukt dat niet hé.

als je me je adres in pm doorstuurt kan ik het wel even nakijken voor je :)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zambo schreef:Oei oei, ik probeer gewoon realistisch te zijn! Blijkbaar is realisme hier op dit forum verboden! dictactuur van de happy ADSL family?


Nope als het slecht is mag / moet het zeker gezegd worden. Maar jij ziet 2 problemen en meteen met ongelooflijke grootspraak torpedeer je het product. Probeer misschien eerst the big picture eens te zien ipv na 2 problemen en een mindere snelheidstest te zeggen dat het product de facto slecht is. 't Is toch niet omdat er één mindere snelheidstest is bij Telenet dat plots ExpressNet supertraag is?
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

ADSL2+ geeft juist de mogelijkheid om mensen hogere snelheid aan te bieden ipv ADSL op dezelfde lijn, dus hou er rekening mee dat het niet iedere ADSL2+ abonnee enkel om die top van 24Mbit te doen zal zijn maar om 'eindelijk' de betere snelheden te halen.

En je kan toch moeilijk ontkennen dat EDPnet Max24 (minstens 60GB, voor 39€/maand) de aanrader van het moment is? (zeker als je de apparatuur toch nog moet aanschaffen). Iemand die een gewoon Belgacom Go abo zou nemen krijgt 4x minder snelheid en 5x minder basisvolume voor dezelfde prijs.

Dat hun bestellingsprocedure nog niet volledig op punt staat, is geen grote zonde, vind ik - en 't is blijkbaar toch op een korte tijd opgelost voor die paar eerste klanten.
zaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
Bedankt: 6 keer

verbert_p schreef:
Zambo schreef:Jammer dat ik mijn afstand niet kan weten daar ik geen actieve Belgacom (och ja je weet wel koperdraad) heb, dus ook geen tel nummer om die afstand te checken, met een telenetnummer lukt dat niet hé.

als je me je adres in pm doorstuurt kan ik het wel even nakijken voor je :)


Zou je dit voor mij ook eens kunnen doen? :p
tonyblixa
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 feb 2006, 15:48

Your DOWNLOAD Speed:
12177 kbps or 1522 KB/sec

up
Your UPLOAD Speed:
642 kbps or 80 KB/sec
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

tonyblixa schreef:Your DOWNLOAD Speed:
12177 kbps or 1522 KB/sec

up
Your UPLOAD Speed:
642 kbps or 80 KB/sec

wat is uw afstand?
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

verbert_p schreef:
Zambo schreef:Jammer dat ik mijn afstand niet kan weten daar ik geen actieve Belgacom (och ja je weet wel koperdraad) heb, dus ook geen tel nummer om die afstand te checken, met een telenetnummer lukt dat niet hé.

als je me je adres in pm doorstuurt kan ik het wel even nakijken voor je :)


Heb in ondertussen gedaan.
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Misschien nog een kleine tip voor de mensen die de afstand tov de wijkcentrale willen weten :

Indien je naar het algemeen Belgacom nummer belt (0800 22 800) dan kunnen (of willen ? ) ze je daar de afstand niet doorgeven, volgens hun was er ook niemand binnen Belgacom die dit kon meedelen voor particulieren.

Toen maar even naar het storingnummer gebeld (0800 22 100) en daar wisten ze het wél onmiddelijk mee te delen.

Verder zou het ook handig zijn (zeker met hierbovenstaande informatie) om bij het posten van adsl2+ snelheden telkens even de afstand tov de wijkcentrale mee te geven, zodat we kunnen kijken hoe de theoretische snelheden zich tov de praktijk verhouden.
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

Hier zal ik de snelheidstests niet kunnen posten, aangezien er in de centrale van Berchem een capaciteitsprobleem is opgetreden. Te groot succes volgens commerciële dienst van EDP. (Teveel nieuwe en bestaande klanten voor te weinig capaciteit)
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Oei, dat is snel.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

alfadude schreef:Oei, dat is snel.


Het geeft wel aan in welke mate er plaats is op de markt voor een deftig goedkoop alternatief aan Telenet & Belgacom. Laat ons hopen dat er snel een oplossing wordt voor gevonden.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Dat er een markt voor is daar ben ik van overtuigd.

En het is te hopen dat dit een kinderziekte is die snel zal worden opgelost.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

alfadude schreef:Dat er een markt voor is daar ben ik van overtuigd.

En het is te hopen dat dit een kinderziekte is die snel zal worden opgelost.


Was nog geen duidelijkheid over, maar hoop inderdaad dat er snel een oplossing gevonden wordt. Maar zo te horen zou dat nog wel eventjes kunnen duren.

Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Is dat trouwens te wijten aan het Belgacom-netwerk dat capaciteitsprobleem?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Converted schreef:Hier zal ik de snelheidstests niet kunnen posten, aangezien er in de centrale van Berchem een capaciteitsprobleem is opgetreden.


Ondanks dat mag je hem nog altijd posten... heb je dan nog slechter als voordien, of wat haal je dan wel ?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

GeertAki schreef:Is dat trouwens te wijten aan het Belgacom-netwerk dat capaciteitsprobleem?

Neen. Scarlet huurt capaciteit van de centrale naar het Scarlet netwerk aan Belgacom. Er zal dus meer capaciteit moeten gehuurd worden.
downset04
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:37

ik heb sync en zit geloof ik een 800m van de centrale
ik heb een d-link dsl G-624T modem

in de modem krijg ik onder status adsl
19676 upstream en 1024 downstream

in de log van de modem staat echter steeds:
endpoint not connected

en dan probeert ie terug te verbinden
met 5min later dezelfde melding

volgens edpnet heeft belgacom de migratie zonder te waarscshuwen gestart, en is nu ticket open bij belgacom

ik vind het straf dat belgaco, 1 van hun concurenten kan gijzelen, want alle adsl2 probemen schijnen van daar uit te komen
FTX
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mei 2007, 15:43

GeertAki schreef:Is dat trouwens te wijten aan het Belgacom-netwerk dat capaciteitsprobleem?


Zal eerder de VP van de centrale naar het Scarlet-netwerk die ondergedimensioneerd is. Die kunnen ze upgraden maar het zal geld kosten.

F
tcollier
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2007, 13:50

Tja, ik weet niet goed wat ik hierover allemaal moet denken.

Verleden week vrijdag heb ik iemand van Belgacom aan de lijn gehad, en deze melde mij dat hij ging overschakelen naar ADSL2+, ik blij natuurlijk!

ADSL2+ modem gaan halen ( Linksys AM200 ) en deze geinstalleerd en geconfigureerd. Krijg vrijwel DIRECT link : 19994Kbps UP, 1024 Down! Zeer goede waarden dus! Maar ik kan niet aanmelden

Bellen naar EDPNET op Zaterdag, blijkt dat heel antwerpen plat ligt door een storing op de leased line, ok kan ik begrijpen. Zaterdagavond hoor ik van collega's dat alles terug ok is, behalve bij mij.

Maandag terugbellen naar EDPNet , ze gaan mij pas nu overschakelen, en deze confirmatie is nu pas binnengekomen van Belgacom ( op 8u45 ).

Die avond, nog steeds geen internet, opnieuw bellen met EDPNet en een beetje kwader gemaakt ( sorry mensen ). En blijkt nu dat er een probleem is met de belgacom routing! Dus nog steeds geen internet.

Nu wat is mijn "point" : Het is voor mij niet voldoende om Belgacom als de boeman te gaan afschilderen, ik heb een internet verbinding via EDPNet en ik heb met Belgacom niets te maken. Zij moeten ervoor zorgen dat hun klnaten aangesloten en werkend krijgen. De interne problemen die zij hebbe met Belgacom, is niet de klant hun probleem!

Dus ik hoop vanavond te kunnen surfen ( en hopelijk aan een goede snelheid! )
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

In dergelijke gevallen staat EDPNET zelf met de rug tegen de muur. Zelf kunnen ze niets doen als Belgacom ruim de tijd pakt om bepaalde dingen uit te voeren.
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

Heb meer nieuws omtrent het capaciteitsprobleem in de centrale van Berchem. Voor EDPnet nog geen enkele weet dat deze centrale uitgebreid wordt. Het enige wat ze aanraden te wachten tot augustus 2007.

Wordt vervolgd ...
tonyblixa
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 feb 2006, 15:48

downset04 schreef:ik heb sync en zit geloof ik een 800m van de centrale
ik heb een d-link dsl G-624T modem

in de modem krijg ik onder status adsl
19676 upstream en 1024 downstream

in de log van de modem staat echter steeds:
endpoint not connected

en dan probeert ie terug te verbinden
met 5min later dezelfde melding

volgens edpnet heeft belgacom de migratie zonder te waarscshuwen gestart, en is nu ticket open bij belgacom

ik vind het straf dat belgaco, 1 van hun concurenten kan gijzelen, want alle adsl2 probemen schijnen van daar uit te komen


Zelfde hier meegemaakt, woensdag thuiskomen van werk. Geen internet hebben wel sync. Uit ervaring (3 jaar geleden dit ook meegemaakt) gewoon donderdag morgend naar edpnet gebeld. Zij hebben dat direct in orde laten zetten, belgacom techniekers hadden weer goed hun best gedaan.
demetrius
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:25

Zambo schreef:Zo te lezen hier toch wel grote problemen ondertussen bij EDPnet, de isp die eigenlijk altijd de hemel werd ingeprezen voor zijn goede werking. Hmm komt er sleet op het bedrijf? Een te grote toevloed van nieuwe klanten? ...................................

De problemen komen blijkbaar van Belgacom en dus niet van EDPnet. Alle ADSL-connecties van de mensen die op dezelfde centrale aangesloten zijn als ik waren down (niet enkel voor EDPnet maar voor alle DSL-providers)! Na véél aandringen heeft Belgacom het probleem opgelost - enfin - ik zou opnieuw een connectie moeten hebben (dat moet ik straks nog even uittesten) maar enkel op 2 Mbit omdat Belgacom niet méér wil garanderen op mijn afstand van de centrale (3,6km) en dit terwijl ik voordien 3+ Mbit had!? M.a.w. ik vraag een upgrade van ADSL naar ADSL2+ en ik krijg een downgrade naar een lagere snelheid! De communicatie met de helpdesk van EDPnet is wél verbeterd (ik wordt nu tenminste regelmatig gebeld met status updates) maar ik heb de indruk dat het probleem verschoven is naar de communicatie tussen EDPnet en Belgacom. Ik begrijp niet dat een provider een andere provider ongestraft kan gijzelen en dat de eindconsument daarvan de dupe is. Een zaak voor Test Aankoop misschien?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

en dan, wat doet Test Aankoop daarmee? Niets.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

demetrius schreef:
Zambo schreef:Zo te lezen hier toch wel grote problemen ondertussen bij EDPnet, de isp die eigenlijk altijd de hemel werd ingeprezen voor zijn goede werking. Hmm komt er sleet op het bedrijf? Een te grote toevloed van nieuwe klanten? ...................................

De problemen komen blijkbaar van Belgacom en dus niet van EDPnet. Alle ADSL-connecties van de mensen die op dezelfde centrale aangesloten zijn als ik waren down (niet enkel voor EDPnet maar voor alle DSL-providers)! Na véél aandringen heeft Belgacom het probleem opgelost - enfin - ik zou opnieuw een connectie moeten hebben (dat moet ik straks nog even uittesten) maar enkel op 2 Mbit omdat Belgacom niet méér wil garanderen op mijn afstand van de centrale (3,6km) en dit terwijl ik voordien 3+ Mbit had!? M.a.w. ik vraag een upgrade van ADSL naar ADSL2+ en ik krijg een downgrade naar een lagere snelheid! De communicatie met de helpdesk van EDPnet is wél verbeterd (ik wordt nu tenminste regelmatig gebeld met status updates) maar ik heb de indruk dat het probleem verschoven is naar de communicatie tussen EDPnet en Belgacom. Ik begrijp niet dat een provider een andere provider ongestraft kan gijzelen en dat de eindconsument daarvan de dupe is. Een zaak voor Test Aankoop misschien?


Een kleine nuance is hier wel nodig.
Als een volledige dslam down is, zal edpnet zeker niet moeten aandringen (en zeker niet bij Belgacom) om dit op te lossen. U mag er bijna zeker van zijn dat er al een technieker onderweg is om dit op te lossen voordat u al goed beseft dat uw adsl aansluiting niet meer werkt.

Daarnaast is het wel belangrijk wanneer juist je overschakeling van ADSL naar ADSL2+ gaat gebeuren. Voor ADSL2+ maakt Scarlet gebruik van eigen DSLAM's. Het is dus ook Scarlet dat beslist over het lijnprofiel. Belgacom heeft hier niks meer mee te maken.

Uit wat ik opmaak uit je verhaal, ben je gewoon nog niet overgezet op ADSL2+ en dient Belgacom nog de jumpering in de LEX aan te passen.
Het is onmogelijk om de overschakeling van een Belgacom DSLAM naar een Scarlet DSLAM zonder onderbreking uit te voeren.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”